21/22 Israel Enduro Series

סיכום תחרות #1 עונת 21/22- יער כפר החורש

DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200


כתב: שחר מיליס  צילומים: דניאל בר, אלירן קדוש, ליאור סבו


תחרות ראשונה לעונת 2021-2022

תחרות ראשונה לעונה?? הרי כבר היו לנו תחרויות אנדורו בשנת 2021. אז זהו, עם מיסוד ענף האנדורו בישראל והחיבור של ליגת האנדורו הישראלית עם איגוד האופניים, לוח התחרויות הסתנכרן עם עונת התחרויות של האיגוד שהיא כמובן לפי לוח השנה העברי. כל זאת כצעד מקדים להכרה של ה UCI בענף האנדורו שצפויה להתרחש בעתיד הקרוב, קיום אליפות ישראל רשמית וראשונה אי פעם בענף האנדורו, וכמובן, כל מה שנובע מהתמיכה הנלווית. כך זכינו לקבל עוד שתי תחרויות בשנה הקלנדרית 2021 בואך 2022.

DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

אין הרים גבוהים אבל יש בהחלט אנדורו אמיתי

כפר החורש הוא איזור שעל פניו לא מתאים לתחרות אנדורו, כמובן שמי שמכיר את המסלולים  יחלוק על דברי, אך מבחינה טופוגרפית, מדובר ברכס אחד עם שתי "גבעות", בעל גבולות גזרה די מצומצמים, כך שהאופציות לכאורה די מוגבלות. כאן מגיע היופי! למרות המגבלה הטופוגרפית, מסלולי כפר החורש הם מהארוכים והמעניינים בארץ. מסלולי התחרות התבססו על המסלולים הקיימים אותם בנו וליטשו עם השנים הרוכבים המקומיים וקק"ל עם מעט שינויים והתאמות שסייעו לפצל את המסלולים לסטייג'ים נפרדים ללא השקה ובאופן זה שמרו על בטיחות הרוכבים.

מיקומו הפיזי של כפר התחרות בתחתית המסלולים אפשר הקמת מתחם אירוע כמו שרצו ותכננו המפיקים. מתחם רחב ידיים ומוצל, גדוש בדוכני מזון ומתחם אקספו מרשים, מתחם רכיבה אתגרי לילדים ושפע מקום לשבת בזולה וליהנות ממוזיקה טובה, בירה צוננת ואווירת תחרות מלאת אדרנלין.

300 רוכבים ורוכבות נרשמו לתחרות בקטגוריות השונות, סה"כ 3 מקצים שונים, פול אנדורו, אנדורו ומיני אנדורו, בתוכן ישנן כמובן וכמקובל קטגוריות גיל, קושי ומגדר, וכמובן קטגוריה חשמלית.

התחרות המלאה (פול אנדורו) כללה 5 סטייג'ים לרוכבים על אופניים רגילים ו-6 סטייג'ים ל E אנדורו.

למי שהחמיץ את התחרות אספר מעט על הסטייג'ים:

  • "הפרה המשוגעת" – מסלול באורך 2.3 ק"מ. מסלול מהיר מאד בעל כמה סיבובים מהירים. מסלול זה מאופיין ברכיבה מהירה ושליטה באופניים בתנאי אחיזה מוגבלים שכן חלקו חשוף לשמש, יבש וחולי.
  • "השור הזועם" – מסלול באורך 2 ק"מ. זהו המסלול הקשה של התחרות, מסלול מאד פיזי, בעל מסלעות גדולות, קטעי זרימה וסיבובים, גאפ קטן ומספר דרופים. זהו המסלול בו היכרות ובחירת קווים היא המשמעותית ביותר.
  • "גרין ממבה" – מסלול באורך 1.3 ק"מ. אחד המסלולים הכיפיים של התחרות, מסלול עמוס בסוויצבקים, דרופים, משלב קטעים מהירים וטכניים כולל כמה סיבובים צפופים ומסלעות.
  • "לייזי קאוו" – מסלול באורך 1.0 ק"מ – מסלול מעט שונה באופיו, בעל קוים ישרים ומהירים ושופע בפניות חדות ושיפועי צד. מסלול זה מעט צפוף יותר מבחינת צמחיה מה שמוסיף אתגר וקושי בבחירת קווים.
  • "קצר ולעניין" – מסלול באורך 0.3 ק"מ. הכיף של הסוף, מסלול קצרצר המתחיל בשתי פניות פתוחות, עובר לקפיצה אחת טבעית ושתי מקפצות הופר לסיום אדיר בכפר התחרות.
  • "אתגר חשמלי" – קטע קצר ותלול שמאופיין בדרדרת עמוקה בחלקו הראשון ומסלעות משופעות בחלקו השני. רוכבי החשמלי נדרשו לטפס סטייג' זה בזמן הקצר ביותר, וזה, נוסף לתוצאה המצטברת.

כפי שאתם יכולים לראות, הסטייג'ים מאוד מגווונים באופי של המסלול ובסגנון הרכיבה, סטייג'ים שדרשו מהרוכבים להביא מגוון יכולות טכניות, יכולת ניתוח מהירה ובחירת קווים נכונים בזמן אמת וכמובן כושר גופני- זה אנדורו!

DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

למרות קיום התחרות בשבוע השלישי של נובמבר, מזג האוויר בשבועות האחרונים היה הכל חוץ מגשום. בשבוע שקדם לתחרות, רוחות מזרחיות חמות ויבשות פקדו את האיזור וייבשו את הקרקע שהחלה להתפורר למצב סופר קייצי למרות הגשמים של תחילת החודש. לא אופטימלי לתחרות, אך אולי לישראלים שכמונו, עדיף על פני בוץ וגשם…

את יום האימונים הרשמי ביליתי עם האופניים על ההר. למרות שלא השתתפתי (גם) הפעם, תמיד מרגשת אותי תחושת השבטיות של הרוכבים לפני תחרות. לראות רוכבים רבים רוכבים בקבוצות, עומדים ומנתחים קווים, מנסים לפצח אלמנטים, במיוחד שימח אותי לראות את קבוצות המאמנים והילדים רוכבים יחד, לומדים, מנתחים, מנסים וחוזרים, סופגים מהניסיון של המדריכים שלהם. איפה לשחרר ברקסים, איך לקחת סיבוב כזה או אחר ועוד. מי שלא ראה את החיוך על הפנים של הרוכבים בסיום כל סטייג' ביום האימונים, לא ראה שמחה מימיו. ההר היה עמוס רוכבים עד לשעות הצהריים המאוחרות, אז נסגרו המסלולים ועברו טאצ'אפים אחרונים לוודא שכל הסימונים במקום, שאין נקודות תורפה בטיחותיות וכיוצ"ב.

DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

יום התחרות

מזג האוויר בשבת היה נוח יותר, הטמפרטורות ירדו מעט, רוחות ערות נשבו אך לא נרשם מזג אויר קיצוני בשום אופן. רייס דיי (יום התחרות) הוא יום חג. היער החל מתמלא שמחה ואנרגיות טובות כבר עם עלית האור הראשון. עשרות המכוניות שמנסות למצוא חנייה חוסמות את הצירים, אנשים ורוכבים מפלסים דרכם דרך שיירות מכוניות וכל זה ללא עצבים, ללא צופרים, חיתוכים או צעקות. לו רק היינו נוהגים כך איש כלפי רעהו כל ימות השנה. אגב, אותה התנהגות מבורכת נצפתה גם במסלולים. הן בקהל והן בין הרוכבים. כולם ממתינים בסבלנות, ללא עקיפות, התגנבות לתורים או כל התנהגות לא ספורטיבית אחרת לאורך כל התחרות. ועל כך שאפו אדיר לכם הרוכבים, המלווים והצופים!

כדי לפזר את התורים האופייניים בזינוק לסטייג'ים (בעיקר לסטייג' הראשון) אשר תמיד מהווה צוואר בקבוק, הפעם הוזנקו 3 רוכבים (מקטגוריות שונות ולכן למסלולים שונים) כל 30 שניות. שיטה זו עבדה מצוין לפיזור התור בסטייג' הראשון אך יצרה שוב תורים ארוכים בסטייג' השני והשלישי. כנראה שצריך עוד קצת כדי לפצח את השיטה לזינוקים ללא תור, אך אני סומך על צוות ההפקה שיצליחו לעשות זאת.

DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

סיכום

תחרות אנדורו כפר החורש הייתה אירוע מכונן מבחינת אווירה, רוח תחרות, מקצועיות של ההפקה אשר נצרבה אצלי כקפיצת מדרגה נוספת (ואני חשבתי שלא יצליחו להתעלות על התחרות במשגב/יעד)

עם העבודה המקצועית של חברי ליגת האנדורו – אבי תמיר ונגה כורם, וכמובן האיש מאחורי כמעט כל הפקה משמעותית בתחום האופניים בשנים האחרונות – אריק פלדמן, וכמובן עשרות המתנדבים, המרשלים, והצלמים שהשקיעו ימים ושעות מחוץ לבית, למשפחה ומהעבודה האמיתית שלהם כדי לתרום לאירוע. ניכר שההשקעה משתלמת. כן יירבו.

נתראה בתחרות הבאה ב 18 לדצמבר ב... (הופה כמעט הוצאתם את זה ממני)


תוצאות מלאות באתר איגוד האופניים


DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

חווית משתמש מזווית אישית (67.5 מעלות)- יואב דרור

פתח דבר (כי פרולוג זה במירוץ שלבים).

שלום לכם קוראי Bike.il הנכבדים,
למי שלא מכיר אותי, שמי יואב דרור בן 28 מפרדס חנה כרכור רוכב אופניים ומדריך רכיבה בעמותת "ברטלי נוער בתנועה". רווק.

אני רוכב על אופני הרים בדיסציפלינות האגרסיביות (דאונהיל, אנדורו, AM וכו')  מגיל 12 ומתחרה מגיל 14; מהתקופה שהרכבל בצוק מנרה היה מעלה רוכבים, רדבול היה מוצר בפני עצמו שמקדם ספורט אתגרי בארץ ולא רק שם גנרי למשקאות אנרגיה, והפורום דאונהיל בתפוז היה המקום המושלם לסוטים שרק צריכים להמתין בסבלנות להודעה מהסוג הזה:

"מישהו עולה למנרה ביום שישי ועובר ליד צומת כרכור? אין לי רישיון אבל יכול להשתתף בדלק".

מאז התקופה ההיא עברו הרבה מים תחת הגשר והרבה קילומטראז' מתחת לגלגלים, כשענף האופניים עבר הרבה תהפוכות בעולם וגם בארץ. ענף האנדורו נולד ותפס תאוצה מטורפת ביחד עם הEWS, הדאונהיל בארץ נכחד והדבר החשוב ביותר – אופני ההרים המודרניים נהיו הרבה, הרבה (!) יותר וורסטילים.

עוד משהו שכדאי לציין זה שהמסלולים האגרסביים בארץ נשארו כשהיו…

כשהטכנולוגיה הביאה את האופניים למסוגלות הרבה יותר גבוהה, ועם הזמן גם טכניקת הרכיבה שלי השתפרה, מצאתי את עצמי רוכב באותם שבילים בדיוק ובמקום לטפס לשם הירידה, הפעם באמצעות אופניים יותר עגולים יותר בתכונות שלהם. כך למעשה גיליתי את דיסציפלינת הקרוס קאנטרי, והצלחתי להגיע להנאה וסיפוק מהרכיבה השלמה – העלייה, הירידה, המישור בדרך להר, לצאת מהבית באופניים ל4 שעות – שעה להר, לתת בראש בסינגלים ושעה לחזור.. הרגשה כזו שכל העולם נמצא על סף הדלת..

וכך מצאתי עצמי בשלוש השנים האחרונות ממוקד בXC הרבה יותר.

DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

חזרה לשורשים

כאשר התבקשתי מעורך המגזין המכובד לשתף בחוויה האישית שלי מהתחרות, התחלתי לגלול מטה בדפי הפייסבוק ולנסות לגלות מתי הפעם האחרונה שהשתתפתי בתחרות אנדורו. 2017 זו השנה, אליפות הארץ בליגת הAM/ENDURO ביער עופר.

