לקראת ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל

אחד על שניים עם גל צחור ועידית שוב

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200


ראיין וכתב: אריק פלדמן  צילומים: עופר עברי, דותן הלוי, יואב לביא, דורית ריטבו


ב 21 לספטמבר, יזנק סטייג' הפרולוג של ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל, המהדורה ה-9 של אפיק ישראל לזכרו של גיורא צחור. גם השנה ניתנה לנו הזכות הגדולה לשמש כשותף המדיה של אירוע האופניים הישראלי המפורסם בעולם ומרוץ האופניים הגדול בישראל. בסוג של מסורת שסיגלנו לעצמנו בשנים האחרונות, נפגשנו עם גל צחור ועידית שוב, מפיקי האירוע, והרוח החיה מאחוריו, כדי לספוג קצת מהטרוף והתשוקה שמניעה אותם כבר 10 שנים ברציפות (פחות שנת קורונה) ומתגברת משנה לשנה. על הדרך גם באנו לשמוע מה חדש/ מה השתנה/ מה התווסף במהדורה הקרובה של אירוע האופניים החשוב בישראל.

img_0115_optimized

לפני שנצלול פנימה לפרטים המעניינים באמת, רק נבקש לציין דבר מאוד חשוב בשם ההפקה, ולמעשה די קריטי אם אתם שואלים אותנו: ההרשמה לברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל נפתחה אמנם רק באמצע מרץ, אבל (לא תאמינו…) רוב החדרים נמכרו! מעבר להישג האדיר של אפיק ישראל ביצירת פופולריות וביקוש כה גדולים, יש כאן סוג של קריאת השכמה לאלו שמתכננים להשתתף במרוץ אבל לישון בבית. על מנת להיערך כשורה מבחינה הפקתית, ובין היתר להזמין ולסגור בזמן את ערמות הדברים שאותם יקבלו המשתתפים, על ההפקה לדעת מה מספר המשתתפים הצפוי. כך שאם אתם סגורים על עצמכם והחלטתם לקחת חלק בברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל, עידית וגל מפצירים בכם להירשם בהקדם, ויפה שעה אחת קודם… בכל מקרה שימו לב שההרשמה נסגרת ב 31.5.22

יאללה בוא נעסוק עכשיו בברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל.

ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל, מהדורת "נקמתו של נפטון"- המקום בו הכל התחיל

אחרי שנתיים מאוד מוצלחות של אפיק ישראל בגליל המערבי, המהדורה הנוכחית לוקחת אותנו לאזור חוף כרמל, ל "בית". אזור חוף כרמל היה סוג של יעד בעבור גל ועידית מהיום הראשון של אפיק ישראל. גל מוסיף: "אני רוצה שבסופו של דבר אפיק ישראל יתקבע על שלושה אזורים בארץ ביניהם הוא ינדוד כל שנתיים: גליל עליון עם רמת הגולן, וגליל מערבי יחד עם גליל תחתון שבשניהם כבר היינו. האזור השלישי הוא חוף כרמל ורמות מנשה הצלע השלישית והחדשה של המשולש …".

אזור חוף כרמל ורמות מנשה הוא ערש תרבות אופני ההרים המקומית, והמקום בו הכל מתחבר לאפיק ישראל. "זה הבית! לפני 30 שנה כשהתחלתי לרכב, כאן ממש התחלתי. עם הסינגלים הראשונים בארץ שוורן בנה ועם כמה מאושיות הענף הגדולות ביותר", מציין גל. אזור רמות מנשה ממזרח, הוא המקום שאירח את אפיק ישראל במהדורות הראשונות שלו, האזור שבו גובש אופיו הייחודי של המרוץ הזה. "אחרי שנתיים של חיבוק שלא חווינו כדוגמתו ממוסדות ויישובי הגליל המערבי, אנו חשים שהחיבוק מהמועצה אזורית חוף כרמל לא הולך ליפול ממנו".

בשמונה שנות קיומו של האירוע, הדיוק והירידה לפרטים גדלה משמעותית ממהדורה למהדורה של אפיק ישראל, ניתן לראות זאת בכל אחד מהאספקטים של ההפקה, אך גם כל אחד מהמשתתפים יכול לחוש זאת בהתנהלות של התחרות עצמה, ומעל הכל בכפר התחרות ובאירוח. גל מסביר: "הגענו לרמה מסוימת של כפר תחרות ואירוח רוכבים ממנו אנחנו לא יכולים לרדת. נחשולים בשילוב חוף דור נותן לנו את המענה המשולם במובן זה. עם שדרת זינוק ממש על קו המים שתיסלל בכורכר, חדרי מגורים פרוסים על מדשאות גדולות נושקות לים, בירה של אחרי רכיבה על אחד החופים היפים בישראל ועוד הרבה הרבה ים מסביב… זה ריזורט החלומות מבחינתנו, כזה שכל אירופאי שיראה את התמונות של אפיק ישראל משם, ירצה לבוא לכאן כתייר… למען האמת הדאגה היחידה שלנו כרגע היא איך משחזרים את הרמה הזאת בריזורט הבא…"

