גלגלי שטח במבחן Fourfourthree Hardline 29 

יבואן: Four four three ן מחיר: 2,350 ₪.

גלגלים במבחן- Fourfourthree Hardline
גלגלים במבחן- Fourfourthree Hardline
גלגלים במבחן- Fourfourthree Hardline

מוטוליין-פוקס 1070×200
דמו 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
מוטו קסדות
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
מוטו נעלים
rise 24 1070×200

בחן וכתב: בני (בנג'י) גרנות

בעבור לא מעט רוכבים בארץ 443 הוא לא סתם מספר. נכון יש כזה כביש שמוביל לירושלים, אבל לרבים מרוכבי השטח זהו הנתיב שמוביל אל ממלכת השבילים והסינגלים הכי הפעילה ביותר בישראל- יער בן שמן. סוג של מיקרו קוסמוס ענפי שמושך אליו רוכבים רבים בכל יום בשבוע ורבבות מהם בכל סופ"ש או חג.

אל חברת הבוטיק הקטנה 443 או Fourfourthree שעיקר עיסוקה הוא גלגלים, נחשפתי במקרה דרך חבר משותף שהתרשם מאוד מאיכות הגלגלים שהם משווקים בייחוד ביחס למחירם. תחקיר קטן ברשת גילה שמדובר בחברה קטנה הפעילה משנת 2013 ומשווקת את מוצריה כמעט בכל העולם, בעיקר לקהל אירופאי. בבעלות החברה חנות ON LINE עם כל הנתונים לבחירת סט הגלגלים הנכון מהליין על פי הייעוד והדרישות. ליין הגלגלים מכיל חמישה דגמים לרכיבת שטח בסטנדרט 29 או 27.5 עם אפשרות התאמת צירים בתקנים השונים ובחירת רוחב החישוק. חלק מן הדגמים מגיעים בתצורת חישוקי קרבון אך רובם עדיין באלומיניום. המחירים נעים בין 600-625 דולר לסט גלגלי אלומיניום בעוד שהקרבון מגיע ל- 1,250 דולר. לחברה מדניות crash replacement  גמישה וזולה יחסית, וניתן לרכוש חישוק אלומיניום ב 200 ₪ וחישוק קרבון ב-600 ₪ במקרה של שבר או הרס.

בימים אלו התחיל גם שיווק גלגלי כביש מקרבון ובשנה הבאה יתווספו מוצרים חדשים נוספים לליין הגלגלים שישווקו דרך האתר ומספר חנויות בארץ.

למבחן קיבלנו את ה Hardline סט הגלגלים הרחב ביותר בליין של 443, המיועד לרוכב האגרסיבי ומאפשר גם שימוש בצמיגים שמנמנים ושמנמנים פלוס. יצאנו לבדוק, הישארו עמנו.

נתונים טכניים

-קוטר גלגל 29 אינץ'.

-חישוק TUBLESS READY ברוחב חיצוני של 40 מ"מ, רוחב פנימי 35 מ"מ וגובה של 19 מ"מ.

– נאבה 32 חורים מייסבים סגורים.

– מנגנון ראצ'ט בעל 102 נק' מגע בזווית 3.5 מעלות הבנוי משישה Pawls קפיציים עם 3 שיניים.

– שפיציםPillar- Triple butted .

-משקל הסט  כ- 1,925 גרם.

גלגלים במבחן- Fourfourthree Hardline
גלגלים במבחן- Fourfourthree Hardline

על השביל

הגלגלים מגיעים באריזת קרטון מסודרת להפליא. בתוך האריזה מקבלים שני בקבוקי חומר אטימה, סרטי אטימה מורכבים על החישוקים, וונטילים מורכבים ואפילו מדבקות לבחירה מתוך שישה צבעים קיימים להדבקה על דופן החישוק…NICE.

כמה דקות עבודה והסט מוכן להרכבה על האופניים שלי. הלבשת צמיגי הטיובלס על החישוקים הרחבים מאוד ידידותית וקלה ולא נדרשתי ליותר ממשאבת רצפה על מנת להרים אותם. כבר ברכיבת ניסיון קצרה בחניה הגלגלים משדרים התגלגלות מהירה וחלקה לצד רעש מתכתי ממכר מהנאבה, נראה מבטיח בהחלט.

