סמרתון 2022

סיכום יום התחרות הראשון- סטייג' 1

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200


כתב: שחר מיליס    צילומים: אלירן קדוש, עופר עיברי, יואב לביא, יפית כליפה


יש משהו מיוחד בסמרתון, אופי מקומי בתמהיל מושלם של רכיבה, פאן ואפרה רייד.

זוהי השנה השמינית של אירועי הסמרתון, והשנה בשלהי מגיפת הקורונה שהעסיקה את כל העולם ובעיקר העיבה על אירועי ספורט ותרבות. הסמרתון חוזר במלוא המרץ ובאנרגיה מחודשת.
המסלולים השנה מתוכננים בכוון רכיבה כללי מקיבוץ יהל בצפון ודרומה אל עבר פארק תמנע, כדי שברוב הזמן הרוכבים ייהנו מרוח גב שמאפיינת את האזור.
מתוך קרוב ל-200 ק״מ של מסלולי התחרות בשלושת הימים, כ-130 ק"מ הם בסינגלים. והנתון המדהים הוא ש25 ק״מ מתוכם הם מקטעי סינגלים חדשים לחלוטין, ארוכים וזורמים בסטנדרט בניה גבוה מאד.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

סטייג' 1  – Point To Point – קיבוץ יהל לקיבוץ קטורה – חמישי 24.2.2022

58 ק״מ; 1,010 מטרים טיפוס אנכי מצטבר; 1,090 מטרים ירידה אנכית מצטברת

זינוק מתגלגל מקיבוץ יהל במזג אוויר חורפי וקריר, הוציא את הרוכבים משטח הקיבוץ מערבה, לעלייה מתונה בערוץ היפהפה של נחל יעלון. עצי שיטה וצמחיה מדברית מקשטים את ערוץ נחל זה ומקנים לו מראה של סאוונה אפריקאית. העלייה המתונה בנחל כוללת מקטעי דשדש מתישים ומפוררת את הדבוקה הגדולה לקראת הסינגלים בהמשך. בסיומה התחברו הרוכבים לסינגל בר שקיבל תשואות מהקהל בסמרתון 2021, וקרוי על שמו של המתכנן והבנאי המוכשר מקיבוץ יהל, ואלרי. הסינגל במגמת ירידה מהיר וזורם, ומלא קפיצות ופניות נהדרות. הסינגל מוביל את דבוקת הרוכבים הארוכה בחזרה אל קיבוץ יהל, ומשם ישירות לסינגל יהל-קטורה אשר הושק אשתקד בסמרתון 2021. לאחר רכיבה של כ 16 ק"מ בעליות ובירידות על הסינגל שזכה למנת גשם יפה בתחילת השבוע מגיעים הרוכבים למעלה קטורה התלול והכואב שבסופו דרך ג'יפים הובילה אותם לחציית כביש 40 בסמוך להר עיט. משם מתחילה ירידה ארוכה עד לציר הנפט, ולאחר תפירה של מספר עליות וירידות קצרות הגיעו הרוכבים שוב לירידה טכנית על דרך ג'יפים תלולה ורחבה אשר הביאה רבים מהם למהירות של מעל 60 קמ"ש. משם הדרך לקחה את הרוכבים ישירות אל הסינגל שנבנה בחודשי הקיץ ע"י צוות סמר בייק תשתיות. הסינגל בעל הברמים הגדולים והקפיצות הרצופות, לא נופל ברמתו מ Flowtrails בחו"ל והופך את חבל אילות לפארק אופניים אמיתי. בסופו הם התחברו לסינגל הדרקון המקיף את קיבוץ קטורה עד לחציית שער הסיום בפאב של קיבוץ קטורה.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

חווית משתמש – שחר מיליס

לסמרתון השנה הגעתי מוכן, בן הזוג שלי נבחר מבעוד מועד, ההרשמה בוצעה בזמן ותוכנית האימונים של קבוצת כפתורי ביקנעם כווננה אותנו ממש ליום הזה. אפשר לומר במסגרת אילוצי הזמן של עבודה, משפחה וחיים, עשינו הכנה לא רעה. לאחר לילה חמים בפארק תמנע והתהפך סביב השעה 4 לפנות בוקר לרוחות חזקות וקרות, הגענו לקיבוץ יהל לסטייג' הראשון. מכוון שהשנה לא התקיים פרולוג, הכניסה לבוקס הזינוק נעשתה לפי הערכה אישית ועל בסיס אמינות. אני חייב להודות שלא ראיתי ויכוחים או אי שביעות גדולה מידי בקרב הרוכבים והזינוק התקיים כמתוכנן באווירת קרנבל. המוזיקה ניגנה, הכרוז פינק אותנו במידע על היום והעוסקים במלאכה ובשעה 9 בדיוק הוזנק המרוץ. אמנון ואני שהתמקמנו טוב בתוך הבוקס רכבנו עם הפלוטון המוביל במשך מספר דקות. עבורי הפתיחה החזקה היתה קשה והרגשתי חולשה אשר גרמה לי לפגר בירכתי הפלוטון. כמובן שהדשדש והרוכבים הרבים שרוכבים צמוד מפריעים לשדה הראיה וגורמים לטעויות בבחירת הקווים, ובשילוב עם הדופק הגבוה והשחור בעיניים, כבר מצאתי את עצמי מנותק לגמרי מהקבוצה. בשלב זה הטיפוס התהפך והפך לסינגל ירידה בו חזרו אלי כוחותי והתחלתי לצמצם בחזרה ולעקוף מספר רוכבים שהצליחו לעקוף אותי זה מכבר.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

הצרה בעקיפות בסינגל מדברי, היא שזה תמיד מלווה בסיכון. מכוון שהאבנים בשוליים חדות וחופשיות. בהיכרותי עם עובדה זו ניסיתי להיות הכי קל שאני יכול על האופניים כדי לא לחטוף סנייקבייט, וזה עבד לי לא רע עד שפתאום הרגשתי את הגלגל האחורי מתנהג ברכות. חומר איטום השפריץ לי על הרגליים והבנתי שאכלתי אותה. תולעת זריזה ואני מתכוון להמשיך אך אז שומע פססססס מדכא ומחפש עוד חור. בשלב זה התיקון מתארך (תולעים בלונים ושאר ירקות) ורוכבים מתחילים לעקוף אותי. לרוכב ששואף לתוצאה טובה בסטייג' המשמעות של קבוצות רוכבים שעוקפות היא הרסנית. היכולת לעקוף בחזרה כל כך הרבה רוכבים שואפת לבלתי אפשרית. חזרנו לקצב טוב והתחלנו בלחיצות כדי לשפר מקום. הדופק שלי נותר גבוה ולא הצלחתי להוציא מעצמי מספיק. יחד עם זאת שיפרנו מיקום ונראה היה שאמנם חבל שקרה, אבל לא נורא. ואז! הגלגל של אמנון החל לאבד אויר וזו היתה תחילתה של סאגה בלתי נגמרת של תיקוני פנצ'ר, לחיצות, עקיפות, תולעת שנשלפת וחוזר חלילה. סה"כ עצרנו כ 6-7 פעמים לתיקונים, בהם מצבנו הדרדר עוד ועוד עד למצב שעמדנו בפקקים בסינגל. בוכה על מר גורלי המשכנו כך עד סוף הסטייג' כאשר אמנון דואג להראות לי מאיפה משתין הדג כשהוא יוצא לעקיפות של 4-5 רוכבים בכל פעם. כואבים ובעיקר מאוכזבים, חצינו את קו הסיום ורצנו להחליף צמיגים (תודה מיוחדת למצמן ולאורי שחם בפרט!) עכשיו, כבר ערב, ניתוח היום לא גורם לי להרגיש טוב יותר… אולי עוד בירה תעזור.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

חווית משתמש – אמנון ישראלי

Everyone has a plan until they get punched in the face

משפט אלמותי זה של איש חכם בשם מייק טייסון מיטיב לתאר את ההרגשה שלי 15 דקות לתוך התחרות. עד אז הלך דווקא לא רע. לפעמים תחרות שלמה נקבעת על חודה של אבן, והאבן הזאת היתה חדה. חתך יפה של 2 ס"מ שלח אותי לתפעל תקלה ראשונה בצידי הסינגל. מכירים את זה שטור המכוניות לידך נע ואתה עומד בפקק. קחו את ההרגשה המבאסת הזאת שכל אחד מאיתנו חווה ותעצימו אותה פי 10. אתה עומד בצד הסינגל מנסה לתפעל את הבעיה והרוכבים החולפים על פניך פשוט מוציאים אותך מדעתך ומקשים עליך להתרכז בתפעול הבעיה.

