2023 Domane

טרק מציגה את הדור הרביעי של אופני הנוחות שלה

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים


הודעה לעיתונות מאת Trek ישראל


טרק מציגים  מציגים את המהדורה הרביעית של אופני הנוחות שלהם בגירסה קרבית יותר, קלה יותר ומהירה יותר.

כתב: אורי ניצן   צילומים: יח"צ טרק

חברת טרק האמריקאית חשפה אתמול באופן רשמי את הדור הרביעי של אופני Trek Domane. אופניים שמיועדים לקלוע לסגמנט הרחב ביותר בקרב רוכבי הכביש והוא סגמנט הנוחות (אינדורנס). כל אותם רוכבים שמעוניינים באופניים קלים, מהירים, אירודינמיים וזריזים, אך לא מסוגלים, או שיותר נכון לא רוצים גיאומטריה סופר-קרבית, קשיחות מפרקת עצמות ונוחות של מטוס קרב.

בגירסה הרביעית, טרק עדכנו את מערכת השיכוך האחורי IsoSpeed. במקום המנגנון המתכוונן והמסורבל משהו, טרק יצרו מנגנון שיכוך מינימליסטי יותר, שאינו ניתן לכוונון, אך מגלח גרמים משמעותיים במשקל. על מנגנון השיכוך הקדמי ויתרו לגמרי לטובת חיסכון במשקל, והאחריות לבלימת הזעזועים עברה למכלולים, כמו הצמיגים הרחבים ומוט הכיסא הדק.

חדשות: טרק מציגים- Domane mk.4
חדשות: טרק מציגים- Domane mk.4
חדשות: טרק מציגים- Domane mk.4

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

צמיגים רחבים ו 600 גרם פחות

כמו בגירסה הקודמת, גם ה- Domane החדשים מקבלים צמיגים ברוחב של עד 38 מ"מ ומגיעים עם תא אחסון אינטגרלי בצינור התחתון מתחת למתקן הבקבוק. אל תתבלבלו, לא מדובר באופני גראבל, בטח שלא כאלה שמתאימים לשבילי הגראבל הארץ ישראליים. עם צמיגי 38 אפשר בכיף לרדת פה ושם מהאספלט ולטעום קצת שטח, אבל רכיבת שטח ארוכה עם האופניים האלה אינה מומלצת.

בניגוד לגירסה הקודמת, ה- Trek Domane SLR החדשים עשויים קרבון מסדרה 800 היוקרתית ביותר של טרק. השינויים הללו אפשרו לחברה להפחית 600 גרם מדגמי הקצה (לעומת דגם מקביל משנתון קודם) ו- 300 גרם מדגמי SL לעומת אותו דגם משנת 2022. זהו פער משמעותי שגורם לאופניים להרגיש קלים, זריזים ומהירים יותר. אם לדוגמא, Trek Domane SLR 7 במודל 2022 שקלו 8.4 ק"ג למידה 56, הרי שאותו דגם במודל 2023 שוקל חצי ק"ג פחות. וזו לא גירסת הקצה, כמובן.

חדשות: טרק מציגים- Domane mk.4
חדשות: טרק מציגים- Domane mk.4
חדשות: טרק מציגים- Domane mk.4

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

אופני נוחות עם לוק רייסרי

מבחינת עיצוב, טרק הלכו על קווים זורמים, נקיים ורייסרים יותר מהגירסאות הקודמות של ה- Domane. הכבלים כבר לא נכנסים לשילדה מאחורי הסטם, אלא ישירות מתחת לסטם אל תוך צינור הראש מה שמקנה לשלדה מראה נקי ואירודינמי יותר. גם מוט הכיסא עבר עדכון וכבר לא חצי אינטגרלי, אלא מוט כיסא סטנדרטי בחתך D ובקוטר קטן שגם תורם לנוחות הרכיבה. מנגנון ההידוק של מוט הכיסא מוסתר בתוך הצינור העליון ולמעשה משתלב בתוך מנגנון ה- IsoSpeed החדש שמוסתר באופן אלגנטי מאוד מתחת למכסה קרבון. באופן כללי, האינטגרציה של האופניים עברה שיפור ועדכון והמראה הכללי מודרני ומהיר.

אם כבר הזכרתי מהירות, טרק מציגים דגם נוסף שנקרא RSL שהוא הדגם התחרותי ביותר במשפחת Trek Domane. דגם ה- RSL שונה במקצת מהדגמי ה- SL וה- SLR. בראש ובראשונה בגיאומטריה. אם שאר דגמי ה- Domane עושים שימוש בגיאומטרית הנוחות של טרק, הרי שדגם ה- RSL מגיע בגאומטריה זהה ל- Madone ול- Emonda שנקראת H1.5. גירסה זו גם מגיעה ללא תא אחסון ומקבלת צמיגים ברוחב מקסימלי של 35 מ"מ "בלבד". למרות כל המאפיינים הרייסריים הללו, ה- Domane RSL עדיין ורסטיליים יותר מאופני ה- Madone וזאת בעיקר בזכות הצמיגים הרחבים.

דגם ה- RSL כיכב השנה במרוץ החד יומי היוקרתי Paris-Roubaix כאשר במהדורת הנשים ניצחה את המרוץ Elisa Longo Borghini מקבוצת Trek Segafredo אשר רכבה על אופני Trek Domane RSL.

חדשות: טרק מציגים- Domane mk.4
חדשות: טרק מציגים- Domane mk.4
חדשות: טרק מציגים- Domane mk.4

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

רוכבי הכביש בארץ נוטים להביט בזלזול באופני כביש המשתייכים לקטגורית הנוחות. רוב רוכבי הכביש מעדיפים להשקיע את מיטב כספם בדגמים תחרותיים גם אם לעולם לא ירכיבו מספר על האופניים ואין להם כוונה לחצות קו סיום בבית גוברין, אורים או שוהם.

משהו במראה המעט נינוח, בגיאומטריה המרווחת, והצמיגים הרחבים גורם להרבה רוכבים לחשוב שהאופניים לא מספיק מהירים בשבילם. ובצדק, יש לומר. רוב אופני הנוחות פשוט לא נראים מודרניים מספיק. אז הם הולכים וקונים אופניים של רייסרים, מרכיבים מגדל של ספייסרים מתחת לסטם ויוצאים להקיף את המשולש בשבת בבוקר עם חברים.

אין בזה שום דבר פסול, חוץ מהעובדה שאופני נוחות יספקו להם חוויה הרבה יותר טובה. הם יישארו רעננים לאורך זמן, יסבלו פחות מכאבי גב ובאופן כללי ירגישו יותר בטוחים על האופניים.

הבשורה הגדולה של אופני Trek Domane החדשים היא שהם נראים טוב. הם נראים כמו אופניים של רייסרים ויכולים סופסוף להטות את דעת הקהל לטובת אופני נוחות שפויים יותר ויכול להיות שנתחיל סופסוף לראות רוכבי כביש חובבים רוכבים על האופניים שמתאימים להם מבחינת הגיאומטריה והייעוד. וגם יכול להיות שאני טועה… only time will tell. בינתיים, Trek עושים צעד נוסף ונכון לכיוון. נשאר רק לקוות שהלקוחות יצביעו ברגליים.

חדשות: טרק מציגים- Domane mk.4

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות