Specialized S-works Prevail 3- קסדה במבחן

יבואן: מצמן את מרוץ          מחיר: 1,295 שקלים             משקל: 304 גרם למידה L

קסדה במבחן- Specialized S-works Prevail 3

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים


כתב: ניב כאל         צילומים: ניב כאל, אורי ניצן, אסף פורת


ה Prevail 3 היא הדור השלישי של קסדת הטיפוס הידועה של ספשלייזד. היא הוצגה לא מכבר ונחתה אצלנו לאחרונה למבחן ישירות מהמגה יצרן האמריקאי. הדור החדש של הקסדה קיבל עיצוב שונה, הושם בו דגש ניכר על הנוחות, אוורור, ביצועים וכמובן הבטיחות. אז איך קסדת הקצה החדשה של ספשלייזד ומה בעצם השתנה בה לעומת הדגם הקודם? הישארו עימי, מתחילים.

בפעם האחרונה שבה קבלתי פריט למבחן היה כשחברי והכתב המיומן, אסף פורת, קיבל זוג גרביים במידה גדולה. הפעם זה מקרה די דומה- חבר וכתב אחר (אורי ניצן), איבר אחר (ראש), פריט גדול מידי (קסדה במידה L)… ובכן לא מתלונן.

שיחה קצרה עם אריק, והופ, מצאתי את עצמי בדרך לאסוף את הקסדה שהמתינה לבוחן עם הראש הגדול בצוות הכביש. S-works prevail 3 בתרגום חופשי, נעשה ונצליח 3. האירוע הזה של מבחן קסדת כביש חדשה פוגש אותי יום לפני שבוע רכיבת כביש בצפון איטליה. על המקום והאזור תוכלו לקרוא בכתבה של אסף. בקיצור, עפ"י התכנון לא יחסרו שעות מבחן לקסדה.

קסדה במבחן- Specialized S-works Prevail 3
קסדה במבחן- Specialized S-works Prevail 3

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מאפיינים כללים

למי שאינו מכיר את עולם המושגים של חברת ספשלייזד, המושג S works שמור לליין דגמי הקצה של החברה בכל התחומים- אופניים במגוון סגמנטים וכמובן ציוד. לרוב מקסימום הטכנולוגיות של היצרן, המשקלים הנמוכים ביותר והמפרטים הגבוהים ביותר מיושמים בפרטי ה S-Works השונים.

מבט ראשוני על ה Prevail 3 שנשלפת מקופסת הקרטון חושף קסדה לבנה שנראית ומרגישה איכותית מאוד, עם גימור ברמה גבוהה, עיצוב יפה ומרשים (לטעמי), ולמראית עין אוורור נרחב מאוד.

להבדיל מקסדות רבות אחרות של יצרנים שונים, פתחי האוורור ב Prevail מסודרים בקווים ישרים לאורך הראש, זאת בשונה מקסדות שהאוורור נמצא באופן מעוגל וכיפתי ביחס לראש. מעבר לתועלת של זרימת האוויר, ללא ספק עיצוב מצוין לכל בעלי הפרעות הקשב למיניהן.

למראית עין ההבדלים בין הדור הנוכחי לדור הקודם הם בחלק האחורי של הקסדה שקיבל עיצוב חדש לחלוטין, כמות פתחי האוורור האורכיים שגדלה מ 4 ל 6 פתחים, והפתח החזיתי האופייני לקסדות של ספשלייזד שנעלם…

קסדה במבחן- Specialized S-works Prevail 3
קסדה במבחן- Specialized S-works Prevail 3
קסדה במבחן- Specialized S-works Prevail 3
הדגם היוצא (משמאל) מול הדגם הנכנס (מימין)

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בשימוש

נוחות כללית- הקסדה מגיעה ב 3 מידות, ומאפשרת התאמה של מערכת הראש להיקף ולמיקום הקסדה ביחס לעיניים ע"י שינוי גובה/מיקום מערכת הראש. קסדת המבחן במידה הגדולה ישבה עלי בול, ונחוותה כנוחה מאוד בכל מצב. הקסדה מגיעה ללא רשת פנימית, וכאן זה עניין של העדפה. לאלו הרוכבים ללא כיסוי ראש (cap) והם לא שופעי שיער, ייתכן ויעדיפו רשת. מבחינתי, האוורור גובר (ובתרגום לאנגלית PREVAIL) אז אני מוותר בשמחה על הרשת. רכיבה ראשונה עם הקסדה, 80 ק"מ עם 2,500 מטר טיפוס- הדקות הראשונות מרגישות כאילו אין קסדה על הראש. הקסדה לא משאירה סימנים על המצח ולא מציקה כלל. היא יושבת יציב על הראש, קרוב לגבות אבל לא נוגעת במשקף. כאמור ניתן לשנות את המיקום ע"י הזזת מערכת הראש קדימה או אחורה.

קסדה במבחן- Specialized S-works Prevail 3

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

אוורור- בחברה טוענים ששטח האוורור ביחס לדגם הקודם גדל ב 24.5%. האוורור של ה-Prevail 3 הוא לא רק שיפור לעומת הדגם הקודם, בחברה טוענים שזו הקסדה המאווררת ביותר שיצרו אי פעם. ספשלייזד הצליחה לייצר את האוורור המשמעותי הזה על ידי "הסרת" גשרי הקצף מהמרכז, ויצרו למעשה ערוצים ענקיים לזרימת אויר. באחד מימי הרכיבה באיטליה, יום מעונן וקריר, לקחתי את קסדת האירו שלי, קסדה טובה של יצרן מוביל אחר, ההבדל באוורור בטיפוס הוא מ ש מ ע ו ת י. מצאתי את עצמי על אף הרוח והטמפרטורה הנעימה, מטפטף הרבה ותר מהימים החמים שקדמו. נכון זאת קסדת אירו, ועדיין, חשוב לציין זאת רק כדי להמחיש את איכות האוורור של ה Prevail 3.

"חניית משקפיים"- התקן עיגון המשקפיים על הקסדה כשהם לא בשימוש בדגם 3 הוא כמעט מעולה, הייתי אומר 9.5 בסולם האושר. אבל אני מניח שההתקן מתנהג אחרת בין דגמי המשקפיים השונים. במקרה של המשקפיים שלי, היה לא קל למקם את הזרועות תוך כדי רכיבה בול בנקודה.

קסדה במבחן- Specialized S-works Prevail 3
קסדה במבחן- Specialized S-works Prevail 3

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

משקל- (תת סעיף של נוחות אם תרצו) איני יודע מי מאתנו רגיש לגרם פה גרם שם על ראשו, אולי WEIGHT WEENIES יעדיפו קסדה קלה בלי MIPS. מעבר לזה, הפרשי משקלים משמעותיים יכולים להשפיע על התחושה ברכיבה ארוכה. המשקל עליו מדווחת ספשלייזד לדגם זה במידהLARGE  הוא 300 גרם, בדיקה במאזניים הביתיים העמידה את המשקל על 304 גרם, נראה לי מדויק מספיק… טווח המשקלים מתחיל ב 250 גרם למידה הקטנה, 260 ו- 300 גרם בהתאמה. לא הכי קלה שיש, אבל עדיין קלה מאוד ביחס לקסדות MIPS אחרות, ניגע בזה מיד.

קסדה במבחן- Specialized S-works Prevail 3

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בטיחות- המדד האחרון במבנה הסקירה, אבל הראשון בחשיבותו. כי הוא מעל הכל זאת תעודת הביטוח שלנו.

בדומה ל-Prevail 2 Vent, ה-Prevail 3 כוללת כלוב העובר בתוך קצף ה EPS. תפקיד הכלוב הוא לשמור שהקסדה לא תתפרק לחתיכות במהלך התרסקות, ולפזר את עומס הפגיעה על פני כל הקסדה ובאופן זה לשמור טוב יותר על הראש.

לא יודע למי מכם יצא לבחון קסדה בהתרסקות, לצערי לי יצא, ויותר מפעם אחת. בנושא זה, אין פשרות. ממליץ לוודא שהקסדות לא ישנות מדי, ואם חטפו מכה מיד לרוץ להחליף. היצרנים מטביעים את שנת הייצור וטוענים לעייפות החומר, מניח שיש בזה גם מן האמת, ובואו, זה שדרוג שאינו דורש אישור מהאישה בבית.

כבר הרחבנו כאן בעבר לגבי הטכנולוגיה ה MIPS (MIPS stands for Multi-directional Impact ). כיום לא מעט קסדות מצוידות בטכנולוגיה זאת או טכנולוגית ספיגה סיבובית אחרת בעלת אפקט הגנה דומה. למי שלא עקב, רק נציין כי מדובר על שכבת ביניים צפה בתוך הקסדה, שתפקידה לספוג את התנועה הסיבובית בעת חבטה, ובכך להקל באופן ניכר על חומר פגיעת הראש (מייצרת תנועה של 10-15 מ"מ). חשוב מאוד!!! הטכנולוגיה הזאת נמצאת בקסדות בניין, אופנועים ועוד. במקרה של ה Prevail 3, ספשלייזד משתמשים בגרסה החדשה ביותר של הטכנולוגיה- ה Mips לייט. אותה אפקטיביות, במשקל נמוך יותר ובפרופיל דק יותר שלוקח פחות מקום מחלל הקסדה.

קסדה במבחן- Specialized S-works Prevail 3

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

גם הפעם ספשלייזד לקחו מוצר מעולה (Prevail סימן 2), והפכו אותו למעולה אף יותר- להלן Prevail 3.

ה Specialized S-works Prevail 3 היא לא קסדה זולה, אבל קסדה היא כנראה אחד האביזרים שאם תדרשו להם, הוא החשוב שבהם. נוחותה ואוורורה של קסדה גם משפיעים על איכות הרכיבה, ולכן מי שמוכן לשלם את הסכום, אין התלבטות- שווה להשקיע במוצר איכותי, נוח, מאוורר ובטיחותי.

רכבתי שבוע אינטנסיבי מאוד עם הקסדה, בתנאי משתנים כולל ימי טיפוס חמים במיוחד- מי שחשוב לו האוורור של הקסדה, ימצא את ה Prevail 3 כקסדה מעולה, נוחה ובטיחותית. אצלי היא בהחלט המועדפת כרגע.


יותר: נראות, איכות גימור, אוורור, נוחות, בטיחות.

פחות: משקל טוב למידות הקטנות, גבוה למידות הגדולות. אבזם סגירה רגיל ולא מגנטי, חריצי עיגון למשקפיים דורשים תמרון מורכב, מחיר.


קסדה במבחן- Specialized S-works Prevail 3

Comments

comments

כתבות נוספות