Funkier S9226-F3  

ביב אחסון בגישה מעט שונה

יצרן: Funkier       מחיר: 499 שקלים

מבחן לביב אחסון של פנקייר S9226-F3

בחן וכתב: חן גרומן 

פנקייר יצרנית ביגוד האופניים הישראלית/ בינ"ל הגתה מוצר ייחודי שהוא למעשה סוג של  רעיון- "ביב מחסן". זהו מכנס ביב שמיועד לאפשר נשיאת ציוד רב ברכיבת ארוכות במיוחד. מאחר ואני חוטא גם ברכיבות המוגדרות "ארוכות במיוחד" האפשרות לשאת על הגוף את כל הציוד ברכיבה כזאת סיקרנה אותי, ולכן נבחרתי לסקור את המוצר.

מבחן לביב אחסון של פנקייר S9226-F3

זהו לא עוד מכנס רגיל- מאפיינים

המכנס מבוסס על גזרת ביב רגילה, כלומר מכנס טייץ עם כתפיות מחוברות אליו והוא אמור להילבש כיחידה חיצונית ולא כמכנס ריפוד פנימי. הביב מכיל 8 כיסים/ תאים בכל מקום שניתן להעלות על הדעת ובכתבה אסקור בין היתר את מידת היעילות של כל אחד מהכיסים ומה האפשרויות שהוא מספק למשתמש. עוד לפני המדידה הראשונה, כשרק הוצאתי את הביב מהשקית, מיד הרגשתי שהוא כבד בהרבה מכל ביב אחר. ריבוי הכיסים, התפרים, רצועות הכתפיים המעובות והמחוזקות, ובנוסף לאלה פד עבה, יוצרים ביב כבד. 

אין אפשרות לבחון את ביב מחסן בהשוואה לכל ביב אחר, יש לבחון אותו על תקן של מוצר במעמד מיוחד וכך אעשה.

על הגוף 

הביב מרגיש טוב על הגוף למרות כל התוספות המיוחדות, הגזרה במותניים ובכתפיים סטנדרטית יחסית למידה xl, לאחד שלובש גינס מידה 36 בגובה 1.91. 

הפד צורני ורחב שוליים, בעל עובי משתנה וחריצים אורכיים, ומעובה במיוחד באזורי הישיבה. הוא עשוי מחומר בצפיפות גבוהה, מרופד וקשיח יותר מהרגיל, ולאחר רכיבה אחת וכביסה אחת הפד "התרכך" והיה מאוד נוח.

ביב מחסן מיועד כאמור לרכיבות ארוכות וכך גם הפד שלו, שמאפשר ישיבה ממושכת על האוכף. באופן אישי ניסיתי אותו ברכיבה של 5 שעות והייתי מרוצה מהתחושה, אך היצרן מייעד את הביב גם ליותר מזה כמו למשל רכיבות טורינג ובייקפאקינג.

רצועות הכתפיים רחבות ומחוזקות לטובת נשיאת המשקל הנוסף ומכילות רצועות רוחב להשחלת צינורית שתייה. למרות שהרצועות מחוזקות הן היו מספיק גמישות בשבילי ואפילו שאני גבוה יחסית לממוצע לא הרגשתי לחץ על הכתפיים בכלל. 

הגב אינו פתוח כמו במכנסי ביב אחרים, אלא מכוסה בפאנל רשת לכל אורכו ונגמר בחיתוך הדומה לגופיה. על פאנל הגב כיס מרכזי ארוך המיועד לשקית שתיה שעליו נרחיב מיד.

שרוולי הרגליים נגמרים במכפלת גבוהה מבד אלסטי ובה חריץ שהופך את המכפלת לכיס מטבעות/ג'לים/דברים קטנים. הרעיון נחמד, אבל הבעיה בכיס המכפלת היא שאין לו חיתוך דק ויפה הנצמד לרגל, ואין בו פסי סיליקון לאחיזה. חוץ מזה אורכם של שרוולי הרגליים קצר יותר מהמקובל, מה שחושף לעיני כל את פסי השיזוף הישנים שלך ואת הלובן הבוהק שמעליהם…

מבחן לביב אחסון של פנקייר S9226-F3
מבחן לביב אחסון של פנקייר S9226-F3

על הכיסים ושימושם

בכל אחד מהשרוולים יש כיס גדול בצד הירך עם פתח עליון רחב, זהו כיס נגיש ושימושי ביותר שיכול בקלות להכיל אפילו סמארטפון בגודל 6.7 וניתן להכניס יד בקלות לשליפה של ציוד מהכיס. הופתעתי לגלות שלאחר כמה פידולים בודדים אתה שוכח מהנוכחות של הטלפון בכיס והוא לא מהווה הפרעה כלל. הייתי מוסיף בשמחה כיס כזה על כל אחד ממכנסי הרכיבה שלי.

עוד בכל אחד מהשרוולים כאמור כיס מכפלת לציוד קטן כמו ג'ל או מטבעות. לכיס המכפלת פתח קטן בגודל של 4אצבעות. מאחר ומדובר במכפלת, הכיס הזה מקיף את כל הרגל. בשביל להחזיק שקית ג'ל במקומה המכפלת הדוקה מספיק, אבל אם תכניסו מטבע או משהו קטן לשם, יש סיכוי טוב שתתקשו לשלוף אותו. באופן אישי הייתי מעדיף לוותר על המכפלות לטובת שרוולים ארוכים בגימור דק וצמוד לגוף. או לחלופין, להקטין את המכפלת ע"י תפרים מפרידים.

בגב התחתון יש כיס רוכסן אטום למים, כיס זה מהווה דוגמא טובה לניצול שטחים מקסימלי לכיסי אחסון. אזור הגב התחתון הוא אזור נגיש יחסית, אחסון בכיס הזה לא מתנגש עם כיסי החולצה וניתן בכיף להכניס בו טלפון נייד כשהוא מונח לרוחב או 2 חטיפים. כל זה בלי הפרעה גם אם בכיס החולצה שמעל שמתם בקבוק קטן. כאשר רוכנים לתנוחת רכיבה נוצרת גישה עם היד לכיס, ללא צורך בהרמה של תחתית החולצה- אהבתי מאוד את הכיס הזה. 

נתקדם במעלה הגב לגובה המותניים ונגיע לשלישיית כיסים במיקום ובצורה הדומים לכיסי החולצה. אלה שני כיסים קטנים בצדדים וכיס השלוקר במרכז. בשל מיקומם של הכיסים הצידיים מתחת לחולצה, יש צורך להרים את גב החולצה כדי לגשת אליהם. היתרון של כיסים אלה לעומת כיסי החולצה הרגילים הוא בנשיאת משקל ביציבות, בשל היותו של הביב צמוד יותר לגוף. כיסים צידיים אלה יכולים לשמש למשל לנשיאת מולטי טול קטן, וזה באמת עדיף מאשר שיטלטל בכיס החולצה. יתרון נוסף הוא במראה הדוק ופחות מפוזר מאשר בכיסי חולצה שהציוד מציץ ונשפך מהם. שימוש נוסף בכיסי צד אלה יוכל להיות למי שרוצה ללבוש מעל הביב חולצת טי שירט בגיזרה loose שאין בה כיסים, ובכך להרוויח כיסים בגב (מצד שני צו האופנה במקרה זה מחייב לבישת מכנס מעל הביב ובכך מבטל את הגישה לכיסי הירך).

מבחן לביב אחסון של פנקייר S9226-F3
מבחן לביב אחסון של פנקייר S9226-F3
מבחן לביב אחסון של פנקייר S9226-F3

באותו גובה, במרכז הגב, נמצא הכיס הארוך המיועד לשקית שתייה. לכיס זה פתח עליון הממוקם גבוה מאוד באזור השכמות, והוא כיס עמוק וגדול. בדופן הפנימית של כיס הגב שכבת ריפוד דקה עשויה ספוג, שמטרתה למנוע שפשוף של הציוד בגב. הכיס מיועד להכיל שקית שתיה קטנה בנפח של 1.5 ליטרים עד 2 ליטרים ולא יותר (אל תנסו 3 ליטרים), אך צריך לקחת בחשבון שמילוי מחדש שלה ידרוש הורדת חולצה וכו'. צינורית השתיה עוברת ברצועת הכתף מתחת לחולצה ויוצאת החוצה מצווארון החולצה ( פרקטי, אבל פחות נוח) או נשארת בתוך החולצה עד השימוש בה (פחות פרקטי אבל יותר נוח).

ככלל הגישה לפתח שנמצא גבוה מאוד היא בעייתית. במאמץ מסוים שכולל פתיחת רוכסן החולצה הצלחתי להשחיל ולהוציא בקבוק ארוך של 1 ליטר. אמנם הבקבוק לא זז ולא מפריע במהלך הרכיבה, אבל שליפה של הבקבוק משם תוך כדי רכיבה לא באה בחשבון.

מבחן לביב אחסון של פנקייר S9226-F3

סיכום

אני בטוח שהביב מחסן יהיה הראשון בארון אצלי לרכיבות ארוכות, הוא עשוי באיכות מעולה, נוח ויושב היטב על הגוף למרות ריבוי הכיסים, ובעל ריפוד מצוין לישיבה ממושכת. בנוסף לכל אלה יש בו כמה פיצ'רים יעילים שאין למצוא באף מוצר אחר. חלק מהכיסים אמנם לא שימושיים בזמן הרכיבה בגלל בעיות גישה מתחת לחולצת הרכיבה, ולכן צריך לקחת זאת בחשבון קדימויות בעת העמסת החולצה, או לחילופין פשוט לוותר על אחסון בהם אם הגישה אליהם צריכה להיות מיידית. בנוסף, הייתי שמח לקבל את הביב עם שרוולי רגליים ארוכים יותר, בגימור דק ובמראה עדכני. 

פנקייר חברה יצירתית ומתפתחת ואני מאוד אוהב את המוצרים שלה. למרות שכבר עכשיו מדובר במוצר טוב מאוד, אני מאמין שהדור הבא שלו ישתפר ויהפוך למוצר על.

יותר: נוחות, מחשבה נכונה, מענה יעיל לצורך הנדרש      פחות: שרוולי רגליים קצרים מידי, חלק מהכיסים פחות נגישים

מבחן לביב אחסון של פנקייר S9226-F3

Comments

comments

כתבות נוספות