מגדל אפיק ישראל 2019

סיכום סטייג' 2 2019

סידי נעלים

קצב גבוה, רוכבים מאושרים וסוף מפתיע.

סיכום סטייג' 2, יום התחרות השלישי של Migdal Epic Israel 2019

כתב: אריק פלדמן I צילום: רונן טופלברג, עופר עברי, דותן הלוי, תומר פדר, Sportphotografy

אחרי סטייג' קשוח ביותר ביום התחרות השני, היום השלישי לקח את הרוכבים לסטייג' העיקרי של מגדל אפיק ישראל 2019. 92.5 ק"מ על 1410 מטר טיפוס בהקפה מרהיבה של גוש משגב.

היום החל בזינוק מדורג ומתגלגל מכפר התחרות בחצר המועצה אזורית מטה אשר. דבוקת הרוכבים העצומה שכללה היום גם את משתתפי המרוץ החד יומי הארוך זינקה הפעם דרומה, למקטע מישורי ומהיר של 25 ק"מ בדרכים חקלאיות לאורך אמת המים העתיקה של עכו. כצפוי, מלפנים התייצבה דבוקת רוכבי UCI גדולה וצפופה שהכתיבה קצב מהיר לקראת מקטע העלייה הצפוי. 14 ק"מ של עליה רצופה לכיוון משגב מפרקת את דבוקת המובילים כשבחזית מתייצבים שני זוגות: Egger ו- Bradl הראשונים ב GC, וזוג הקנדים L' Esperance ו- Gange. לנקודת ההאכלה הראשונה בק"מ ה 36 של הסטייג' הם מגיעים יחד כש 30 שניות מפרידות אותם מדבוקת הרודפים שכללה את Markt ו-  Raggl,  Gluthuו- Giger, והצמד  Schulte- Lunzumו- Vitzthum. משם משך המסלול למקטע ארוך וזורם על סינגל משגב של קק"ל כשקהל גדול מהקהילה והרוכבים המקומיים עומד בצידי הסינגל ומעודד את הרוכבים. ביציאה ממקטע הסינגל הארוך סדר ההובלה בדבוקה המובילה השתנה לחלוטין. עתה בראש ניצבים צמד הקנדים Esperance ו- Gange, אחריהם בפער של כדקה קבוצת הרודפים עם Markt / Ragglu יחד עם  Gluthuו- Giger, שלמרבה ההפתעה צמד מובילי התחרות ומנצחי שני הסטייג'ים הקודמים נמצאים מאחור בפער של כשתי דקות מהמובילים.

מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 2, יום התחרות השלישי

העיכוב לא היה ברור בתחילה מאחר ולא נצפתה תקלה טכנית בשידור החי, אך מאוחר יותר התברר כי הם סבלו מפנצ'ר בסינגל. הסיפור המעניין כאן הוא שעוד לפני שהם החלו בתיקונו, בני קבוצתם Luca Schwarzbauer ו- David List עברו שם, פרקו את אחד הגלגלים האישיים שלהם ונתנו להם, הכל כדי שלא יתעכבו ויסכנו את מיקומם בניקוד המצטבר.  Luca Schwarzbauer ו- David List נשארו לטפל בפנצ'ר וצמד המובילים המשיך במרוץ.

מהנקודה הגבוה ביותר של הסטייג' יצאו הרוכבים למקטע ירידה מהיר בדרכי יער מוצלות לכיוון נק' ההאכלה השנייה בכפר שעאב. סדר ההובלה לא השתנה כש L' Esperance ו- Gange עדיין בראש בפער של כדקה מקבוצת הרודפים, אך נראה היה שהצמד Egger ו- Bradl מתחילים לצמצם עליהם את הפער שנוצר לפני הירידה כתוצאה מהפנצ'ר.

סדרה של דרכים חקלאיות בתוך מטעי זיתים עתיקים הובילה את הרוכבים לכיוון מעלה גילון, לעלייה שמכונה ע"י הרוכבים המקומיים "מעלה התדהמה". טיפוס קשוח ביותר של 13 דקות רצופות, עם קטע קיר קצר וקשה במיוחד שהורידו גם רוכבי ה UCI החזקים ביותר מאופניהם, הביא את הרוכבים למקטע סינגל קצר ביער גילון. מיד אחריו רכיבה במגמת עליה הובילה את הרוכבים לסינגל אחיהוד הפעם… בעליה.

בשלב זה, צמד הרוכבים הגרמנים Egger ו- Bradl התקדם מאוד והוא כבר נמצא בין L' Esperance ו- Gange המובילים לבין הדבוקה הרודפת. רכיבה חזקה ומהירה של צמד הגרמנים בסינגל אחיהוד ובהמשך במישור לכיוון כפר התחרות מצמצת את הפער לחלוטין, ו 13 ק"מ מהסיום שני הזוגות הופכים לפלטון אחד. כאן שני הזוגות נכנסים לעבודה משותפת במישור כש Bradl הגרמני נצפה משמן את השרשרת של יריבו הקנדי תוך כדי רכיבה באקט מרגש של רעות בין רוכבים יריבים.

בק"מ ה 82, ניתן האות, וצמד מובילי הGC יצא להתקפה של רכיבה בקצב מטורף עד לקו הסיום בכפר התחרות בזמן של 03:33:54. בפרש של 52 שניות אחריהם חוצים את קו הסיום זוג הקנדים L' Esperance ו- Gange ובמקום השלישי מתייצבים היום Markt ו- Raggl בהפרש של יותר מ 4 דקות ממנצחי הסטייג'.

מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 2, יום התחרות השלישי

גם קטגוריית הנשים הייתה היום דינמית ומעניינת. לאחר רכיבה מהירה וצמודה של צמדי מובילות הקטגוריה במקטע הפתיחה המישורי, צמד מובילות הקטגוריה ומנצחות הסטייג' הראשון Sofia Gomez Villfane ו- Rose Grant סבלו מתקלה טכנית משמעותית שגרמה להן לעיכוב ארוך ולבעיות מכניות בהמשך. אי היכולת להתגבר על הבעיה בשלב מוקדם הוציא אותן למעשה מתמונת ההובלה והשאיר את המאבק לבנות האחרות. את ההובלה החזירו לעצמן היום מנצחות סטייג' הפרולוג, זוג הקנדיות Hayley Smith ו-  Catharine Pendrel כשהן מפגינות קצב טוב ויכולת רכיבה יפה לאורך כל שלבי הסטייג'. את קו הסיום הן חוצות בזמן של 04:12:10. את המקום השני תופסות היום Jovana Crnogorac ו- Sophie Von Berswordt-Wallrabe בפער של 4:38 מהמנצחות, ובמקום השלישי היום Chloe Woodruff ו- Erin Huck.

בקטגוריית המובילים מקרב הרוכבים הישראלים בחסות טיוטה, Shlomi Haimy ו- Guy Sessler התאוששו  מאתמול והחזירו לעצמם את הניצחון היום במפגן רכיבה מרשים מאוד. הם חוצים את קו הסיום בזמן של  03:53:51, 19:57 דקות אחרי המנצחים בקטגוריית הגברים. במקום השני בקטגוריה היום Ori Leonzini, Gil ly Gonen, ובמקום השלישי Eitan Levi ו- Eliad Daniel.

בקטגוריית המאסטרס, צמד המובילים החזקים Di Veroli ו- Dahan שומר על היכולת הגבוהה בראש הקטגוריה ושוב נכנס ראשון לכפר התחרות כשהם חוצים את קו הסיום בזמן של 04:23:06. במקום השני גם היום Erez Falkenstein / Matt Cooke בפער של 12:06 דקות מהמנצחים. את המקום השלישי לוקחים היום   Yossi Rayk / Barak Herszkowicz בפער של 17:44 דקות ממנצחי הקטגוריה.

בקטגוריית הזוגות המעורבים חוצים ראשונים את קו הסיום Ivan Grenavtsev / Seda Grenavtseva מרוסיה בזמן של 05:15:03. בפער של 3:33 דקות אחריהם מגיעים Tomer Baruch / Deborah Ohayon ואת המקום השלישי סוגרים היום Arnon Shadmi/ Moran Tel-paz בפער של 9:44 דקות מהמנצחים.

בקטגוריית הגראנד מאסטרס חוצים את קו הסיום במקום הראשון Amos Gery / Zohar Galili בזמן של 04:42:00. במקום השני Gil Kashi/ Israel Chen בפער של יותר מ 12:07 דקות. במקום השלישי Ronen Shirizly / Hagay Anaby בפער של 17:44 דקות מהמנצחים.

סידי נעלים

לזה התכוון המשורר כשכתב על סטייג׳ אפיק קלאסי!

נימי וצחי מסכמים את יום התחרות השלישי

רכב, נהנה וכתב – נימי כהן דיגמן, צילם וערך וידאו – צחי אוחובסקי

Get The Balance Right!

אם אתם עוקבים אחרי הסיקור שלנו לאפיק ישראל, בטח הבנתם שהסטייג׳ אתמול בחן את יכולות הסבל וההכלה של הרוכבים. בבאלאנס בין הסבל המזכך לפאן, היה חסר לי פאן. בתדריך הערב גל צחור, מארגן אפיק ישראל, הבטיח לנו עוד סטייג׳ קשה וחזק, עוד דרכים מסולעות, עוד עליות טכניות לא נגמרות, כולל אחת שמטפסת לגילון דרך השטח וזכתה לכינוי ״מעלה התדהמה״ מהרוכבים המקומיים. תדהמה על אורכה, הקושי הטכני והפיזי שלה. אז בואו נגיד שאיש איש התפזרו למקומות הלינה שלהם אמש עם חרדה קטנה או גדולה בבטן.

אתחיל דווקא מהסוף: לנו היה סטייג׳ מהנה יותר היום, על אף שהיו לנו מלא תקלות ועניינים. הכיצד? פשוט היה איזון בין פאן לבין קושי. הנה מה שרכבנו.

מסלול מגניב

פתחנו בקטע מישורי ארוך ומאובק, אף יותר ארוך מהפתיח של אתמול. זה הכרחי כדי להגיע לרכסים מסביב. המארגנים ניסו לפצל את הפלוטון הענק למיני קבוצות, גרופטואים קטנים, על ידי רכיבה עקלתונית בשורות של מטע גזום בקילומטר 4 לרכיבה. הלוך, סוויצ׳בק, חזור, סוויצ׳בק וחוזר חלילה. האלמנט היה הכרחי כדי שלא יווצר פקק ענק בעלייה הראשונה, אך עודף גזם על הקרקע גרם ללא-מעט רוכבים להיתקע עם עשב בקסטה.

בקילומטר 22 היה ברבור של רוכבים רבים בפנייה חשובה. אתייחס לתקרית בפסקה נפרדת, אך היא העמיסה עוד מישורים למי שהתברבר…

משם התקרבנו מזרחה אל עבר רכס יער משגב, והתחלנו לטפס בעלייה הראשונה והמפרכת של היום. אהבתי אותה מאוד – ביער יפהפה, מוצלת ברובה, ורוכבות ורוכבים בטופ הישראלי והעולמי מגיעים מאחור ועוקפים אותנו… להתברבר זה ח@א… כשרבקה מקונל האוסטרלית, אחת מחמש רוכבות הקרוס קאנטרי הטובות בעולם הגיעה, דחפתי אותה קצת מאחור ושאלתי אותה אם אני יכול להעלות את זה לאינסטוש שלי עם כיתוב מפרגן (לי…). היא צחקה בקול ודיברה איתי קצת כשאני בדופק 170 והמשיכה לדרכה. פה אני חייב לפדבק את המארגנים על תפירה יפהפיה של יער משגב. נכנסנו לסינגל, יצאנו לדרך כורכר וטיפסנו לראש ההר, חזרנו לסינגל ושוב אותו סיפור, עד שכיסינו חלק ממש גדול מהיער ומרשת הסינגלים שבו, חלקם ארחו במשך 3 שנים את אליפויות הארץ בקרוס קאנטרי וכמובן את התחרות הבינלאומית של משגב. חוזרים בטיסה מטה לעמק, הפעם לכיוון מערב, דרך יפהפיה, עוברים סמוך לכפר שעב כמדומני והנה מתחילה המנוולת הזו, עליית התדהמה… היא אכן ארוכה למדי, תלולה לעיתים וטכנית לעיתים, אבל מה שעשה אותה היום לשווה קללות היה החום. התחלנו לטפס אותה ב-11:00 והיה יום חם. את מקטע הדרדרת ומדרגת הסלע הבלתי עבירים באמצע, כנראה שכל הרוכבים הלכו כולל המקצוענים. הפסדתי התערבות פה כי הערכתי שהטופ 20 יצליחו לרכוב אותה. בסופה ירידה מהירה ליער אחיהוד, טיפוס כמעט אחרון בכביש לשיא גובה ורכיבה כמעט רק בקטע הירידה המהמם והמוצל של סינגל אחיהוד. לכל דבר טוב יש סוף, אז 15 ק״מ לסיום נגמר הסינגל ויצאנו, שוב, ל-15 ק״מ של נג״ש מישורי, רובו נגד הרוח, עד לפיניש המתוקתק בכפר האירוע.

אז כן, היו מישורי נג״ש רבים, שהם לא כוס ה-IPA שלי בלשון המעטה. והיו עליות מאתגרות טילים. אבל הכל היה מאוזן ובמקום. הסינגלים היו משובחים ומוצלים, ומממוקמים בשני קצוות המסלול גם במרחב וגם בזמן. היה מעולה.

הבירבור

בקילומטר 22 אנחנו נמצאים בפלוטון כלשהו, נגיד בשליש קדמי של התחרות. שדות חרושים ודרכים חקלאיות בדרך מערבה למשגב. מגיעים לצומת T, אני לא מזהה שום סימון, אבל שני המובילים הבלגיים של הקבוצה שלנו פונים שמאלה, חוצים מעבר וואדי, פונים ימינה וממשיכים לישימון… אני טס קדימה ומתחיל דיון: אין מצב באירוע הזה לפנייה בצומת בלי סימון ברור, ופה אין אף חץ או סס״ל. בעוד אני מנסה לעצור את הפלוטון ומאט, 20-30 רוכבים שועטים קדימה, ואז גם הבלגים מראים לי שהרחק מלפנים ענן אבק ועוד כמה עשרות רוכבים.

נכנעתי… לאחר כ-2 ק״מ הגענו לגדרות, צמתים, מפעלים, כולם עצרו והחלטנו לחזור, ואז התחילו לחזור ולעקוף אותנו רוכבים ורוכבות עילית, שהיו הרבה מלפנים, התברברו יותר וחזרו יותר… לנו זה עלה ״רק״ ב-1 ק״מ לכל כיוון, סה״כ 2 ק״מ נוספים שלקחו לנו 11 דקות כולל פולמוס קבוצתי.

ראשית, עשינו מה שאמורים לעשות – לחזור לחץ אחרון שראינו ולחפש שוב. במקביל התקשרנו למנהל המסלולים ועדכנו. למה רוכבים מיומנים כמונו רכבו קילומטר שלם בלי שום סימון או חץ ולא חזרנו קודם? אידיוטיזם טהור מבחינתי, אבל כשאתה רואה רוכבים מלפנים קצת קשה לך לחזור אחורה…

המצב הסתבך עוד יותר כשהתברר שחלק גדול מרוכבי חוד התחרות כלל לא טעה, חלק מאלו שטעו לא חזרו לנקודת הבירבור אלא חתכו לכביש סמוך, ומשם, חלק מהם כנסו למתחם הסיום עצמאית, וחלק חתכו להמשך המסלול…

במועד סיום הכתבה עדיין לא פורסמה החלטת המארגנים ושופטי ה-UCI, אבל בואו נגיד שאני לא מקנא בהם. סוג של משפט שלמה בו כל החלטה אפשרית שעולה בעיני רוחי תדפוק צד אחד בשביל לפרגן לצד אחר.

וורן ונימי

וורן פרייר ונימי צור, שניהם מקיבוץ עין כרמל, הם חברים יקרים, רוכבי שטח ועבדו או עובדים ב״עז הרים תשתיות אופניים בע״מ״ שאחראית על סינגל חניתה שנרכוב מחר בין היתר. מזה כבר כמה אפיקים וכמה סמרתונים הם מגיעים באחד הימים או יותר, ופותחים עמדת עידוד ותחנת האכלה אלטרנטיבית פרטית. אנחנו מדברים על כסאות, מוזיקת רגאיי, צידניות עם קולה, רדבול, מלא קרח, מים קרים וכמובן מלא בירות, גזייה, מחבת וערימות של צ׳וריסוס, בייקון, קבב וכולי. ברור שכל המקצוענים והפסאודו מקצוענים נהנים רק מהאווירה ולא עוצרים. אבל כל מי שזמנו בידו עוצר גם עוצר… עד כה השתתפתי ב-5.75 אפיקים (בשאיפה מחר לעלות ל-6 מלא…) ובכולם עצרתי לבירה אצל וורן, נימי ולהקתם. רק מה, השנה צחי ואני משתתפים ולא מתחרים, זוכרים? אז היום עצרנו עם כוונה מלאה… שמענו 4 שירים, אכלנו לא מעט צ׳וריסוס, ואני לפחות שתיתי בירה לרוויה ולא רק לתמונה המסורתית.

ומאי נפקא מינה אתם בוודאי שואלים? שמחר הם יחכו לנו ולכם בנקודה הכי גבוהה בסינגל חניתה.

שלא תעזו לפספס את הזדמנות הוספת החוויה הזו לאוסף הפרטי שלכם!

הזוגיות

אתמול הצבנו את יסודות הזוגיות ברכיבה משותפת שלנו, היום היינו אמורים ליישם. כמובן שמומלץ לבצע את כל זה באימונים רבים משותפים טרום היירוע, אבל עזבו את זה שנייה. התחלנו את היום ממש מצוין עם אחלה זינוק, צחי שלרוב מניע דיזל ונכנס לקצב גבוה בהדרגה, פתח חזק ושיפרנו מיקומים ורכבנו עם גרופ ממש חזק וטוב. בזיגזג במטע הקצוץ עצרתי רגע לשחרר גזם מהקסטה וחזרתי לצח מהר, אבל זה קרה מיד שוב  רק שהפעם הסתבך ונעל את התמסורת. רצה הגורל ועד שסיימתי לטפל בזה, הפלוטון החזק היה ממש ממש רחוק ממני כבר, ונכנסתי לנג״ש אישי ארוך יחסית בדופק גבוה מדי, והגעתי אליהם כחוד. ההרגשה הפנימית ששרפת יותר מדי גפרורים כבר על ההתחלה היא מעצבנת. רוכבים חזק יחד ומגשרים אט אט לקבוצה חזקה יותר עד שהגענו שוב לפלוטון הנחמד הזה, ואחרי שהתאוששתי קלות עברתי להוביל כדי לשפר לעוד גרופטו. חולפים עוד כמה קילומטרים, וצחי עושה טעות של טירון ומתרסק חזק בפלוטון. מצלמה מתעקמת, כידון מתעקם והכי לא-טוב לנו: הוא דפק את ברך ימין. שני Advil ו-5-6 פלוטונים לאחר מכן ואנחנו חוזרים לרכוב כשהוא דואב בגוף ואני במוח. די מבאס כל הגישורים שורפי האנרגיה האלו, ואז להיעקף שוב על ידי עשרות רוכבים. לא מבאס בשביל תוצאה או משהו, סתם כי לשבת בפלוטון טוב זו בעצם עצלנות… אתה למעשה עובד הכי פחות. לשבת בפלוטון פחות תפור למידותיך אומר שאתה תעבוד המון… לא משתלם.

אז פה נבחנו, ובדיעבד עברנו את המבחן בהצלחה. לאורך רוב היום היינו ביחד, דחיפות, כיסים, אוכל משותף, תקשורת ודאגה, כי הברך של צחי רק עלתה ברמת הכאב. פה זוג טוב ירכב ביחד, יעשה לעצמו חוויה ויחזק את הקשר, וזוג תחת יעשה פינג פונג כעסים ותסכולים ולא ירכב יותר יחד בחיים.
אנחנו היינו זוג טוב…

מחר צפויה לנו מסיבת סיום. אולי מעט ארוכה מהרגיל (71.5 ק״מ על 800 מטרים טיפוס) ליום הסוגר של האפיק, אבל קמים ומזנקים מאוחר יותר, רוכבים ומטפסים פחות ומסנגלים הרבה יותר. נשתמע אחרי הבירה שאחרי.

תוצאות סטייג' 2

Landon La Grange / Gavin Viljoen (RSA) +9:12
Ronen Shirizly / Hagay Anaby (ISR) +14:37

מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 2, יום התחרות השלישי

"מגדל Epic Israel" בחסות טרק הוא מרוץ שטח זוגי רב שלבי המתקיים זאת השנה השביעית ומהווה מפעל הנצחה לגיורא צחור ז"ל. זהו מרוץ האופניים המשמעותי, הגדול והחשוב בישראל ומהווה אירוע דגל לענף האופניים הלאומי. במהלך שנות קיומו הצליח אפיק ישראל להתברג ולהתפרסם בסצנת המרוצים העולמית וחותר להפוך בעתיד לאחד ממרוצי השלבים החשובים בעולם. במהדורה הנוכחית ייקחו חלק יותר מ 150 רוכבים זרים מ 26 מדינות שונות, מספר שיא של רוכבים/ תיירי אופניים בן לאומיים שיהפכו בסוף המרוץ לשגרירי ישראל בפועל. ארבעת ימי התחרות בנופים הייחודים של הגליל המערבי בהם היא עוברת וההכנות המפרכות של המשתתפים, חושפים את המתחרים לרמה אחרת של מקצוענות ספורטיבית והשגיות ומקדמים הלכה למעשה את תרבות הפנאי והספורט של מאות המשתתפים, חבריהם ומשפחותיהם.

לחזון התחרות התגייסו נותני חסות שותפים לדרך וביניהם: מגדל חברה לביטוח, Trek, Rudy Project Shimano ,Jinga ,Gu, LiveU, רומח, Toyota, מלון אקוודוקט, סלע בינוי, גליל ירקות ופירות, Mitas, ארבל שטראוס, bike.co.il, ארומה, שורש,DT swiss , שטראוס, Joe's no flats, Compex, ברא צמחים, Karcher,  Cyprus Deputy Ministry of Tourism , CARPATHIAN MTB EPIC, איגוד האופניים בישראל, בירה Jems ,משרד התרבות והספורט, משרד התיירות, מנהל הספורט, רשות הניקוז גליל מערבי, אשכול רשויות גליל מערבי, עיריית עכו, אוצרות הגליל, קרן קיימת לישראל