פנסי Ravemen במבחן

פנסי Ravemen במבחן
פנסי Ravemen במבחן

מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200

בחן וכתב: גיא כנען     צילומים: גיא כנען, יצרן


אני ממש אוהב רכבות הרים.

העיניים מביטות קדימה אל המסילה, הנוף בקצות שדות הראיה נמרח ונראה כמו כתמים שחולפים במהירות רבה ועל אף שהינך ממוקד כולך במטרים הקרובים לפניך, אתה תמיד מופתע מעוצמת הסיבוב  ומיד מנסה לתקן את מנח הגוף ולזרום עם הכוחות החיצוניים המופעלים על גופך.

רכיבות הלילה מזמנות לי תחושות דומות.

בעבר היו ביוביות והרכיבה היתה מאתגרת באופן אחר ואילו היום, הטכנולוגיה הביאה איתה פנסים קטנים יותר, עוצמתיים ועם זמני תאורה שבהחלט מספיקים לרכיבה בהתאם לז'אנר שנבחר, מרכיבות נפח רגועות ועד לאקסטרימיות ביותר. הלילה הפך ליום אך ללא השמש הישראלית הקופחת, וכך מתאפשר לשבץ רכיבות בעוד חלונות זמן במשך היממה. מגבלת השקיעה נעלמה וניתן להמשיך ברכיבה עד לכלות נשימתה האחרונה של הסוללה בפנס באותם השבילים המוכרים, אך בדרך שונה לחלוטין ובטמפרטורות קרירות ונעימות.

RAVEMEN היא חברה שנוסדה על ידי רוכבים שביקשו להתאים את קונספט פנסי מכוניות של שילוב אור גבוה ונמוך ומניעת סנוור של הבאים מנגד לתחום רכיבת האופנים תוך שימוש בחומרים מתקדמים וסטנדרטים גבוהים ושימת דגש על בטיחות המשתמשים והעוברים ושבים.

מהיבואן המקומי החדש, חברת DAA קיבלנו לסקירה שני פנסים מהליין הרחב שמציעה החברה. פנס ראשי רב עוצמה לרכיבת סינגלים חשוכה. ובנוסף פנס קטן בעל עוצמה נמוכה יותר שיכול לשמש הן כפנס קסדה משני או פנס ראשי לרכיבה פחות אקסטרימית.

פנסי Ravemen במבחן
פנסי Ravemen במבחן

מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200

Ravemen PR1600

מחיר: 594 שקלים ברשת RECYCLES

זהו פנס אחוד מבנה- דהיינו ראש הפנס והסוללה נתונים בגוף אחד. לפני ובראשית עידן הלדים היה מקובל שהסוללה מופרדת מראש הפנס, הסוללות היו פרימיטיביות, גדולות מאוד ועם קיבולת נמוכה ולעיתים היה נדרש להחליף סוללה במהלך הרכיבה. בנוסף המשקל הכולל והנפח של ראש הפנס והסוללה היה גדול מאוד ולכן זה היה הגיוני להפריד. היום, כאשר הכל ממוזער אך עוצמתי, יש יתרון לפנסים אחודים, ללא כבלים או מגעים מיותרים, סגורים ועמידים. בטח ובטח כאשר מדובר בפנס הכידון, שם המשקל פחות משחק תפקיד.

מאפיינים כללים

משקל: 217 גרם ללא חבק הכידון.

מידות: 100X48X27 מ"מ קטן יחסית למתחרים.

סוללה:  mAh 6000

גוף הפנס עשוי אלומיניום בגוון טיטניום בשילוב שחור עם צלעות קרור לכל אורך הגוף. מסך דיגיטלי מהווה שדרוג מבורך ומראה את זמן ההארה שנותר במצב התאורה העכשווי בו הפנס נתון. שני כפתורי הפעלה בגדלים שונים, הגדול להדלקה ומעבר בין מוד כביש/הרים והשני מדלג בין העוצמות השונות.

בהדלקה הפנס יהיה על המצב האחרון בו היה לפני שכבה.

בעורף הפנס שתי גומיות אטימה. אחת לשקע טעינה USB C TYPE- יתרון מבחינת עמידות, והשני USB רגיל על מנת לשמש בסוללת הפנס כסוללת הטענה חיצונית למכשירים שונים (טלפון, GPS וכיוצ"ב)

החבק טרפזי ונסגר על ידי בורג L.N 2.5 עם תפס קפיצי נוח לתפעול והפנס גולש אל מקומו פנימה או החוצה בדייקנות ובקלות. התפס יציב ואלומת האור אינה רועדת ומרצדת בתנאי שטח קשים.

שלט בלוטות סוגר את החבילה עם שני לחצנים בעלי גודל שונה. בשלט, ההדלקה דוקא מתבצעת עם הכפתור הקטן וזה קצת מבלבל. שאר הפעולות חופפות בין הכפתורים שעל הפנס לאלו בשלט.

חיבור השלט על ידי רצועת סקוצ' עם גומיות המחוברות אל הסקוץ' ומתחת לשלט ומעגנות את החיבור לכידון.

פנסי Ravemen במבחן
פנסי Ravemen במבחן

מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200

הפנס מבוסס על שתי נורות לד מסוג CREE XM-L2 עוצמתיות כאשר העדשה של הפנס מחולקת לשנים. אחת מפזרת ובחציה העליון "גריל" המפזר את האלומה בצורה רוחבית ומלבנית שמונעת סנוור של הבאים מנגד, ואילו השניה שקופה עם רפלקטור המרכז יותר את אלומת האור ומיועד למקד את האור במרכז ובקדמת הפנס ומתאים למהירויות גבוהות בקרקע אתגרית.

דפוסי האלומה בהחלט עונים על מטרת העל שהחברה העמידה לעצמה והם תוכננו ובוצעו בצורה מעוררת התפעלות ללא "הפסדי" אור לא רצויים.

גם גוון האלומה "חם" יותר מפנסים מקבילים ונעים יותר לעין.

עוצמות ההארה מחולקות במצב ROAD לארבע רמות ועוד אחת הבהוב:

גבוה – 800 לומנס על 2.5 שעות

בינוני – 400 לומנס על 4.0 שעות

נמוך – 200 לומנס על 7.0 שעות

אקו – 100 לומנס על 20 שעות

הבהוב – 500 לומנס על 24 שעות

במצב MTB – שתי הנורות דולקות ויש חלוקה לשלוש רמות תאורה

גבוה – 1600 לומנס על 1.4 שעות

בינוני – 800 לומנס על 2.0 שעות

נמוך – 400 לומנס על 4.0 שעות

פנסי Ravemen במבחן
עוצמות ההארה מחולקות במצב ROAD לארבע רמות
פנסי Ravemen במבחן
במצב MTB שתי הנורות דולקות ויש חלוקה לשלוש רמות תאורה

מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200

בשימוש

יש חפיפה בעוצמות בין מצב הרים למצב הכביש, אך במצב הרים כאמור, שני הלדים פועלים והטווח המואר גדול יותר.

היה מצופה שניתן יהיה לתכנת את עוצמות ההארה בכל אחד מהמצבים אך הדבר לא מתאפשר. עם זאת, מצבי התכנות בהחלט עונים על ספקטרום רחב מאוד של שימוש בהתאם לתנאי הדרך.

אפשרות המעבר בן תאורת לד אחד או שניים, יחד עם העדשה נותן מענה מיטבי למתארי רכיבה מגוונים. הפיזור הרחב של האלומה מאפשר למלבן התאורה והמבט בפניה להקדים את הגלגל הקדמי ואת התקדמות האופניים. תאורה נמוכה מייצרת הצללה והבלטה של מכשולים בדרך כגון סלעים או בורות וגם מונעת סנוור. הארה גבוהה תאפשר רכיבה במהירות בסינגלים כאשר נדרשת הארה מיטבית של האלמנטים בשביל, וטווח האלומה גדול עד לכ 150 מ' לפי נתוני היצרן.

פנסי Ravemen במבחן

את הבוסט הייתי מייעד רק לרכיבות מהירות במורד שבילים טכניים. מצב הביניים בן  800 הלומנס בשילוב עם פנס קסדה נותן זמן הארה של שעתיים וזה בהחלט מספיק לרוב הרכיבות.

ניהול יעיל יותר, בטח בעזרת השלט שמייצר נוחות נהדרת בתפעול, יכול לאפשר רכיבת שבילים ארוכה יותר. בשבילי עפר רחבים ובמהיריות שיוט של כ 25 קמ"ש מצאתי את מוד הכביש בהחלט מספק, אפילו כשירדתי למוד הנמוך של 200 לומנס, אם כי זה היה יותר מאתגר. במצב הביניים של 400 לומנס לא הרגשתי צורך בעוצמה נוספת  אך אם הרכיבה לא אמורה להתארך מעבר למגבלות הסוללה, אין מה לחסוך.

בסינגלים רב הזמן הייתי על מוד MTB במצב בינוני כאשר בעליות שמטבען הן איטיות יותר, הורדתי לנמוך על מנת להאריך את זמן עבודת הפנס ולאפשר רכיבה של יותר משעתיים.

השילוב של שתי האלומות, המלבנית השטוחה והרחבה של ה ROAD, יחד עם הקונית העגולה והממוקדת של MTB מייצרים דפוס הארה מצויין המציף את "מנהרת" הרכיבה באור, מבליט פרטים  ומסייע לתחושת עומק השדה.

כמצופה מאיכות הפנס, במצב סטטי בתוך הבית כאשר הפנס דולק במצב הגבוה, נרשמה התחממות ניכרת של גוף הפנס ומעגלי ההגנה לאחר זמן קצר נכנסו לפעולה והורידו אוטומטית את העוצמה.

פנסי Ravemen במבחן

סיכום

קונספט מוצלח מאוד בשילוב שני דפוסי ההארה והאפשרויות הרבות המתוכנתות הופכות את הפנס המוצלח הזה ממש לאולר שוויצרי של הפנסים. יחד עם שילוב מחיר אטרקטיבי, זו בהחלט חלופה מצוינת אם לא בא לכם לשלם פי כמה וכמה על מותגים אירופאים/אמריקאים.


יותר: מחיר, פיזור ועוצמת אלומה, שלט.    פחות: לא ניתן לתכנות, לא ניתן לנעול את הפנס ולמנוע הדלקה מקרית.


מוטוליין 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200

פנסי Ravemen במבחן

Ravemen CR700

מחיר: 314 שקלים ברשת RECYCLES

בפנס לקסדה נדרש להתפשר בין העוצמה הרצויה ומשך זמן ההארה הנדרש. אם שני המאפיינים הללו  נדרשים להיות גבוהים, הם יחיייבו ראש פנס נפרד עם לד אחד או שניים, כבל וסוללה בכיס החולצה או בתיק. זהו פתרון מקובל אך קצת מסורבל. במתארי רכיבה קצרים וכפנס משני, פנס מינמליסטי על הקסדה בלבד יהיה פתרון הולם.

מאפיינים כלליים

משקל: 112 גרם ללא חבק .

מידות: 101X29 מ"מ

סוללה: mAh 2600

גוף הפנס גלילי ועשוי אלומיניום שחור. כפתור הפעלה בודד מואר בקצהו להדלקה ומעבר בין העוצמות השונות.

גומית אטימה לשקע טעינה USB.

החבק לכידון טרפזי ונסגר על ידי גומיה עם תפס קפיצי נוח לתפעול בדומה ל 1600, יציב ואלומת האור אינה רועדת  ומרצדת בתנאי שטח קשים.

לקסדה שלי לא נדרשתי למתאם עקב מבנה הקסדה, אך ניתן לרכוש בנפרד מתאם לגופרו ולהתקין בנוחות על הקסדה.


פנסי Ravemen במבחן

בשימוש

הפנס בעל נורת לד אחת מסוג CREE XM-L2 וישנה עדשה מפזרת בדומה למצב ROAD באחיו הגדול. פיזור האלומה דומה והינו מלבני ונמוך וממזער את הסנוור של הבאים ממול.

זהו פנס המיועד במקור לרכיבת כביש/קומיוטינג וככזה הוא ממלא את ייעודו באופן אופטימלי. בקופסא תמצאו גם שלט חוטי המתחבר באמצעות כבל לשקע ה USB, יעיל יותר בשימוש כפנס כידון אך באופן מפתיע, מצאתי שבהתקנה במקום נוח ונגיש בקסדה, עדיין יהיה יותר נוח לתפעול מאשר למצוא את הכפתור הקטן יחסית בגב הפנס. בכל מקרה, הייתי שמח לשלט בלותות על הכידון במקום.

כפנס ראשי לכידון, הייתי בוחר בו כאשר מתאר הרכיבה מאופיין בעיקר בדרכי 4X4 או שבילים לייט.

כפנס קסדה משלים אני מוצא אותו פחות יעיל בעיקר בגלל העדשה שלו. עוצמות ההארה והסוללה בהחלט יכולות היו להספיק כפנס משלים לסט, אך מפנס ראש המשמש בעיקר לליווי המבט וככזה צריך שיהיה ממוקד עם אלומה עגולה יותר (בדומה ללד השני ב1600), ולהאיר למרחק על מנת שיהיה ניתן למצוא או לאתר אלמנטים, תחילת סינגלים, פניות שמגיעות וכיוצ"ב.

כאשר מפעילים את הפנס על העוצמה הגבוהה, שטף הלומנסים מפצה על מבנה האלומה אבל במחיר של זמן הארה קצר יותר.

עוצמות ההארה מחולקות לארבע רמות ועוד שתיים הבהוב

גבוה – 700 לומנס על 1.6 שעות

בינוני – 400 לומנס על 2.7 שעות

נמוך – 200 לומנס על 5.0 שעות

אקו – 50 לומנס על 22 שעות

הבהוב איטי  – 200 לומנס על 17 שעות

הבהוב מהיר – 50 לומנס על 38 שעות

פנסי Ravemen במבחן
עוצמות ההארה מחולקות לארבע רמות

סיכום

פנס קטן ואפקטיבי כל עוד גבולות הגזרה ברורים. כפנס כידון או קסדה הוא יהיה בן לוויה מצוין למתארים כגון כביש, רכיבה בעיר, לדרכי 4X4 ושבילים לייט. אך לרכיבת שטח אמתית עם כל מה שהיא כוללת, עדיף ללכת על משהו קצת גדול ועוצמתי יותר עם פיזור אלומה מותאם, כזה שיאפשר לכם לדחוף לקצה את מעטפת הרכיבה שלכם ללא מגבלות.


יותר: מחיר, ממדים.    פחות: פחות מתאים כפנס קסדה, לא ניתן לנעול את הפנס ולמנוע הדלקה מקרית.


פנסי Ravemen במבחן

פנסי Ravemen– שורה תחתונה כללית

לרכיבת שטח בקיץ– תמצאו מענה טוב מאוד (וזול יחסית) בסט הפנסים שנסקרו. ה PR1600 ייתן לכם פתרון מצוין בכל מתאר כפנס יחיד או כפנס ראשי על הכידון. וה CR700 עדיין יתר מענה לא רע כפנס משלים על הקסדה למרות החיסרון הקטנטן שמצאנו בפיזור האלומה.

לרכיבת כביש/קומיוטינג– כל אחד מהם בנפרד יהיה פשוט מצוין ונשאר לכם רק להחליט מה אורך הרכיבות שאתם עתידים לרכוב והתקציב המתאים לכם, ולפתוח לכם עונה נפלאה ומאתגרת של רכיבות לילה.

Comments

comments

כתבות נוספות