ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל

סיכום סטייג' 2, יום התחרות השלישי של ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים


צילומים: עופר עברי, דותן הלוי, יואב לביא, לימור מלינוף


אחרי ה "קווין סטייג'" המשמעותי והקשה אתמול, הגיע סטייג' 2, סטייג' שקיבל ע"י המארגנים את תואר "סטייג' המלך" של ברא אפיק ישראל 2022. יום קצר ועבה עם 77 קילומטרים "בסך הכל" אך עם טיפוס מצטבר של 1,300 מטרים, במסלול שהעביר את הרוכבים דרך כמה מהנקודות הייחודיות ביותר של הר הכרמל. המספרים אולי לא מראים זאת, אבל תוואי הרכיבה הוא מהטובעניים ביותר שקיימים, עם עליות וירידות תלולות, סינגלים מפותלים ודרכים מדורדרות אשר לא מאפשרים רגע אחד של מנוחה.

היום החל בזינוק מדורג ומתגלגל מכפר התחרות במלון חוף נחשולים. דבוקת הרוכבים העצומה שכללה היום גם את משתתפי המרוץ החד יומי הארוך זינקה הפעם בכיוון כללי צפונה, למקטע מישורי מהיר בצמוד לרכס הכורכר היפיפה של חוף כרמל. כבר שם החלו הרוכבים להתפזר לדבוקות אשר טסו דרך מטעי בננות ובתי רשת המאפיינים את האזור. פניה מזרחה ומתחילים בטיפוס דרך סמטאות כפר האומנים הייחודי עין הוד כ 20 ק"מ מהזינוק. כפר האמנים היה הסימן לתחילתה של העלייה המשמעותית של היום- הר שוקף. כבר כאן הצמד Lukas Baum ו- Georg Egger מגרמניה מובילי הדרוג הכללי מתמקמים בחזית דבוקת המובילים הצפופה ומכתיבים קצב מטורף. שרשרת שנקרעת לנדב רייסברג בן זוגו של גיא ניב מנתקת את הצמד הישראלי המוביל מהדבוקה המובילה, יוצרת פער של כ 3 דקות ולמעשה מותירה את המלחמה על מיקום בסטייג' לתומר זלצמן, בן זוגו Markt, ולצמד הספרדים Cordero Morgado ו Fernando Grande.

בסוף העליה להר שוקף צמד מובילי ה GC כבר נמצא לבד, שועט במהירות מטה לכיוון בקעת מהר"ל ותחנת הרענון במושב כרם מהר"ל. הטיפוס לשוקף מדלל את קבוצת הרדיפה היום והוא מותיר את זלצמן ו-  Markt יחד עם צמד הספרדים להילחם על המקום השני כשבפער של כ-4 דקות מהם שאר רוכבי קטגוריית ה UCI.

אחרי רכיבה מהירה בבקעת מהר"ל ומעבר דרך חוות מקורה הציורית, הרוכבים הגיעו למקטע הסינגלים המרכזי של סטייג' 2- סינגל חוף כרמל, אך הפעם בכוון ההפוך. זהו אחד הסינגלים המרהיבים שקק"ל בנתה עבור קהילת הרוכבים, ברכיבה בכוון ההפוך המשתתפים זכו להכיר צד אחר שלו, תרתי משמע. זוהי רכיבה עם קטעי עליה קשוחים, אך גם קטעי זרימה מהירים בתוך חורש אלונים ויערות נטועים, מקטעים שמצליחים להוציא חיוכים רחבים מהרוכבים על אף הקושי הרב של הסטייג' עד כה. מכאן נותר להם מקטע מישורי קצר חזרה לכיוון מושב הבונים, ומשם דרומה ברכיבה מהירה לאורך שמורת הבונים לכיוון טיילת תל דור היפיפיה ישירות לתשואות הקהל שהתאסף לאורך חוף הים בכפר התחרות.

ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

ראשונים מסיימים את הסטייג' גם היום Lukas Baum ו- Georg Eggerברכיבה יציבה וסופר מהירה בזמן של 03:17:57. זלצמן ו- Markt מצליחים לנער את Cordero Morgado ו Fernando Grande כבר בבקעת מהר"ל והם מסיימים היום בבטחה במקום השני בזמן של 03:22:09. כ-6 דקות אחריהם מגיעים צמד הספרדים Cordero Morgado ו- Fernando Grande בזמן של 03:28:29 ומקבעים לעצמם גם היום את המקום השלישי.

בקטגוריית הנשים, סטייג' 2 היה היום של Lia Schrievers ונעמה נויימן. הצמד הגרמני/ ישראלי התייצב בראש הקטגוריה כבר בתחילת היום, כשהן רוכבות בקצב גבוה יחד עם זוגות חזקים מאוד מקרב קטגורית הגברים. את היום הן מסיימות הפעם ללא תקלות ולראשונה מנצחות סטייג' בזמן מעולה של 04:01:07 הממקם אותם במקום 15 כללי בסטייג' של היום! צמד מובילות הGC מגיע כ 5 דקות אחריהן ותופס היום את המקום השני בזמן של 04:05:19. את המקום השלישי תופסות גם היום  Yulia Polevayaו-  Ekaterina Gurenkovaמרוסיה בזמן של 04:57:25.

בקטגוריית המאסטרס נועם סטרשנוב ויובל פרידמן ממשיכים להראות דומיננטיות משמעותית מאוד, ומנצחים גם היום את הסטייג' ברכיבה שקולה לכל אורך המסלול בזמן מעולה של 03:56:25. בפער ניכר של 14 דקות אחריהם מגיעים שרון פאר ודביר אלמוג ותופסים את המקום השני בזמן של 04:10:29. את שלישית המאסטרס סוגרים היום לראשונה אייל קצנשטיין ומתן גדולטר בזמן של 04:11:52 למרות התרסקות ופציעה.

בקטגוריית הגראנד מאסטרס מסיימים היום ראשונים ליאור ביטון וויטלי פרוסט בזמן של 04:24:10. במקום השני היום צמד מובילי הדרוג הכללי שילר וזיגמונד בזמן של 04:25:50, אחריהם במקום השלישי כפיר הלר ועומר בנאי בזמן של 04:26:48.

בקטגוריית הזוגות המעורבים ליאן ויתקין וצחי בן גיגי נאלצים לפרוש ומשאירים את הבמה לצמד הגרמנים Egger ו- Kremsreiter שלוקחים היום את המקום הראשון בזמן של 04:21:53. את המקום השני תופסים היום שירה בירן ודן כרמל בזמן של 04:30:13. את המקום השלישי תופסים גם היום הזוג ענבר רונן ונימי כהן בזמן של 04:43:09.

ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

קשה אין רק בלחם, קשה, ואף מאוד, יש באפיק ישראל של גל צחור – נימי כהן

הסטייג׳ השני של אפיק ישראל, שהוא למעשה יומה השלישי של התחרות (כי ליום הראשון קוראים פרולוג וליום השני קוראים סטייג׳ 1, אם התבלבלתם לא נורא) היה הקשה ביותר עבורי ולפי מה שראיתי ב-finish עבור לא מעט מתחרים אחרים.
אתמול כבר כתבתי שאלוהים של מרתוני שטח לא נמצא רק במספרים. לכאורה 80 ק״מ על 1,350 טיפוס הבטיחו יום קצר משמעותית מאתמול רק עם מעט יותר טיפוס, אבל באופני הרים הרבה יותר משמעותי איך הגישו לך את המספרים האלו ולא הסכום הסופי שמחשבון ה-Garmin שלך מראה בתום הרכיבה.

גרף המסלול היום נראה כמו שיניים של משור. למעט כ-17 ק״מ שטוחים לאחר ההזנקה ועוד 8-9 כאלו בחזור, רוב היום טיפסנו או ירדנו. עקרונית זה דווקא טוב לי כשונא מישורים ידוע, אבל העליות והירידות היום היו פשוט מהסוג המזוויע שמפרק אופניים, צמיגים, גב, ישבן, כפות ידיים, חוליות עמוד שדרה ועוד. הוסיפו לזה את העובדה שענבר ואני לא שמרנו כוחות אתמול אלא נתנו ביצוע שראוי לתחרות חד-יומית, ותקבלו מתכון מוצלח לשואה.

Box A

הביצוע של אתמול נתן לנו פודיום ומקום שלישי בקטגוריה, אך גם הקפיץ אותנו למכלאת ההזנקה הבכירה, בוקס A. כל המי ומי של הענף התחרותי עומדים שם, רזים, מגוידים, חדורי שליחות ועתירי פוקוס.

וענבר ואני…

זה היה נחמד עד שהרכב המוביל זז הצידה, והזינוק המתגלגל הפך למלחמה. ענן אבק, מהירות פסיכית שלא חווינו אתמול בבוקס B, וזוגות שעוקפים אותנו מימין ומשמאל. בין משבי״ז למלחיץ, אבל היי, זה עדיין עדיף.

לאחר שטור הרוכבים נפתח פחות או יותר, שעטנו עם דבוקות מסטרס חזקות צפונה, אל עבר הטיפוס האימתני להר שוקף, וכבר שם הבנתי שכמו שהבטחנו, שרפנו מלא גפרורים אתמול, גפרורים שפשוט לא באו לרכיבה איתנו היום. בכל סיבוב כורכר נפתח פער קטן ביננו לבין החבר׳ה מלפנים, ואני מאחורי ענבר דוחף קדימה ומשלים פערים, אבל בפעם החמישית-שישית כבר הרגשתי חלול עם דופק גבוה.

פה מתחילות לצוף מחשבות רעות, אתה פוגש את השדים שלך כמו ששלומית אמרה לי היום. הרעיון הכללי הוא לתת להם כמה שניות לאכלס את המוח, ואז לשחרר ולהמשיך לדווש. הכל זורם, הכל זז, הכל משתנה בתחרות אופניים. שמרנו על הדבוקה החזקה שלנו כמו כלב סטאף שנושך קרסול של רוכב ולא משחרר, והגענו עימה לטיפוס לעין הוד, המטרה התחרותית הושגה – אך מה המחיר? נדע בקרוב…

עין הוד, כרם מהר״ל, הכרמל באופן כללי – כור מחצבתי

גיליתי את ספורט אופני ההרים בטיול אחרי צבא לדרום אמריקה ב-1993. בארץ הלכתי לתחרויות אופני הרים כדי להכיר מסלולי רכיבה. התחרות הראשונה בה התלהבתי מהמסלול הייתה ב-1995 של בחור דרום אפריקאי בשם Warren Pryer, שיחד עם חברו ג׳ואל אובדוב מקיבוץ עין כרמל, ערכו את התחרות הראשונה בארץ שכללה סינגלטרקים שנפרצו ביער עופר במיוחד עבור רוכבים. הייתי באקסטזה. לראשונה הבנתי מה זה אופני הרים ״על באמת״, כי עד אז חוויתי תחרויות רק על דרכי כורכר וחול.

מתישהו הפכתי לחבר של וורן ושל משפחת Pryer, פעם בשבוע הייתי עולה לקיבוץ עם רכבת, ישן שם ובבוקר רוכב עם האיש והאגדה. כשסיימתי לימודים באוניברסיטת תל אביב הרגשתי שהגיעה העת לעזוב את בבילון ומצאתי בית להשכיר בכרם מהר״ל. הגשמתי חלום, גרתי 250 מטרים מהסינגל הראשון ונשארתי שם קרוב לעשר שנים. הכרמל הוא המקום בו גדלתי להיות הרוכב והאיש שאני. במועצה אזורית חוף הכרמל הקמנו, שותפי לשעבר בועז גורן ואני את חברת ״עז הרים״ וערכנו את מרתוני הזוגות הראשונים בארץ, הכרמל צ׳אלנג׳ השם יקום דמו. רוצה לומר שהמקום הזה, שביליו, אנשיו יישוביו הוא חתיכת היסטוריה בשבילי, ובית כמעט כמו שענבר הרגישה אתמול במשמר העמק.

