Shimano GR9 (GR903)

נעלי פלאט במבחן

יבואן: DAA      מחיר: 539 שקלים באתר רסייקלס   משקל: כ 425 גרם לנעל במידה 44

נעלי פלאט במבחן- Shimano GR9 (GR903)

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בחן וכתב: שחר מיליס


איך אני אוהב את הנעליים של שימאנו. הנוחות שלהן מושלמת עבורי, כאילו שלקחו את הרגל שלי כמודל לבניית נעל במידה 44. וזה נכון בכל הנעלים שלהם, וניסיתי כמה וכמה דגמי נעליים של שימאנו; החל בנעלי XC, AM, ואפילו מספר דורות של נעלי GR (נעליים שטוחות- פלאטים מסדרת הגרביטציה). החברה הוותיקה מתמחה בנעלי קליטים ומוציאה מידי שנה עדכונים לנעליים רבות לכביש ושטח. אבל כשזה מגיע לנעלי פלאטים, שימאנו נכנסו לתחום רק בשנים האחרונות ובדגמים הקודמים ניכר הפער שבין הגפה המעולה לבין הסוליה שפשוט לא עמדה במבחני השוואה מול הנעלים המובילות בקטגוריה, ויש שיגידו, מובילות עד היום…  שימאנו ממשיכים את הקו שהוכח כיעיל מתוך ההבנה שניתן ורצוי לחסוך משקל מסתובב (הרי הנעל צמודה לפדלים). ושגם רוכבי גרביטציה מעדיפים את חסכון המשקל והמראה המינימליסטי על פני נעל תפוחה ונפוחה, עמוסה בגומי ובמשקל גבוה. לזכות שימאנו ייאמר שהם לא מקבלים כלום כמובן מאליו. אם הדור הראשון של נעלי פלאטים הגיע עם סוליית ויברם, המתמחה בסוליות לנעלי הרים. הדור השני כבר עבר לסוליית מישלן, המתמחה בתרכובות גומי רבות כשהמוכרת ביותר היא כמובן- צמיגים. הדור השלישי להלן GR 903 לשנת 2022 בנוי על סוליותUltread  מבית שימאנו. אולי איפה שנכשלו כולם- יצליחו מהנדסי הבית של שימאנו? האם הצליחו? בואו נצא למבחן כדי לגלות.

נעלי פלאט במבחן- Shimano GR9 (GR903)
נעלי פלאט במבחן- Shimano GR9 (GR903)

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מאפיינים כללים

נעל ה GR9 החדשה היא נעל במשקל סביר של כ 425 גר' למידה 44, מעט כבדה יותר מהנעל של הדור היוצא. הנעל מורכבת בתהליכי ייצור מתקדמים מחומרים סינטטיים דקים וקשיחים המולחמים ברוב נקודות החיבור ומושלמת בתפרים בנקודות הקריטיות כגון המפגש עם הסוליה ובחיזוקים נוספים. החומרים האיכותיים מאפשרים לנעל להיות קשיחה ומגינה בנקודות המעובות (תמיכה בקרסול ובהונות) ולהיות גמישה מספיק כדי להיות נעל נוחה לימים ארוכים על האוכף ומחוצה לו. גם נעל זו בדומה לקודמתה, נראית כמו נעל רכיבה וספק אם תהווה נעל קז'ואל למי שמשתמש באופניים להתנייד ממקום למקום, אך בניגוד לקודמתה, יש לנעל מראה מאד מזמין ו"סקסי". מבנה הנעל, הן בסוליה והן בגפה, נראה כאילו "עוטף" את כף רגל ונעדר ממראה ה"בטטואיד" חסר הצורה שמאפיין הרבה נעליים אחרות בז'אנר.

נעלי פלאט במבחן- Shimano GR9 (GR903)

הGR9 בגרסתה החדשה מגיעה בשחור סטנדרטי ובאפור בהיר, בואכה לבן, עם נגיעות שחורות וכחולות אשר מאד בולטות בשטח. מבנה הנעל א-סימטרי והוא כולל ריפוד עבה יותר באיזור פטיש הקרסול (הפיקה הפנימית של הקרסול) וכן חיזוקים מרשימים מאד בבהונות ובעקב. הסוליה ברמת קשיחות 3 (מתוך 12) של שימאנו אשר מאפשרת גמישות מסוימת, מה שהופך אותה לנעל מאד נוחה להליכה יומיומית, אך יחד עם זאת, לא מורגשת כפיפה לאחור בולטת גם ב G-OUT חזק. גולת הכותרת בעיני, ואם יש המלצת קניה איפשהו במבחן זה, זה כאן! סביב העקב, ישנו קולר ניאופרן גמיש אשר נצמד לקרסול ומונע כניסת אבנים לתוך הנעל ברכיבה. בין אם מדובר בבוץ, חצץ או פודרה קייצית – תמיד נכנסות לי אבנים לנעל אשר מוציאות אותי מריכוז וגורמות לריבוי עצירות לניקוי נעליים. לא עוד. שימאנו לא המציאו את הקולר הזה, והם משתמשים בו בדגמי קליטים אחרים שלהם, אבל זו הפעם הראשונה שאני נתקל בפיצ'ר זה בנעל פלאטים.

