קסדה במבחן IXS Trigger AM

קסדה במבחן IXS Trigger AM

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

יבואן: funride.co.il מחיר: 645 שקלים מידות: S/M, M/L  משקל: 360 גרם למידה ML

כתב: אריק פלדמן דוגמן פנים: יניב מור יוסף

 IXS הוא ממותגי המיגון וההלבשה היותר מוכרים לרוכב האופניים הישראלי, הרבה בזכות קסדת Trail RS, אחת ממבשרות אופנת הקסדות "המגודלות" (אלה עם המיגון הגולש לכיוון העורף) בעולם. כשהושקה הקסדה בשנת 2013 היא עוררה גלים בשוק ה AM באותה תקופה. היא תוכננה בהשראתו של ר'יצי שלייר והציגה קווים נקיים, סכמת צבעים ייחודית ונכונה וכמובן מיגון נרחב יותר מהקסדות שהיו נפוצות באותה תקופה. לזכותו של פאן רייד היבואן המקומי, יאמר שהוא זיהה מיד את הפוטנציאל של הקסדה, וע"י תמחור הוגן והפצה רחבה מאוד, ה Trail RS הפכה להיות אחד הקסדות הפופולריות בקרב קהילת הרוכבים הישראלית. אחרי 6 שנים שה Trail RS שלטה בפדחת האנדורו של IXS, השוויצרים השיקו לאחרונה את ה TRIGGER AM קסדה חדשה לחלוטין המבוססת על הפלטפורמה של ה RS.

קסדה במבחן IXS Trigger AM
קסדה במבחן IXS Trigger AM

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

ה TRIGGER AM החדשה זוכה למראה עדכני ומיישרת קו עם כל המגמות המקובלת בז'אנר קסדות האנדורו. היא רחבה יותר, אך בעלת פרופיל פחות עמוק מקודמתה. לקסדה 19 פתחי אוורור- 5 פתחים קדמיים ונרחבים לכניסת אוויר, ו 14 אחוריים ליציאת האוויר. גם ה  TRIGGERמכסה חלקים נרחבים של הראש  וגולשת בהגנה אל אזור עורף. הקסדה מגיעה בשתי מידות בלבד והתאמה לפדחת מבוססת על מערכת ה  Ergo-Fit Ultraשל היצרן אשר מהדקת טבעת מלאה סביב היקף הראש ע"י חוגת ראצ'ט בחלקה האחורי. מערכת הראש ניתנת לכוונון אופקי  ע"י שלוש נקודות שמשפיעות בעיקר על גובה הקסדה ביחס למצח/ עיניים. רכיסת הקסדה נעשית ע"י אבזם מגנטי, מאוד יעיל וסופר נוח לשימוש עם כפפות. כפי שמחייבים כללי הז'אנר גם ה  TRIGGER מצוידת בוויזור מתכוונן עם שלושה מצבים מובנים, כשהגבוה ביותר מאפשר "חניה" נוחה של משקפי אבק על הקסדה כשהם לא על הפנים. הקסדה מצוידת במערכת ספוגים איכותיים מאוד, עשויים אריג קול-מקס מנדף הניתנים לפרוק רחיצה והחלפה. ה TRIGGER מגיעה ב 5 צבעים שונים, כולם נאמנים לקו העיצובי הייחודי והנקי של IXS.

בשימוש

ככלל התאמת קסדה לראש היא עניין מאד אישי ומצריך מדידה לפני רכישה, במיוחד כאשר ל TRIGGER יש רק שתי מידות. ה M/L התאימה למימדי הגולגולת המוגדלת של כותב שורות אלו,  ובאופן מפתיע לא נראתה כמו סיר על הראש. (בעיה מוכרת ודיי כאובה של מגדילי ראש עם קסדות אנדורו). הקסדה יושבת טוב על הראש, מערכת הרכיסה ההיקפית והאופקית ממקמת את הקסדה ביציבות על הראש ללא היווצרות של לחצים בצידי הראש או בעורף, ועם אפס תזוזה גם בתאי שטח מטלטלים במיוחד. משקל הקסדה הוא לא מהקלים בז'אנר, אך הוא לא ניכר כלל על הראש. הקסדה מרגישה נוחה וקלה גם אחרי רכיבות ארוכות מאוד. פתחי האוורור הנרחבים מלפנים בשילוב הפתחים האחוריים מייצרים זרימה טובה של אוויר ובכל תקופת המבחן (בתנאי החורף הנוכחיים) הקסדה הרגישה לנו מאווררת מאוד. מהתחושה שקיבלנו, נראה שזרימת האוויר הטובה תוכל להתמודד עם הקיץ הישראלי עד כמה שניתן. שלא כמו ה Trail RS שחלקה הקדמי נמוך מאוד ולעיתים פוגע בשדה הראיה, חלקה הקדמי של הטריגר גבוה הרבה יותר ולא מהווה כל הפרעה. לקסדה וויזור מתכוונן כאמור, מראש מצבו הנמוך ביותר הוא גבוה דיו ע"מ לא להפריע לשדה הראיה גם בירידות תלולות מאוד. האבזם המגנטי החדש שמציגה הטריגר הוא לא פחות מגאוני לטעמנו. כבר נתקלנו באבזמים מגנטיים בקסדות, אך מעולם לא באבזם כלכך יעיל, נוח ואינטואיטיבי לתפעול. החיבור הוא מידי, פשוט מקרבים את שני החלקים אחד לשני והם מתחברים ללא כל אפשרות ניתוק לא רצונית. הפתיחה פשוטה אפילו יותר, לוחצים על חלק בולט מאוד באבזם והוא נפתח- עם כפפות, בלי כפפות, עם אוויר או בחמצון טוטלי אחרי עליה קורעת. קסדת המבחן בצבע שחור הגיע בגימור משי מט- מאוד אופנתי, אך מאוד נוטה להישרט. זוהי נקודת החובה היחידה שמצאנו בטריגר החדשה.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

קסדה במבחן IXS Trigger AM
קסדה במבחן IXS Trigger AM
קסדה במבחן IXS Trigger AM
קסדה במבחן IXS Trigger AM

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

אחרי הצלחת ה Trail RS, IXS לקחו את הזמן וישבו לא מעט הגדר ע"מ להוציא ככל הנראה עוד מוצר מנצח. ה TRIGGER AM החדשה היא קסדה מעודכנת, מלוטשת, נוחה, מאווררת ולטעמנו מאוד יפה. ביחס לקסדות אחרות בז'אנר אופנתי זה, מבנה הקסדה הוא מעודן- לא אגרסיבי וגדול במיוחד, אך עדיין נותן הגנה נרחבת. ה TRIGGER AM תתאים הן לרוכבי אנדורו מסוקסים אך גם לרוכבים ורוכבות שמחפשים מיגון נרחב במראה פחות בוטה.

יותר: נוחות, מראה, מערכת רכיסה, אוורור מצוין  פחות: שריטות בולטות בגימור מט.

קסדה במבחן IXS Trigger AM

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות