קסדת שטח במבחן iXS Trail XC

יבואן: Fun ride ן מחיר: 495 שקלים ן משקל: 290 גרם ן מידות: XS, SM, ML

קסדה במבחן iXS Trail XC
קסדה במבחן iXS Trail XC
קסדה במבחן iXS Trail XC

מוטוליין-פוקס 1070×200
דמו 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

כתב: ליאור דיין

קשה שלא לגשת למבחן על ה-iXS Trail XC ללא ציפיות גבוהות – אחותה הגדולה, ה-Trail RS, הפכה במהלך השנים לאחת מקסדות השבילים אינדורו הפופולריות ביותר בישראל. ה-Trail XC מבוססת על ה-RS, אך מפחיתה מעט גודל ומיגון לטובת משקל ונוחות.

במבט קצר, קשה להבדיל בין שני הדגמים, כאשר ההבדל הניכר ביותר הוא הקטנה של מיגון העורף בכמה סנטימטרים. בנוסף, ירד המשקל מ-320 לכ-290 גרם, מצחיית השמש הצטמקה מעט  ופתחי האיוורור (19 במספר) השתנו מעט. דגם ה-XC גם זול מה-RS בכ-80 ש"ח. הקסדה מגיעה בצביעה אחידה וסולידית (שישה צבעים לבחירה) ובדגם ה-Hans Ray (שאף עזר בתכנון הקסדה) בצבעים אפור ואדום.

איכות החומרים וההרכבה גבוהה כמצופה- הקסדה מרגישה מוצקה עם חיבור טוב וחלק בין המעטפת החיצונית לבין הקלקר הפנימי. חוגת ההידוק מאחור מרגישה איכותית וקלה לתפעול. ניתן לכוון את גובה מנגנון ההידוק לשיפור ההתאמה או הטיית הקסדה.

בשימוש

אחת התכונות המוצלחות  ביותר של ה-Trail XC היא הדרך בה הקסדה חובקת את הראש. תעשו נסיון בעצמכם – קחו קסדת חצי טיפוסית, הדקו קלות על הראש, ותנו לעצמכם מכה חביבה על המצח שתדחוף את הקסדה לאחור. ברוב הקסדות שניסיתי זאת, חלקן מהבולטות והוותיקות בשוק, הבדיקה הסתיימה בכך שנראיתי כמו ילדון מרושל שרוכב בשכונה- עם קסדה שנוטה כלפי מעלה ומצח חשוף כמעט לגמרי. ה IXS עוברת את המבחן בקלות. עומק הקסדה, יחד עם מנגנון הידוק פשוט אך יעיל ביותר, תופסים את הראש בצורה יוצאת דופן. אין לי הוכחות מספריות, אך יש הרגשה שזהו פקטור שעשוי גם לתרום בצד הבטיחותי…

אחת הביקורת העיקריות כלפי דגם ה-RS היה כי הקסדה יושבת נמוך למדי, דבר שהפריע לשדה הראיה עבור חלק מהאנשים. מבחינה זו, דגם ה-XC הוא שיפור קל, היות ושפת הקסדה מעט גבוהה יותר ומצחיית השמש קצרה משמעותית. אגב, המצחיה ניתנת לניתוק (אם בא לכם להיראות מצחיק) או הזזה, אם כי טווח התנועה לא נדיב במיוחד.

האם הכל מושלם? קרוב, אך הנה כמה נקודות ששווה לציין בכל זאת – ראשית, על אף שה-Trail XC עומדת בתקן הבטיחות האירופאי (EN1078) וה-CPSC  האמריקאי, היא אינה מצוידת בטכנולוגיית ה-MIPS העדכנית, אשר משפרת את פיזור המהלומה בעת התרסקות ועשויה להפחית פציעות. חייבים להדגיש כי עובדה זו אינה מורידה מאומה מאיכות הקסדה, אך עבור רוכב המחפש את מירב הבטיחות האפשרית, מדובר בעוד פקטור לשקול. שנית, על אף המידות הזהות, בפועל היתה ה-XC  מעט הדוקה יותר מה-RS , נקודה לשים לב אליה עבור רוכבים  שנמצאים בין מידות ובכל מקרה מומלץ למדוד לפני רכישה. ותלונה אחרונה וקטנונית- דגם ה-XC אינו מגיע עם בד ריפוד סביב רצועת הסנטר, כפי שקיים בדגם ה-RS. כאמור, לא קריטי, אך פחות אסתטי מבחינת הידוק הרצועות.

מוטוליין-פוקס 1070×200
דמו 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

 ה- iXS Trail XC היא קסדה מאוד איכותית, אשר עשויה להיות אף טובה מאחותה האגרסיבית עבור אחוז לא מבוטל של רוכבים. היא דומה מאוד מבחינת הגנה, קלה יותר, מאווררת יותר וכמובן – זולה יותר. אם אתם מחפשים קסדה לרכיבות שבילים, ובמיוחד אם אהבתם את ה-Trail RS אך בפועל אינכם רוכבים אגרסיביים במיוחד, ה-Trail XC היא ללא ספק קסדה ששווה לבדוק.

יותר: מחיר, מראה, נוחות כלכלית, אחיזת ראש מעולה I  פחות: מצחיה לא מתכוונת, צבעים מוגבלים

קסדה במבחן iXS Trail XC

Comments

comments

כתבות נוספות