Incylence- גרבי רכיבה במבחן

יבואן: Incylence Israel      מחיר: 95 שקלים (מארז של שלושה זוגות ב 269 שקלים)

DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200


בחנו וכתבו: אסף פורת, ניב כלפון  צילום:חברים


פרולוג

העדכון המרענן ביותר בעולם הגרביים הוא של לא אחרת מאשר האקדמיה העברית ללשון. אחרי שנים רבות החליטה האקדמיה שגרב יכולה להיות גם הוא וגם היא. כאן ננסה לייצג את שתי ההטיות.

יש מגוון מדדים ליעילות של שקל בודד בתחום הרכיבה… למשל, כמה גרם מוריד שקל אחד במשקל האופניים הכללי? וכמובן, ככל שתגיעו למשקל קל יותר כך יאמיר ויעלה מחירו של כל גרם נכסף.

בקטע של הסטייל, השקלול הוא טיפה שונה. כאן, אם באים לבדוק את יעילותו של השקל, תקבלו הכי הרבה תמורתו כשתקנו… גרביים. כן גרביים.
ברכיבת אופני הכביש תפסו הגרביים כבר מזמן מקום של כבוד אצל כל רוכב שמכבד את עצמו. תמו ימי הגרביים הקצרים הלבנים שבקושי יוצאים מהנעל. היום הגרב נוכחת ובגדול (ורק שלא תעבור את בסיס שריר התאומים!).

על כן, הקרבנו את רגלנו המסוקסות (יש יותר ויש פחות…) והמגולחות, ויצאנו לבדוק את גרבי הרכיבה של Incylence.

Incylence, היא חברה שנוסדה ב2017 ויושבת בהמבורג גרמניה שם גם נקבע העיצוב. קו הייצור לעומת זאת באיטליה. החברה מיוצגת בישראל החל מאמצע 2020 ומשווקת כאן את תוצרתה.

DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

אז איך בוחנים גרביים- מדדים למבחן

כמהנדס, אני מנסה לחפש דברים מדידים וטכניים כדי לאפיין מוצר ולכן אנסה לפרט את כאן נקודות הייחוס.

ראשית בעיני גרביים אמורות פשוט להיות שם ולהראות פיגוז. כשאנחנו אומרים פיגוז, הכוונה לשני דברים בעיקר: האורך והצבע. הגרביים לא אמורות לזוז לשום מקום, לא ליפול מהנקודה בה גרבתי אותן ולא להשאיר עודפים בתוך הנעל. הן אמורות להיות קלות יחסית לגריבה (לא כמו גרביונים/ טייץ׳ שמתחילים מקופלים ולאט עולים עד למעלה). הן אמורות לספק אוורור ברמה גבוהה ולא להוות עובי מיותר ככה שישפיע על נוחות הנעל. הן אמורות לא ללחוץ ולהעיק ולא להשאיר סימני לחץ משמעותיים בסיום הרכיבה. התפרים אמורים להיות מינימליים כך שלא יורגשו ולא יטרידו בשום אופן.

אחרי שהבהרנו את המדדים, נראה לי שנמשיך.

על המוצר

קיבלנו את המוצר באריזת המשולשת שמכילה שלושה זוגות גרביים. כאן המקום להזכיר, שאם לא שמתם לב או פספסתם את הפרולוג-שעל פי ובהתאם להנחיית האקדמיה ללשון, אנחנו נתייחס לגרב הן בלשון זכר והן בלשון נקבה במהלך הכתבה הזו על מנת לא לקפח אף צד.

DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

הגרביים, אם כן, הגיעו בשלל צבעים (והיד נטויה לפי מה שקורה באתר) ומכיוון שקיבלנו שתי מידות (בינונית וגדולה) גייסתי מטר תשעים וחמישה ס״מ שרובם שריר תאומים שעונה לשם ניב לחוות דעה בנוסף אלי.

רכבנו עם הגרביים כחודשיים, כיבסנו, גרבנו שוב ושוב, רכבנו בכביש ואף ירדנו לשטח ואז… התיישבנו לסכם.

הגרביים נראות מצוין. בפרט הצבע שקיבלתי עם הוורוד פוקסיה שעוצבו בכוונה תחילה בחוסר סימטריה בין רגל ימין לשמאל – מוסיף עניין ונראה טוב.

הגריבה שלהן קלה ועונה לדרישותינו, לא לוחצות מדי ובטח לא רפויות. יושבות באופן יציב ולא זזות.
ההתאמה של המידה הרשומה למידת הנעל טובה גם כן. אני 43.5 והמידה המתאימה של הגרביים ישבה פיקס. כנ״ל אצל ניב שנועל 45 ואורך השוק שלו מתחרה בזו של ג׳ירפה.

DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

הגרב ישבה טוב, לא השאירה שאריות בתוך הנעל ולא היו לאצבעות הרגל שאריות בד להתעסק איתם. התפרים מינימליים ביותר וכמו שאמרתי, הגרב בעיקרה לא צריכה להיות מורגשת במהלך הרכיבה.

מבחינת הצבעים קיבלנו גם גרב אחת כהה איתה ירדנו לשטח. להלן ההוכחה:

DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

אגב כאן היתה בעיה קטנה שראינו בגרב, החיבור בחלקה האחורי של הגרב יצר מצב שהטבעות הלבנות לא נסגרות באופן מושלם לחלוטין. בכל אופן, לא משהו שרואים תוך כדי רכיבה.

מבחינת כביסה הגרביים שומרות יפה על הצבע, החדות של הוורוד פוקסיה נשמרת והגוונים הכהים נותרו כשהיו.

סיכום

הגרב של InCylence עושה את העבודה ומוסיפה עניין ולוק מרענן לרוכב. היא מספיק דקה לאקלים שלנו בארץ אך לא במידה שפוגעת בעמידותה ומהווה בעיננו בחירה מצוינת של גרב רכיבה.


יותר

  • צבעים ועיצוב
  • נוחות במהלך הרכיבה
  • אוורור
  • מגוון מידות רחב

פחות

  • חוסר דיוק בייצור בפן העיצובי
  • רגישות מעט לרכיבת שטח
  • מחיר לא זול לגרביים, אך לא יקר יותר מהמתחרים (הגם לא זולים…)

בברכת רכיבות בטחות ומהירות נסיים ב-תתחדשו!

כתבות נוספות