עין הוד הוא כפר אומנים. ומי שהיה בפסטיבל עגל הזהב של תושביו בפסח או באחת ממסיבות יום העצמאות יודע שהבוהמה יודעת לחגוג, הו מאמא. אז תושבי הכפר עבדו על תחנת העידוד וההאכלה שלהם מזה זמן מה, וזה ניכר. עיצוב, וילונות, תחפושות, מוזיקה – איזו חגיגה!

בכרם מהר״ל היה סגנון אחר אבל חגיגה פסטיבלית לא פחות מרשימה. עשרות ואולי מאות מעודדים, ים ילדים, צוות מסור שמתדלק אותנו, פחיות קולה וכוסות בירה שנדחפות לי לפה ועשרות פרצופים מוכרים ואהובים עם עידוד אישי. ללא ספק פיק אנרגטי שאזכור להרבה זמן.

ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

העלייה לשוקף

חבר יקר ורוכב על בשם לורנס אמר לי פעם uphill makes you honest. אולי בענף הכביש מירוץ האמת הוא תחרות אישית נגד שעון, אבל בשטח מבחן האמת, מה יש לך ומה אין לך, הוא פשוט בוואחד עלייה. החמצן בריאות, חומצת החלב ברגליים, החוסן המנטאלי, ההבדל שרואים מיד ובעיניים ביחס לזוגות האחרים, כל אלו מגיעים לשיא בעליות קשות ומאתגרות.

Doctor Evil, הידוע בכינויו גל צחור יזם ומארגן אפיק ישראל, רקח לנו היום בערך את כל מה שמאתגר ומרושע בכרמל. עלינו לכיוון הר שוקף, הפסגה האזורית, בדרכים שמוכרות רק למקומיים. הטיפוס החל בכפר עין חוד, שפרט למסעדות שלו מפורסם בזכות הקירות שבו. ענבר נכנסה שם ל-zone מנטאלי, נתנה קצב, עקפה לא מעט רוכבים וכל שנותר לי לעשות הוא להחזיק קצב ולנסות לסייע פה ושם, אבל ממש פה ושם, גם כי הייתי גמור ובעיקר כי הדרכים היו כל כך קשות, שברובן לא התאפשרה רכיבה לצד בת הזוג, אלא רק מלפנים או מאחור. הגענו למעלה במקום מעולה, טסנו מטה בציר הביובים במהירות פסיכית ומפרקת זרועות, ויאללה, עוד טיפוס. המאמץ המצטבר נתן אותותיו, אצל ענבר בצורת גב תפוס שלא איפשר לה לתפוס לי כיס בחולצה, ואצלי בהתכנסות פנימה למערת הכאב שלי, ומחשבות מאוד מצומצמות בסגנון ה ״רק עוד דיווש, רק עוד קילומטר״ וכולי. השדים ביקרו בראש לעיתים תכופות יותר ויותר, הכאב והפנטזיות על פרישה וחיתוך מהיר לים שהפך גלי לכבוד ראש השנה ושאר ירקות.

האפיק בכלל והאפיק הזה ספציפית הביא אותנו לרכוב על הקצה. אמיתי לגמרי, לא קלישאה או ביטוי פופולרי. וכשאתה בקצוות שלך ואתם בקצוות שלכם כזוג קורים לכם דברים קיצוניים. בפוסט ההודעה הפומבי שלי על ההחלטה להשתתף באפיק ישראל השנה ועל החבירה לענבר, כתבתי שרכיבה תחרותית משותפת במרתון רב-יומי can either make you or break you as a couple, והיום בחנו את זה. כן, כן, גם אנחנו.

מילה שלא הובנה או נאמרה לא במקום, מבט כועס או נעלב, רווח שנפתח, משפט שלא הובן או לא נשמע, כל צד לוקח דברים לקצה, מנפח עכבר להר, מפרש לא נכון ושישו ושימחו באמצע הרכיבה. זה קרה להמון זוגות לפנינו, וזה יקרה להמון זוגות אחרינו, אבל כמו שרוקי בלבואה אמר: ״זה לא איך אתה נופל, זה איך אתה קם מהנפילה״. רכיבה זוגית במרתון רב יומי בקצבים גבוהים דורשת איוּן של האגו של שני הצדדים. כל צד צריך לאמץ את הבאגים והפאקים של הצד השני כאילו הם שלו. כל צד צריך להכיל את השני כאילו הוא הילד הביולוגי שלו. לשחרר את האגו ואת התגובות מתוך האגו זו אומנות שאני אישית מתרגל כבר כמה שנים וחש כל הזמן שאני טירון מתחיל. עוד דבר שמומלץ להיות אומן בו באפיק זוגי הוא אומנות השחרור. לא להיאחז בכעס, פגיעה, עלבון ובני המשפחה שלהם אלא לשחרר, וכמה שיותר מהר יותר טוב. אי אפשר להמשיך אחרת. אז עשינו גם את זה וגם את זה. באיזו מידה של הצלחה? ובכן, נראה מחר (-:

פינוקי

ובכן, מחר יום אחרון, אז החלטנו לגלות לכם את הנשק הסודי שלנו, פינוקי שמו. בהכנות לאפיק הזה יצאתי לכמה רכיבות מעט פסיכיות עם עצמי באמצע יולי-אוגוסט בשעות לוהטות. היות ואני מכיר את הכרמל ושביליו ממש טוב, ניסיתי לפצח את הסטייג׳ים הסודיים לפי גרף הגבהים ולפי מיקום תחנות העידוד שפורסמו טרום האירוע. באחת מהן רכבתי לא-מעט ממה שרכבנו היום, ולא נעים לומר (לא ששחררתי לגמרי את האגו, אה?…) הלכתי בעליות 3 פעמים כי נגמרו לי הרגליים. חזרתי מהרכיבה מיובש ומזועזע והתקשרתי מיד לגלי רונן, בעלה של ענבר ומנהל חנות האופניים טרק משמר העמק. ״גלי תקשיב. אנחנו חייבים את הקסטה החדשה של SRAM עם הילוך הכוח לעליות עם 52 השיניים״. גלי ניסה להתווכח אבל שילחתי בו את ענבר אז זה קרה. אני השאלתי קסטת כוח כזו מחבר. מדובר בסך הכל על 2 שיניים יותר מה-50 עימן האופניים שלי מגיעים במקור, אבל זה למעשה עוד הילוך אחד קל בעליות מעבר לסטנדרט. וזה מאוד משמעותי, במיוחד בקירות התלולים שהורידו מלא רוכבים להליכה היום, במיוחד כשמנסים לסייע לפרטנר.ית בקירות הללו, במיוחד כשמיום ליום אתה שרוף יותר וחזק פחות. אז חברים שאינם רייסרים פסיכיים וחזקים – פנקו את עצמכם בהילוך פינוקי לקראת אתגר הרכיבה הבא שלכם – זה שומר על הסחוסים בברכיים לפחות כמו מגה גלופלקס…

איך נגמר ומה מחר?