אז עכשיו, אחרי שקיבלת את האגרוף בפנים ואתה מבין שכל התוכניות והרעיונות שהיו לך לגבי ניהול התחרות אבודות, אתה צריך לאסוף את עצמך מהקרשים ולהתחיל במלחמה חדשה הרחק מאחורה. זאת הרגשה מאוד קשה שגורמת לכל אדם שפוי לוותר לעצמו ולומר בלב "אני, אני בכלל באתי לטייל". אבל אנחנו הרי רחוקים מלהיות שפויים, אחרת מה גורם לנו לעבור את הסבל הזה של תחרות מרתון פעם אחרי פעם. ראיתי עוד לא מעט זוגות עם תקלות בצידי המסלול וזה מעודד אותך לחשוב שהכל עוד פתוח ויש אפשרות לתקן את המצב. אז ממשיכים ללחוץ בכל הכח ולשפר עמדות.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

הדבר הכי טוב שקרה לרכיבת האופניים בערבה ולסמרתון, הוא הסינגל החדש והגאוני שנבנה על מאסטר ירון דרעי יחד עם יוני אדלר ודן דורון. סינגל עם זרימה מדהימה משופע בברמים מהטובים בארצנו. מה שביום רגיל היה גורם לי להנאה צרופה של זרימה מופתית, הופך להיות הבעיה הכי קשה שלנו כרגע. אנחנו נמצאים מאחורי רוכבים רבים שמאיטים אותנו מאוד בסינגל. הסינגל צר ובשני צדדיו אבנים גדולות שמקשות עליך מאוד לצאת לעקיפות. הסינגל ארוך מאוד ללא קטעי קישור על דרכי 4X4 כך שהדרך היחידה היא לעקוף בשוליים. דרעי למה לא בנית מפרצוני עקיפה? כל עקיפה כזו גובה מחיר גופני מאוד יקר ודורשת ממך כמה דקות של התאוששות, לפני שאתה יכול לצאת לעקיפה נוספת.

בואו נדבר על עקיפות בסינגל. מצד אחד ברור לכולנו שלא העוקף ולא הנעקף רוצים שהעקיפה תסתיים בנזק גופני או נזק לאופניים. מצד שני זה לא ממש תחרותי שרוכב איטי ממך מפריע לך להתחרות בקצב שלך. ישנם רוכבים מעטים שמיד שהם מזהים רוכב מהיר מאחוריהם הם מאיטים קצת ומאפשרים לו לעקוף בבטחה. מנסיוני, רוב הרוכבים לא נוהגים כך. הם מחפשים מקום טוב לעקיפה. נשמע טוב רק שהחיפושים האלו לפעמים ארוכים יותר מהחיפושים אחרי הטיטאניק. בקיצור קורה שרוכבים מהירים ומיומנים מכם סבלו מתקלות והם כרגע מאחוריכם ורוצים לעבור. תעשו טובה ותפרגנו להם בעקיפה.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

לא רוצה להמשיך ולהלאות אותכם בכל הפרטים שעברנו אבל אקצר ואומר שעצרנו היום 6 פעמים ואף אחת מהם לא היתה בפידינג זון. סיימתי את הרכיבה עם 8 תולעים בצמיג (שיא אישי אפילו עבורי). יום שבוחן את החוסן המנטלי שלך בזמן שאתה נדרש פעם אחר פעם לעקוף את אותם הרוכבים שוב ושוב. את כל הבאסה הזו העבירה ירידה אחת שנקראת "מורדות מורזין". סינגל הירידה המושקע והטוב ביותר בישראל! וואו איזה גראנד פינאלה ליום הזה. פשוט אורגזמה דו גלגלית בלב המדבר. בזמן הירידה אני כל כך נהנה וצועק מאושר ושמחה. מופת לבניית סינגלים שאורז לתוכו כל כך הרבה ידע ושנים של נסיון. הסינגל הזה הוא כמו חוזה בלתי כתוב בין הרוכב והבנאי. אתה יודע שאפשר לשחרר את הברקסים ולסמוך על הבנאים ב 100% שהם ישמרו עליך מנפילה לתהום. סיום מפואר ליום תחרותי מבאס במיוחד עבורינו.

עכשיו אנחנו מתאוששים באוהל ומתכוננים למחר. החלפנו צמיגים ומחר זה בוקר של יום חדש. אולי כדאי לבוא עם פחות תוכניות. יש סיכוי שאפילו לא נקבל אגרוף בפרצוף.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

תוצאות

גברים:

מקום 1: שלומי חיימי ואיתן לוי     2:29

מקום 2: אביב דהן ויונתן בר און    2:35

מקום 3: גיא בר ותום יצחקי         2:40

נשים:

מקום 1: נעמה נוימן וליאן ויתקין   2:54

מקום 2: נגה כורם ונטלי שנייטר   3:20

נשים מאסטרס:

מקום 1: אירנה מזין ולימור חגני    3:30

מאסטרס:

מקום 1: דביר אלמוג ושרון פאר    2:46

מקום 2: אנג'לו דיורולי וירון דנינו   2:49

מקום 3: ליאור חקלאי ואסף ברודי 2:53

גראנד מסטרס:

מקום 1: רונן שיריזלי וזהר גלילי    2:54

מקום 2: ליאור ביטון וויטלי פרוסט 3:01

מקום 3: עמוס גרי וגל צחור          3:02

סופר גראנד מאסטרס:

מקום 1: שלמוטי קרן והוד ברשירה 3:26

מקום 2: ניב פלס וגיל אולשנסקי  3:29

מקום 3: ערן קלי ובועז וינשטוק      3:48

זוגות מעורבים:

מקום 1: עידית שוב ודן זיגמונד     3:05

מקום 2: נעמי לוריה ואיתי פרץ     3:14:20

מקום 3: יוליה פוליביה ויורי לוינזון 3:14:55

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

סמרתון הינו מרתון אופני הרים מדברי החוגג השנה את שנתו השמינית. זהו אחד ממרוצי השלבים הייחודים והיפים בעולם. בשלהי פברואר כשבעולם החורף בשיאו, הרוכבים בסמרתון נהנים ממזג אוויר מושלם ואיזון מופלא בין אווירה מדברית משוחררת לרכיבה קשוחה על סינגלים ונאקבים עתיקים ששורטטו במהלך ההיסטוריה על ידי שיירות גמלים, והותאמו לרוכבי אופניים.

הסמרתון הינה תחרות אופניים מקצועית בת שלושה ימים המרכזת מידי שנה את טובי הרוכבים בארץ. בסמרתון 2022 לוקחים חלק יותר מ-400 רוכבים ורוכבות, עובדה שהופכת אותו למהדורת הסמרתון הגדולה ביותר מאז ומעולם.

הסמרתון הינו הפקה משותפת של המועצה האזורית חבל אילות, החברה הכלכלית לפיתוח התיירות בחבל אילות, פארק תמנע, עז הרים הדרכות והפקות, ודבש אירועים בטבע, בסיוע איגוד האופניים בישראל, משרד התיירות ומשרד הספורט, קיבוץ סמר, קיבוץ יהל וקיבוץ קטורה. לחזון התחרות התגייסו נותני חסות רבים וביניהם: אופני Specialized, רשת חנויות האופניים הגדולה בישראל מצמן את מרוץ, משקפי Oakley, GoPro, Tacx, Garmin, Joe's No Flat, טל אופטיקה, מגזין האופניים Bike.co.il, Jinga, בננות הכרמל, Podium – One Stop Sports Shop, Gu, PowerBar, בירה ברצינות, יוטבתה פרו, Sigeyi ישראל

imgm2130_optimized

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

כתבות נוספות