כפר הרוכבים

השנה כפר הרוכבים יהיה כאמור בכפר הנופש נחשולים. הלינה תהיה על בסיס המלון בנחשולים, יחד עם חדרי האירוח המחודשים בחוף דור שנמצאים ממש מעבר לגדר של נחשולים, סה"כ 400 מקומות לינה בכפר התחרות. מקומות לינה נוספים על בסיס לינה כפרית או גלמפינג ניתן יהיה למצוא ביישובי האזור. ארוחות בוקר תוגש במלון, וחברת קייטרינג מעולה נבחרה להגיש את המזון מידי ערב על מדשאות המלון, יחד עם הטקס המסורתי של מנצחי היום והתדריך.

ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל בסימן חזרה מדורגת לרב לאומיות

אשתקד בגלל הנסיבות (קורונה, איסור טיסות וכו'), אפיק ישראל היה ישראלי לחלוטין (פרט לכמה צמדי רוכבי  UCI בכללם המנצחים, כמעט ולא היו רוכבים זרים). מה שהתחיל כסוג של מפח נפש עבור המארגנים הפך להיות ככל הנראה האפיק ישראל הגדול והטוב ביותר שהיה עד כה. השנה הראיון שלנו מתקיים באמצע מרץ, כשלושה שבועות אחרי פתיחת ההרשמה, וכרגע כבר נגמרו כל החדרים במלון ע"י ישראלים. עידית וגל מדווחים שיש לא מעט פניות של רוכבים זרים, רובם מקצוענים מרמת העילית הן בגברים והן בנשים, ונראה שבסף היום יהיו לא מעט כאלה. "מהבחינה של רוכבים זרים בברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל, אני חושב שאנחנו במקום טוב השנה, אבל להערכתנו הקפיצה הגדולה תהיה ככל הנראה בשנה הבאה כאפקט נילווה של פוסט קורונה עולמית, וכתוצאה של קמפיין אירופי שהושקעו בו משאבים רבים לפני הקורונה" מציינים גל ועידית.

רוח גבית מנותני החסות העיקריים

למרות שבפועל מהדורת 2022 היא המהדורה ה-9 של אפיק ישראל, השנה אפיק ישראל לכאורה חוגג עשור אם מוסיפים את שנת ההפסקה שנכפתה ע"י הקורונה בשנת 2020. זוהי השנה השנייה ברציפות עם נותנים החסות העיקריים, ברא צמחים, קרן קיימת לישראל וכמובן טרק ישראל ורודי פרוג'קט. גל מרחיב: "לחיבוק הזה של גופים המאמצים ותומכים במפעל הזה בהסכמים ארוכי טווח, יחד עם הרצון של מועצות אזוריות לארח אותנו יש משמעות גדולה, הרבה מעבר למשמעות הכלכלית החשובה לנו ולהם. זוהי בעצם הכרה דפקטו בענף האופניים ככלל ובאפיק ישראל בפרט כאירוע בעל חשיבות גדולה מאוד בתיירות המקומית ובתרבות הספורט הישראלית. אחרי כמה שנים בהם אפיק ישראל עובר במספר חבלי ארץ שונים, מועצות אזוריות מכירות ביכולת של ענף האופניים ושל הרוכבים יחד עם בני משפחותיהם לקדם חבל ארץ באספקט התיירותי שלו".

גם השנה קק"ל הם שותף מלא לאירוע, מעבר לחסות הכספית הגדולה, ואירוע פתיחת ההרשמה שנחגג יחד עם טקס השקת סינגל מצפה משואה המחודש, עובדי קק"ל יכשירו עבור אפיק ישראל קילומטרים רבים של מסלולים באזור חוף כרמל.

