Met Terranova

קסדת AM במבחן

יבואן: מוטו אופן   מחיר: 490 שקלים     משקל: 375 גרם למידה L

קסדת AM במבחן Met Terranova

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

כתב: אריק פלדמן

חברת הקסדות האיטלקית MET נוסדה ומנוהלת מטמלונה אשר בלב האלפים האיטלקים, אזור רווי אתרי רכיבה וסקי מהטובים בעולם, מיקום אידיאלי לחברה אשר מייצרת קסדות אופניים וסקי.

MET חדרה לתודעה של רוכב האופניים המקומי בתחילת שנות האלפיים עם דגם ה- Parachute המהפכני, מהיחידים שהציעו אז הגנת סנטר מינימאלית לרוכב ה AM המסוקס לפני שהמציאו את האנדורו. היום חברתMet  היא אחת החברות המוכרות בעולם בתחום ההגנה על הגולגולת עם ליין קסדות ענק לכל הז'אנרים ולכל תקציב הן בשטח והן ובכביש. אחד הדגמים האחרונים שהשיקה החברה הוא ה Terranova, קסדת AM  לכל כיס שיושבת בין דגם ה Echo הפשוט והזול ביותר במשפחה, לבין דגם הקצה של המשפחה ה Roam. ה Terranova מוצעת עם מנגנון Mips או בלעדיו. למבחן קיבלנו את הדגם הפשוט ללא מנגנון ה Mips.

קסדת AM במבחן Met Terranova
קסדת AM במבחן Met Terranova

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מאפיינים כללים

  • קסדה ליישומי AM/ אנדורו
  • קליפת פוליקרבונט על בסיס פולימר EPS
  • וייזור מתכוונן עשוי פלסטיק גמיש עם אפשרות לקבע משקפי אבק
  • מנגנון התאמה Safe-T DUO
  • חורי קיבוע למשקפי שמש בקדמת הקסדה
  • 17 פתחי אוורור
  • ספוגים מתפרקים וניתנים לכביסה
  • רצועות מקובעות לבסיס הקסדה
  • משקל: 375 גרם למידה L
קסדת AM במבחן Met Terranova
קסדת AM במבחן Met Terranova

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

ה Terranova מציעה כיסוי נרחב הגולש עמוק לעורף הרבה יותר מקסדות AM אחרות. היא בנויה סביב מבנה סטנדרטי של בסיס פוליאורטן מוקצף (קלקר) שאמור לספוג את עומס המכה לכשתבוא וקליפת פוליקרבונט דקה המכסה כמעט את כל פני הקסדה ללא תפרים. מערכת ההתאמה של הקסדה מתבססת על מנגנון Safe-T DUO של Met שמציעה התאמה של קוטר המערכת ע"י גלגלת קטנה ונגישה ואפשרות לשנות את גובה המנגנון ביחס לפדחת וכך למעשה לקבוע את גובה חזית הקסדה ביחס למצח. כיאה לקסדת AM/ אנדורו מהדור החדש ה Terranova מצוידת בוויזור מתכוונן רציף ללא נק' קיבוע, כשבמצבו העליון ביותר הוא מאפשר חניה נוחה של משקפי אבק על חזית הקסדה אם אתם ממש מקפידים על כל כללי הז'אנר. אם אתם מאלה שפחות מקפידים על מראה אנדורו מסוקס ורוכבים עם משקפי שמש ולא משקפי אבק, ה Terranova מציעה גם חניה נוחה ומאובטחת למשקפי השמש שלכם בחזית הקסדה כשהזיעה עולה על גדותיה או ערפל ממש סמיך מתקיף אתכם באמצע היער- על כך בהמשך.

קסדת AM במבחן Met Terranova
קסדת AM במבחן Met Terranova

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בשימוש

שוב דבר במראה או בגימור של Terranova לא יכול לרמז שלא מדובר על עוד קסדת קצה אופנתית לרוכב המסוקס. הקסדה שלנו בצבעי שחור אדום נראתה מעולה ומשכה מבטים רבים ולא מעט שאלות על הדגם. לא מדובר על קסדה קטנה, כלומר היא יכולה לגמרי לתאום את אופנת קסדות האנדורו למרות שהיא לא מוגדרת ככזאת (ע"י היצרן). באופן מפתיע גם במידה L שנותנת לרוב הקסדות מראה של קסדת מפקד טנק, היא נראית מאוד פרופורציונית ולא גדולה במיוחד. באופן אישי הקסדה הייתה לי נוחה מאוד. מערכת הראש, מקמה אותה מעולה ביחס לעיניים (לא נמוך מידי ולא גבוה מידי על המצח) ולא הרגשתי כל לחץ או אי נוחות כל תקופת המבחן. למרות שלקסדה "רק" 17 פתחי אוורור היא הרגישה מאוד מאווררת גם ביחס לקסדות עתירות תעלות אוורור ופתחים. גם בסעיף ניקוז הזיעה נרשמה הצלחה, הספוג הקדמי מצליח לספוג/ להסיט את הזיעה ולא חוויתי נזילות על העיניים. הוויזור שמרגיש מעט גמיש בתחושת יד, דווקא שומר על צורתו בכל מצב ולא דורש תיקונים קוסמטיים בגלל מראה מרושל… הפטנט שלMet  לחניית המשקפיים הוא שוס אמיתי. כאחד שנוהג להגיר כמויות זיעה לא הגיוניות בעונה הקשה שלרוב מגיעות למשקפיים, פתרון של חניית משקפיים על הקסדה הוא קריטי עבורי. לרוב כל הפטנטים שמציעות החברות השונות מאפשר אמנם חניה של המשקפיים אבל הוא לא ממש שומר אותם במקום ברכיבה מטלטלת. במקרה של ה Terranova, פרט לקיבוע של החורים עצמם שיוצרים לחץ על זרועות המשקפיים, הוויזור יורד על המשקפיים ושומר עליהם שם בבטחה גם ברכיבה ממש מטלטלת במורד סינגל אנדורו עצבני, כך שהסכנה שהמשקפיים יעופו מהקסדה וידרסו בתאונה עצמית יורדת כמעט לאפס.

קסדת AM במבחן Met Terranova
קסדת AM במבחן Met Terranova

סיכום

ה Terranova של Met לא מתיימרת להציע שיטות הגנה או שיכוך מכות חדשות ומהפכניות וגם לא פיצ'רים ייחודיים של כונסי אוויר. אבל היא מציעה הגנה נרחבת, מראה סופר מעודכן לז'אנר, משקל מצוין, ונוחות שימוש + אוורור לא רעים בכלל. כל זה בתג מחיר נוח מאוד של 490 שקלים. אומנם לא בדקתי עד כמה היא יעילה בהתרסקות (תודה לאל), אבל מבחינתי ה Terranova הייתה הפתעה מאוד נעימה ודי מהר היא הפכה לקסדה החביבה עלי ברכיבת אנדורו.

יותר: מראה, נוחות, משקל, חניית משקפיים יעילה     פחות: לכאורה מערכת הגנה בסיסית בהתרסקות.

קסדת AM במבחן Met Terranova
קסדת AM במבחן Met Terranova
קסדת AM במבחן Met Terranova

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות