קונספט חדש נולד בעולם ה eMTB
Rise- אופניים חשמליים חדשניים לאורבאה
הודעה לעיתונות מאת Orbea ישראל:
אחרי לא מעט רמזים ואין ספור ספקולציות אורבאה השיקו היום את ה Rise- אופניים חשמליים שונים וחדשנים במשקל של כ 16 ק"ג בלבד.
רכיבה על אופניים חשמליים "רגילים" היא ללא ספק מאוד מהנה, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה שהדרישה של השוק ליותר ויותר כוח, יחד עם סוללות גדולות ככול שיותר, באים על חשבון ההרגשה הטבעית והחלקה של אופני ההרים הלא חשמליים שאנו כה אוהבים. הפילוסופיה שעומדת מאחורי הרייס החדשים של אורבאה היא לגרום לeMTB להיות יותר MTB ופחות E: אם המטרה של eMTB היא לטפס יותר, לרדת יותר וליהנות יותר, למה לא לעשות את זה עם אופניים ששוקלים, זזים ומתנהגים כמה שיותר קרוב לאופניים רגילים? הRise החדשים מבוססים על מנוע מדף רגיל של שימנו, סוללה קלה עם קיבולת נמוכה ומערכת הפעלה חדשה לחלוטין.
ה Rise החדשים שואבים את ההשראה מפלטפורמת השבילים המצוינת של אורבאה ה Occam, עם שלדת קרבון OMR, מתלה עם מהלך של 140 מ"מ וגיאומטריית שבילים מעודכנת.
מנוע, סוללה וממשק הפעלה
ה Rise בנויים סביב מנוע ה EP8-RS של שימנו. זהו למעשה המנוע הרגיל החדש של שימנו, ה EP8 עם אפיונים ייחודיים לדגם ה Rise שפותחו בשיתוף פעולה צמוד של אורבאה ושימנו. המנוע מוגבל למומנט של 60Nm (לעומת 80Nm במנוע הרגיל) ללא יכולת שינוי, ושוקל 2.6 ק"ג. עפ"י אורבאה 60Nm היא עוצמת המנוע התואמת את הדיווש הטבעי והקאדנס שמייצר הרוכב ולכן זה נעצר שם. המנוע מספק כוח עפ"י עוצמת הדיווש: ככל שהדיווש חזק יותר, כך יגדל כוח המנוע. עפ"י אורבאה העברת הכוח המיידית שקטה ולא מורגשת, אך עם זאת היא רגישה ומגיבה במיוחד לתפוקת הרוכב. המערכת מאפשרת הגדרה של שני פרופילים של סיוע אותם ניתן לכוון בקלות ע"י אפליקציית E-tube של שימנו.
הסוללה האינטגרלית הקטנה שאורבאה פיתחה, מוטמעת באלגנטיות (שלא לומר מוחבאת) בצינור התחתון ומספקת 360 וואט/שעה. אורבאה מציעים גם סוללה מגדילת טווח בקיבולת של 252 וואט/שעה שנכנסת למתקן הבקבוק ומגדילה את הטווח בכ 70 אחוז- יחד 612 וואט/שעה. משקל הסוללה הפנימית עומד על 2.2 ק"ג, ומשקל סוללת מגדיל הטווח שוקלת 1.4 ק"ג.
קונספט ה RS של אורבאה ושימנו מספק טווח רכיבה גדול יותר מאשר באופנים חשמליים טיפוסיים. בגלל המשקל הקל של האופניים ועוצמת הסיוע המוגבלת, צריכת החשמל נמוכה משמעותית, עד פי 1.5 מאופניים חשמליים רגילים. עפ"י השוואה שאורבאה עשו, סוללת 360 וואט/שעה על מערכת RS מספקת טווחי רכיבה כמו סוללת 504 וואט/שעה על אופנים חשמליים טיפוסיים.
ממשק ההפעלה של ה RS מלוטש, בלתי נראה ומבוסס על קישורית אלחוטית. התצורה הפשוטה ביותר של מערכת ההפעלה כוללת מתג קטן על שליטה ברמת הסיוע ושתי נוריות לד קטנות המספקות מידע על מצב תמיכה. כפתור ההפעלה של האופניים ממוקם בתחתית צינור המושב, כאשר כל החיווט הוא פנימי ומוטמע בתוך השלדה. מערכת ה RS מתממשקת לגרמין ומספקת את כל המידע הדרוש לרוכב במחשבון הרכיבה או השעון שלו.
משקל משקל משקל
מערכת ה RS, הסוללה, המנוע וכל האלקטרוניקה קלים משמעותית בהשוואה לכל אופניים חשמליים מסורתיים. התוצאה היא משקל אופניים של 16.2 ק"ג לדגם ה LTD הבכיר, ו 17.5 ק"ג לדגם ה M Team. בפועל זה אומר מניואלים קלים יותר, באני הופים, שינויי כיוון מהירים, תזזיות, תמרוניות וכל מה שאנחנו כלכך אוהבים באופני ה AM שלנו.
עיצוב אישי
כמו כל הדגמים של אורבאה, גם דגם ה Rise החדש נכלל במסגרת תוכנית MyO הייחודית של היצרן הספרדי. יש לכם אפשרות לקסטם את האופניים שלכם במגוון אפשרויות של צבעים, עיצובים ומדבקות ללא כל תוספת תשלום.
Rise בנימה אישית/ מערכתית
אורבאה עובדים על הפרוייקט הזה המון שנים וההשקה של ה Rise זה חתיכת ביג דיל בשבילם. הרייס של אורבאה הוא הדגם הראשון של טיפוס ה eMTB לייט החדש המבוסס על מנוע רגיל ומשקל כולל נמוך במיוחד (שונה מהקונספט של ספשלייזד ליבו SL והלאפייר המבוססים על מנוע ייחודי). אך נראה שהם לא היחידים ובקרוב נראה יצרנים נוספים קופצים על העגלה החשמלית קלת המשקל. אותנו כאן במערכת Bike.il, הקונספט הזה מסקרן במיוחד, ולתפיסתנו הוא יפתח את העולם החשמלי לשווקים נוספים ורחבים יותר שעד כה הדירו את ישבניהם מה"חיות החשמליות". אנחנו מצפים בכיליון עיניים (ואף יותר מזה) לשים את ידנו, ישבננו ורגלינו על דגם המבחן שיגיע אלינו בקרוב ולהעמיד את כל הדברים המפתים הללו (של אנשי השיווק) במבחן המעשה. המשיכו לעקוב, זה יקרה בקרוב מאוד!!!
כל הפרטים על הדגם החדש באתר Orbea