סמרתון 2022

סיכום יום התחרות הסוגר- סטייג' 3

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200


כתב: שחר מיליס    צילומים: אלירן קדוש, עופר עיברי, יואב לביא, יפית כליפה


סטייג' בפארק תמנע, הבית של הסמרתון בשנים האחרונות הוא גולת הכותרת של התחרות. אז אמנם היה סטייג' מלכה אתמול, אבל פארק תמנע היפיפה והמיוחד, הוא הדבר האמיתי.

חלק מהייחודיות של הסמרתון, למעט ריבוי סינגלים, היא שבכל שנה מושקים מסלולים חדשים ומסלולי הרכיבה כאילו ממציאים עצמם מחדש למרות שתא השטח לא משתנה. זו מלאכת מחשבת של יוני אדלר וצוות המסלול. השנה, בשינוי של הרגע האחרון, כך נראה, במקום לזנק דרך לולאת ההתשה הרגילה, לקחו אותנו צוות הסמרתון דרך מכרות הנחושת של תמנע. הכלים ההנדסיים המשונים ועצם העובדה שאין גישה למקום זה ביום יום מגדילה מאד את החוויה הייחודית. שכאילו נלקחה מסרט אפוקליפסה כלשהו.

אז תם ונשלם אירוע הסמרתון לשנת 2022! קרנבל אופניים אשר מצליח לקרב רוכבים רבים בעלי יכולות מגוונות, שאיפות תחרותיות מגוונות ואפילו סגנונות רכיבה שונים. השנה בפעם הראשונה אפשר היה להרשם לאירוע חד יומי ללא הגבלה על כמות הימים וללא צורך בבן זוג, כך שלמעשה רוכבים בודדים יכלו להשתתף באופן מלא. כמו כן, שוב לראשונה, נפתחה קטגורית אופניים חשמלים לשני הסטייג'ים הפחות ארוכים. מעבר לאפשרויות הבחירה, אלו הצהרות קירוב לבבות, אשר מזמינות וחושפות רוכבים שאחרת לא היו מגיעים לאירוע. וכמה חבל זה יכול היה להיות…

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

סטייג' 3  – תמנע מעגלי – שבת 26.2.2022

54 ק״מ; 808 מטרים טיפוס אנכי מצטבר

שוב נפתח הסטייג' בזינוק מתגלגל אל עבר הסוללה המזרחית שמעל כפר הרוכבים והאגם, וממנה יצאו הרוכבים מפארק תמנע. הפעם בטוויסט של הרגע האחרון, המסלול שבר מזרחה לכוון מכרות הנחושת שם צומצמו הרוכבים לכדי טור עורפי לירידה הטכנית למכרה נטוש באזור העבודה של פארק תמנע. סיבוב קצר במכרה הפתוח וחזרה דרך האוכף של באר אורה לקראת החזרה לפארק ולמסיבת הסינגלים של פארק תמנע. כאן התחילה תפירה מעולה של כל מה שיש לפארק תמנע להציע. סינגל המכרות ועמודי שלמה, עוד סינגל מהיר וזורם סביב גבעת בורג, סינגל מהיר אל עמק ססגון, ירידת שמפרי הכייפית, דרך אתר המרכבות ואתר הקשתות. לקינוח, משך המסלול שוב על סינגל זורם במגמת ירידה, שהוביל את הרוכבים דרך הסוללה בחזרה אל קו הסיום בכפר הרוכבים שבחניון האגם. (יחסית) קצר וקולע.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

חווית משתמש – שחר מיליס

לפעמים אני שואל את עצמי האם זה בכוונה? או האם אלו רק הנסיבות?

על מה אני מדבר? על זה שבאופן פלאי היום האחרון של הסמרתון הוא תמיד הכי חוויתי לכל הרוכבים. אז כמובן שאחת הסיבות היא שזהו הסטייג' האחרון, לא צריך לשמור כוחות וכולם מבינים שזהו סוף המאמץ של האירוע הזה ושאחריו יישארו רק מורשות הקרב. בהחלט ייתכן שזה קשור דווקא למיקום, פארק תמנע הוא אחד המקומות המדבריים היפים בעולם, והתפירה דרך הסינגלים הרבים של הפארק תמיד יוצרת עניין ודרבון כאשר אתה רואה את הרוכבים שלפניך שוב ושוב באינספור העיקולים שבסינגל ומצליח לאמוד את פער הזמנים. וגם כמובן, ובואו נשים את זה על השולחן! אין דין סטייג' של 53 ק"מ כדין סטייג' של 86 ק"מ, רוצה לומר. יותר כיף בסטייג'ים שלא מוציאים את החשק לחיות…

אז הסטייג' של היום נפתח חלש עבורי, לאחר שחגגנו אתמול יומולדת 50 לאריק פלדמן (ההוא ממגזין Bike.co.il) עם מיני בשרים, עוגות, בירות ומשקאות מעט יותר חזקים, את הלילה ביליתי עם בחילות וצרבות שלא עזבו אותי עד כתיבת שורות אלו… מאד מתסכל אותי לפתוח חזק, להחזיק מעמד בטיפוס הראשון ואז במישורים, להעקף בפער מהירויות שלא נראה לי הגיוני. הרגליים שלי לא נותנות עוד, וכל הגוף שורף וכואב. מישורים הם לא הצד החזק שלי, אין לי את הוואטים ולא את כח הרצון לתת בפטישים ולתת בראש, אני יותר רוכב של סינגלים. שם אני נהנה יותר ומצליח להוציא מעצמי ומהשטח יותר. למשל, בירידה אל המכרה, כשכל הרוכבים נתקעו אחד אחרי השני בשביל המהודק הכל כך צר, זיהיתי איזור מימין שאמנם היה בשיפוע צד עם חריצים וחול עמוק, אבל ללא רוכבים. הצלחתי לעקוף מספר רוכבים בבחירת קו זה, ומיד אחר כך בקו המסולע הפנימי לסיבוב ושוב בעליה, כשהרבה רוכבים נתקעו, עקפתי מימין על החול הרך. עקיפות נותנות בוסט של אדרנלין, כולכם מכירים את ההרגשה הזו! היום, למרות התשישות מהיומיים הראשונים התעוררתי ביציאה מהמכרה והצלחתי לגשר אל אמנון שהיה לפני בשלב זה. מכאן רכבנו טוב כזוג, עבדנו נכון וטסנו בסינגלים כמו שאנחנו אוהבים. אז למרות הקושי הצלחנו להחזיק קצב סביר וגם היום, סיום בירידה עם רוח גב מצליחה למחוק סבל של שעות.

אז אמנם לא עמדנו בציפיות שלנו. כנראה שהכל התחרבש כבר ביום הראשון עם התקלות הבלתי נגמרות והעקיפות שורפות הגפרורים שהשפיעו על שנינו, היום השני גבה ממני את שארית כוחותיי. אז כקונטרה, היום, למרות שסיימנו לא במיקום מזהיר, אני יכול לסכם את החוויה כנהדרת! אירועים רב יומיים הם חוויות לכל החיים, זכרונות חקוקים ומפגשים עם רוכבים שלא ראית הרבה זמן. אני בטוח שרובכם זוכרים כמעט כל פרט שקרה בסמרתונים קודמים, אפיקים או דזרט צ'אלנג'ים…

