נעלי אנדורו במבחן SIDI DIMARO

נעלים אנדורו במבחן SIDI DIMARO

KTM 825X155

KTM 825X155

יבואן: מוטואופן  מחיר: 750 שקלים   משקל: 465 גרם (למידה 44)

כתב: שחר מיליס

חברת SIDI האיטלקית החלה את דרכה בשנות ה-60 של המאה שעברה כבית מלאכה צנוע לנעלים המיועדות לספורט הררי, המשיכה כחברה המתמחה בייצור נעלי ומגפי אופנועים ודרך התעקשות על איכות וסטייל ללא פשרות, הפכה לשם דבר גם בעולם הנעלת האופנים.

כשחושבים על נעלי SIDI עולות מחשבות על קרבון, מחשבות על נעלי כביש או XC תחרותי, חושבים על מראה צמוד תחרותי ומעודן – בטח שלא חושבים על נעלי אנדורו ו DH רחבות ומרופדות. סידי תכננה נעל חדשה ל 2020 בדיוק למטרות אלו. אז למרות מרחק שנות האור מנעלי כביש, סידי תכננו נעליים עם מטרה וכל פרט בהן תוכנן בקפידה.

נעלים אנדורו במבחן SIDI DIMARO
נעלים אנדורו במבחן SIDI DIMARO

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מאפיינים כללים

ה DIMARO של SIDI היא נעל רכיבת גרביטציה (אנדורו ודאונהיל) שנועדה לגשר על הפער בקו המוצרים של החברה. הדימארו אינה נראית כמו נעל רכיבה "סידית" טיפוסית אלא חוצה מחוזות למראה יותר קלאסי של נעלי סקייט או חלילה לומר, נעלי פלאט (מלח מים מלח מים).

הגפה הסינטטית של הנעל היא בעלת גזרה סימטרית, המצוידת בשרוול ניאופרן חלקי המתהדק על הקרסול למניעת כניסה של לכלוך ואבנים קטנות לתוך חלל הנעל. הידוק הנעל נעשה ע"י שרוכים מסורתים, עליהם נסגר כיסוי וולקרו שנותן לנעל שכבת הגנה נוספת בחזית ואולי עמידות טובה יותר לרטיבות. הגפה עשויה חומר סינטטי אשר זוכה לאוורור מוגבר ע"י חירור משמעותי ביותר. בנוסף לפרונט, חלקים נוספים ונרחבים מהגפה- הלשון והכיסוי החיצוני מקבלים גם הם תוספת חירור לטובת פינוי יעיל של לחות מתוך הנעל.

נעלים אנדורו במבחן SIDI DIMARO
נעלים אנדורו במבחן SIDI DIMARO

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סוליה– סידי בחרו בגומי של ויברם עם תרכובת דביקה בשם "מגה גריפ" בעלת תבנית משולשים שטוחים ברוב שטח הסוליה, ובאיזור הפדל מיקרו משולשים כדי לאחוז טוב יותר בפיני הפדל או מסגרת הפדל. מלפנים ובעקב, ישנם זיזים וחריצים קטנים לשיפור אחיזה בטיפוס/ ירידה בהליכה. סידי בחרו את התרכובת הרכה במיוחד בנעל ה DH הראשונה שלהם במטרה לייצר אחיזה ולספק שיכוך נוסף בקפיצות גדולות. הנעל מגיעה עם כיסוי מתברג לאיזור הקליט כך שהיא יכולה לשמש גם כנעל לפדל שטוח.

נעלים אנדורו במבחן SIDI DIMARO

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

קשיחות מבנית – יחסית למראה ולכמות ההגנה על כף הרגל, זוהי נעל רכה (בהשוואה לנעלי קליטים אחרות). אולי אפילו רכה מדי להוצאת וואטים מקסימלים בפידול. סידי תכננו את הנעל עם דגש על שיכוך והגנה ובכך הנעל מצטיינת. כבר עם לבישת הנעל מרגישים את החיבוק הרך והמלטף של הלשונית המרופדת והגנות הקרסול השמנמנות. הליכה עם הנעל מרגישה קופצנית כמעט כמו נעל ריצה, ואכן, מהמורות השטח מרוסנות על ידי הסוליה ופולימר ה EVA שבין הרגל וסוליית הגומי.

נעלים אנדורו במבחן SIDI DIMARO

הגנה – חומר הגלם הסינטטי ממנו עשויה הגפה, אליו מחוברת בהלחמה שכבת הגנה נוספת על כלוב האצבעות, יחד עם המיגון הפנימי והריפוד העבה באיזור הלשון והעקב יוצרים נעל נוחה מאד ותחושת הגנה טובה. שרוול הניאופרן החלקי מרגיש מעט רפוי מידי על הקרסול ומחובר לחלק הפנימי של הריפוד כך שלעיתים נכנסות אבנים קטנות לנעל ומצטבר לכלוך או בוץ בין הריפוד לשרוול. יחד עם זאת, זהו פיצ'ר מצויין שעובד טוב לאין ערוך מאשר ללא שרוול.

הנעל אינה קלה מאד אך אינה מהכבדות ביותר שבחנו. כל נעל שוקלת כ 465 גרם שזה קצת יותר מאשר 450 הגרמים של שימאנו 7ME לשם השוואה. נתון מפתיע לאור המראה הרובסטי שלה.

נעלים אנדורו במבחן SIDI DIMARO

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

ברכיבה

ה DIMARO היא נעל רחבה ונמצאת על הצד הגדול של מידות הנעליים הסטנדרטיות. למרות שיש לי מבנה כף רגל רחב יחסית, הנעל החדשה של סידי הרגישה לי נוחה ומרווחת במיוחד באיזור האצבעות, אולי אף משוחררת מידי. בגלל היותה נעל אנדורו ו DH בהגדרה, היא פחות קשיחה וקלה מנעלי XC. אך מידת המיגון והריפוד שלה מורגשים בהחלט. השרוכים מתהדקים בקלות מפתיעה תוך כדי לחיצה של ספוג הלשונית ויוצרת הידוק מאוזן לכל אורך גב כף הרגל. סגירת לשונית הוולקרו מעל השרוכים מסייעים "להעלים" את השרוכים מתחת ללשונית ולמנוע הסתבכות מיותרת, אם כי לשרוכים אין לולאה ייעודית ולעיתים קשה להכניסם במלואם מתחת ללשונית הוולקרו. שרוול הניאופרן הוא לא פחות מגאוני, אני לא מבין איך אין כזה שרוול בכל נעל רכיבת שטח. אמנם לנעל מראה אגרסיבי ואטום, אבל זה רק למראית עין. המספר הרב של פתחי האוורור ההמפוזרים בצורה גיאומטרית בקדמת הנעל ובצדדים, הופכים את ה DIMARO לנעל מאווררת מאוד, גם ביחס לנעלים מז'אנרים קלים ומאוורים הרבה יותר. אמנם לא יצאתי לטיולים רגליים ארוכים נעול בנעלים אלו (מי כן?), אולם בקטעי הליכה שנדרשו מעת לעת, הנעל הפגינה ביצועים טובים באחיזה בקרקע ואפילו סיפקה אחיזה מפתיעה כאשר הקליט לא היה מחובר לפדל.

נעלים אנדורו במבחן SIDI DIMARO
נעלים אנדורו במבחן SIDI DIMARO

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

סידי דימארו היא נעל נוחה מאד אשר חובקת את כף הרגל במגע נעים, מבחינת קשיחות היא על הצד הרך של נעלי קליטים. בהשוואה לנעלי XC קשיחות הגמישות הזו מורגשת, אך לייעוד הנעל ולתפקידה בהגנה ושיכוך הזעזועים מן הקרקע במהירות גבוהה ושטח טרשי היא פשוט מצויינת. מכוון שהנעל כל כך נוחה, אפשר לבלות איתה ימים ללא תחושת עומס על כף הרגל. הנעל בעלת מיגון מצויין באצבעות ובקרסול, בעלת קשיחות מספקת לפידול וגמישות טובה להליכה על סלעים. מקדם הסטייל שלה בינוני עד גבוה בז'אנר זה. קופסאת האצבעות הרחבה דורשת הידוק קפדני של השרוכים כדי למנוע תזוזה בתוך הנעל אך כאמור, זה ניתן לביצוע בקלות.

יותר: מיגון, נוחות, שיכוך זעזועים   פחות: מרגישה רכה מידי לשימוש תחרותי

נעלים אנדורו במבחן SIDI DIMARO

Comments

comments

כתבות נוספות