פדלים במבחן Shimano Saint M820

יבואן: DAA- שימנו ישראל ן מחיר: 514 שקלים ן משקל: 550 גרם לזוג

פדלים במבחן Shimano Saint M820

מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200

כתב: עדי בלן

בשנת 1990 שימאנו הייתה הראשונה להציג פדלים עם קליטים לשימוש רכיבת שטח. סנטדרט ה SPD שהוצג אז בפדל ה m737, נשאר איתנו עד היום, כמעט 30 שנה אחרי. אמנם הוא זכה לשיפורים ושכלולים רבים, אך זו דוגמא יוצאת דופן למוצר גאוני ששרד את מבחן הזמן.

ב 2003, השיקה שימאנו את ליין ה Saint שלה, קו מוצרים שלם המיועד לרכיבת DH ופרירייד (היה דבר כזה פעם). בכל הנוגע לפדלים, הסדרה האגרסיבית של היצרן היפני הציגה תמיד פדל פלאט במגוון וורסיות. אם בגלל התמורות שחלו בעולם ה DH המקצועני בשנים האחרונות שרוב שהמתחרים בו רוכבים מחוברים, או אם בגלל הצמיחה המטאורית בענף האנדורו שמחייבת רכיבים יעילים ועמידים למתחרים, רק השנה הושק פדל ה SPD הראשון שזוכה לשאת את הכיתוב saint על צדדיו.

מאפיינים כללים

הפדלים דומים במבנה לאחיהם מסדרות השבילים XT ו XTR. הם מעט גדולים יותר, מאסיביים יותר ומחוזקים בכל מישור אפשרי. לטובת אלו הרוכבים עם נעלי קליטים בעלי סוליה רכה כמו השימנו AM9 לדוגמא, משטח הדריכה המתכתי של הסיינט מאפשר הרכבת בברגים לשיפור האחיזה של הסוליה על הפדל, 4 בכל צד של הפדל (מצורפים באריזה), מהסוג המוכר לנו מעולם הפדלים השטוחים.

ה M820 הוא פדל גדול למדי, בטח עבור פדל SPD, אורכו 91 מ״מ, רוחבו 78 מ״מ ועוביו 20.5 מ״מ – זה הרבה פדל, גם 550 הגרם שנמדדו על משקל המערכת הם משקל מכובד למדי עבור זוג פדלים. חלק מהמשקל מנוצל למשטח דריכה מחורץ ומוגבה סביב הקליט, שהוכיח עצמו כנוח מאוד.

אנו מקווים שאחרי כמה חודשים של רכיבה שכללה מגוון תנאים וסגנונות רכיבה, החל מבן שמן וכלה ב Ribs trail שבפאגאנלה באיטליה, נוכל לעזור לכם להחליט האם זהו הפדל הנכון עבורכם.

בשימוש

הרכבת הפדלים על האופניים הייתה קלה במיוחד, מעט גריז ושימס מתכת דק בין זרוע הקראנק והפדל, כיוונון של מתח הקפיץ של הקליטים בעזרת אלן 3 ויצאנו לדרך. כבר בהרכבה עולה רושם של מוצר עמיד מאוד, ובאיכות גימור מעולה.

החיבור ל M820 הוא קל ואינטואיטיבי כמו בכל הפדלים של שימאנו אך מובהק יותר מפדלים אחרים שניסינו. המנגנון משמיע קליק חזק בחיבור והנעל מחוברת בצורה מאוד חזקה (יחסית) לפדל. כבר ברכיבה הראשונה נפלנו הצידה לאחר שכשלנו לשחרר רגל מהפדל בפעם הראשונה ב 10 השנים האחרונות… כיוונון נוסף של מתח הקפיץ פתר את בעיית הניתוק לחלוטין, אך השאיר את תחושת החיבור החיובית מאוד. במשך המבחן לא חווינו אפילו ניתוק אחד בלתי רצוני.

במקרים שהוצאנו רגל במקטע טכני כזה או אחר, הברגים ומשטח הדריכה הכסוף סיפקו אחיזה טובה יחסית לעובדה שהקליט היה משוחרר, אך לא מדובר בתחושה של פדל פלאט, אלא בפתרון חלקי וזמני עד אשר הצלחנו לחבר את הקליט בחזרה. וכאן נדגיש, אלה פדלים המיועדים לרכיבה מחוברת בלבד. משטח הדריכה המחורץ והברגים נמצאים שם ע"מ לתת פתרון זמני במקרה של ניתוק רצוני/ לא רצוני, עד שהנעל מתחברת חזרה לקליט או ע"מ לשפר את האחיזה של הסוליה הרכה שמקיפה את הקליט על הפדל.

עמידות

מבחינת עמידות, יש לנו תחושה שהפדלים האלו יבלו אתנו עוד שנים ארוכות, גם אחרי חודשים של רכיבות סופר אגרסיביות שכללו דפיקות פדלים מרובות בכל אלמנט אפשרי, הסיינט נראים חדשים כמעט לחלוטין, כל הברגים במקום והמנגנון עובד כמו מנגנון יפני ומרגיש חזק כביום הראשון.

מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200

פדלים במבחן Shimano Saint M820

סיכום 

פדל ה SPD הראשון ל DH ורכיבה אגרסיבית מצדיק את שמו וקיומו, זה פדל שככל הנראה ישרוד זמן רב גם אצל הרוכב האגרסיבי ביותר. הוא מספק חיבור ואחיזה מעולים כאשר הקליט מחובר ואחיזה לא רעה ברגעים בהם הרגל מנותקת אם בגלל משבר או אם מבחירה. אם אתם מחסלי פדלים או פשוט רוצים חיבור SPD אולטימטיבי, הסיינט פה בשבילכם.

יותר: חיבור וניתוק, עמידות, אחיזה ן פחות: משקל

פדלים במבחן Shimano Saint M820

Comments

comments

כתבות נוספות