קסדה במבחן- Lazer Strada KinetiCore

יבואן: DAA ספורט וטכנולוגיה     מחיר: 503 שקלים באתר ריסייקלס      משקל: 290 גרם (מוצהר)

קסדה במבחן- Lazer Strada KinetiCore

מוטוליין-פוקס 1070×200
דמו 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים


בחן וכתב: שחר מיליס     


ליין הקינטיקור החדש של לייזר כולל מספר קסדות מסגמנטים שונים המייצגים את הטכנולוגיה החדשה של החברה הבלגית/יפנית (נרכשה על ידי שימנו לפני מספר שנים למי שטרם התעדכן…) ה STRADA היא קסדת הכביש/XC בליין החדש. על פניו זוהי קסדה ברמת כניסה אך למרות מחירה הסביר בהחלט, היא כוללת את מיטב הטכנולוגיות החדשות של לייזר, בראשן טכנולוגיית הקינטיקור למניעת פגיעה סיבובית, ובנוסף לכך היא מצויידת במנגנון ההידוק החדש והייחודי של לייזר עליו נרחיב בהמשך.

קסדה במבחן- Lazer Strada KinetiCore
קסדה במבחן- Lazer Strada KinetiCore

מוטוליין-פוקס 1070×200
דמו 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מאפיינים כללים

לקסדה קו עיצובי המזוהה עם לייזר. הקסדה שומרת על מבנה ה U בחזית וניתן לזהות שזו "לייזר" כבר במבט חטוף. לקסדה מבנה אליפטי יותר מקסדות אחרות והיא נמתחת לאחור באופן בולט מעבר לראש הרוכב. בדומה לכל הקסדות של לייזר, לקסדה פתחים גדולים מאד (23 במספר) המאפשרים כניסת ויציאת אויר לשיפור הזרימה והסעת האויר החם מהראש. בנוסף, LAZER הוסיפו מרווח אוורור בחלקה הקדמי של מערכת הראש המסייע בניתוב והחלפת האויר הצמוד לראש.

פרשנות שונה למיגון מפגיעת ראש סיבובית

השם קינטיקור (kinetiCore) שמשמעותו " ליבה קינטית" או "ליבה בתנועה" הוא תכנון שנועד להפחית את כוחות הפגיעה הסיבובית בזמן נפילה. בדומה ל Mips או wavecell של בונטרגר, לייזר יצרו מבנה שנועד לקרוס וכך לרסן את הכוחות הפועלים על הראש בנפילה. המבנה של הקינטיקור עשוי מאותו חומר EPS ממנו עשויה הקסדה, ובמבנה של סנפירים הדומים לצלעות קירור. תפקיד הצלעות הללו הוא לקרוס בזמן פגיעה ולספוג אנרגיה, מכוון שהקינטיקור מוטמע בקסדה ולא נוסף כאלמנט נפרד, תכנון הקסדה יעיל ופשוט יותר. ייתרון נוסף של קינטיקור מול מיפס הוא שאין צורך בשכבה מלאה של פלסטיק ולכן קסדה זו משתמשת בעד 20% פחות פלסטיק מקסדות עם מיפס וכן יכולות להציג יכולות אוורור טובות יותר. קסדת ה STRADA קיבלה ציון של 5 כוכבים במעבדות וירג'יניה טק! עובדה המעידה על כך שהקינטיקור מצליח להפחית את הפגיעה הסיבובית כפי שתוכנן.

קסדה במבחן- Lazer Strada KinetiCore
קסדה במבחן- Lazer Strada KinetiCore
קסדה במבחן- Lazer Strada KinetiCore

מוטוליין-פוקס 1070×200
דמו 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בשימוש

LAZER שוב מספקים את הסחורה. וניכר שרמת הגימור והחומרים נבחרו בקפידה יתרה. ספוגי ההגנה, שניתנים להסרה ולשטיפה, מרגישים איכותיים ויושבים במקום בצורה טובה. אני עתיר ניסיון בבחינת קסדות של לייזר ומרגיש שיפור משמעותי בהגנה מפני זליגת הזיעה לעיניים. גם במבט קפדני אני לא רואה הבדל ברור לעין בנוגע לסיבות, למעט הרחקה קלה (ציפה) של חלקה הקדמי של מערכת הראש והספוגים מהמעטפת. אני יכול לומר שברכיבה אחת בה חזרתי לקסדה היוקרתית הקודמת שלי, ההבדל מורגש. כל כך מורגש כך שאני כמעט ולא נתקל בטפטוף על המשקפיים בסטרדה, ויש לזכור שאנחנו בתקופת הקיץ בו הלחות קרובה ל 100% ברוב הרכיבות. תכנון חלקה האחורי של הקסדה מעט חריג במראה, אך מאפיין את כל ליין קסדות הכביש XC החדשות, המבנה מורם מאחור ובולט בצורה שלדעתי לא מאד מחמיאה. תכנון זה מאפשר חופש תנועה בהרמת הראש בזכות מערכת הראש הלופתת את הגולגולת בצורה טובה. בגלל המעטפת החיצונית הרחוקה באופן יחסי מן הראש, ותכנון זרימת האויר הקפדני, תחושת האוורור הכללית היתה מורגשת. רצועות הסנטר מתלכדות מתחת לאוזן עם אבזם פלסטיק נאה ששומר על הרצועות באוריינטציה הנכונה.

לקסדה מערכת הידוק יעילה הנקראת ScrollSys החובקת את היקף הראש בצורה אחידה וניתנת לכוונון מידת העומק של הקסדה כך שזו תוכל להשאר צמודה גם ללא הידוק מופרז של רצועת הסנטר. המערכת מותאמת בעזרת רצועת מסוע קטנה הממוקמת בחלקה האחורי העליון של הקסדה. רצועה זו נוחה לתפעול טוב ופשוט בעזרת יד אחת בלבד ומשחררת מקום חיוני בעורף הנמוך ומאפשרת תנוחות רכיבה קרביות (על הדרופים בכביש או גראבל) ללא הפרעה. עם חבישת הקסדה על הראש לראשונה, מיד מורגשת הנוחות של הספוגים האיכותיים ושל מערכת ההידוק שמפעילה לחץ אחיד ומאד עדין בצורה היקפית טובה.

קסדה במבחן- Lazer Strada KinetiCore
קסדה במבחן- Lazer Strada KinetiCore
קסדה במבחן- Lazer Strada KinetiCore

מוטוליין-פוקס 1070×200
דמו 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

הסטרדה מאפשרת הרכבת משקפי שמש מעל או מתחת לרצועות כמעט ללא הפרעה, אין בעיה להרכיב משקפי שמש גדולים ואלו לא יתנגשו בקסדה או יזוזו בשפשוף תוך כדי חריטה על האוזניים. לסטרדה מקום ייעודי להרכבת משקפי השמש בחלקה הקדמי, חורים המרופדים בסיליקון למניעת החלקה כך שאפשר לסמוך על כך שלא נאבד את משקפי השמש. בנוסף, ישנו מתאם מובנה לפנס LED (נצנץ) אוניברסלי של לייזר בחלקה האחורי של הקסדה כך שניתן להראות בכביש בסטייל.

ללייזר יש מדיניות החזרת מוצר תוך 30 יום. במידה ורכשת את המוצר ומכל סיבה אינך מרוצה, תוכל להחזירו ולהחליפו במוצר אחר או לקבל את כספך בחזרה. מעבר לבטחון שקנית מוצר שתוכל לאמת ללא הפתעות שהוא מתאים לך, זוהי מדיניות של חברה שבטוחה במוצריה ולנו כצרכנים נותר רק לברך על כך. מעבר לכך לליזר יש מדיניות ריסוק המאפשרת החלפת הקסדה במקרה תאונה בהנחה של עד 50% (בהתאם למדיניות החברה).

הסטרדה מגיעה במגוון צבעים בגווני מט דו גוונים של אפור, לבן, ירוק כחול ואדום. לטעמי הצבעים מעט מיושנים ולא משדרים את התחכום שהייתי מצפה לו.

קסדה במבחן- Lazer Strada KinetiCore
קסדה במבחן- Lazer Strada KinetiCore

מוטוליין-פוקס 1070×200
דמו 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

הסטרדה היא קסדת קרוס קאנטרי/ גראבל/ כביש שמכוונת לת'כלס של הרכיבה. היא לא מתפשרת על בטיחות, איכות או מראה וכל זאת במחיר נגיש. היא נוחה מאד, בנויה ברמת תכנון והרכבה איכותיים, בעלת קו עיצובי אופייני, עדכני ובולט. עצם העובדה שהיא בנויה עם טכנולוגית הקינטיקור מאפשרת לי לרכב יותר בחופשיות. ההתאמה של הקסדה על הראש, והתמודדות מצוינת עם הזעת היתר בעונת הקיץ הישראלי הופכים אותה לבולטת בשוק ולמושא הגדלת החשק.


יותר: בטיחות, התאמה ונוחות, מחיר

פחות: חלק אחורי קצת מוזר למראה, צבעים מרגישים מעט לא מעודכנים


קסדה במבחן- Lazer Strada KinetiCore

מוטוליין-פוקס 1070×200
דמו 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות