החוויה החשמלית שלי 

טור אישי- יניב דהן

כתב: יניב דהן      תמונות: מיכל סולומון, דני פריגל, ערן בוחבוט

כולם יודעים שאני אולד סקול

לפחות בתחום האופניים, כי בתחומים אחרים אני פריק של קידמה טכנולוגיה וחדשנות.

ב 15 שנות רכיבה היו לי (רק) ארבע זוגות אופניים עיקרים וחבר נהג לומר לי: "עד שהאופניים לא הופכים לאבק אתה לא מחליף ולא משדרג" (כן אני רוכב אגרסיבי ואינטנסיבי)

מה שכן, אני מתחזק ומטפל ביד רמה כי אני כל כך אוהב מכונאות אופניים.

ובסוף אופניים זה אהבה (נשבע לך לא בוגד וזה…)

אתם מבינים לאן זה הולך בעניין החשמלוק, נכון?

אז בעניין הזה אחד המשפטים שהכי נכונים לעת הנוכחית:

*נאמר כבר הכל*

כבר קרוב לשנתיים אנחנו חווים שומעים ומדברים על החשמלוק מכל ההיבטים, כל האפשרויות, תיאורים וסיפורים חווייתיים ("גיליתי את האור וישו נגלה אליי"), וגם אינפורמציה ומידע טכני (סוללה 500/750, מנוע ברוס/שימנו) אנחנו פוגשים אותם רואים אותם ומדברים איתם (עם כת החשמלוקים… טוב בסדר ! אימפריית החשמלוקים, יאללה…)

כך שבסך הכל כולנו יודעים למה לצפות מרכיבה על חשמלוק, איך זה עובד, ואיפה מתאים לנו ונכון לנו ואם בכלל.

אנחנו גם בהחלט רואים שהסערה ברשתות החברתיות והדיונים הקדחתניים והשכנועים האינסופיים בעניין החשמלוק שכחה שקטה ודעכה כי

*נאמר כבר הכל*

הדעות התגבשו והבחירות נעשו

אז הסיפור שלי מתחיל ביום שלישי שעבר עם גילוי של תקלה חמורה שלא לומר פציעה מדממת באופניים האהובים שלי  Evil Wreckoning (כפרה עליהם)

החיוכים הזדוניים של כל החברים החשמלוקים שלי (רמתי, קובי, בעיקר) הולידו שיחה נכנסת מבן אלוני (מצמן פתח תקווה) כבר למחרת בבוקר!!! בן המאמי הלאומי התורן של ענף האופניים (ויש שיאמרו אלוהיי החשמלוק, או זה שיושב לצידו, ש#$ן החשמלוק)

אז עניתי…

בן: יניב דהן (נשבע שראיתי את החיוך של הנה סוף סוף אני סוגר עליו)

אני: בן אלוני (בטון של אכלתי אותה, מאיפה אני אביא עכשיו כסף לחשמלוק)

בן: יש לך פה חשמלוקים מוכנים ומחכים לך… שיהיה לך לסופ"ש הבעל"ט… שיהיה  לך על מה לרכב… (קח כמה קלמנטינות ולך לטייל)

החוויה החשמלית שלי- טור אישי, יניב דהן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

ואני באינסטינקט הראשון רוצה למלמל… אבל… אני אולד סקול… אני לא חשמלוק… אבל אבל…

מצד שני כבר מזמן למדתי והבנתי שלבן אלוני לא אומרים לא כי הוא תמיד אומר כן, לכולם, עוד לפני שביקשו, עוד לפני שחשבו (המאמי, כבר אמרנו ?)

אז כבר באותו יום (רביעי) בדרך הביתה נכנסתי למצמן ואכן חיכה לי שם חשמלוק

Santa Cruz Heckler CC Carbon e-bike 2020

רגע לא הבנתי, חשמלוק זה לא Specialized Turbo Levo?

מסתבר שלא, אבל מה זה משנה, כולה בשביל החוויה וכי אין לי אופניים ובעיקר שסופסוף יפסיקו להגיד לי "עד שלא ניסית אל תביע דעה"

החוויה החשמלית שלי- טור אישי, יניב דהן
החוויה החשמלית שלי- טור אישי, יניב דהן

בסופ"ש שהתחיל בחמישי ונגמר בראשון רכבתי 4 רכיבות מלאות על ה Santa Cruz בכמה מהדיספלינות העיקריות ובכמה מאתרי הרכיבה השונים במהותם, בן שמן, משגב, חורשן.

טיפוסי שבילים לבנים, טיפוסי סינגלים תלולים מעלה, טיפוסי סלעים ומדרגות, טיפוסים של ECO וטיפוסים של Boost. ירידות קלילות ומתונות, ירידות מהירות ומטורפות, ירידות מסולעות מדורדרות וגם חלקות, ירידות עם מלא סיבובים וסוויצ'בקים וירידות ישרות טיל.

ו… קפיצות קפיצות קפיצות… דרופים, קיקרים, רמפות וסתם מעל כל אבן, מהמורה וקפל קרקע שבדרך.

תשמעו, האופניים האלו טיללל- זריזים, קלילים, עולים גבוה ובקלות בקפיצות וזה בדיוק מה שחששתי תמיד מחשמלוק והרתיע אותי, שזה יהיה ההיפך! הייתי בטוח שארגיש משקולת, טנק בין הרגליים, באני הופ סתם ככה בחנייה או במישור קצת יותר מאתגר וצריך לגייס את כל מה שלמדת ולבצע תנועה מושלמת ומלאה כדי לקבל באני הופ סביר. אבל בשטח, תוך ניצול כל קפל קרקע או אבן מזדמנת בתזמון הנכון והבאני הופ מתרומם יופי יופי.

בסיבובים מהירים האופניים נצמדים ונדבקים יפה לקרקע ובכלל קלות לתמרון, אולי זה ה 27.5 (ולא 29) אולי גיאומטריה וגם המשקל היחסית קל (21 ק"ג). בנוסף יש להם יכולת גיהוץ קרקע נפלאה, המזלג הקדמי עובד נהדר וגם השיכוך אחורי, כנראה שזה גם תורם להיצמדות לקרקע ובאופן כללי בליעת מהמורות.

החוויה החשמלית שלי- טור אישי, יניב דהן
החוויה החשמלית שלי- טור אישי, יניב דהן

עליות… טוב עליות ברור שזה פינוק עם חשמל אבל כמו שכבר נאמר ונטחן עד דק, גם בחשמלוק מתאמצים ומזיעים למוות!! (תלוי באיזה דרך ובאיזה תוואי בחרתם לטפס) וכן גם הורדנו רגל רחמנא ליצלן…

מה שכן במקטעים של קירות שבאמצע עלייה, בין אם זה טיפוס מסלעה או מעלה תלול קצר, הרגשתי שהמנוע בקושי עוזר, כאילו מתנתק לרגע לעומת העצמה שיש לו רגע לפני ורגע אחרי הקיר, גם אם כל זה עדיין בעלייה מתמדת.

יכול להיות שזה עניין של כיוונים, כיולים והתאמות ואולי גם למידה, עבודה נכונה ותפעול נכון של המכונה (כן הסבירו לי הכל לגבי שמירת הסל"ד גבוה, פידול רציף וכל זה)…

החוויה החשמלית שלי- טור אישי, יניב דהן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

ביום שבת אחה"צ ביצעתי ניתוח החלפת משולש אחורי ל מאה-Evil שלי והיא "החלימה מפציעתה" ותודה לבייקדיל (גיל בניטה) על אספקת הציוד הרפואי.

בן ביקש שאחזיר לו את האופניים ביום שני אבל אני בחרתי להחזיר לו כבר ביום ראשון כל עוד נפשי בי, למה זה החשמלוק שטן גדול כי אם לא אחזיר את החשמלוק אצטרך למסור את נשמתי לשטן…

ובכך הסתיימה לה חופשה רומנטית משגעת, אבל סוף כל חופשה להסתיים ולחזור לשגרה המבורכת. יכול להיות שמדי פעם יהיו עוד חופשות והתנסויות שכאלו על חשמלוק אבל אי שם בתחילת השיח על חשמלוק ובעודי רוצה להביע כמה רחוק ממני החשמלוק יריתי לכל עבר כתשובה אוטומטית עם חיוך: "אני אתחשמל ב 2028" (סתם כי זה עוד מלא מלא זמן)

אז כל שנשאר לי לסכם זה…

מתי כבר 2028 תגיע?

תודה ענקית לבן אלוני המלך

החוויה החשמלית שלי- טור אישי, יניב דהן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות