Specialized Ambush 2  

קסדת אנדורו במבחן 

יבואן: מצמן את מרוץ       מחיר: יעודכן בהמשך       משקל: 360 גרם למידה M

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200


בחנה וכתבה: נעמה נוימן


גם בתור רוכבת קרוס קאנטרי מושבעת תמיד פזלתי לעבר ציוד אנדורו, אול מאונטיין וכדומה. זה פשוט תמיד היה נראה לי מגניב, יפה והכל תמיד בסטייל.
ספשלייזד היא בראש ובראשונה אחת מיצרניות האופניים הגדולות והחשובות בעולם, אך מגוון החלקים, הציוד והאביזרים שהיא מפתחת ומייצרת תחת אותו הברנד, מעמידה אותה בשורה הראשונה של יצרניות הציוד הגדולות בעולם.

ליין הקסדות של ספשלייזד הוא אחד אחד הגדולים בשוק, עם מגוון דגמים רחב ביותר לכלל דספלינות הרכיבה. האמבוש בא אנו עוסקים כאן, היא דגם הקצה של ליין קסדות האנדורו (הרחב) של חברת ספשלייזד. ה Ambush 2 היא לכאורה הדור השני והמשופר של קסדת האמבוש, אבל למעשה מדובר כאן על קסדה חדשה לחלוטין.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

מאפיינים עיקריים

  • מיגון אימפקט סיבובי מבוסס על מנגנון MIPS SL החדש
  • ליבת קסדה עשויה 2 שכבות קצף EPS בצפיפות שונה
  • התאמה למנגנון התראת התרסקות ANGI של ספשלייזד
  • תושבות חיבור אינטגרליות למשקפי שמש כשלא בשימוש
  • ציון 5 כוכבי בטיחות בדרוג Virginia Tech
  • משקל: 360 גרם למידה M
whatsapp-image-2022-03-29-at-14.54.26-copy

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

בשימוש

לפני הכל אני חושבת שהדבר הכי בולט בקסדה הזאת זה שהיא באמת מאוד יפה וזה כבר התחלה מעולה, אבל חוץ מהנראות יש כאן גם כמה פיצ'רים מעניינים ששווה לדבר עליהם, אז ברשותכם נתחיל.

הגנה- הדבר החשוב ביותר בקסדה. במקרה של האמבוש 2, אנחנו מדברים על הסטנדרטים הגבוהים ומחמירים ביותר תחום. זה מתחיל מליבת קסדה העשויה מקצף ה EPS הסטנדרטי שאמור לספוג את האימפקט המירבי מהתרסקות, אך שבמקרה זה, ספשלייזד יצקו כאן את הקצף לתבנית הקסדה ברמות צפיפות שונות עפ"י אופי מכניקת ההתרסקות הנפוצה. כדי להתגבר על האימפקט הסיבובי, ספשלייזד משתמשים במערכת ה-MIPS המתקדמת, הארגונומית והקלה ביותר בשוק, ה- MIPS SL. זוהי הגרסה הקלה של המערכת הנודעת האפשרת תנועה רב כיוונית של הקסדה סביב הראש בעת נפילה ובכך מגנה על המוח לא רק בפני פגיעות ישירות, אלא גם בפני זעזועים שנוצרים בפגיעה סיבובית, אליהם המוח שלנו רגיש במיוחד. בנוסף כמו בקסדות רבות של היצרן יש כאן הכנה למערכת ה-ANGI, מערכת התראה ייחודית של ספשלייזד שיודעת לתקשר לאיש קשר שהוגדר מראש בעת התרסקות.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

התאמה ונוחות- המנגנון החדש להתאמת גודל הקסדה אל הראש שמוצג כאן הוא מהנוחים שנתקלתי בהם וגם פה נראה היצרן השקיע רבות בתהליך הפיתוח והייצור. המערכת מורכבת מרצועה מרופדת היקפית בתוך הקסדה כך שהתאמה אידיאלית מתאפשרת ללא נקודות לחץ על הראש.
גלגלת הכיוון מוטמעת בקליפת הקסדה מאחור, היא עובדת חלק, קל להגיע אליה ולהדק או לשחרר גם תוך כדי רכיבה. הגלגלת לא "משתחררת" כפי שקורה הרבה פעמים במהלך הרכיבה, הכיוון נשאר בדיוק כמו שכיוונתם אותו. יש אפשרות לכיוון גובה חזית הקסדה באופן פשוט ביותר, והרצועות שמקובעות לקליפת הקסדה ניתנות לכיוון, אמנם לא פשוט כלכך, אבל אחרי פעם אחת שמצאתם את המקום הנכון אין צורך לחזור ולכוון אותן.

וויזור- כמה פעמים מצאתם את עצמכם משחקים עם הגובה של הוויזור? אני אישית מעולם לא, ואם כבר אז הייתי שמחה אם היה משהו שמחזיק אותו למעלה ככה שלא ייכנס לי בשדה הראייה. באופן כללי אני חושבת שהוויזור משמש היום הרבה יותר כאביזר אופנתי מאשר מביא איזו תועלת פרקטית. באמבוש 2 כמו בקסדות חדשות רבות של היצרן, ספשלייזד החליטו בשבילנו איפה למקם את הוויזור. יש לזה כמובן יתרונות וחסרונות אבל אני לא מצאתי בזה בעיה. ספשלייזד מיקמו אותו גבוה מספיק כך שהוא לא מפריע בשדה הראייה, דאגו שנוכל להכניס את המשקפיים בחורי האוורור של הקסדה מתחתיו והיצרן טוען שהוויזור גם מסייע בזרימת האוויר בתוך הקסדה. בנוסף, היצרן תכנן את הוויזור ככה שהוא יתנתק מהקסדה במקרה של התרסקות, ובהנחה ושום דבר בקסדה לא התעקם או נשבר, יהיה ניתן להחזיר את הוויזור בחזרה למקום בקלות.

ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

אוורור- אתחיל ואומר שהמבחן נערך בחודשים לא חמים במיוחד אבל כשמדובר בקסדות וברכיבות בארץ ישראל, אפקט האוורור קריטי ומורגש תמיד. במהירות גבוהות, לקסדה לא הייתה שום בעיה לאוורר ברמה גבוהה מאוד. במהירויות נמוכות יותר, כשהמאמץ מתגבר והזיעה משחקת תפקיד, לא הרגשתי שהקסדה "כולאת" בתוכה חום ולא היו טפטופי זיעה מהרפידות הקדמיות של הקסדה אל המשקפיים או העיניים. נראה שמבנה הקסדה וחורי האוורור עושים את העבודה שלהם ומאפשרים אוורור מספק

"חניון משקפי שמש"– סוג של בעיה שרוכבים רבים מתמודדים איתה, בעיקר באזורים אלימים אקלימית כמו המקום בו אנו חיים. מידי פעם חייבים להוריד את משקפי השמש, אם בגלל זיעה/ אבק/ ערפל ואז צריך למצוא מקום ל"תקוע אותם" ועדיין להשאירם זמינים יחסית. אז כאן ספשלייזד סידרו לנו חורים מותאמים ואינטגרליים בקסדה להכנסת המשקפיים לרגעים שאנחנו לא רוצים אותם על העיניים, ואפילו פינקו אותנו ברצועות גומי קטנות שתופסות את המשקפיים בלי שיזוזו או יחליקו החוצה מהקסדה גם בעת רכיבה מטלטלת. בדקתי את זה וזה עובד מעולה.

p5pb22161335-copy

סיכום

נראות מיוחדת, שיפור מהדגם הקודם והכנסת פיצ'רים חדשים בהחלט גרמו להרבה תשומת לב בענף סביב הקסדה החדשה של ספשלייזד, ולא במקרה.

ניכר שספשלייזד השקיעו הרבה תקציב ומחשבה במטרה ליצור את הקסדה הנוחה והמגנה ביותר שלהם, בלי להתפשר על נראות, יכולת אוורור ובעיקר משקל. בסוף היום האמבוש 2 היא קסדה מגניבה, מאווררת, נוחה, בעלת הגנה מקסימאלית, ובמשקל מדהים של 360 גרם (במידה מדיום) בלבד לקסדת אנדורו.


יותר: מאווררת, אפשרויות התאמה מרובות, הגנה

פחות: וויזור לא מתכוונן עלול להפריע לחלק מהרוכבים.


ישרולו 1070×200
לייזר 1070×200
KTM  1070×200
DAA 09 1070×200
REC01 1070×200
טרק מורז 1070×200
יטי 1070×200

כתבות נוספות