רוחבם הפנימי של החישוקים עומד כאמור על 35 מ"מ, בהחלט הצד הרחב יותר של ז'אנר החישוקים הרחבים. צמיגים בחתך 2.3 הפופולריים באזורנו פחות יתאימו לחישוקים כה רחבים וההמלצה היא לרכב עם צמיגים בחתך של של 2.4 אינץ' ומעלה. בתקופת המבחן הורכבו על הגלגלים צמיג WT שלMAXXIS  ברוחב 2.4 אינץ' שישבו בצורה מושלמת על החישוקים.

החישוקים הרחבים בשלוב צמיגים רחבים יחסית מאפשרים לרוכב לנפח לחצי אוויר נמוכים יותר מהמקובל וליהנות מאחיזה משופרת. החישוקים מיוצרים מסגסוגת אלומיניום 6066, סגסוגת חזקה וקשיחה יותר מהמקובל בתעשייה שמעניקה לחישוקים קשיחות ועמידות גבוהה. העברת הכוח מהרגלים לגלגל מידית ומרשימה מאוד הודות למרווחים הקטנים בין המגרעות, 3.5 מעלות כאמור. לב הנאבה מכיל שש שינים קפיציות Pawls ראשיות ועל כל אחת מהן 3 שינים קטנות המייצרות יחד עם מגרעות הראצ'ט סה"כ 102 נקודות מגע. זאת לא נאבה שקטה אם תהיתם, אבל פס הקול הצווחני הוא לא פחות ממכר. הנאבה בנויה על מיסביים איכותיים ביותר המייצרים גלגול רציף חלק וממושך. החישורים (שפיצים) שנבחרו לבניית הגלגלים הם TRIPLE BUTTED של חברת Pillar. שפיץ בעל פרופיל משתנה בין שלושה קטרים התורם לקשיחות הגלגלים פי 4 מחישורים רגילים ואף מוריד משקל כללי של הסט.

גלגלים במבחן- Fourfourthree Hardline

מוטוליין-פוקס 1070×200
דמו 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
מוטו קסדות
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
מוטו נעלים
rise 24 1070×200

עמידות

בשלושת החודשים בהם ה-הארדליין היו ברשותי למבחן, לא נתקלתי בבעיות מיוחדות לא מהנאבה ולא מהחישוק. ברכיבות אגרסיביות עתירות סלעים ואלמנטים מגרזנים לא נרשמו מעיכות או עיוותים מכל סוג על החישוקים. הצמיגים נשארו תמיד ישובים בתוך החישוקים, ללא החלקות וללא בריחות אוויר (הפלצות…) גם בזמן שאתגרתי אותם בסיבובים חדים במיוחד. אגב סיבובים, אני חייב לציין כאן לשבח את קשיחותם המעולה של הגלגלים שמייצרת מעטפת בטחון רחבה מאוד לרוכב שמוכן להעז לקחת אותם לקצה. גם מגזרת הנאבה לא נרשמו תלונות או תקלות, היא עבדה נפלא כמו ברכיבה הראשונה גם אחרי שלושה חודשי שימוש אינטנסיבי.

גלגלים במבחן- Fourfourthree Hardline
גלגלים במבחן- Fourfourthree Hardline

סיכום

דגם הHARDLINE  שנבחן הוא אחד מתוך 5 דגמי גלגלים של חברת 443 שעוסקת נמרצות בהשגת מוצר מצוין ובמחיר תחרותי. הנתונים המרשימים על הנייר והיכולות של סט הגלגלים בתקופת המבחן לא נופלים ואף עולים על חלק נכבד מחברות גלגלים הוותיקות והמוכרות בשוק. החישוק הרחב יחסית מותאם לרוכבים המחפשים את צמיגי הפלוס או צמיגים קשוחים ורחבים לקבלת סט אגרסיבי עם עמידות ואחיזה גבוהה ומוכנים לשלם קנס קטן על המשקל הנוסף.

https://www.fourfourthreebikes.com/product-page/hardline-29-wheelset-boost

יותר: מחיר, קשיחות, עמידות, נגישות, שירות יבואן. ן  פחות: משקל מעט גבוה אך הגיוני לרוחב החישוק.

גלגלים במבחן- Fourfourthree Hardline

Comments

comments

כתבות נוספות