לראשונה מקצה שליחים באפיק ישראל

במסגרת החידושים לשנת 2022, ברא אפיק ישראל בשיתוף קק"ל תציע לראשונה השנה מקצה שליחים של רביעיות רוכבים. שני זוגות רוכבים ירשמו כקבוצה ויתחלפו ביניהם בחצי המרחק, כך שכל זוג ירכב חצי סטייג' והקבוצה יחד תרכב את הסטייג' המלא. הרעיון הכללי הוא להנגיש את המרוץ הקשה לכאלה שלא יכולים או לא רוצים לרכב את המרחק המלא מחד, מאידך לייצר תחרות ראויה, כולל תכנון וטקטיקת מרוץ לרוכבים חזקים שלא יכלו להשקיע בהכנות לאפיק המלא. בנוסף לכך מקצה הרביעיות בא לתת למשתמש טעימה מהדבר האמיתי כולל השהות בכפר תחרות, ההתערבות עם יתר הרוכבים וכו'. "הרעיון למקצה הרביעיות, הגיע ממקצה השלשות באיירונמן" מציין גל. "הרעיון היה לייצר מרוץ שליחים, אך עדיין היה חשוב לנו לשמר את הרכיבה בזוגות שדורשת מאיתנו כבני אדם דברים שאני מתחבר אליהם מאוד, ובסוף הדברים הללו גם נאמנים מאוד לערכים של אפיק ישראל. ביניהם תקשורת בין בני אדם, זוגיות, הכלה, שמירה על הכבוד, תמיכה, להיות חזק, להיות חלש וכו'."

כרגיל בשישי ושבת יוצעו מקצים חד יומיים, אליהם נרחיב בהמשך בכתבה נפרדת.

מסלולים מהמיטב של האזור רק בקומפוזיציה אחרת

"אני הכי אוהב לרכב פה, הכי אוהב לתכנן פה מסלולים, ואני מרגיש שכאן יש לי הכי פחות מגבלות בבניית המסלולים…" כך גל בוחר לפתוח את הפרק העוסק במסלולים השנה.

הוא ממשיך ומתאר: "הקומפוזיציה של המסלולים השנה תשתנה, לא קווין סטייג' דרמטי כמו בד"כ, כזה שהכל נבנה לקראתו והוא קשה ב 20 אחוז מיתר הסטייג'ים, אלא סטייג'ים עם עומס שווה פחות או יותר (פרט ליום האחרון כמובן) הפרוסים לאורך כל ימי התחרות".

השנה סטייג' הפרולוג הולך להיות שונה מאוד במהותו מהפרולוגים הקודמים. אמנם מרוץ נג"ש זוגי בקצב גבוה, אך כבר לא מקטע קצר, אלא מקטע של 40-50 ק"מ. "זוהי תהיה רכיבה מישורית בקצב גבוה שתיקח את הרוכבים לקיסריה, ותעביר אותם בין מונומנטים היסטוריים מדהימים, כמו האמפי, ההיפודרום וכמובן האקוודוקט שהפך אייקון חובה בכל אפיק…".

"סטייג' 2,3 יהיו כל כך יפים ועוצמתיים שקשה יהיה להחליט מי מהם הוא הקינג ומי הקווין" מציין גל בפאטוס המוכר. שני הסטייג'ים המרכזיים הולכים להיות באורך של כ 95 ק"מ, עם 1,500-2,000 מטרים של טיפוס מצטבר. שניהם עבים ועתירי סינגלים מקולקציה הענקית של הסינגלים באזור, ושניהם יכללו רצפי סינגלים משמעותיים וסופר מעניינים.

סטייג' אחרון יהיה בעל מבנה סטנדרטי, קצר יותר מהסטייג'ים האחרים.

שותפים וחברים לדרך

"מיומו הראשון של ברא אפיק ישראל בשיתוף קק"ל, ועוד לפניו, (עוד בטרם החברים מברא הפכו שותפים שם) אנחנו מלווים ע"י שותפים יקרים שצועדים איתנו ומהווים שותפי ייסוד בדרך שלנו. הבולטים שבהם הם משפחת פרזנטי, הבעלים של CTC טרק ישראל, ומשפחת ענר מרודי פרוג'קט" מציין גל צחור. בנוסף להם יש רבים נוספים כמו שימנו ישראל, Gu, Joe's No flats, ג'ינגה, גליל שוק מקומי, קונטיננטל, קומפקס, בירת הגיבור, ארומה ועוד. לצידם כמובן גם איגוד האופניים, מרכז הפועל, מנהל הספורט, משרד התיירות.

גל מוסיף: "השנה מצטרפים חדשים אזוריים כאמור מועצה אזורית חוף כרמל ברשות אסיף אייזיק ראש המועצה, החברה לפיתוח קיסריה, ופלסאון ממעגן מיכאל. ועל כך אנו אסירי תודה מאד".


פרטים מלאים על ברא אפיק ישראל 2022 בשיתוף קק"ל,  המקצים השונים, חבילות וכו' ניתן למצוא כאן


ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

כתבות נוספות