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

חווית משתמשת – נעמה נוימן

אתמול ליאן ואני חווינו יום גרוע מאוד. לא תקשרנו טוב, אני לא רכבתי טוב והיה די סיוט ולא כיף בכלל. אחר כך מצב הרוח היה די נפול. אני הרגשתי שאני מאכזבת ובכללי זה לא כזה מרים לרכב לאט יותר ממה שתכננתי. ליאן, גם תוך כדי חברות אמיתית וניסיון במרוצי זוגות, כמובן הייתה מבואסת שהיא לא יכלה לרכב בקצב שהיא אמורה ויכולה ורוצה.
אבל שתינו יודעות להתמודד עם מצבים כאלה, החברות בינינו חזקה וגם היכולת שלנו להרים את עצמינו ואחת את השנייה לקראת היום הבא.
לפני שהלכנו לישון, ליאן אירגנה דברים למחר (שבת) ואני עשיתי גליל ומתיחות. פתאום ליאן התחילה לדבר איתי על קריסטלים. לא ממש ידעתי מה היא רוצה ולאן זה הולך אבל זרמתי איתה. ואז היא אמרה שהיא הרגישה שהיא לא הייתה מספיק רגישה וחברה טובה בסטייג' היום (של שישי). והיא הלכה לחנות בתמנע וקנתה לי שרשרת עם קריסטל מיוחד והסבירה לי מה המשמעות שלו. הייתי מופתעת וממש התרגשתי ומיד שמתי אותה על הצוואר. אחד הדברים הכי חמודים שעשו בשבילי בחיים. אחר כך הייתה לנו שיחת בנות רגשנית קלאסית על החיים ועל "אני מאמין" ועל תחרויות והלכנו לישון במצב רוח הרבה יותר מרומם, מקוות מאוד שנצליח לעשות מה שבאנו לעשות פה בסטייג' האחרון.
היום התעוררנו ואני ממש דאגתי. הרגליים שלי היו אבן, בלי טיפת אנרגיה, והגב שלי היה בסטרס עוד מאתמול. אבל יש לי את העומק והנסיון וידעתי שעוד יכול לצאת יום טוב כנגד כל הסיכויים.
זינקנו לסטייג' בנוהל קרוס קאנטרי, כאילו זה עוד רגע נגמר. התאבדנו על זה. עמוק בתוך הרד זון ובתוך כאבים מטורפים בכל הגוף אני לא נותנת לעצמי שנייה לנשום. 15 קילומטרים מהירים וזהו, אני בבית – פארק הסינגלים בתמנע. אין לכם מושג איך הוקל לי שהצלחנו לסיים את הלופ הזה במקום טוב ועל גלגלים טובים. הייתי על סף שבירה אבל החזקתי חזק על הגלגל של שיריזלי ופשוט לא שחררתי. ההתחלה של הסינגל לא הייתה לטובתי אבל המשכתי להגיד לעצמי שעוד קצת אנחנו מגיעים אל היתרונות שלי Ups and downs  בלי סוף בתוך סינגל טכני – זה הלחם והחמאה שלי. ליאן ישבה עליי, מכירה אותי כל כך טוב, שבלי לראות את הפרצוף הסובל שלי ידעה בדיוק מתי להגיד לי "לא לוותר! לסגור גלגל! עוד קצת עוד קצת". ובאמת אחרי כמה קילומטרים בסינגל אני מתאוששת. גם ב300 וואט אני מתאוששת. מתחילה להרגיש בפעם הראשונה בשלושת הימים האחרונים כמו עצמי. מכאן ועד הסוף (זה לא הרבה, סטייג' של שעתיים וחצי בסך הכל), ליאן ואני לא מורידות רגל מהגז. אחרי 39 קילומטרים משחררות את הגלגלים הנאמנים של גלילי ושיריזלי ויוצאות לשפר מיקומים בדירוג הכללי. 13 קילומטרים של סינגל בפנינו ואף אחת מאיתנו לא מתכוונת להוריד קצב, להפך, מכאן הקצב רק עולה, כאילו אנחנו נלחמות אחת בשניה בהקפה אחרונה בתחרות קרוס קאנטרי. רק שהפעם אנחנו מרימות אחת לשנייה, מעודדות ומחייכות בלי סוף, גם ב300 וואט מחייכות. קו הסיום מגיע מהר יותר ממהירות האור ואני כאובה אבל כל כך שמחה. נתתי לליאן יום חזק, נתתי לעצמי תזכורת שאני יודעת לרכב וסיימנו הכי גבוה שאפשר.
באמצע הסטייג' ליאן צעקה לי מאחורה "נראה לי אני קונה גם לעצמי קריסטל כזה!" וזה הרג אותי מצחוק, אבל אי אפשר להתעלם ממה שהמחווה הזאת עשתה לנו.
וסוף סוף אפשר להגיד – עוד סמרתון ללא תקלות ונפילות בכלל!
ובאופן חד משמעי, נתראה גם בסמרתון הבא.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

