Hustle REMtech

פדל מגנטי במבחן

יצרן: Hustle bike lab   מחיר: 219 דולר בארה"ב- כ 1,000 שקלים בישראל (כולל משלוח ומיסים)    משקל: 750 גרם

LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200


בחן וכתב: אריק אבגי


בדיחה ישנה גורסת שבמקום שיש שני יהודים תמצאו לפחות שלוש דעות. ובפרפרזה לעולמינו, במקום שיש שני רוכבים תמצאו ויכוח! 29 או 27.5, חשמלוק או רגיל, פלאט או קליט. במקרה האחרון החליטה חברה צעירה להרים את הכפפה ולנסות להכריע בוויכוח הנוקב.

למי מכם שכבר ניחש מדובר בפדל המגנטי שמתיימר להיות שילוב היתרונות של פלאט וקליט, עם מגנט במרכזו הפדל משלב בין האחיזה של הקליט והשחרור הקל, יחד עם תוספת השליטה של הפלאט.

הפדל הנבחן כאן הוא של חברת Hustle bike lab. מדובר בחברה אמריקאית צעירה המייצרת… ובכן, רק את הפדל המדובר, לצד כמה אקססוריז. מייסד החברה, בחור חביב מקולרדו בשם קרייג פיין, מספר שבאחת מרכיבותיו במדבר הוא מעד, לא הצליח להתנתק מהקליט, וכמעט נפל מצוק. הבחור שרד, והחליט לפתח פדל שייתן כאמור שילוב אופטימלי בין היתרונות של הקליט הפלאט.

LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

רכישה

כרגע אין עדיין יבואן מסודר לארץ הקודש. את הרכישה ביצעתי ישירות מאתר היצרן. אך מכיוון שאין אפשרות למשלוח לישראל, יש צורך להשתמש בשרותיה של חברות שילוח המספקות כתובת מקומית בארצות הברית, או של חבר שנמצא בנסיעת עסקים, כמו במקרה שלי.

המחיר הלא זול עומד בארה"ב על 219 דולר. בתוספת עלויות שילוח ומע"מ מקומי תיאלצו להיפרד מסכום לא מבוטל שנושק לכ 1,000 שקלים.

מאפיינים עיקריים

הפדל עצמו עשוי אלומיניום T6-6061, ודומה במבנהו לכל פדל פלאט מסורתי. במרכזו תמצאו מגנט מסיבי שיושב על נדנדה דו כיוונית. הנדנדה היא למעשה ציר נוסף שיוצר את נקודת המגע עם הקליט. תמצאו כאן גם את הפינים המוכרים מפדל הפלאט הרגיל שלכם לטובת שיפור האחיזה. נציין שהכבודה הזו לא קלה ושוקלת כ-750 גרם לשני פדלים. מפרט מלא באתר היצרן

LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

התקנה

הפדלים מגיעים באריזת קרטון נאה, בתוכה תמצאו שתי לוחיות מתכת שיתחברו לנעל שלכם במקום הקליטים המוכרים. במארז מגיעים פינים נוספים עם מפתח להחלפתם.

הפדל עצמו קל להתקנה כמו כל פדל אחר. עקבו אחר הוראות ההתקנה כפי שמוצג בסרטון. חשוב לציין שאפקט הנדרש עדיף להשתמש בנעל רכה יחסית, בעלת מדרס רחב. אני בחנתי את הפדל עם הנעל FIZIK GRAVITA TENSOR CLIP שנבחנה לאחרונה פה במגזין, והתאימה היטב למשימה. נעל XC קשיחה וצרה לא תתאים פה.

LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

על השביל

ראשית וידוי קטן, אני רוכב על קליטים שנים רבות. מדי פעם קורץ לי הרצון לנסות פלאטים, אך בכל פעם זה נדחה מסיבה זו או אחרת. לכן שמחתי על ההזדמנות להתנסות במוצר שיוכל לעדן ולהמתיק את המעבר. הצטיידתי במגיני שוק שימנעו חבטות פדל ויצאתי לשטח.

עם תחילת הרכיבה חשתי מייד בתוספת "ההדבקה" שמייצר המגנט, ויש כאן תוספת ברורה ביכולת ההצמדה של הנעל לפדל ביחס לפדל פלאט "רגיל".

הפדל אמנם "מדביק" בכל מנח, אך רק כאשר הפדל מול הקליט יש הדבקה מושלמת. מסתבר שקשה מאוד למצוא את הנקודה הזו ושיטוט עם הרגל על גבי הפדל קשה עד בלתי אפשרי, מכיוון שהנעל כבר מודבקת חלקית. ברכיבה השנייה אף סימנתי בטוש על הנעל את המיקום ביחס לזרוע הפדל, אך הניסיונות למצוא את הנקודה האופטימלית לא צלחו גם לאחר מספר רכיבות.

בטיפוס

בחטאי כי רבים, אני רוכב בעיקר על חשמלי, ואיתו כידוע ניתן לצלוח טיפוסים מאוד טכניים. לצערי שם בלט החיסרון העיקרי של הפדלים. במשיכות חזקות, ואף במכות מהקרקע, הפדל נוטה להתנתק. וזה קורה, רחמנא  ליצלן, בדיוק בקטע הקריטי בו אתה נזקק לשליטה מוחלטת. בסוף אין כאן את האחיזה המושלמת של הקליט, ומכיוון שקשה כאמור למצוא את נקודת המנח האופטימלית, הפדל נוטה להינתק בנקודות קריטיות במהלך הטיפוס.

במורד

ובכן, במורד קורה הקסם שלשמו התכנסנו. הפלטפורמה הרחבה מאפשרת עוד מימד של שליטה, במיוחד בסיבובים רחבים ומהירים. ניתן לסובב מעט את הגוף, להפעיל לחץ על על הפדל החיצוני לסיבוב, ולתרום ליציבות של האופניים. פשוט תענוג. כמובן שהניתוק מהפדל אפשרי בכל דרך שתבחרו, וזה מאפשר הוצאת רגל מהירה לטובת מגע עם הקרקע.

סיכום- למי הוא מתאים?

עבורי כרוכב שאוהב לעשות הכל, החל מטיפוס טכני וכלה בירידות אגרסיביות, הפדל לא התאים. בסוף היום, תוספת השליטה שהוא אפשר לי בסיבובים ובמורד לא הייתה מספיק משכנעת מול הוויתור המשמעותי מאוד עבורי בטיפוסים. התסכול שלא לצלוח טיפוס טכני שאני רגיל לטפס עם קליט, עלה על היתרונות של שימוש בפדל המגנטי. עם זאת לרוכב טכני שמטפס בשבילים לבנים/קלילים ויורד בסינגלים, המוצר הזה יכול להיות קפיצה משמעותית בהיבטים של שליטה באופניים. אני מניח שרוכב שמגיע מפלאט יראה בפדל הזה יתרון ברור. אני  חזרתי לקליט הישן והטוב, ועדיין מפנטז על הפדל שייתן לי את הטוב שבשני העולמות…


יותר: תוספת אחיזה עבור רוכבי פלאטים, יכולת הצמדה טובה, שליטה נוספת בירידות טכניות

פחות: קושי למקם את הנעל במיקום הנכון, נוטה להתנתק במכות פידול חזקות (בעליה) ובמכות מסלע.


LTR 1070×200
קונה 08-2 1070×200
בוץ 2 1070×200
מוטואופן 05 1070×200
קונה 07-1 1070×200
105 1070×200
KTM  1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200

כתבות נוספות