את מנגנון הרכיסה הדק והמתוחכם מגרסת GR902 החליפו הפעם שרוכים מסורתיים. ללא מנגנון נעילה פלסטי הבולט מעל ללשונית ובלי הרבה רוח וצלצולים. כמו בהרבה נעלי רכיבה, גם כאן ישנה רצועה אלסטית לתחיבת השרוכים במרכז הנעל למניעת פרימה לא רצונית. לשון הנעל מרופדת יותר מאשר בדור הקודם ובכלל, כאילו זה אפשרי, ישנה תחושת חיבוק שהנעל רכוסה. הבדים נעימים, אין נקודות לחץ והרגל מרגישה מקובעת ובטוחה בנעל.

נעלי פלאט במבחן- Shimano GR9 (GR903)
נעלי פלאט במבחן- Shimano GR9 (GR903)

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

על השביל

הרכיבה הראשונה שלי עם GR9 הייתה ברכיבת מדבר חורפית. המדבר בעל המשטחים המסולעים והמטלטלים הוא מקום טוב לבדוק אחיזה של הנעל בפדלים ועם נעילת הנעל מורגש חיבור מדויק של הגפה אל הרגל. אפילו ברכיבה הראשונה, לא היה צורך ב"הרצה" או ריכוך, והנעל מרגישה כאילו היא נעל וותיקה בשימוש רב. סוליית הנעל בתבנית המשושים מחולקת לאזור האחיזה בפדל בו התבנית צפופה ולא עמוקה. לעומת זאת, בקדמת הנעל ובעקב תבנית מעט אגרסיבית יותר של משושים עם עומק ורווחים גדולים יותר, לקטעים בהם נדרשת אחיזה טובה בקרקע, כמו בקטעי דחיפת האופניים במעלה רכס כלשהו או פסיעה במעבר בלתי רכיב. שימאנו מכריזים שתבנית הסוליה נועדה לעבוד בצורה מושלמת עם פיני הפדל כדי לייצר אחיזה טובה יותר. בתקופת המבחן, נראה שהנעל מראה שיפור משמעותי מאד מהדגם היוצא אך הנעל הראתה מידי פעם החלקה פתאומית מהפדל. תחושה זו פחתה עם הזמן, כאילו שהגומי השתפשף מעט והפינים החלו לחדור טוב יותר לגומי. כמו כן, ברכיבה עם פדל מדגם אחר מזה שרכבנו עליו בהתחלה, נראה שהיתה התאמה טובה יותר וחווינו פחות החלקות של הנעל מהפדל. לדעתי יתכן ותבנית המשושים צפופה מידי ולא תמיד מאפשרת לפיני הפדל למצוא מקום ביניהם, כאמור תלוי בפדל. חשוב לציין שזוהי אבחנה ספציפית מאד לגבי הפדלים ששימשו אותנו במבחן, אך ככלל הנעל בפרוש אוחזת טוב ומיישרת קו עם נעליים דומות, ואפילו הצטיינה בתנאים רטובים.

נעלי פלאט במבחן- Shimano GR9 (GR903)
נעלי פלאט במבחן- Shimano GR9 (GR903)

במבחן הזמן

הנעל אצלנו במבחן מספר חודשים ואינה מראה סימני שחיקה ניכרים הן בגפה והן בסוליה. נראה שמבנה הנעל עמיד מאד, קווי ההלחמה נשארים סגורים ויציבים, התפרים מחזיקים מעמד ואין סימני שקיעה בחומר המוקצף ובולם הזעזועים, סדקים או קימוטים יוצאי דופן. הסוליה אפילו לא מראה צלקות משמעותיות מפיני הפדל. המסקנה הנובעת מכך היא שנעל זו צפויה להחזיק תקופה ארוכה או שימוש אינטנסיבי ארוך ולהישאר פונקציונלית.

נעלי פלאט במבחן- Shimano GR9 (GR903)
נעלי פלאט במבחן- Shimano GR9 (GR903)
נעלי פלאט במבחן- Shimano GR9 (GR903)

סיכום

אני מעריך מאד את הדרך שעושה שימאנו בנוגע לנעלי הפלאטים שלהם. ניכר שיפור רב בין דורות הנעליים. בזמן כתיבת שורות אלו קראתי שוב את הכתבה על הדגם היוצא ונראה כאילו החבר'ה בשימאנו קראו את הביקורת והפנימו. בכל הפרמטרים ה GR9 החדשה טובה מקודמתה. לדעתי עדיין יש מקום לבצע אופטימיזציה של תבנית הסוליה, לגבי קושי התרכובת, נראה שהם פיצחו שילוב מוצלח בין עמידות לאחיזה.

הנקודה הטובה ביותר של הנעל בעיני למעט המראה המצוין הוא תוספת הניאופרן בקרסול והנוחות הכללית.

נכנסתי סקפטי ויצאתי מאוהב…


יותר: עיצוב, התאמה ונוחות, יחס אחיזה/שחיקה ניאופרן בקרסול!

פחות: אולי עוד טיפה אחיזה בסוליה אבל לא על חשבון העמידות


נעלי פלאט במבחן- Shimano GR9 (GR903)

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות