GT Misgav Enduro Powered by Rosen & Meents
הכל על תחרות הראשונה של סבב האנדורו הישראלי
צילומים: אוהד ניר, ליגת האנדורו הישראלית, אלירן קדוש
בשבת הקרובה 23.11.2019 תתקיים תחרות האנדורו הראשונה בסבב ליגת האנדורו הישראלית.
לפני שנצלול להסברים על התחרות ואופן ההתנהלות באירוע… נספר לכם קצת על ליגת האנדורו הישראלית, ועל פרויקט הפיילוט של קק"ל בשיתוף הפקת ליגת האנדורו הישראלית ומועצה אזורית משגב.
לפני כשנה וחצי ניתן האות ליוזמה משותפת של בני להט (הבעלים של קבוצת TEVA BIKE, מדריך אופנים יותר מ-15 שנה ומפיק אירועים) ונגה כורם (הרוכבת הישראלית המצליחה בעולם, מקום שני בעולם באנדורו, ולשעבר אלופת ישראל בקרוס קאנטרי)- הקמת ליגת אנדורו אמיתית העומדת בסטנדרטים העולמיים.
דיי מהר הצטרף ליוזמה הרוכב אבי תמיר, מתכנן ובונה מסלולים מקצועי שהוכשר ועבד בארגון IMBA האמריקאי/ בינ"ל (ארגון תכנון, בניה ותחזוקת השבילים הנחשב בעולם). בני, אבי ונגה הבינו שללא מסלולים מתאימים הם לא יוכלו לעמוד בסטנדרט תחרויות האנדורו העולמי.
ההבנה שבשביל ליגת אנדורו אמיתית צריך מסלולי אנדורו אמיתיים פתחה למעשה את המגעים עם קק"ל וניתן האות להתחלת הפרויקט המשותף של ליגת האנדורו הישראלית, קק"ל ומועצה אזורית משגב.
שלושת יזמי הפרויקט הינם תושבי מועצה אזורית משגב, זאת אחת הסיבות שבעטיין הוחלט לעשות את פרוייקט הפיילוט ביער "הבית" שלהם בו שלושתם גדלו והתפתחו כרוכבים ואח"כ כמקצוענים.
אחרי אין ספור פגישות וישיבות, לפני כחודשים ליגת האנדורו הישראלית קיבלו אישור סופי מקק"ל לקיום הליגה ויותר מכך מאפשר להם להתחיל את העבודות על מסלולי האנדורו הרשמיים הראשונים בישראל.
מאותו רגע התחילו "ימי טיול" ביער שגב על מנת למצוא את תא השטח והנתיב הטוב ביותר, עם ניצול הפרשי הגובה הטובים ביותר.
לאחר שנבחר המקום ולאחר מספר שבועות של עבודת הכנה, מדידות, סימונים, ליגת האנדורו הישראלית יזמה יום בניה קהילתי בשיתוף קק"ל, מועצה אזורית משגב, וקהילת הרוכבים. ליום הבניה הגיעו כ- 80 מתנדבים מכל רחבי הארץ- יהודים, ערבים, חילונים ודתיים, כולם עם מטרה משותפת אחת- לקחת חלק בבניית מסלול האנדורו הרשמי הראשון בישראל.
משם אבי תמיר לקח את הפיקוד והמשיך בבנית 2 מסלולים חדשים לחלוטין בעזרת מתנדבים שהגיעו לתת יד ולעזור להצלחת הפרויקט.
והיום אנחנו נמצאים פחות משבוע לפני תחרות האנדורו הראשונה בליגה, על שלושה מסלולי אנדורו רשמיים שמוכנים לקבל את הרוכבים ביום האימונים הרשמי ביום שישי הקרוב:
המסלול הראשון מבוסס על סינגל האינטליגנטים שנבנה לפני מספר שנים על ידי רוכבים ממשגב, ושופץ בחודש האחרון על ידי ליגת האנדורו הישראלית.
ושני מסלולים חדשים לחלוטין שתוכננו ונבנו על ידי ליגת האנדורו של ישראל בתכנון, בהובלה וניהול של אבי תמיר, בשיתוף קק"ל, מועצה אזורית משגב וקהילת הרוכבים המקסימה.
אחרי שחפרנו הגיע הזמן לדבר קצת על התחרות
ראשית כפי שראיתם … מדובר ב- SERIES (סבב), וחשוב לחברים ממשגב להדגיש שזאת הולכת להיות ליגה.. כן כן ליגה הכוללת מספר תחרויות בשנה, לסדרת תחרויות שמתחילה עכשיו ותתפתח ותעלה את רמתה המקצועית מתחרות לתחרות.
ב-2020 ליגת האנדורו של ישראל מתכננת 3 תחרויות נוספות עליהם תרחיב בהקדם.
עכשיו לחלק המעניין והפרקטי
כל מה שרציתם לדעת על התחרות GT Misgav Enduro powered by Rosen & Meents
תאריך
23.11.2019
זמנים
זינוקים- 09:00-09:30
פודיומים- 14:30.
קטעי מדידה- סטייג'ים
התחרות המלאה בנויה מ 3 סטייג'ים על מסלולים שונים לחלוטין, מסלול אחד על בסיס סינגל ותיק ועוד 2 מסלולים חדשים שנבנו לקראת התחרות ולא נרכבו מעולם.
עפ"י קטגוריית הגיל השונות תהיה אפשרות לרכב 3 סטייג'ים, 2 סטייג'ים או סטייג' 1 בלבד.
המסלולים
3 מסלולים באורך של 1.7- 2.17 ק"מ, בסה"כ כ-600 מטר ירידה מצטברת (לתחרות המלאה עם 3 סטייג'ים)
המסלולים מכילים מגוון אלמנטים טבעיים, חלקם טבעיים לחלוטין כמו דרופ סלע, ירידות תלולות, שיפועי צד וכו', וחלק נבנו בעבודה מקצועית של מתכנן ובונה המסלולים אבי תמיר, בעזרת מתנדבים וצוות הליגה.
התשות
ליגת האנדורו הישראלית החליטו על קונספט מגניב וחדש בעולם בו כל הרוכבים בכל הקטגוריות חייבים לטפס למעלה ההר בכוחות עצמם…. החדשות הטובות הן שיש מגבלת זמן מאוד נדיבה (העליה לוקחת כ-25 דקות בקצב נוח, ולמתחרים בתחרות יש שעה וחצי זמן גג לביצוע העליה). בנוסף לכך העליה שנבחרה כהתשה היא העליה המתונה ביותר באזור, כך שגם אם לא הספקתם להתאמן במשך חודשים לתחרות, עדין תצליחו להשלים את כל העליה בזמן ואפילו להנות מהדרך היפיפה…
מהלך התחרות- חשוב מאוד!
מערכת מדידת הזמנים בתחרות הראשונה של הליגה מבוססת על מערכת מתקדמת מאוד שהובאה במיוחד מגרמניה יחד עם צוות התפעול שלה, והיא זהה לזאת של סבב האנדורו העולמי.
עד השעה 08:30 יהיה על הרוכבים לאסוף את צ'יפ מערכת מדידת הזמנים שלהם.
08:30 יהיה תדריך רוכבים.
החל מ-09:00 יתחילו הזינוקים לפי הקטגוריות. יהיה זינוק המוני של מספר קטגוריות יחדיו, חלקם יעשו 3 סטייג'ים, חלקם יעשו 2 סטייג'ים, וחלקם יעשו סטייג' 1.
רוכבים יגיעו לתחילת הסטייג' ויוכלו לזנק בזמן שנוח להם (אין זמנים הקבועים מראש לזינוקים).
הפרש הזמנים בהזנקה בין רוכב לרוכב יהיו 30 שניות לפחות.
בסיום כל אחד מהסטייג'ים יחכה לרוכבים פיד זון עם ג'לים של GU ועוד.
ותהיה עמדת TECH ZONE בשירות עצמי בחסות JOE'S.
ממתחם הסיום יהיה שילוט בחזרה להתשה.
בסוף הסטייג' השלישי תחכה לרוכבים הפתעה מגניבה.
כחצי שעה לאחר שמסיים הרוכב האחרון יערך טקס הפודיומים.
אנחנו מזמינים את כל מי שרוכב סטייג' 1 או 2 סטייג'ים יסיים את התחרות שלו ויעלה לעודד את רוכביה- Full Enduro בסטייג האחרון שלהם.
נותני חסות ושותפים
נותן חסות ראשי GT Rosen & Meents
Stage sponsor
סטייג' 1- שורש Source Outdoor
סטייג' 2- Joe's No-Flats
סטייג' 3- Israel Cycling Academy
שותפים
טבע בייק Teva bike – קבוצת רכיבה, הדרכות טכניות, טיולי אופנים ומחנות אימונים לחו"ל והפקת אירועי ספורט.
מועצה אזורית משגב
קק"ל– אשכול גליל מערבי
נותני חסות נוספים
JINGA יצרני החולצות הרשמיות של ליגת האנדורו הישראלית. ניתן יהיה לרכוש את חולצות התחרות במחיר השקה מיוחד בדוכן ג'ינגה ב- 150 שקלים בלבד או כאן בחנות הוירטואלית
ג'ינגה גם הכינו את חולצת המוביל שבהם יזכו הרוכב והרוכבת שינצחו את קטגוריית העלית- הליגה תכלול 3 תחרויות נוספות בשנת 2020.
רן זילקה ספורט נותנים את הפרסים הכספים למנצחים: 500 שקלים למקום שלישי, 750 שקלים למקום השני, 1000 שקלים למקום ראשון (נשים וגברים). בנוסף יינתנו גם פרסים מתנת LEATT
גליל צמחים פרחים לפודיומים, וחסות כללית לאירו. המשתלה נמצאת ברקפת- משתלת גליל צמחים בוויז.
איגוד האופנים בישראל שיפוט, הרשמה ועוד.
מוטו אופן יבואני צמיגי מקסיס, איביס ואינטנס.
קהל
מוזמנים להגיע בהמוניכם עם אביזרי עידוד, משקאות קרים ומשמחים, תחפושות וכו' ולעודד את המתחרים לאורך המסלול. לרשות המבקרים תעמוד חניה מסודרת ומתחם אקספו עשיר, דוכני מזון וכו'
למיקום מתחם התחרות לחצו כאן