ובכן, גם היום היו לא מעט פרישות ולא מעט תקלות טכניות שערבבו היטב את הקלפים בין המתחרים. על אף רכיבה לא חלקה וזורמת שלנו, הצלחנו לסיים שוב במקום השלישי בקטגוריה המעורבת, וככל הנראה עלינו למקום השני בדירוג המצטבר והחשוב, כי הזוג החזק שהוביל את הקטגוריה שלנו, ליאן וצחי פרשו בתחילת היום. עמידות פיזית לציוד ולרוכבים, עמידות נפשית, חישוב של חלוקת הכוח בין הימים וחשיבה מאוד מרתוניסטית קדימה, עד לתום היום הרביעי של התחרות, כל אלו הם מרכיבים לא פחות חשובים להצלחה במרתון מאשר הכושר והוואטים שלך. ומחר מה? וואללה לא טרחתי לברר. השמועה מדברת על מסיבת סינגלים ועל מרחק קצר יחסית כדי שכולם יחזרו הביתה בשלום ולא מאוחר מדי ולי זה מספיק. רק שהסיום יהיה לאורך החוף עם כל המפרצים הסודיים והים הטוריקיזי המהמם של דור ושל נחשולים כמו שהיה היום, ואני אהיה מאושר מאוד.

נימי

ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

נעמה נוימן מסכמת את יום התחרות השלישי

ואו איזה יום! בדרך כלל אני מרגישה שכשהולך טוב יש פחות מה לכתוב מאשר כשלא הולך, אבל דווקא היום יש לי המון מה לספר!

המנטרה של היום הייתה go big or go home וכך עשינו! אז לשם שינוי אנסה לסכם את היום בסדר כרונולוגי.

סטייג' המלך של ברא אפיק ישראל 2022 נפתח בזינוק מתגלגל לתוך 17 קילומטרים מישוריים ומהירים. היינו ביחד עם סופי וקים שלפני הסטייג' סיכמנו איתן שאף זוג לא "ישתמש" ברוכבים מקטגוריות אחרות ולא ישב להם בגלגלים אלא אם כולנו נמצאות באותו פלוטון כדי לייצר תחרות שווה והוגנת כמקובל בתחרויות UCI (שם יש הפרדה בזינוקים בין הקטגוריות). אז חלק מהזמן היינו רק ארבעתנו וחלק מהזמן ישבנו כולנו בגלגלים של הרוכבים מסביב. נכנסנו לעלייה הגדולה של היום והקצב היה מאוד גבוה. רכבנו ביחד ארבעתנו, סופי מובילה וליה סוגרת. די מהר התחלנו להתקדם בין הזוגות ורכבנו את העלייה של שוקף מאוד מהר. היה לי קשה מאוד והייתי די הרבה בתוך "האדום" אבל הסתרתי את זה כדי שסופי וקים לא יחשבו להתקיף פתאום. ידעתי שאני חייבת לסיים את העלייה איתן אם ליה ואני רוצות לנצח את השלב (ואנחנו רוצות!). להתפרק לא הייתה אופציה, במיוחד כשאני רוכבת בזוג ומחויבת לשותפה שלי. בשלב מסוים ליה  לקחה את ההובלה והגבירה קצב (גם היא לא ידעה שאני על סף משבר, ולא יכולתי להגיד לה מבלי שסופי וקים ידעו גם). אחרי כמה דקות אני לקחתי את ההובלה והכתבתי קצב דומה. בדיעבד גיליתי שלכולן היה קשה באותו זמן אבל אני הייתי בטוחה שרק אני מסכנה ושכולן בסדר. סיימנו את העלייה עדיין ביחד אבל ליה ואני נכנסנו לירידה ראשונות ושחררנו ברקסים. ידענו שכאן היתרון הכי גדול שלנו, בקטעים הטכנים. כבר בירידה הראשונה נפתח פער ומאותו רגע הוא לא נסגר עד הסיום. אנחנו מתקדמות תוך כדי עקיפת עוד ועוד זוגות מסטרס. אני מתחילה להרגיש יותר ויותר טוב אבל גם מאוד מחכה לחלק של הסינגלים, שם אני יכולה להתאושש גם תוך כדי קצב גבוה. ליה סומכת עלי, יושבת לי על הגלגל ומשחררת איתי את הברקסים בירידות המסוכנות. אנחנו מגיעות לפידזון הראשי של היום, שימון קטן לאופניים, מילוי נוזלים קצר וממשיכות. אני מזהה שאנחנו בין רוכבים חזקים אבל לא ידענו מה מצבן של קים וסופי אז היה ברור שמכאן הקצב לא הולך לרדת. אחרי קצת יותר שבילים ועלייה תלולה מהצפוי סוף סוף נכנסות לסינגל המיוחל. אפילו שהוא היה בכיוון ההפוך משאני רגילה ושהעליות כאבו הייתה לנו זרימה טובה וליה עשתה עבודה מדהימה בכך שהיא  לקחה את הקווים שלי ובמהירות שלי אחרי בבטחון. הרגליים שלי עוד הרגישו טוב אבל הבטן עשתה לי בעיות וממש רציתי להקיא. בנוסף ליה עשתה טעות בפידזון ולקחה בקבוק לא נכון וביקשה להחליף איתי בקבוקים, החלפנו בקבוקים כך שליה שתתה מבקבוק האיזוטון שלי ואני הייתי נותרתי רק עם תיק הגב וללא איזוטון כפי שתכננתי. הדבר הוביל לעצירה מאוד קצרה אבל לא מתוכננת בפידזון של Joe's באמצע הסינגל, שם מילאנו מים, אני פיציתי עם קולה שנתנה לי בוסט מטורף והוציאה אותי מהבחילות. תוך כדי הסינגל המשכנו לתפוס זוגות ושתינו הצלחנו להתאושש תוך כדי שאני מכתיבה קצב וקווים לליה. יצאנו מהסינגל לתוך 10 קילומטרים מישוריים כשאנחנו לבד ושם בעצם סיימתי את העבודה שלי. אחרי שהובלתי רצוף מאז הפידזון הראשי של היום, ליה לקחה את הפיקוד ומשכה אותנו עד הסיום. תפקידי היה רק להחזיק. אף זוג שעקפנו בסינגל לא תפס אותנו במישורים ולמעשה אף זוג שעקפנו במהלך היום לא עקף אותנו בחזרה. החולות בסוף הרגו אותנו. נתנו הכל וסיימנו מפורקות. סיימנו במקום ה-15 כללי בין כלל הזוגות וניצחנו את הקטגוריה בפער של כ-4 דקות. היום הייתה לנו עבודת צוות מדהימה. איזה כיף להשתתף בתחרות בינלאומית בארץ! אני מתחרה ברוכבות האלה כל השנה באירופה ופתאום להתחרות איתן בארץ, על השבילים שלי, עם מלא מלא מלא עידוד ותמיכה בעברית בכל פינה זאת חוויה מטורפת עבורי.  הGC- עדיין לא בתמונה (נותר פער של 11 דקות לטובת קים וסופי) וגם לא התעסקנו בזה היום. זינקנו היום במטרה להוציא את המיטב מהסטייג', לנצח את היום ולרכב הכי מהר שאנחנו יכולות. היה נהדר, חלק מהזמן אפילו כיף. למחר יש לנו בדיוק את אותה התכנית, נקווה שאלוהי האפיק חושב כמונו.

ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2

כשגל מבטיח, גל מקיים! – שלומית בן איש

ואכן, הקינג סטייג' היה מפתיע, קשוח ומפיל קורבנות, לא פחות מאשתו מאתמול.

אמנם "רק" 78 ק"מ, אבל כשאלו שזורים בסינגלים מדורדרים, מדרגות סלע מפתיעות ודרכים מוכרות, אבל בהפוך , המסלול מקבל טוויסט אחר. לא פשוט בכלל.

עבורינו, זאב בוזקו השותף התומך ואנוכי הח"מ, זה אמור היה להיות המגרש הביתי: סביבה מוכרת, עליות, ירידות, סינגלים וצל. ועם זאת, העייפות מאמש, תקלה קלה בשיפטר וכל המוזכר לעיל, הפכו את החוויה לאתגר קשוח.

ועוד קטנה….

גם למתחרים כמונו, מחוץ לקרב על ההובלה יש תחרות. הרי לכל זוג מתחרים יש את היריבים הפחות או יותר שקולים שלו וזהו לא פחות מקרב ענקים: השנה בראש בראש של זוגות מעורבים אנחנו מול מליסה קדוש ודורי גל. הפעם בפינלה של החולות השאירו אותי מנוצחת אבל עם טעם טוב בפה וחול לרוב בגרביים. אחלה ספרינט פיניש.

מכינה את הסכין למחר

ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

תוצאות סטייג' 2 ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל

גברים

מקום ראשון: Georg Egger, Lukas Baum

מקום שני: Karl Markt, Tomer Zsaltsmann

מקום שלישי: Victor Fernández grande, Manuel Cordero Morgado

הישראלים הראשונים: Guy Niv, Nadav Raisberg

נשים

מקום ראשון: Lia Schrievers, Naama Noyman

מקום שני: Kim Ames, Sophie von Berswordt

מקום שלישי: Yulia Polevaya, Ekaterina Gurenkova

זוגות מעורבים

מקום ראשון: Andreas Egger, Kremsreiter Lea

מקום שני: Dan Carmel, Shira Biran

מקום שלישי: Nimi Cohen, Inbar Ronen

 

מאסטרס 40+

מקום ראשון: Yuval Fridman, Noam Straschnow

מקום שני: Sharon Peer, Dvir Almog

מקום שלישי: Eyal Katzenstein, Matan Gedulter

 

גרנד מאסטרס 50+

מקום ראשון: Lior Biton, Vitaly Frost

מקום שני: Dan Zigmond , Noam Schiller

מקום שלישי: Harel Kfir, Omer Banay

לתוצאות GC מלאות היכנסו ללינק המצורף:

https://www.racetecresults.com/results.aspx?CId=20258&RId=6677&EId=11

ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

ברא אפיק ישראל בחסות טרק ובשיתוף קק"ל, הינו מרוץ שטח זוגי רב שלבי המתקיים זאת השנה התשיעית ומהווה מפעל הנצחה לגיורא צחור ז"ל. זהו מרוץ האופניים המשמעותי, הגדול והחשוב בישראל ומהווה אירוע דגל לענף האופניים הלאומי. במהלך שנות קיומו הפך ברא אפיק ישראל מאירוע מקומי לאחד המרוצים הנחשבים בסצנת התחרויות הרב שלביות העולמית. במהדורה הנוכחית לוקחים חלק כ500 רוכבים בטור המלא, מתוכם 80 מקצוענים/ תיירי אופניים בין לאומיים שיהפכו בסוף המרוץ לשגרירי ישראל בפועל. ארבעת ימי התחרות בנופים הייחודים של חוף כרמל, מועצה אזורית אלונה ומועצה אזורית מגידו בהם היא עוברת, יחד עם ההכנות המפרכות של המשתתפים בה, חושפים את המתחרים לרמה הגבוהה ביותר של הישגיות ומקצוענות ספורטיבית ובכך מקדמים הלכה למעשה את תרבות הפנאי והספורט של מאות המשתתפים, חבריהם ומשפחותיהם.

לחזון התחרות התגייסו שותפים לדרך ונותני חסות רבים, ביניהם: ברא צמחים, Trek, קרן קיימת לישראל, Rudy Project, Gu, Shimano, Jinga, LiveU, מגזין האופניים Bike.co.il, גליל שוק מקומי, Continental, ארומה, מלון נחשולים, כפר הנופש דור, פלסאון, החברה לפיתוח קיסריה, Wahoo, Joe's No Flats, ארבל שטראוס, בירה הגיבור, דין דיאגנוסטיק עם מוצרי CEP & Compex, משרד התרבות והספורט, משרד התיירות, איגוד האופניים בישראל, הפועל, עמותת התיירות כרמלים, רשות הניקוז, רט"ג, מועצה אזורית חוף כרמל על שלל ישוביה.

ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2
ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל- סיכום סטייג' 2

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות