ביגוד קיץ מבית Sportful במבחן

יבואן ומפיץ: Isravelo ישרוולו

LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200


בחן וכתב: שחר מיליס


ספורטפול האיטלקית נוסדה ב 1972 ע"י ג'ורדנו קרמונזה כחברה קטנה ומקומית לייצור בגדי סקי. כפועל יוצא מהצורך והביקוש של ספורטאים שהתגוררו ופעלו בלב הרי הדולמיטים סביב העיירה בה ישב המפעל, קרמוזה החל לייצר גם בגדי רכיבה. עד מהרה משפחת קרמוזה וספורטפול שלהם הפכו לאחד היצרנים המובילים בעולם של ביגוד סקי ואופניים. היום מטה החברה אמנם נשאר באותה עיירה קטנה על קצה הפארק הלאומי Dolomiti Bellunesi, אבל ספורטפול הפכה להיות אחת החברות האייקוניות, המתקדמות והמשפיעות בעולם בתחום בגדי הרכיבה.

מוצרי ספורטפול מיוצגים ומשווקים בישראל ע"י חברת ישראוולו של לני אנגלהרט, רוכב אופניים וותיק, עתיר ניסיון והישגים, ומעל הכל איטליוהוליק שרוף.

כשלני (יבואן ספורטפול וקסטלי) מודיע בהתרגשות שיש לו פריטים חדשים למבחן, אנחנו יודעים שיש לו סיבה טובה להתרגש. בכלל, מי שלא מכיר את לני, יופתע בכמה תשוקה הוא מדבר על פרטי הלבוש של קסטלי וספורטפול. עם מפגן ידע מרשים ונסיון אישי של אלפי ק"מ על כל פריט ופריט, לני יודע על מה הוא מדבר. הפעם, בחנו סט של Sportful הכולל ביב, חולצה וגרביים (לא בהכרח חייבים לבוא כסט) לימי הקיץ ולרכיבות שטח.

LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

מה הופך ביב וחולצה לציוד "שטח" ובכלל מה ההבדל בין ציוד כביש לשטח? בעקרון, אין הבדל. רוב רוכבי השטח רוכבים עם ציוד כביש (למעט נעליים) אלא שבשטח קורים דברים שפחות שכיחים בכביש ולכן למעט ביגוד קבוצה או אלוף ישראל, כמעט לא תמצאו ביגוד לבן בשטח (מהסיבות הברורות). רכיבה בסינגלים לרוב כרוכה גם במפגש של בד החולצה או הביב עם ענפים, קוצים או אפילו מפגש לא רצוני עם הקרקע. ובדיוק לשם כך, אנו, רוכבי השטח רוצים ציוד מעט עמיד יותר, אך כזה שלא יכביד על הגוף (משקל, נידוף, אוורור). זה נכון הן לחולצה והן לביב. מי מאיתנו לא קרע ביב במפגש רגעי של הצמיג האחורי בישבן או בהחלקה (טיפשית ככל שתהיה) בסינגל או דרך מדורדרת? מי לא תלש רבע שרוול או חורר את החולצה בכתף מפגיעת ענף, קיסוס או שיח פטל? (אם עניתם "אני לא", אז כנראה שאתם עושים את זה לא נכון)

אין אנו מצהירים שלא ניתן לקרוע את הביגוד שבמבחן, אלא רק מנסים לומר שבחירת הבדים, המבנה והתפרים בציוד זה, לוקחים את האפשרות של פגיעה בחשבון, וזו המהות של ציוד שטח.

חולצת Light Pro –איזון מצוין בין ביצועים לנראות

מחיר: 329 שקלים

ספורטפול עדכנה את הפורטפוליו עם חולצת Light Pro Jersey וזהו פריט חדש עבור עונת הקיץ של 2022. ה Light Pro היא חולצה קלילה ומאווררת שנועדה למזג אויר חם. היא עשויה על בסיס בד דק וקל, ואף מעט שקוף. היא מגיעה בגזרת RACE עם כל מאפייני הגזרה של ספורטפול (תפר רוחבי באיזור החזה אשר משאיר את הכתפיים, השרוולים והחזה ללא תפרים) עם כיסים עמוקים וחספוס סיליקון לאחיזה בגב התחתון, תוך שמירה על ביצועים ופונקציונליות הנדרשת מחולצת רכיבה.

LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

מבחינת ניראות אני אוהב את העיצוב הפשוט אך צבעוני של החולצה הזו. ללא הדפסים גדולים או תחכום מיוחד, אך עם שילוב צבעים מוקפד ומראה קלאסי ויוקרתי. הגזרה צרה והבד נעים למגע.

נידוף (ויסות טמפרטורה) ותחושה הם המאפיינים שהכי חשובים לנו כשהזיעה נאגרת, ואולי הכי קשים לתיאור בסקירה שכזו. יחד עם זאת, שילוב הבדים (נעשה שימוש בבדים שונים בין הכתפיים והחזה לבין שאר חלקי החולצה) מצוין. גם כשהעניינים מתחילים להתחמם, כמעט ואין תחושת מחנק או רטיבות, גם לא באיזור הכיסים. הבדים הטכניים מצוינים ומביאים איזון מעולה בין הגנה למשקל ועמידות. השרוולים ללא התפרים, ארוכים ונעימים ואפילו לא נוטים להתגלגל על עצמם. בניגוד לחולצות אחרות (גם של ספורטפול) בתקופת המבחן, לא נוצרו לנו "גולגולים" או פרימות מקומיות של תפרים או של מארג הבד עצמו ונראה שהוא צולח יפה את הסיבובים הרבים במכונת הכביסה ואת רכיבות הקיץ בסינגלים הצפופים.

בנוסף, למי שזה חשוב לו, לחולצת הLight Pro  יש שני כיסי רשת עדינה העוטפת את הכיסים מבחוץ לצורך מיקום מספר רוכב (בתחרויות) ללא סיכות. היתרון, מעבר לכך שמפחיתים את הסיכוי לסיכה סוררת שדוקרת את הגב או פתיחה לא מתוכננת שתגרום לאבדן המספר, או חמור מכך, אבדן הכבוד העצמי שבהופעה מרושלת, הוא בעובדה שהוא מאפשר לכיסים להישאר גמישים ואינו קורע את הבד כשניגשים להוציא ג'ל מהכיס. הכיסים העמוקים שומרים גם טלפונים גדולים או משאבה ארוכה היטב בתוך הכיס, ובעיקר, למרות עומקם הנדיב, הם לא רחבים מידי ולא גורמים לציוד שבכיס לקפוץ בתוך הכיס בזמן רכיבה.

סיכום

חולצת הלייט פרו מצליחה לגשר על כל הצרכים של רוכב XC/גראבל/ כביש במזג אויר כמו שלנו הן מבחינת נידוף ותחושה, הן בנראות וגזרה, ואף בנדיבות עומק הכיסים. היא נראית טוב ובתקופת המבחן לא הראתה סימני עייפות הבד, האלסטיות, הצבע או התפרים.


יותר: גזרה, בדים, צבעים, נוחות ונידוף מצוינים, כיסים עמוקים

פחות: לא מצאנו דבר


LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

מכנס SUPERGIARA – ביב קשוח לרכיבות ארוכות

מחיר: 519 שקלים

כמוצר משלים לחולצת הלייט פרו (אך לא רק) בחנו גם את ביב ה  SUPERGIARA, ביב שהושק ב 2021 כשהמילה "גראבל" היתה המילה החמה ביותר בתחום האופניים. כבודו של הגראבל במקומו, אבל ציוד "גראבל" יכול בקלות להיות מוחלף במילה "מרתון" או "אפיק" או כל מילה חדשה שטרם הוטמעה בשפה השגורה (מישהו אמר "אנדורנס"?).

LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

ביב הסופרגיארה נועד לרכיבות ארוכות בהן נדרש הרוכב למקום אחסון נוסף, בין אם זה לחטיפים או ג'לים, מחממי ידיים או בננה נוספת. לביב כיס רשת על ירך שמאל ועוד שני כיסים בגב. בניגוד לכיסי גב אחרים שנתקלנו בהם, כיסי הגב כאן די שימושיים ונגישים לרוכב מבלי שיצטרך להפגין כישורי גמישות של מתעמלת קרקע או 4 אימוני יוגה שבועיים.

כיסי הגב ממוקמים ממש בקו החולצה ומצאתי את עצמי משתמש בהם לא פעם. הפד האיכותי העונה לשם DMS, תוכנן ספציפית לגראבל (או אנדורנס או מרתון או איך שהכי נכון לקרוא לזה היום). הפד בעל שני אזורי צפיפות וספוגים בעלי נקבוביות פתוחות לנידוף מקסימלי. פד ה DMS דק וקל יותר אך מספק תחושה נעימה גם לאורך זמן, ובהחלט מורגש כמתאים יותר לרכיבות ארוכות מבלי לדפן את האחוריים בחיתול עבה.

LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

באופן כללי ביב הסופרגיארה בעל תכונות קומפרשן מובהקות, הוא מחזיק (שלא לומר מחטב) היטב את אזור הירכיים והבטן התחתונה. מכוון שביב זה תוכנן לרכיבות ארוכות, בעמידה זקופה, רצועות הכתפיים מרגישות קצרות מידי, אך בתנוחת הרכיבה הכל יושב באופן מדויק. כמו כן, בהיותו מותאם לרכיבת שטח, הבד האלסטי מרגיש מעט עבה יותר מבדים אחרים וחיבור הכתפיות בחלקו הקדמי מחובר באופן מעניין ויציב כך שהוא מפחית את העומס על נקודת החיבור, בה חלק מהביבים מתחילים להיפרם. כאמור, הביב מעט גבוה יותר בחלקו הקדמי, ועם תחושת הקומפרשן, הוא יכול אפילו להחזיק ולהעלים כרס בירה קטנה (כמקובל בגראבל). בחלקו התחתון ישנם מחזירי אור לכל מי שרוכב בסביבת כבישים בשעות החשכה.

בשימוש

הסופרגיארה נראה ומרגיש מצוין! שרוולי הרגליים מעט ארוכים מהמקובל ומגיעים ממש עד הברך (מבלי להציק) כך שהם גם מספקים הגנה טובה יותר מפני השמש וגם מוסיפים לקומפרשן. הכתפיות ההדוקות מורגשות כאשר עומדים או נמצאים מחוץ לאוכף וגם לקראת שלהי המבחן, לאחר שימוש של מספר חודשים, לא נראה שינוי מהותי באלסטיות (שזה כנראה סימן טוב לגבי איכות המוצר). כמובן שברכיבה זהו יתרון, מכוון שבתנוחת רכיבה, הרצועות אינן מורגשות כלל והביב יושב באופן מושלם על הגוף. הפד הדק יחסית הוכיח את עצמו כמצוין, לא עבה מידי ולא מורגש בדווש או עמידה ולא הרגשתי סימני לחץ או עייפות בישבן גם ברכיבות ארוכות יותר. הבד המעט קשוח כבר ספג לפחות שתי נפילות במהירות גבוהה ובינתיים לא מראה סימני שחיקה או קרע. כיס הירך הוא תוספת מבורכת, שבעיקר משמשת אותי לעטיפות ג'לים ריקות כך שאני מייעד כיס אחד בחולצה לחטיפים וכיס רגל אחד לעטיפות.

LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

סיכום

הסופרגיארה הוא ביב מצויין לרוכבי שטח – נוח, בעל גזרה צמודה וטובה, בדים קשוחים אך נעימים, פד איכותי ומנדף ואפילו שטחי אחסון נוספים לציוד קטן וחשוב שצריך בשליפה מהירה תוך כדי רכיבה.


יותר: עמידות, גזרה, כיסים! ומראה מצויין

פחות: נוחות מחוץ לאוכף עקב רצועות כתפיים קצרות


LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

גרבי SNAP

מחיר: 59 שקלים

LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

גרבי הסנאפ של ספורטפול משתמשים בבד ייחודי הנקרא Q-Skin של חברת פולגר (Fulgar) האיטלקית. בד זה מיוצר מפוליאמיד (ניילון) המופצץ ביוני כסף המונעים גדילה של בקטריות ובכך מונעים ריח גוף – או ריח של גרביים. הבד נעים מאד למגע ונושם בצורה טובה כך שהוא מפנה לחות מצוין והרגל מרגישה יבשה גם בתום רכיבה ארוכה ביום חם.

גרב זו זמינה ב 4 שילובי צבעים ובשלוש מידות S, M-L, XL

בשימוש

האריג אכן מרגיש מאד נעים למגע, הגרב מאד אלסטית אך לא במידה שהיא מרגישה רפויה. על גבי הגרב מסומנות האותיות R ו L לסמן ימין ושמאל, אם כי לא הבחנתי בא-סימטריה במבנה הגרב. על גבי רגל ימין ישנו ריבוע מתכתי קטן עליו מוטבע לוגו החברה בצורת S קטן, אני חושב שזה מוסיף המון, אפילו שרוב האנשים לא יבחינו בזה. אלו הפרטים הקטנים שעושים לי את זה.

בנוגע לטכנולוגיה נגד בקטריות, אני חייב להודות שלא ביצענו מבחן גידול בקטריות וכיבסנו את הגרביים לאחר כל רכיבה, עם זאת, לא נראה שהן סובלות מרפיון או כווץ עקב הכביסות. ובעניין הריח, גם אפינו הרגיש לא הבחין בשינוי לרעה בכוון זה.

LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

סיכום

מוצר מצוין למי שאוהב להתאים את פריטי הלבוש הממותגים שלו (ת'כלס, תודו ואל תתביישו, אם קראתם עד כאן גם אתם כאלה). גרבי הסנאפ מתאימים בצבעים לרוב הקולקציה של ספורטפול ובמיוחד ללין הSNAP  אם אתם מתקשים להסיר ריחות רעים מביגוד הרכיבה שלכם, פנו לחבריכם בנוגע לטיפים לכביסה, ובנוסף, כדאי לכם לנסות את המוצר הזה.


יותר: נוחות, התאמה (מידה, גזרה, תפרים וצבע), בד אנטיבקטריאלי

פחות: אפשר למצוא גרביים סבירים או סבירות (האקדמיה ללשון אישרה שימוש בשני המינים) במחירים נמוכים יותר


כתבות נוספות