מאז ועד התחרות במשמר העמק שפתחה את העונה שעברה לא התעניינתי במיוחד בענף, אבל בתחרות במשמר פתאום נפל האסימון לשינויים שקורים בתחום הזה..
ליגת האנדורו הישראלית והאנשים שעומדים מאחוריה נגה כורם, אבי תמיר ואריק פלדמן הציבו לעצמם מטרות לייצר במדינה שלנו את המודעות לספורט הזה שנקרא רכיבת אנדורו על אופנים הרים, שאיפה למצויינות ואורח חיים ספורטיבי, חינוך ועוד, וכשלקחו על עצמם לעמוד בתקנים המחמירים של הEWS הם ידעו שניצבת בפניהם משימה לא פשוטה אבל הם עומדים בה לא רק בגבורה אלא גם בהצטיינות! עובדה שההרשמה נסגרת הרבה לפני האירוע, מסלולי קק"ל רשמיים לרכיבה אגרסיבית נפתחים ברחבי הארץ, קבוצות הרכיבה שמגיעות עם עשרות רוכבים מעלות את רמת המקצועיות שלהן והקהל שמגיע משלהב את האווירה ובאמת מתעניין בתחרות!

כשראיתי את הדבר הזה – ידעתי שאני צריך לקחת חלק.

כמיטב המסורת לקראת התחרות הייתה חרושת של שמועות בנוגע להיכן היא תתקיים?! ידעתי שאם היא תתקיים ביעד שבגוש שגב, אני אצטרך אופניים עם יותר מהלך בולמים שיתנו לי קצת יותר מרווח טעויות, אז הרמתי טלפונים לכל מכריי בניסיון לקושש אופני מבחן לתחרות אך מאמציי העלו חרס.

בלית ברירה הייתי צריך להתאים את האופניים שלי לתחרות. היום אני רוכב על אופני 120 מ"מ מודרנים. (KTM במקרה שלי) מה זה אומר מודרנים? זווית ראש 67.5 מעלות, צ'יינסטיי קצר, מזלג עם אופסט קצר, קלילים, יעילים, ועדיין מסוגלים לשחוט בירידות.
להבדיל מהסטאפ XC הרגיל שלי שכולל צמיגים צרים ומהירים, סטם ארוך וכידון צר, לקראת התחרות העברתי אותם תהליך אנדוריזציה: זוג צמיגי 2ply בשרניים ורחבים, סטם 35 מ"מ, כידון 780, נגיעה למטה במוט אוכף והופ: אופני אנדורו 🙂


לא הספקתי לרכב על הסטאפ החדש עד יום האימונים הרשמי, אבל זה לא היה כזה חשוב כי קהילת הרוכבים אשכרה עושה שינוי מחשבתי ומכבדת את בקשת המארגנים לא לרכב במסלולים אלא רק באימון הרשמי, אז ידעתי שכולנו נמצאים באותה נקודת פתיחה פחות או יותר. 

ברוב טובו אבא שלי הסכים לנדב את הטנדר שלו עבור הקפצות באימונים, אני במושב הנהג, לידי יונתן יתום, מאחור יושב אביב יחזקאל ומושב אחד חולקים גיא בר ויונתן מעיין 🙂

די משעשע לחשוב שכל הפודיום של קטגוריית פול אנדורו היה ביחד באותו הרכב.

DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

יום אימונים רשמי- מפצחים את המסלולים. והאופניים…

כבר בשישי ,יום האימונים, כשהגעת לכפר התחרות יכולת להרגיש את החשמל באוויר (ואני לא מדבר על הבטריות של החשמלוקים), הדגלים מורמים, אבי תמיר מסמן את הפינות האחרונות של המסלולים, אוהלי קמפינג מוקמים, רוכבים מחברים את המספר שלהם לכידון, הווייב תופס תאוצה.

מה שמעניין בכפר החורש שהמסלולים שם הם לא הכי קשים מבחינה טכנית, הם מישור/ירידה אבל הם כל כך מהירים והאחיזה הרופפת שקיבלנו מביאים את הרוכב לקצה מאוד בקלות. דרופים שבמהירות נמוכה יותר היית אוכל בלי מלח, הופכים לאימפקט חזק שמזעזע את האופניים, האדמה האבקתית השוקעת נשברת לך בקצה הסיבוב בדיוק בשלב שאתה צריך הכי הרבה תמיכה, ונקודות הבלימה חייבות להיות מאוד מדויקות כדי לצאת מהאלמנט עם כמה שיותר מהירות. מאתגר.

יום האימונים היה פשוט כיף! לרכב עם החברים, לדבר על הקווים, לזרום בסינגלים למטה, לשאול את גיא בר איפה נמצא כל סלע באיזו נקודת זמן בסרטון של נגה, לבקש בנימוס לעקוף, לזוז הצידה בזריזות כשנעקף, להתגרות במזל בכל פעם שפניתי שמאלה בקו לבן בעליית כביש, עד ש – התחילו התקלות:

לאביבי נשבר הגלגל אז כולנו היינו מבסוטים שיש לנו נהג מקפיצן עכשיו ואין צורך לעשות סבב על ההגה, אבל בדיוק ראן אחד אחר כך לי נשברה האוזן של המעביר!
אביב קיבל גלגל לאופניים שלו וכך יצא שאני הפכתי למקפיצן הרשמי.
בסוף לא התאמנתי על סטייג' 4 וסטייג' 5 בכלל, אבל ברוח האנדורו אמרתי לעצמי שזו בדיוק ההזדמנות לראות מה אני שווה – להתחרות על עיוור. ce la vie.

DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

Race Day

יום שבת הגיע וברגע שהגעתם לכפר התחרות יכולתם להרגיש את זה: אתם מגיעים מהחנייה לכפר ומימין יש גזיבו של הקבוצה הצהובה – ילדים מגיל 9 ועד אחרי צבא, כולם עם אותה חולצה מקשיבים לעצות האחרונות מהמדריך שלהם/ רגע לאחר מכן משמאל המראה חוזר על עצמו רק שהפעם החולצות בצבע אדום, עוד חולצות שלכל הרוכבים קוראים or groov/ פה יושבים כמה פרילאנסרים על יד האופניים החשמליים שלהם/ המשאית של ספשלייזד פורקת ציוד, רעש הבלנדרים שמערבלים שייקים טריים ונקיים, הצלמים עוברים תדרוך אחרון איך להוציא שוט טוב בלי שתתלכלך להם העדשה מאבק, בנות משפחת פלדמן ותמיר בגזיבו של המארגנים מחלקות ערכות רוכב..
וואו.

300 רוכבים.

קהל.

רעש.

חשמל באוויר.

אירוע.

תחרות אנדורו אמיתית.

כל מי שדיברתי איתו אמר: "לא נראה דבר כזה בארץ. זה ברמה בין לאומית".

למרות שנגה הבטיחה בתדריך שהזמן שהוקצב להתשה הוא מעל ומעבר, לא רציתי לקחת צ'אנסים ודיוושתי לי למעלה בקצב סביר רק כדי לגלות שאני נמצא לבד שם ויש לי מספיק זמן להתרענן לפני היציאה לראן. החלטתי לחכות לחברים שיגיעו למעלה כדי שלא יהיה משעמם בהתשה הבאה ולאחר שהם הגיעו התחלנו לזנק.

סטייג' 1 הפרה המשוגעת הוא מהשבילים המהירים אבל גם התובעניים בכושר שהיו לנו בתחרות. למזלנו הרוחות המזרחיות היו בגב שלנו בחלק הפתוח, ולמען האמת שהרגשתי הקלה כשהמארגנים עקפו את הדאבל דרופ התלול עם קו חדש ככה שלא היה צריך להסתכן בקטע המפחיד הזה.

נתתי ראן חזק וסולידי והביטחון על הסטאפ החדש התחיל לגדול.

אחד אחד הגיעו למטה החבר'ה והתחלנו לדווש למעלה בעצלתיים תוך כדי שאנו עושים צחוקים ופלאברה: "איך היה? לקחת את האינסייד בסוף? קלטת את הצלם ההוא על הקו? שמע איך נטרקתי על הדרופ בסיום".

באמצע הדרך עצרנו בפידזון המשובח לנשנושים ומים והעובדה שהוא היה ממש ליד המסלול הוסיפה להתרגשות כשאנחנו צופים ברוכבים משאר הקטגוריות יורדים את סטייג' 3.

כשהגענו למעלה גילינו דבר שכל ישראלי "אוהב" – תור.

וכאן מגיע החלק של הביקורת על האירוע:

משהו בתכנון הזמנים כנראה השתבש כי זמני ההמתנה לסטייג'ים היו מאוד, מאוד ארוכים. מאוד. 

ההתשה האמיתית באירוע הייתה ההמתנה לתור שלך לזנק ולאו דווקא העלייה.

עם זאת, המארגנים עדיין ראויים לציון לשבח, כיוון שהם זיהו את הכשל הזה במהלך התחרות, התנצלו בפנינו באופן אישי וגם עשו שינויים בלו"ז כדי להספיק לפודיומים בשעת הסיום המובטחת.

גם ברגעים אלו בזמן שאתם קוראים את המאמר הזה בשירותים, המארגנים בשיתוף פעולה עם קהילת הרוכבים מחפשים פתרונות כדי לייעל את הזינוקים ולמנוע חזרה של תקלות כאלו.

שאפו.

זה גם הזמן עבור קול קורא עבור כל מי שחושב שיש לו איך לפתור את החידה הזו. אז אם נראה לך שיש לך פתרון בבקשה השאר תגובה או צור איתם קשר!

סטייג' 2 השור הזועם: זה סינגל שבועט בך.. משאיר לכם פה קישור לסרטון רודיאו https://www.youtube.com/watch?v=Xwa-v-6HSx0&ab_channel=JustRodeo

עכשיו אתם בטוח יכולים להזדהות עם ההרגשה. כל 5 מטר יש דרופ לפלאט, גינת סלעים או סיבוב שבור שמנסים להפיל אותך מהאופניים. אם הפרה המשוגעת היה קשה מבחינת הכושר, השור הזועם סחט ממך כל גרם של אנרגיה מהשרירים שרק מנסים להחזיק בכידון ולשמור על המומנטום.

אופניים עם מהלך קצר הם לא האידיאלים, כי אין לך מרווח לטעויות. דיוק זו מילת המפתח. 

סיימתי את הראן עם תחושה טובה. תחושה טובה וזהו. למה? כי אני לא יודע מה הזמן שלי!
וזה אחד הדברים הכי חיוביים שהיו מבחינתי באירוע הזה. עם מערכת מדידת הזמנים החדשה שרכשו המארגנים אתה לא יכול לדעת מה הזמן שלך בלייב, מה שהופך את התחרות לפחות מלחיצה! במקום לגמור את הראן, להשוות זמנים ולהלחיץ את עצמך שאתה צריך לדחוף יותר – בזמן הראן שלך אתה מתחרה בעצמך ולא באחרים. במקום להכנס לסטרס, אתה הרבה יותר נינוח ונהנה מהאירוע.

נטו כיף.

סטייג' 3 – הגרין ממבה, אחד הסינגלים הזורמים והכיפים שהיו בתחרות, עבורי הסתיים מוקדם.

אכניס כאן רשימה של תירוצים, מי שמזדהה שירים יד:

עייפות מתחילת השבוע, חוסר שעות שינה, אופניים שלא הייתי רגיל אליהם, תחרות אנדורו אחרונה לפני 3 שנים, חוסר בשתייה.

כולם הובילו אותי לעשות טעות נפוצה מאוד – לדחוף את עצמי יותר ממה שיכולתי לתת.

פאנצ'ר או התרסקות אלו הדברים שהכי צריך להמנע מהם בתחרות אנדורו, במיוחד בתחרות עם סטייג'ים קצרים, כשקשה לפצות על הזמן שאבד. בתור בחור מתחכם ואחד שחושב שיש לו משהו להוכיח, לקחתי את עצמי רחוק מדי בסטייג' הזה (גם ידעתי שאני צריך לפצות על הזמנים שאאבד בסטייג'ים שאני לא מכיר),  ובמהירות גבוהה כשלא הייתה לי את הזריזות והכוח להגיב – הכידון שלי פגש עץ מה שהוביל אותי להתגלגל יפה על הרצפה.

DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

כאב חד בחזה ובכתף, נעתקה נשימתי, וידעתי שהתחרות הזאת כבר הלכה. תוך כדי שאני מנסה להכניס אוויר, אני יודע שהדבר הכי חברי לעשות כרגע זה פשוט לפנות את המסלול כמה שיותר מהר, לא כדי לא להדרס, אלא כדי לא לקלקל לשאר החבר'ה את הראן.

בעודי יושב בצידי המסלול כאוב ומתנער מאבק, החברים שלי עוברים אחד אחד, ותוך כדי הראן שואלים אם אני בסדר וממשיכים הלאה. ביצוע קלאסי של ביצוע החובה החברתית שלהם תוך כדי התנערות מעזרה: "שאלתי אותו אם הכל בסדר". ( סתם בצחוק אני אוהב אתכם).

המרשל שהיה בקרבת מקום שמע את הגלגול הספקטקולרי שלי וחש לעזרתי, הגענו יחדיו לדרך ג'יפים ומשם התחלתי להתגלגל למטה על האופניים ולרגע הרגשתי סחרחר אז עצרתי. 

"אתה רוצה שאקרא לאמבולנס?" 

צעק לי המרשל מרחוק.

הממ.. אני יכול להתגלגל למטה? בעצם, אף פעם לא נסעתי באמבולנס, אולי הפציעה שלי מספיק חמורה כדי להצדיק את זה.

"כן כן תקרא לאמבולנס".

ארז נפתלי בוים והבת שלו באו לאסוף אותי בריינג'ר המגניב שלהם, השכיבו אותי באלונקה בארגז והתחלנו לנסוע. בדרך הבנתי שהאלונקה הזו זה הדבר הכי לא נוח שששכבתי עליו אי פעם. המוט ברזל היה תקוע לי בגב, והרגשתי כאילו אני הולך להחליק החוצה בשיפועי צד ונלאצתי להחזיק את עצמי.

אבל הם היו ממש חמודים אז סבלתי לי בשקט. פעם הבאה באופניים.

כשהגענו לכפר התחרות נבדקתי אצל הפרמדיק, "אתה תחיה".

אחרי שהאבק שקע מבחינתי, עברתי לאירוע כצופה מן הצד. כמות הרעש שהקהל , הכרוז, והרוכבים שכבר סיימו עשו בשביל לעודד את החבר'ה שעוד על המסלול, הייתה כל כך גדולה וכל כך מהלב שאי אפשר היה להשאר אדיש לזה. האוכל המצויין, פינות צ'ילאאוט, המסלולים שמסתיימים בכפר, הכרוז שנשמע בכל חלקי היער פשוט היו מופלאים. ממש התגשמות חזון.

האירוע הזה בהחלט השאיר אותי עם טעם של עוד ואני בוודאות אגיע לאירוע הבא.

DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

סוף דבר

אם יש משהו שאני רוצה שתצאו איתו מקריאת המאמר הזה, זה שתחרות אנדורו של Israel Enduro Series היא לא רק תחרות. זהו אירוע שהוא פסטיבל אופניים שמחיה את הז'אנר, מחבר את הקהילה ומעלה את הרמה של רוכבי אופני ההרים בישראל.

הוא מתאים לכולם: ילדים, חשמלוקים, רוכבים תחרותיים ועממיים. לא משנה איזה אופניים יש לכם, לא משנה מאיפה אתם, אם אתם נהנים מאירוע ספורט מהמעלה הראשונה, הוא אירוע חוויתי להשתתפות וגם לצפייה.

אני ממליץ לכם בחום להגיע.

DAA בלאק 1070×200
וולדרום 1070×200
DAA 09 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

כתבות נוספות