מערכת כביש אלחוטיות חדשה נוספת מבית שימאנו  

 Shimano 105 R7100

LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200


הודעה לעיתונות מאת DAA Sport and Technology יבואנית שימאנו בישראל.

תרגום ועריכה: אורי ניצן    צילומים: יח"צ שימאנו


LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

אחד הדברים שאני אוהב בשימאנו זו המהירות בה טכנולוגיה חדשה מסדרות הקצה מגיעה לסדרות הנגישות יותר ברמות מחיר נמוכות.

באוגוסט 2021, במקביל להשקת מערכת העל של שימאנו לכביש, Dura-Ace R9200, הושקה גם מערכת 12 הילוכים אלחוטית ברמת אולטגרה. לשתי המערכות הרבה מאוד תכונות משותפות, וההבדלים ביניהם מזעריים. בסיכום המבחן כתבתי שלרוב הרוכבים הרציניים בארץ אין באמת סיבה להשקיע במערכת ברמת Dura-Ace ושהתמורה ממערכת אולטגרה גבוהה בהרבה ורציונלית ביותר.

ובכן, לא עברה שנה מההשקה המדוברת, ושימאנו מכריזים על מערכת 12 הילוכים אלחוטית נוספת, הפעם בגירסה נגישה וזולה אף יותר ברמת 105 ה- R7100.

מאפיינים זהים למערכות הבכירות והיקרות

מבחינת תכונות, המערכת זהה כמעט לחלוטין למערכות היקרות יותר ברמות אולטגרה ו- Dura-Ace.

  • מערכת 12 הילוכים חשמלית
  • שיפטרים בעיצוב ארגונומי חדש ומודרני המשלבים טכנולוגית העברת הילוכים אלחוטית
  • מערכת הינע מלוטשת יותר עם העברת הילוכים חלקה ויעילה
  • מערכת בלימה משופרת, שקטה יותר וקלה יותר לתחזוקה
  • גלגלי קרבון חדשים ברמת כניסה בשני פרופילים שימושיים

כמו במערכות היקרות יותר, גם כאן שימאנו הלכו על תקשורת אלחוטית למחצה – כלומר ידיות ההילוכים מתקשרות באופן אלחוטי עם המעביר האחורי, והוא בתורו מעביר את הפיקודים בצורה חוטית למעביר הקדמי. בין המעביר האחורי לקדמי נמצאת הסוללה שיושבת לה באופן נסתר במוט האוכף ומחוברת בכבל Di2 לשני המעבירים.

LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

רכיבים

כפי שכתבתי, המערכת החדשה דומה מאוד בתכונות למערכות ברמות מחיר גבוהות יותר, וכוללת את הרכיבים הבאים:

  • קראנק בטכנולוגית HollowTech II במידות 50-34 או 52-36
  • קסטות 12 הילוכים (תואמות לאחור לגלגלי 11 הילוכים של שימאנו) במידות 11-34 ו- 11-36
  • מעביר אחורי חשמלי-אלחוטי בטכנולוגית Shadow מתאים לקסטה במידה של עד 11-36
  • מעביר קדמי 2X12 חדש, מהיר ומדויק יותר

בנוסף, כחלק ממערכת 105 R7100, שימאנו הציגו גם בלמי דיסק חדשים עם כוח עצירה משופר, מודולציה טובה יותר ותחזוקה קלה יותר. כמו במערכות היקרות יותר, גם כאן שימאנו הגדילו את המרווח בין הרפידות לרוטור על מנת להקטין את הסיכוי לחיכוך מיותר ביניהם.

LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

גלגלים חדשים

בנוסף לכל אלה, שימאנו מכריזים היום גם על שני סטים של גלגלי קרבון ברמות מחיר נגישות. שני הגלגלים בפרופילים דומים לגלגלי הקצה ברמת Dura-Ace ואולטגרה, עם רוחב פנימי של 21 מ"מ ומתאימים לצמיג קלינצ'ר או טיובלס.

  • גלגלי הטיפוס בפרופיל בעומק 32 מ"מ ושוקלים כ- 1,502 גרם לסט.
  • גלגלי אול אראונד בעומק 46 מ"מ ובמשקל של 1,610 גרם לסט.

הגלגלים לא הכי קלים, אבל נראים מעולה, וצפויים לעלות מחיר שיהיה נוח גם לאופני כניסה.

שימאנו עדיין לא פירסמו מחירים למערכת 105 החדשה, אולם אם נתבסס על ניסיון העבר, ניתן להעריך שמחיר מערכת מלאה יהיה בעשרות אחוזים זול יותר ממערכת אולטגרה מקבילה.

LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

כתבות נוספות