חווית משתמש – אמנון ישראלי

אם לסטיג' הארוך והקשה המציאו את השם סטיג' המלכה הרי שליום האחרון צריך לקרוא Happy End. אפשר לומר שמתכנני המסלולים בסמרתון למדו את הטריק הזה מהאיש והאגדה גלצ'ה (עליו עוד נרחיב בהמשך). היום האחרון הוא קצר ומשופע סינגלים וכל מטרתו היא לטשטש את המתחרים מהסבל הנוראי שהיה מנת חלקם עד עתה, ועם ההרגשה הזו ייגשו להרשם לשנה הבאה… בקיצור הבנתם היה היום ממש כיף.

למעט סטארט לופ שמטרתו לפזר את דבוקות הרוכבים לפני הכניסה לסינגל כל הרכיבה היא על סינגלים! הסטארט לופ היה גם הוא מקורי ומאתגר כאשר בפעם הראשונה טור הרוכבים נכנס ויצא ממכרות הנחושת וסיפק מראה סוריאליסטי של טור רוכבים בין מכונות מוזרות. אני בטוח שקשה להבין אבל בוודאי התמונות יעזרו כאן.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

קצת לפני הכניסה לסינגל עקפו אותנו רוכבי העל גל צחור ועמוס גרי שנלחמו על מיקום כללי בקטגוריית הגרנד מאסטרס, הוא במילים פשוטות 50+. איך נימי אמר ביום הראשון, 50 זה הארבעים החדש, לא זכור לי מעולם סמרתון כל כך תחרותי כמו זה. למעט קטגורית הנשים המאוד דלילה כל שאר הקטגוריות היו מאוד תחרותיות. אבל הכי הפתיעה אותי קטגורית הגרנד מאסטרס. רמת הרכיבה שם היתה פנומנלית והם סיימו לפני הרבה מאוד זוגות 40+ חזקים (כמונו). לצפות בעבודה הזוגית של גל ועמוס הייתה חוויה ובמשך כל הסינגל ראינו אותם 1-2 דקות לפנינו ולא הצלחנו לצמצם. אם עד עכשיו חשבתי שלקראת המעבר המתקרב שלי לקטגוריה זו, יהיה קל יותר, הסמרתון הזה הוכיח לי מה גדולה הטעות.

מבחינה אישית היה לנו את היום החזק ביותר ותפקדנו הרבה יותר טוב מהימים הקודמים. התנהלנו נכון והצלחנו לשמור על קצב עבודה טוב ללא דעיכה משמעותית. כמובן שרציתי וציפיתי ליותר אבל זה לא קרה. כמו שכבר אמרתי כל הקטגוריות הפכו לתחרותיות יותר. לפני שהגענו חשבתי שנתברג גבוה יותר בלוח התוצאות, אבל מחסור חמור בעומק רכיבה ניכר בביצועים שלנו. גם ללא היום הראשון שהיה משופע בתקלות לא באמת הינו מספיק תחרותיים כדי להתקרב לפודיום.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

תוצאות יומי סטייג' 3

גברים:

מקום 1: שלומי חיימי ואיתן לוי      2:15

מקום 2: אביב דהן ויונתן בר און    2:17

מקום 3: גיא בר ותום יצחקי         2:20

נשים:

מקום 1: נעמה נוימן וליאן ויתקין   2:35

מקום 2: נגה כורם ונטלי שנייטר

מאסטרס:

מקום 1: דביר אלמוג ושרון פאר    2:28

מקום 2: אסף ברודי וליאור חקלאי 2:31

מקום 3: אייל קצנשטיין ואורי לוי   2:32

נשים מאסטרס:

מקום 1: אירנה מזין ולימור חגני    3:15

גראנד מסטרס:

מקום 1: ליאור ביטון וויטלי פרוסט 2:36

מקום 2: עמוס גרי וגל צחור 2:38

מקום 3: רונן שיריזלי וזהר גלילי    2:39

סופר גראנד מאסטרס:

מקום 1: שלומי קרן והוד ברשירה 3:09

מקום 2: בועז וינשטוק וערן קלי 3:30

מקום 3: אילן בן יעקב וחיים ויסוצקי 3:54

זוגות מעורבים:

מקום 1: נעמי לוריה ואיתי פרץ     2:45

מקום 2: עידית שוב ודן זיגמונד  2:48

מקום 3: יוליה פוליביה ויורי לוינזון 3:10

תוצאות סופיות מצטברות סמרתון 2022

גברים:

מקום 1: שלומי חיימי ואיתן לוי

מקום 2: אביב דהן ויונתן בר און

מקום 3: גיא בר ותום יצחקי

נשים:

מקום 1: נעמה נוימן וליאן ויתקין

מקום 2: נגה כורם ונטלי שנייטר

מאסטרס:

מקום 1: דביר אלמוג ושרון פאר

מקום 2: אסף ברודי וליאור חקלאי

מקום 3: אנג'לו דיורולי וירון דנינו

נשים מאסטרס:

מקום 1: אירנה מזין ולימור חגני

גראנד מסטרס:

מקום 1: רונן שיריזלי וזהר גלילי

מקום 2: ליאור ביטון וויטלי פרוסט

מקום 3: עמוס גרי וגל צחור

סופר גראנד מאסטרס:

מקום 1: שלומי קרן והוד ברשירה

מקום 2: בועז וינשטוק וערן קלי

מקום 3: אילן בן יעקב וחיים ויסוצקי

זוגות מעורבים:

מקום 1: עידית שוב ודן זיגמונד

מקום 2: נעמי לוריה ואיתי פרץ

מקום 3: יוליה פוליביה ויורי לוינזון

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

סמרתון הינו מרתון אופני הרים מדברי החוגג השנה את שנתו השמינית. זהו אחד ממרוצי השלבים הייחודים והיפים בעולם. בשלהי פברואר כשבעולם החורף בשיאו, הרוכבים בסמרתון נהנים ממזג אוויר מושלם ואיזון מופלא בין אווירה מדברית משוחררת לרכיבה קשוחה על סינגלים ונאקבים עתיקים ששורטטו במהלך ההיסטוריה על ידי שיירות גמלים, והותאמו לרוכבי אופניים.

הסמרתון הינה תחרות אופניים מקצועית בת שלושה ימים המרכזת מידי שנה את טובי הרוכבים בארץ. בסמרתון 2022 לוקחים חלק יותר מ-400 רוכבים ורוכבות, עובדה שהופכת אותו למהדורת הסמרתון הגדולה ביותר מאז ומעולם.

הסמרתון הינו הפקה משותפת של המועצה האזורית חבל אילות, החברה הכלכלית לפיתוח התיירות בחבל אילות, פארק תמנע, עז הרים הדרכות והפקות, ודבש אירועים בטבע, בסיוע איגוד האופניים בישראל, משרד התיירות ומשרד הספורט, קיבוץ סמר, קיבוץ יהל וקיבוץ קטורה. לחזון התחרות התגייסו נותני חסות רבים וביניהם: אופני Specialized, רשת חנויות האופניים הגדולה בישראל מצמן את מרוץ, משקפי Oakley, GoPro, Tacx, Garmin, Joe's No Flat, טל אופטיקה, מגזין האופניים Bike.co.il, Jinga, בננות הכרמל, Podium – One Stop Sports Shop, Gu, PowerBar, בירה ברצינות, יוטבתה פרו, Sigeyi ישראל

eli08039-copy_optimized

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

כתבות נוספות