rh+ 3in1
קסדה רב שימושית במבחן
יבואן: Pro passion מחיר: 551 שקלים משקל: 240 גרם (בפועל, מידה M)
בחן וכתב: שחר מיליס
+rh האיטלקית היא חברת ביגוד וציוד טכני לספורט שיושבת בעירה Lentate sul Seveso בפאתי מילנו בצפון איטליה. כנראה כפועל יוצא ממקום מושבה, עיקר התמחותה של החברה היא בענפי הסקי והאופניים. מוצרי החברה מתאפיינים בפיתוח מתקדם וחדשני שנעשה בצמוד לדרישות האתלטים של החברה, שימוש בחומרים חדשניים חלקם פרי פיתוח עצמי, וסטייל איטלקי מובהק. מוצרי החברה לתחום האופניים, בכלל זאת הביגוד, האופטיקה והקסדות מיובאים לארץ ע"י חברת Pro passion של לימור כבירי.
הפעם למבחן קיבלנו את קסדת ה 3in1, קסדה מודרנית שנועדה לגשר על הפער האופנתי והדרישות השונות מדיסציפלינות שונות: כביש, גראבל ושטח (ללא אנדורו ו DH במקרה זה)
על המוצר
קסדות כביש וXC הן קסדות מינימליסטיות, בעלות נפח קטן, משקל נמוך אוורור ואווירודינמיות גבוהה, חסרונן העיקרי (בעיקר בשימושי שטח) הן שאינן יושבות "עמוק" מספיק ועלולות להוות פשרה במקרה תאונה עם פגיעת ראש בשטח . זאת בדיוק ניסו (והצליחו) לעשות ב +RH, לייצר קסדה שתראה "נכונה" עיצובית בכל אחת מהדיסציפלינות ומנגד לא תהווה פשרה לא על בטיחות ולא על משקל.
אני רוצה להחמיא ולומר שזוהי קסדה במראה מודרני ושונה מהקסדות האחרות בליין של החברה, אך חשוב מכך, היא נראית טוב! הקסדה בעלת עיצוב ומבנה תעלות אוורור באופן חכם ויעיל, בנוסף ספוגי הריפוד מחוברים יחדיו עם רשת למניעת כניסת חרקים שממוקמת מול כל הפתחים הקדמיים. אמנם לקסדה אין מערכות הגנה מתקדמות כגון MIPS ודומיהן אך מבנה הקסדה העמוק יחד עם ספוגי הריפוד ומערכת הראש יוצרים קסדה אחת מאד נוחה אשר יושבת באופן יציב מאד על הראש גם אם רצועות הסנטר פתוחות לחלוטין. כמו ברוב הקסדות, גם כאן מערכת הראש מתהדקת על ידי סיבוב חוגת הידוק עורפית המאפשרת הידוק ופתיחה של מערכת הראש ביד אחת. רצועות הצד מתלכדות בעזרת אבזם Y רחב השומר על כיווניות ומבנה רצועות העורף והרצועות המרכזיות ישר ומערכת הראש ניתנת לכוונון לגובה. לרצועת הסנטר תוספת ריפוד עם בד נעים אשר משמש גם להחזיק בעודפי הרצועה.
הקסדה מגיעה במספר צבעים: סגול ארגמני (במבחן), שחור, כחול, ולבן שחור. קסדות +rh מוצעות בשתי מידות, XS-M, L-XL אשר מרגישות שיכולות להכיל מגוון רחב של ראשים.
בשימוש
בצדודית, לקסדה קו עיצובי עדכני אשר משתלב באופן מאד אסתטי ללא מצחייה, עם המצחייה הקטנה ועם המצחייה הגדולה. אלו ניתנות להרכבה והסרה בתפיסת סנאפ, ללא ברגים או אבטוחים נוספים. חורי האוורור הנם חלק אינטגרלי ממבנה ומראה הקסדה. לקסדה פתחים גדולים מאד המאפשרים כניסת ויציאת אויר במבנה של כונסי אויר לשיפור הזרימה והסעת האוויר החם מהראש, ויחד עם זאת, החלק העליון של הקסדה נותר מכוסה ברובו (יתרון ממשי ברכיבות ארוכות בשמש). בגלל המעטפת החיצונית עם פתחי האוורור האינטגרליים, ותכנון זרימת האוויר הקפדני, תחושת האוורור הכללית מורגשת אפילו במחוזותינו החמימים.
רמת הגימור והחומרים נראים סבירים מאד ומתאימים לרמת המחיר של הקסדה. בנוסף, ספוגי ההגנה, שניתנים להסרה ולשטיפה, עבים וממוקמים בנקודות המגע עם הראש בצורה טובה. מדבקות הלוגו בצידי הקסדה מחזירות אור, ובנוסף ישנו פס מחזיר אור מאחור כך שגם מי שרוכב בכביש בשעות בוקר מוקדמות או בלילה יוכל לבלוט. מערכת הראש אוחזת את הגולגולת בצורה טובה, אולי אפילו טוב יותר מקסדות יקרות בהרבה. משקל הקסדה הוא 240 גרם במדידה שלנו למידה מדיום. משקל מצוין בשביל קסדה לשימושי XC גראבל וכביש בהם כל גרם חשוב ובמיוחד בתג מחיר שכזה.
אין בעיה להרכיב משקפי שמש גדולים ואלו לא יתנגשו בקסדה או יזוזו בשפשוף תוך כדי חריטה על האוזניים.
בערכה גם שקית בד מיקרופייבר להגנה על הקסדה היפה שלנו וכן סט ספוגים להחלפה.
לסיכום
לאחרונה אנחנו רואים יותר קסדות מינימליסטיות שמתאימות גם לשימושי AM או לחילופין, קסדות AM שנוטות לצד המינימליסטי האהוב כל כך ב XC, כביש ובגראבל. קסדת ה 3in1 של +RH היא דוגמה מצוינת לקסדה פשוטה אך איכותית שקולעת לשלושת האסכולות מבלי להתפשר על נראות או בטיחות ובמיוחד לא על משקל. הוויזורים הניתקים מאד פשוטים להתקנה והסרה ובהחלט משנים את הוויב הנקלט מהקסדה בכל אחד מהמצבים.
ולסיום, איך יודעים שמוצר חדש מוצלח? חכמת ההמונים! זו הקסדה במבחן שקיבלה הכי הרבה שאלות והתעניינות מרוכבים בשטח, וזה מעיד לכל הפחות על עיצוב מוצלח. תקופת המבחן הראתה שגם בסעיף הנוחות והביצועים יש כאן סיפור הצלחה.
יותר: עיצוב, התאמה ונוחות, משקל ומחיר
פחות: לא מצאנו, אם מתעקשים, רצועות סנטר ארוכות מידי ונאלצנו לקצר אותן.