נעלי שטח במבחן Shimano ME7

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200


יבואן: DAA ן מחיר: 778 שקלים ן משקל: 455 גרם למידה 46


כתב: אריק פלדמן

ה ME702 היא הגרסה השלישית של ה ME7, נעל הדגל של שימנו בתחום הAM/ אנדורו. היא תוכננה להתאים לרוכבים אשר מחפשים יעילות פידול גבוהה לצד נחות מרבית לרכיבה של שעות רבות, יחד עם הגנה ואחיזה טובה בקטעים של הליכה לצד האופניים. מישהו אמר כאן אנדורו?

הגפה הסינטטית של הנעל היא בעלת גזרה סימטרית, עם הגבהה בחלק הפנימי והחיצוני של הקרסול לטובת הגנה מסלעי אנדורו מזדמנים. בנוסף לכך הנעל מצוידת בשרוול ניאופרן המתהדק על הקרסול למניעת כניסה של לכלוך ואבנים קטנות לתוך חלל הנעל. הידוק הנעל העיקרי נעשה ע"י מערכת הידוק מהירה מבוססת מיתר דק וחזק (במקום שרוך מסורתי), עליה נסגר כיסוי וולקרו שנותן לנעל שכבת הגנה נוספת ואולי עמידות טובה יותר לרטיבות. להשלמת ההידוק מגיעה הנעל גם עם רצועת סגירה עליונה ורחבה מבוססת מנגנון ראצ'ט שטוח בסגירה הפוכה. כלומר האבזם נמצא על החלק הנע, ודווקא הרצועה היא סטטית. באופן זה האבזם פגיע פחות והנוחות לא נפגעת.

שלא כמו הגרסה הראשונה והמאווררת מאוד של ה ME7, גם בגרסה הנוכחית הוחלף אריג הרשת הסינטטי בקדמת הנעל בחומר דמוי העור ממנו עשויה כל הנעל ככה"נ לטובת חיזוק הנעל. בצד החיצוני של הגפה ה ME702 מקבלת הפעם אריג רשת לטובת פינוי מוגבר של חום ולחות מחלל הנעל, ובצד הפנימי שחשוף לפגיעות מהקראנק, שימנו בחרו לחורר את הגפה עצמה ולא לשים רשת שעלולה להתבלות או להיקרע במגע מוגבר עם זרועות הפדל. סוג של מאזן הגיוני בין אוורור לבין חיזוק הנעל.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

סוליה

סולית ה ME7 מדורגת ברמת קשיחות 8 של שימנו. לצורך ההשוואה נעלי XC של היצרן מדורגות לרוב בדרגה 11, ונעל ה DH מדורגת ברמה 5. בסיס הסוליה מבוסס על טכנולוגיית Torbal של שימנו, מהותה היא שימוש בקשיחות מדורגת של בסיס הסוליה להשגת העברת כוח אופטימלית לצד נוחות וגמישות. הטכנולוגיה כוללת בין היתר מסגרת קרבון קשיחה בהיקף הסוליה ושימוש במספר סוגי גומי בעלי רכות משתנה במיקומים ובאופני יישום שונים על הסוליה, כמובן על פי במיקום היחסי של הנעל על הפדל. החלק התחתון והרך של הסוליה פותח בשיתוף ענק הצמיגים הצרפתי מישלין, כשהתוצאה היא מבנה מדרך מחורץ במיוחד הבנוי משני סוגי גומי של היצרן הצרפתי, הכל למען השגת אחיזה מקסימלית בעת הליכה לצד האופניים.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

בשימוש

לרוב אנו ממליצים למדוד כל נעל לפני הרכישה, ב ME7 במיוחד. ביחס לנעלים האחרות של שימנו שהתנסיתי בהן, ה ME7 היא בעלת מבנה צר. למרות מבנה כף רגל רחב יחסית, הנעל הרגישה לי נוחה במיוחד. משקלה הקל במיוחד (455 גרם למידה 46) והסוליה הקשיחה מורגשים מאוד ברכיבה. למרות היותה נעל AM/אנדורו בהגדרה, היא לא פחות קשיחה וקלה מנעלי XC רבות בשוק. אני מודה יצא לי לבדוק את ההגנה הנרחבת שהנעל מציעה פעם או פעמים… היא אומנם קלה כמו נעל XC אבל נותנת מיגון יעיל כמו נעל אנדורו לכל דבר ועניין. אני יכול לומר בביטחון מלא, כי לפחות פעם אחת הנעל שמרה על הבהונות שלי מתקרית לא נעימה. שרוול הניאופרן הוא לא פחות מגאוני, לא משנה כמה אגרסיבית ומאובקת הרכיבה (ויש לנו כאלה בשפע בארץ…) חלל הנעל נשאר נקי תמיד. אפרופו אבק וישראל, לנעל מראה אגרסיבי ואטום, אבל זאת רק הטעייה. המספר הרב של פתחי האוורור והחירור הנרחב בקדמת הנעל, הופכים את ה ME7 לנעל מאווררת מאוד. אומנם מעט פחות מאווררת מהגרסה הראשונה (המאווררת מידי לרכיבות חורף), אבל עדיין אחת הנעליים המאוררות שהתנסיתי בהן, גם ביחס לנעלים מז'אנרים קלים ומאוורים הרבה יותר. אמנם לא יצאתי לטיולים רגליים ארוכים נעול בנעלים, אולם בקטעי הליכה שנדרשו מעת לעת, הנעל הפגינה ביצועים מעולים באחיזה.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

סיכום

תחום הנעלים אצל הענק היפני לא מפסיק להתפתח ולהשתפר בשנים האחרונות, בכלל זאת סגמנט האנדורו. ה ME7 של שימנו בגרסתה השלישית והמשופרת היא נעל מעולה המתפקדת בדיוק כמו שנעל קצה לאנדורו צריכה לתפקד. היא נוחה, עמידה, קשיחה דיו לפידולים חזקים, בעלת אחיזה מעולה בתנאי הליכה, מאווררת, וקלה כמו נעל XC.


יותר: מראה, משקל, קשיחות, נוחת, הגנה.

פחות: בעלי כפות רגלים רחבות עלולים למצוא את הנעל צרה מידי עבורם.


ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

כתבות נוספות