Bontrager Rally

נעלי AM/אנדורו במבחן

יבואן: CTC טרק ישראל   מחיר: 690  שקלים    משקל: כ 450 גרם לנעל במידה 44

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

בחן וכתב: שחר מיליס

ליין הנעליים של בונטרגר עמוס בדגמים רבים של נעלי רכיבה בטווח מחירים רחב ולייעוד שונה. בתחום נעלי ה AM, נעל הפלאטליין אשר היתה נעל הפלאט הראשונה של בונטרגר, נחשבת כהצלחה ולכן החליטו בבונטרגר שראוי שתהיה נעל דומה גם בגרסת קליפלס. כך נולדה הראלי, נעל באוריינטציה של רכיבות גרביטציה, לרוכב שמחובר לשטח ואוהב את הפשטות של נעל קז'ואלית עם שרוכים, ללא רעש וצלצולים ומספיק הגנה גם לרכיבות אגרסיביות.

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

מאפיינים כללים

הראלי היא נעל קלה יחסית בקטגוריית AM, כ 450גר' לנעל בודדת במידה 44. היא אחותה התאומה של נעל הפלאטליין שבחנו כאן במגזין לפני שנתיים. השתיים חולקות את אותם מאפיינים, חומרים, מבנה וקשיחות. נעל הפלאטליין קטפה מחמאות רבות ולאור אלו, אין פלא שבונטרגר החליטו גם על נעל קליט המבוססת על עיצוב זה. זוהי נעל לרוכב השבילים האגרסיבי, לרוכב האנדורו המסוקס או לחשמלוק הסקרן שפותח תאי שטח חדשים בהם אף צמיג לא התגלגל מעולם. הראלי היא נעל מרופדת ונוחה בעלת איזורים מוקשחים להגנה, סוליה קשיחה והרבה מקום לבהונות. הנעל בעלת המאפיינים הפשוטים מיוצרת בתהליכי ייצור מתקדמים מחומרים סינטטיים דקים וקשיחים המולחמים ברוב נקודות החיבור ומושלמת בתפרים בנקודות העיבוי והחיבור בין חלקי הגפה, אך שומרת על פשטות נקייה. החומרים מרגישים איכותיים ומאפשרים לנעל להיות קשיחה ומגינה בנקודות המעובות (תמיכה בקרסול ובהונות) ולהיות גמישה מספיק כדי להיות נעל נוחה לימים ארוכים על האוכף ומחוצה לו, כאשר יש צורך לצעוד עם האופניים או אפילו לשבת לקפה/בירה עם בגדי הרכיבה לאחר הרכיבה.

עיצוב הגפה השחורה במראה נקי עם עיטורים בצבע לבן מקנים לנעל מראה ייחודי וצנוע. בחלקו הקדמי העליון ישנה שורה אחת בלבד של חרירי אוורור. לשונית הנעל עשויה בד מאוורר המאפשר לרוב החום הנאגר והלחות להתפזר. חורי אוורור נוספים ממוקמים בצדה החיצוני והפנימי של הגפה. המשמעות של מיעוט חורי האוורור בחלקה הקדמי של הגפה היא שהנעל יותר אטומה לכניסת מים ברכיבה בעשב רטוב או שביל בוצי, ועבור ימי הקיץ, האוורור מהצדדים ואידוי זיעה דרך הלשונית מספק פתרון משביע רצון.

הידוק הנעל נעשה בצורה המסורתית על ידי שרוכים והידוק נוסף בעזרת רצועת וולקרו הלופתת את הנעל והשרוכים. הלשונית המרופדת מחוברת מבפנים לשתי רצועות גמישות הלופתות את הרגל. אלו מחזיקות את הלשונית כך שלא תזוז הצידה לעולם אך גם גורמות להידוק השרוכים ללפות את הרגל בצורה מחבקת ויציבה.

לנעל סוליית ויברם בעלת שלושה איזורים: קדמי+אחורי בעלת תבנית זיגזג לשיפור אחיזה לאותם מקומות בהם צריך לדחוף את האופניים או לשימוש יותר קז'ואלי לפני או אחרי הרכיבה. והאיזור המרכזי בעל תבנית מרובעת עם חריצים רדודים. אזור הקליט שקוע דיו כך שהקליט לא נוקש ברצפה כשהולכים בבית או על הכביש, מבנה חריץ הסוליה מוליך את הפדל להתחברות קלה והושבת הנעל על מסגרת הפדל.  אני רוצה לציין לטובה את קשיחות הנעל, נעלי שבילים רבות מספקות הגנה טובה על הבהונות אך לצורך נוחות מחוץ לאופניים מקריבות את הדבר החשוב בנעל רכיבה, העברת הכח ותמיכה מספקת מול הפדל. הראלי קשיחה מספיק כדי לתמוך במשקל הרוכב גם בדרופים או פניות בG גבוה ואפילו שומרת על כף הרגל מהרגשת הלחץ של הפדל ברכיבות ארוכות למרות שאינה קשיחה כנעל XC תחרותית.

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

על השביל

את המבחן התחלתי מספר חודשים לאחר סיום מבחן נעל השטח Sidi Dimaro. באופן מיידי מורגשת הנוקשות של הגפה והסוליה לעומת החברה מאיטליה. מבנה הנעל רחב וגבוה ומתאים לבעלי כף רגל רחבה ו/או עבה. באופן מובהק יש המון מקום בתא האצבעות בנעל הזו. דבר נוסף ומאד מורגש שלצערי לא עודכן, בדומה לאחותה הFLATLINE, גם בראלי יש איזור קשה וחד באיזור לולאת השרוכים העליונה. זו ננעצת ברגל ומהווה נקודת לחץ כואבת המאלצת לרכוס את הנעל באופן רפוי. לשמחתי, רצועת ההידוק מאפשרת הידוק מספק מעל השרוכים ושומרת את הרגל בתוך הנעל באופן יציב.

המשקל הנמוך יחסית של זוג הנעליים מורגש מאד ומרגיש נכון יותר בהשוואה לנעליים אחרות כבדות יותר בז'אנר. מבנה הנעל מספיק קשיח לתמוך במשקל הגוף גם על פדל ללא כלוב, אך ללא ספק הנעל מעבירה תחושת שטח ובטחון כאשר משתמשים בפדל עם כלוב. היתרון בנעל קז'ואלית הוא שהיא מאפשרת הליכה רגילה ללא נקישת הקליט ברצפה וללא התאמת צורת ההליכה כפי שקורה לא מעט כאשר לנעל מבנה קשיח מאד.

במבחן הזמן

הנעל אצלנו במבחן מספר חודשים ובינתיים אינה מראה סימני שחיקה ניכרים לא בגפה ולא בסוליה. למעשה, הפלאטליין (אחותה התאומה לפדלים שטוחים) אצלי בשימוש קבוע כבר למעלה משנתיים ומחזיקה מעמד מצויין. עם הזמן, תחושת הקושי והסינטטיות נעלמה כליל אך נקודת הלחץ באיזור לולאת השרוכים העליונה מסרבת להתמוסס. עם הזמן למדתי לרכוס את הנעל מספיק אך לא יותר מדי. הייתי רוצה להדק את הקשירה יותר לו היה ניתן לעשות זאת ללא תחושת מכשיר עינויים.

מבנה הנעל עמיד, קווי ההלחמה נשארים סגורים ויציבים, התפרים מחזיקים מעמד ואין סימני שקיעה בחומר המוקצף בולם הזעזועים EVA, סדקים או קימוטים יוצאי דופן. הסוליה אפילו לא מראה צלקות או קילופים. המסקנה הנובעת מכך היא שנעל זו צפויה להחזיק תקופה ארוכה או שימוש אינטנסיבי ארוך ולהישאר פונקציונלית.

סיכום

הראלי היא נעל פשוטה למראה שעושה את העבודה אליה תוכננה- להיות נעל נוחה, קשיחה ועמידה לרכיבות אגרסיביות. רוחב הנעל וחלל תא האצבעות הגדול יהוו יתרון לרוכבים רבים. נקודת הלחץ באיזור לולאת השרוכים אמנם לא התרככה עם הזמן אך ייתכן שלא תפריע לכולם (בהתאם למבנה הרגל).

בכל מקרה גם נעל הראלי נכללת במדיניות החלפת המוצר של בונטרגר, על פיה שמורה ללקוח הזכות להחזיר את המוצר לחנות ולהחליפו במוצר אחר של המותג עד 30 יום אחרי הקניה ללא שאלות.

בשורה התחתונה, בונטרגר קלעו למטרה לא רע עם הראלי, וזו ללא ספק תשמש אותי עוד זמן רב.

 

יותר: קשיחות, נוחות, משקל, עמידות       פחות: עשוי להיווצר לחץ מקומי בשריכת הנעל לבעלי מבנה רגל מסוים

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

כתבות נוספות