נעמה נוימן- יומן מסע אישי משדות ה XCO הבני"ל

חלק 2- סיכום הבלוק האירופאי הראשון בעונת 2022

מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200

נעמה נוימן הפרו אתלט האמיתית והממוסמכת בצוות שלנו יצאה לסבב תחרויות בינ"ל באירופה. המשימה (המשנית) לעבוד במקצוע ולצבור שעות של קרירה בינ"ל, המשימה הראשית לכתוב יומן מסע לפלטפורמה מכובדת זאת. אחרי שהיא חשפה אותנו לחלק הראשון של המסע האירופאי שלה, להלן סיכום שלושת השבועות האחרונים, בבלוק באירופאי הראשון העונה של אלופת ישראל בשדות ה XCO הזרים והחזקים.

נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2

מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200


כתבה: נעמה נוימן    צילומים: אוסף אישי


סיכום 3 שבועות אחרונים של המסע האירופאי הראשון לעונת 2022

אני כותבת בסיטואציה מאוד שונה מהאופן בו כתבתי את הסיכום הקודם. שם הייתי בניחותא בסלון של ליה ועכשיו אני במטוס חזרה לארץ, אחרי יום של תחרות ואריזות, והשעה כבר 12 בלילה. זה גם נורא שונה לכתוב סיכום לתקופה שמתחילה כשאני כבר תקופה באירופה. אירופה עושה לי טוב, זה לא חדש. זה מתבטא באימונים, במשקל, בערכים התזונתיים (תמיד הבדיקות דם שלי טובות יותר כשאני חוזרת). זה מתבטא גם בשמחת החיים שלי, בהרגלי השינה שלי, בחדות המנטלית שלי, בבהירות שאני רואה בה את הדברים, באנרגיות שלי, ובקיצור, אירופה עושה לי טוב. ואני תמיד חוזרת אחרת מאיך שנסעתי.

אז שלושת השבועות האחרונים לנסיעה מתחילים ברגנסבורג, עיר האוניברסיטה של ליה. עיר מקסימה על גדות הדנובה, עם עיר עתיקה מהממת, מבנים מעניינים ומלא מקומות כיפיים. אה, וסינגלים! ליה ואני במצב רוח טוב בלשון המעטה, שתינו מרגישות מעולה על האופניים, דוחפות אחת את השנייה באימונים, ומצליחות לשמור כל אחת על השגרה שלה – היא בלימודים על המחשב, אני בעבודה על המחשב, להנות ולפגוש הרבה חברים שלה. בין היתר – ערב על האש, ערב מדורה, הרבה קפה טוב וישיבות על הנהר. ריסט מטורף משלושת השבועות הראשונים לנסיעה שהיו עמוסים בנסיעות, תחרויות ושינויים של הכל כל הזמן. אתנחתא נחוצה ומוצלחת, עם הרבה שעות אימון ואינטרוולים חזקים.

נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2

מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200

עוד משהו היה בשבוע הזה – יום הזכרון ויום העצמאות. קרה לי לא מעט להיות בימים כאלה בחו"ל, זה לרוב תחושה די מוזרה, או ניתוק מוחלט. השנה לא רציתי להיות מנותקת. מצאתי את עצמי בערב יום הזכרון מתהלכת ברחובות רגנסבורג, מקשיבה באוזניות לגלגל"צ, לשירים ולצפירה, עומדת בצפירה עם הפנים לכיוון ישראל ובוכה. אני שמחה שהצלחתי להתחבר מרחוק ליום המיוחד והמייחד הזה שלנו. שמחה שאני מרגישה חלק, גם מרחוק. בערב יום העצמאות חברים של ליה (שני אחים שמבשלים מטורף) הפתיעו אותי והכינו לנו חומוס לארוחת ערב – פעם ראשונה שהם מכינים חומוס ויצא להם מדהים! חמודים לאללה, שימחו אותי ממש.

נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2

מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200

אלבשטאדת גרמניה- גביע עולם ראשון לעונה

ביום חמישי ה-5.5 (יום העצמאות) נסענו לאלבשטאדת, אחד המסלולים הוותיקים בסבב גביע העולם, גם הוא נמצא בגרמניה, כ-3 שעות נסיעה. שם פגשנו את עוז, גילי ואורי מהקבוצה. ליה ישנה איתנו במלון בלילה הראשון ואחר כך חברה להורים שלה שבאו להיות איתה בתחרות. נסיעה יחסית מצומצמת של טימישגב. אנחנו רגילים אחד לשני, מכירים אחד את השני מילדות, את כולנו עוז "גידל", ויש אווירה של משפחה בנסיעות האלו – כבר מכירים את השטויות אחד של השני, לכל אחד בתורו היו רגעים שהתעצבן קצת או עצבן קצת וזה בסדר, משפחה. לרוב אפילו מגיבים בגיחוך קל אחד לשני כי ברור שסתם לחוצים מהתחרות, או עייפים מהטיסה או כל מיני דברים שלא באמת קשורים. בסופו של דבר כבר שנים יוצא שכל כמה זמן אנחנו ממש חיים ביחד לשבוע או שבועיים. אנחנו מתורגלים במה כל אחד אוכל ולא אוכל, באופן טבעי נהיים מן "תפקידים" קבועים וכל אחד גם מוצא את המקום הנוח והלבד שלו בין ארוחה משותפת לאימון משותף לצפייה משותפת בסדרה התורנית בנטפליקס (החלפנו סדרות יותר מגרביים).

הסופ"ש של אלבשטאדת הרגיש לי מאוד זורם. בכל זאת, סופ"ש של גביע עולם הוא שונה מסופ"ש של כל תחרות אחרת. המעמד, החשיבות, כמות האנשים (הרוכבים, הקהל, אנשי הצוות). גם החוקים קצת שונים – זמני האימון על המסלול מאוד נוקשים ומחולקים לפי קטגוריות, אי אפשר לעלות על המסלול בלי מספר התחרות, חניות מסודרות וכו'. אבל הרגשתי בנוח על המסלול ובנוח עם כל הרעש מסביב. אלבשטאדת הוא פחות או יותר המסלול הכי פחות "נוח" בסבב העולמי – מסלול "אולד סקול"-  2 עליות ארוכות תלולות מאוד מאוד מאוד ו2 ירידות לא טכניות. בתכלס, אין שום דבר לאהוב במסלול הזה, באופן אובייקטיבי. אבל איכשהו ממש נהניתי, יכול להיות שזה קשור לזה שהתאמנתי את כל האימונים עם ליה ואז תמיד כיף, אבל באמת הרגשתי טוב על המסלול. הגעתי לתחרות בהתרגשות טובה ובראש טוב. בדומה לתחרויות הקודמות שהיו לי בנסיעה, לא חשבתי יותר מידי. ידעתי שאני מוכנה, שאני יודעת מה לעשות ויאללה, בוא נוציא את הכי טוב שיש לי. גם גביע עולם ראשון לעונה, אף פעם לא יודעים למה לצפות.. אז אין ציפיות. רק לרכב מהר. התחרות הלכה לא רע. לא הרגשתי שאני מצליחה להוציא את הרכיבה הכי טובה שלי, אבל הרגשתי שאני שייכת, שאני שם ברמה. נלחמתי כל כך קשה כל התחרות בשביל להפסיד כמה שפחות זמן מהמובילה, בשביל לסיים את המרחק המלא.

נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2

מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200

בתחרויות קרוס קאנטרי מופעל חוק שנקרא 80%. ברגע שרוכב נמצא בפיגור של 80% מזמן ההקפה מהרוכב המוביל, מורידים אותו מהמסלול רגע לפני קו הסיום. נניח הקפה לוקחת 10 דקות לרוכב הראשון, ברגע שרוכב יהיה 8 דקות מאחוריו, לא יתנו לו להיכנס להקפה הבאה. זה נועד למנוע מצב שהרוכב הראשון צריך לעקוף רוכבים שנתפסו בהקפה. זה חוק אכזרי, תאמינו לי, אבל זה חוקי המשחק. אז בתחרות הזאת, הייתי אחת הרוכבות הראשונות שהורידו הקפה לסיום. זאת אומרת שאם הייתי רוכבת 30 שניות יותר מהר בתחרות (30 שניות על תחרות של שעה ורבע!), הייתי נכנסת להקפה האחרונה, ומגיעה לקו הסיום. ואז גם הייתי יכולה להיות די מרוצה. אבל זה לא קרה, פספסתי בטיפה, וזה השאיר אותי הכי רעבה שהייתי בחיים לתחרות טובה ממש!

נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2

מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200

נובה מסטו צ'כיה- התחרות האייקונית ביותר בסבב גביע העולם

יום אחרי התחרות נסענו לנובה מסטו, צ'כיה. נסיעה ארוכה של איזה 9 שעות. אבל אתם יודעים מה מחכה לנו בנובה מסטו? המסלול של נובה מסטו! אני לא יודעת אם שמעתם את זה כבר או לא, אבל זה פשוט המסלול הכי טוב בעולם. קשה להסביר בלי שתרכבו עליו, אבל זה לונה פארק אמיתי. כל מי שאוהב אופני הרים אוהב את נובה מסטו. אחד המסלולים הכי אייקונים בסבב, ובפער הכי מועדף על הרוכבים והקהל. קרוס קאנטרי טהור ומזוקק. טכני, עצבני, כיף, קשה. הצ'כים מאוד אוהבים אופני הרים ואם אני לא טועה זה גביע העולם עם הכי הרבה קהל מכל המסלולים. זה כמות של עשרות אלפי אנשים שבאים *לראות* תחרות אופני הרים! זה לא "אחים של" או "הורים של". זה אנשים שהחליטו שזה מה שהם רוצים לעשות ביום ראשון שלהם! האווירה על המסלול זה לא משהו שאפשר להסביר. אז היה לנו שבוע להתאמן על המסלול הזה, להנות ממזג אוויר נדיר (20+ מעלות ושמש כל השבוע), וכן.. לראות סדרות בנטפליקס. כל רגע שהייתי על האופניים היה מרוח לי חיוך על הפרצוף וגם כל רגע שנזכרתי במקרה באיזה רגע מהרכיבה על המסלול. זה עד כדי כך מסלול מגניב!

סופ"ש התחרות הגיע – אימונים רשמיים על המסלול, "טקסי תחרות", אימונים ובתי קפה עם ליה שהגיעה ביום שישי מרגנסבורג, והמתח התחיל לעלות. היו הרבה ישראלים בגביע העולם הזה עם הנבחרת שהגיעה מהארץ. תמיד כיף ומיוחד לשמוע עברית סביבי בתחרות בסדר גודל כזה. הרגליים שלי הרגישו יותר ויותר טוב מיום ליום, וידעתי, ממש ידעתי שזה יכול לצאת יום ממש מגניב. אני יכולה להוציא פה משהו טוב.

נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
חידודים עם ליה על המסלול לפני התחרות
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
חידודים עם ליה על המסלול לפני התחרות
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
ליה ואני באווירת שטויות יום לפני התחרות בנובה מסטו
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
ככה נראה מקרר לפני תחרות

מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200

זינקתי באותו סטייט אוף מיינד של כל התחרויות האחרונות. עם ערמות של רצון להתחרות, בטחון בתוכנית ובעצמי. היה לי זינוק עם המון מזל. במעט מאוד בזבוז אנרגיה הגעתי מהשורות האחרונות ממש לקדימה. הצלחתי לשמור על זה פחות או יותר בעלייה הראשונה של הסטארט לופ אבל בעלייה השנייה, הארוכה והמכריעה עברתי ממאה לאפס. רוכבות עברו אותי כאילו אני ברוורס, ולא הצלחתי להוציא מהרגליים תגובה הולמת. באסה, אבל לא סוף העולם. הנה הסינגל, אני אתאושש ונתחיל להיכנס לקצב ולעקוף רוכבות – לא סיטואציה חדשה עבורי. וכן התחלתי להרגיש קצת יותר טוב ולחפור עמוק עמוק, אבל איכשהו המשכתי "להפסיד קרבות". כל הזמן עקפתי רוכבת אחת – נעקפתי על ידי שתיים אחרות. זה לא היחס שאנחנו רוצים בתחרות. לא הצלחתי לשפר מיקומים יותר מידי. סיימתי את הסטארט לופ 75 וסיימתי את התחרות במקום 69. עם מינוס 2 הקפות, שזה כואב לי אפילו לכתוב את זה. ההקפות נהיות קצרות משנה לשנה (כדי להנגיש את התחרות לקהל) וחוק ה80% נהיה קשה יותר, ונובה מסטו זה המסלול הכי קצר בסבב, אבל זה פשוט לא משנה. זה המשחק, ואני צריכה ליישר קו עם הרמה. סיימתי סופר מאוכזבת. נתתי את כל מה שהיה לי אבל זה לא מספיק. לקחתי את זה קשה, בעיקר כי אני כל כך אוהבת את המקום הזה, ואני נורא רוצה להוציא כאן רכיבה טובה. וכן, אני גם רודפת הרבה זמן אחרי ביצוע טוב בגביע עולם, ועדיין צריכה לפענח את אומנות הביצוע בתחרויות ברמה הזאת.

חוזרת לארץ עכשיו, ישר לעוד סופ"ש של תחרות ושבועיים אחר כך אליפות ישראל, ומיד אחר כך טיסה ל3 חודשים לאירופה, מן הסתם עם הרבה תחרויות. זה היה הבלוק האירופאי הראשון של העונה. זאת נקודת ההתחלה הכי טובה שהייתה לי בחיים, אבל זאת עדיין רק נקודת התחלה. אני הולכת להמשיך ולנסות לפצח את זה. יש לי עוד הרבה קפיצות מדרגה לעשות. עוד הרבה דברים שצריכים "להקליק" למקום.

נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2

מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200

סוף דבר- לא הכל הלך חלק, אבל למדתי, התקדמתי ויש עוד עם מה ועל מה לעבוד

אין יום שהמקצוע שבחרתי לא שם לי מראה מול הפרצוף. בהרבה מהימים זאת מראה די כואבת. אני לא יודעת להסביר מה בדיוק בימים הטובים הופך את הכל לשווה את זה. זה הרבה חרא. זה באמת הרבה חרא, אבל אין לי טיפת ספק בבחירה הזאת, להמשיך. זה לא מכוח האינרציה, זאת בחירה מודעת לגמרי. נגיד בימים כאלה, שאני עם דמעות בגרון מהרגע שנגמרה התחרות, וצריכה להמשיך לתפקד, ולארוז, ולטוס, ולהיות נחמדה לאנשים שסביבי, כי זה לא אשמתם והם דווקא אחלה חבר'ה, ואני עייפה ומתה לסיים עם היום הזה, ומאוכזבת ומבואסת, זה ימים שאני שוב שואלת את עצמי למה בעצם. בשביל מה. אבל אני יודעת שמחר בבוקר תהיה לי תשובה. ויהיו גם עוד ימים כאלה, שזה יראה שזה לא שווה את זה. אבל זה כן. מה אני אעשה? הימים הטובים אשכרה שווים את זה.

מה שהשגתי בחצי הראשון של הנסיעה לא הלך לאיבוד. התקדמתי ולמדתי והשגתי הרבה. גם הגביעי עולם האלה, היו הכי טובים שעשיתי בחיים, ולתחרויות שעשיתי לפני יש חלק משמעותי בזה. לא קרה כל מה שרציתי בגביעי העולם האלה, אבל ברי ואני לוקחים מכאן המון דברים שיעזרו לנו בהמשך. להתאמן יותר נכון ולהתחרות יותר נכון. היה לי בנסיעה הזאת יחסית הרבה זמן עם ברי ואני לומדת ממנו המון, והוא לומד להכיר אותי. אני במקום הכי טוב שהייתי בו בחיים – ביכולות, בגישה, במנטלי, בטכני, בהכל. מעולם לא הייתי מאושרת בחלקי ובטוחה בדרכי כמו היום. עם כמה שזה קשה, ככה זה מספק. להביא לידי ביטוי את היכולות בתחרויות הגדולות זאת אומנות ומיומנות, ואני עוד צריכה לפצח את השיטה. אני בהחלט בדרך. עוד לא שם, אבל בדרך.

נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
אחרי התחרות בנובה מסטו... עסק אמוציונאלי תחרויות
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
אריזות מיד אחרי התחרות
נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2
מספרי התחרות מהחודש וחצי האחרונים

מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200

נעמה נוימן, יומן מסע אישי- סיכום הבלוק האירופאי הראשון העונה, חלק 2

מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200

Comments

comments

כתבות נוספות