2021 Israel Enduro Series

תקנון תחרות 1#- 3.4.2021

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

צילומים: ליאור דיין, אביב לרר, לילך וויס, אסף זהבי

שלום לכולם,

ההכנות לליגה נמצאות בעיצומן ואנו שמחים ומתרגשים לשתף אתכם בתקנון תחרות האנדורו הראשונה בסבב ליגת האנדורו של ישראל לשנת 2021 שתערך ב 03.04.2021

התקנון ארוך, מפורט ומכיל פרטים רבים וחשובים מאוד. אנא הקדישו לכך זמן וקראו היטב את כל הפרטים.

לשון התקנון והאתר הם לשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך הם פונים לרוכבות ולרוכבים באופן זהה

קצת רקע על תחרויות אנדורו

תחרות אנדורו היא תחרות שבה המשתתף נמדד רק על מקטעים מסוימים מכלל התחרות, רובם במגמת ירידה. המקטעים נקראים סטייג'ים – Stages והמדידה מתבצעת על כל סטייג' בנפרד. בשונה מסגנון הדאון היל (DH) בתחרויות האנדורו הרוכב נדרך לטפס במעלה ההר לתחילת הסטייג' בכוחות עצמו בדרך המסומנת ע"י המארגנים. לעיתים הוא ידרש לעשות זאת בתוך מגבלת זמן שתוגדר, ולעיתים ללא מגבלת זמן – תלוי בהחלטת המארגן. (במקרים מסוימים המארגן יאפשר עליה ברכבל / הקפצות בחלק מהסטייג'ים). מקטעי העלייה מכונים מקטעי "ההתשה".

מנצח התחרות יקבע עפ"י הזמן המצטבר הנמוך ביותר (סך כל התוצאות הפרטניות מהסטייג'ים, סטייג' 1 + סטייג' 2+ סטייג' 3….= זמן מצטבר)

תחרויות האנדורו בכל העולם ידועות כתחרויות מאתגרות, מהנות, עתירות באדרנלין ובאנרגיות מטורפות אך המטרה היא כמובן לרכב מהר ולנצח. התחרויות מבוססות על ערכי יסוד חשובים בהם חברות ערבות ועזרה הדדית, ספורטיביות, ושמירה על הטבע, כל זאת תחת שמירה על חוויה מהנה לרוכבים ולצופים.

ההסתמכות העצמית ויכולת תפעול תקלות אישית הן מאבני היסוד של ספורט האנדורו. על כל רוכב להיות בעל יכולת לתפעל תקלות אישיות כגון תקרים, קריעת שרשרת, עיקום ידיות כתוצאה מנפילה וכולי. חל איסור לקבל עזרה טכנית חיצונית מגורם שלא משתתף בתחרות, בכלל זאת מועדונים/ חברים/ הורים/ מכונאים וכו'. תינתן אפשרות לעזרה חיצונית רק באזור העזרה הטכנית שיפורסם מראש (Tech Zone). ערבות הדדית היא כאמור ערך יסוד של ספורט האנדורו, לכן אנו ממליצים בחום לעזור לכל מתחרה אחר על המסלול שנתקל בבעיה (רק מתחרה יכול לעזור למתחרה אחר).


תחרות אנדורו היא תחרות מאתגרת, המצריכה רמת מיומנות גבוהה ברכיבה, על כל רוכב להיות מודע ליכולות שלא ולסיכון בהשתתפות בתחרות בסגנון זה , לרכב על המסלולים ולהכירם לפני יום התחרות, ההשתתפות היא על אחריות הרוכב בלבד.


1070×200

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

תקנון תחרות #1 בסבב ליגת האנדורו הישראלית לשנת 2021

מיקום האירוע

יפורסם ב- 28.03.2021

חניה

יפורסם ב- 28.03.2021

תחרות בזמן קורונה

בעת קבלת ערכת המשתתף מחויב כל משתתף להציג בדיקת קורונה רשמית עם תוקף של עד 4 ימים מיום קבלת הערכה, או לחילופין דרכון ירוק/ תעודת מתחסן בתוקף.

הרשמה

ההרשמה תיפתח ביום רביעי ה-03.03.2021

הרישום לתחרות הוא עדות לכך שכל רוכב הסכים לחוקי ותקנות התחרות.

הרישום לתחרות הוא עד ה- 28.03.2021 או עד 250 משתתפים (כל הקודם זוכה).

עלות השתתפות

  • 200 שקלים לרוכב בקטגוריות ה-Enduro וה- Full Enduro
  • 150 שקלים לרוכב בקטגוריית ה- Mini Enduro.

חובה על כל המשתתפים להיות חברים באיגוד האופנים לשנת 2021 (עם בדיקה רפואית בתוקף).

חברות באיגוד לשנת 2021 תעלה 50 שקלים לכל השנה.

פרסים

פרסים יקרי ערך למנצחי קטגוריית ה 19+Full Enduro (גברים ונשים) בחסות רן זילכה.

גם מנצחי שאר הקטגוריות יקבלו פרסים גדולים בחסות טובי המותגים והיבואנים בישראל.

1070×200

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

לוחות זמנים

יום אימונים רשמי- יום שישי 02.04.2021

  • יום אימונים (פתוח לכולם גם למי שלא מתחרה)
  • 08:30- 16:00 אימונים רשמיים על מסלולי התחרות.
  • 10:00-16:00 הרשמה

יום התחרות- יום שבת 03.04.2021

  • 09:00-13:45 תחרות
  • 14:00-14:30 פודיומים
  • 15:00-16:00 סגירת הדוכנים וקיפול האירוע.

אימונים

המסלולים יהיו פתוחים לאימונים ב-03.04.2021.

  • ביום האימונים לא תינתן אופציה להקפצות.
  • אין הגבלה על מספר ה"ראנים" באימונים אך על כל מתחרה להגיע למעלה ההר בכוחות עצמו ללא עזרת רכב או כלי ממנוע אחר.
  • רק רוכבים בקטגוריית הE-Enduro יורשו להתאמן על אופנים חשמליים ביום האימונים הרשמי.
  • לתשומת לב המתאמנים – תיתכן נוכחות של רוכבים שאינם מתכוונים להשתתף בתחרות על המסלולים. יש לנקוט זהירות יתרה!

הערכת זמני תחרות

Full Enduro– ארבע סטייג'ים: 1:45-2:30 שעות זמן התשות בסה"כ + כ- 10 דקות זמן מנצח לכל ארבעת הסטייג'ים.

Enduro– שלושה סטייג'ים: שעות זמן התשות בסה"כ +כ- 7 דקות זמן מנצח ל-3 סטייג'ים.

Mini Enduro- שני סטייג'ים: 0.5-1:00 שעות זמן התשה בסה"כ + 4.5 דקות זמן מנצח ל-2 סטייג'ים.

מהלך התחרות

  • כל הרוכבים יתחילו את הרכיבה בתחתית המסלולים ויוזנקו על פי קטגוריית גיל.
  • ההתשות (העליות) יהיו עם זמן גג (מאוד מאוד נדיב) שבו הרוכבים יהיו חייבים לסיים את ההתשה.
  • כל רוכב יזנק לסטייג' בזמן שירצה ולא יהיו זמני זינוק הקבועים מראש.
  • הרוכב המנצח הוא זה שעשה את הזמן הקצר ביותר המצטבר (רק של הסטייג'ים) בכל קטגוריה.
  • לא ניתן לשנות קטגוריה במהלך יום התחרות ( אם נרשמתם ל-4 סטייג'ים לא תוכלו לשנות ל-3 סטייג'ים וכו')
  • התחרות תתקיים לפי תקנוני ה-UCI ואיגוד האופניים בישראל

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

קטגוריות משתתפים

  • יתכן וזמני הזינוקים והקטגוריות ישתנו, יש לעבור על התקנון שוב בשבוע התחרות
  • בקטגוריה עם פחות מ-5 משתתפים יהיה ניתן לעשות איחוד קטגוריות גיל על פי החלטת המארגן.
  • קטגוריות הגיל הן שנתיות, ומחושבות על פי גיל הרוכב כאילו נולד בתאריך ה 1.1 של שנת לידתו. לדוגמא, רוכב שנולד ב-20.10.2001 ייחשב בתחרות כבן 20 על אף שימלאו לו 20 במדויק רק באוקטובר הקרוב.
  • יתכנו שינויים בקטגוריות בהתאם להחלטת המארגן.
  • לצורך עמידה בגיל מינימום (גיל 9) ייחשב תאריך הלידה המקורי של הילד/ה: בתחרות יוכלו להשתתף רוכבים שנולדו לפני ה-03.04.2012.

סטייג'ים

  • יש להמתין לסימן אישור מהשופט לפני הזינוק לסטייג'.
  • יש לזנק עם רגל אחת על הרצפה.
  • כל רוכב יוזנק בפער של מינימום 30 שניות מהרוכב שלפניו. (ממליצים- ניתן לזנק יחדיו אם רוצים)
  • יש להקשיב להוראות המארגן, השופטים והצוות.
  • יש לרכב אך ורק בשביל הברור, אין ליצור קווים "יצירתיים", אין לקפוץ מעל או לרכב על סרט סימון או כל סימון אחר. רוכב שיעשה את אחד מהדברים הנ"ל יפסל באופן מיידי מהשתתפות בתחרות.
  • במידה והרוכב נופל וחוצה סרט סימון, על הרוכב לחזור לאותה הנקודה שבה הוא נפל ולהמשיך משם.
  • במידה והרוכב נפצע באופן שלא מאפשר המשך רכיבה יש להודיע למרשל שבאזור. במידה ואין מרשל, יש לעדכן את הרוכב שאחריו במידת הצורך הרוכב המודיע יקבל אפשרות לראן חוזר (על פי החלטת המארגן- אחרי הכל בטיחות החברים שלכם יותר חשובה מהכל).

התשות (עליות)

פרטי ההתשות יפורסמו ב- 28.03.2020

  • התשה לסטייג' 1
  • התשה לסטייג' 2
  • התשה לסטייג' 3
  • התשה לסטייג' 4
    • כל הרוכבים יזנקו בתחתית הסטייג'ים ועליהם יהיה להגיע ברכיבה לתחילת הסטייג'ים (שיהיו במעלה ההר).
    • עליות ההתשה יסומנו מראש – אין לעלות בדרכים אחרות ויצירתיות. יש לרכב אך ורק על פי הסימונים.
    • יש לרכב בצד ימין לאורך כל העלייה (יתכן ויהיו רכבים בשטח).

מיגון

  • חובה לרכב עם קסדה מלאה Full Face. אין להוריד את הקסדה במהלך התחרות גם במקטעי העלייה.

 במידה והולכים ברגל ניתן להוריד את הקסדה. רוכב שירכב ללא קסדה יפסל במקום.

  • חובה לרכב עם מגיני ברכיים.
  • חובה לרכב עם כפפות מלאות.
  • מומלץ מאד לרכב עם משקפי אבק, מגני מרפקים, ומגן גב/גוף.

 * רוכב שיגיע ללא קסדה מלאה, מגיני ברכיים וכפפות מלאות לא יוכל לזנק.

אופניים

מומלץ להגיע לתחרות עם אופני שבילים או אנדורו. התחרות הינה במגמת ירידה אבל על הרוכבים יהיה לפדל למעלה ההר בכוחות עצמם כך שיש לשים לב שהאופנים שבוחרים מתאימים גם לטיפוס וגם לירידה.

  • משתתפי קטגוריית E Enduro: יש להגיע עם אופנים חשמליים תקניים עם מהירות מוגבלת בהתאם לחוק/תקן בישראל ולא "פרוצים". לפני ואחרי התחרות תתקיים בדיקת תקינות לאופנים והם יחויבו בהגבלה של עד 25 קמ"ש (על פי החוק)
1070×200
77246358_468656050673983_6238182333761978368_o-custom
dsc7503-custom

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

בטיחות ופציעות


תחרות אנדורו היא תחרות מאתגרת, המצריכה רמת מיומנות גבוהה ברכיבה, על כל רוכב להיות מודע ליכולות שלא ולסיכון בהשתתפות בתחרות בסגנון זה , לרכב על המסלולים ולהכירם לפני יום התחרות, ההשתתפות היא על אחריות הרוכב בלבד.


מתחם עזרה ראשונה ימוקם במרכז האירוע באזור סיום הסטייג'ים.

בתחרויות יהיו לפחות 2 נציגי עזרה ראשונה (חובשים) הניידים על טרקטורון ורכב שיוכלו להגיע לכל האזורים ביער.

על מספר המתחרה יהיה את מספר המארגן והמספר של נציג העזרה הראשונה.

במהלך יום האימונים הרשמי של התחרות (03.04.2021) יהיה מרכז עזרה ראשונה.

בזמן האימונים והתחרות במידה ורוכב נפצע ואין לידו איש עזרה ראשונה הרוכב שאחריו צריך להודיע למרשל הבא על המסלול. במקרים ספציפיים יינתן לרוכב העוזר ראן מדידה חוזר על אותו הסטייג' – להחלטת מנהל התחרות.

פרוטוקול זעזוע מוח

בישראל אין מודעות מספקת לזעזועי מוח הנגרמים מנפילה על הראש (קורה גם עם קסדת פול פייס).

כל רוכב שנופל על הראש/נופל נפילה קשה חייב לקבל את אישור איש צוות רפואי המוסמך לכך שהוא כשיר לחזור לרכיבה במיידי לאחר שלילת זעזוע מוח על ידי איש צוות רפואי.

  • רוכב שנפצע במהלך התחרות צריך להודיע למרשל שבאזורו.

תנאי השתתפות

  1. אישור בדיקה רפואית (ארגומטרית) שנתית בתוקף ממכון רפואת ספורט מורשה על שם הרוכב על פי חוק הספורט. האישור הרפואי יועלה לדף ההרשמה באתר כחלק מתהליך הרשמת הרוכב.

בדיקה ארגומטרית (בדיקת מאמץ קרדיולוגית הנקראת גם "מבחן מאמץ", כאשר הנבדק מדווש על אופני כושר או הולך/רץ על מסילת כושר). הבדיקה הרפואית תקפה לשנה והיא בדיקת חובה עבור ספורטאים חובבים המשתתפים בתחרויות המנוהלות על ידי או ביחד עם איגוד האופניים בישראל, כמו תחרויות האנדורו שלנו. משך הבדיקה כ-15 דקות. בסיומה קרדיולוג מנתח את התוצאות שנמסרות תוך מספר דקות למטופל. להלן רשימה של מכוני ארגומטריה מורשים ופירוט החזרים. הרשימה אינה מעודכנת (לא מצאנו מעודכנת יותר, אז נא להתקשר טרום הנסיעה למכון זה או אחר):

  1. חתימה על טופס הצהרת בריאות, ויתור על זכויות ושחרור מאחריות.
  2. במידה והמשתתף מתחת לגיל 18 נדרשת חתימת הורה.
  3. תשלום דמי ההרשמה באתר התחרות.
  4. מספר מתחרה רשמי על האופניים (אין לגזור או להסתיר ספונסרים המופיעים על המספר).
  5. ציוד מיגון ככתוב בתקנות.
  6. אופניים תקינים.
  7.  חובה להיות חבר איגוד האופניים בישראל. הרשמה לאיגוד היא בתשלום של  50 שקלים לשנה!
  8. לא חובה לערוך ביטוח תאונות אישיות לעוסקים בספורט תחרותי, אבל אנחנו מאוד ממליצים על כך (ומבוטחים בעצמנו). ביטוח טוב זה חלק מהמקצועיות של רוכב ומתחרה, חלק מהאחריות שלנו כלפי ילדינו, כלפי המשפחה והעסק. בין אם זה פינוי באמבולנס או במסוק, השתתפות בטיפולי פיזיותרפיה בשיקום מפציעה, השלמת כושר עבודה או סיוע בתרופות, הספורט שלנו מאתגר, האחיזה בשטח אינה מדע מדויק, נפילות קורות, פציעות מתרחשות ועדיף להיות מוכנים ליום סגריר.
    ניתן לפנות אל:

רוכבים בטוח- חברת מגדל

ניסטל ביטוח ופיננסים
שוונג

גיא רדר סוכנות ביטוח

אין באמור כדי להוות הצעה או המלצה מטעמנו על מוצר ביטוחי זה או אחר או על נותן שירות בתחום הביטוח. כל אחד צריך לעשות בעצמו את הבדיקות ולהחליט מה הכי נכון, כדאי ומתאים לו.

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

מדיניות ביטולים

א. במידה ורוכב נפסל, הרוכב לא יקבל את דמי ההרשמה בחזרה (גם אם הפסילה הייתה לפני התחרות – למשל הגיע ללא קסדה מלאה/מגיני ברכיים/החלטת שופט…)

ב. עד חמש עשרה יום לפני התחרות ניתן לבטל השתתפות ולקבל החזר כספי מלא או זיכוי להשתתפות בתחרות אחרת בליגת האנדורו הישראלית.

ג. ביטול השתתפות מצד הרוכב פחות מ-15 ימים לפני התחרות, קרי לאחר 8 בנובמבר בשעה 00:00, לא יזכה בהחזר כספי כלל.

עם זאת, עד 7 ימים לפני התחרות יהיה ניתן להחליף משתתף במשתתף אחר בעלות דמי טיפול של 30 ש"ח (אך ללא קבלת החזר כספי או זיכוי).

כללי עשה ואל-תעשה

יש לשמור על התנהגות ספורטיבית, מכבדת ומכובדת בחיים בכלל ובתחרויות אופניים בפרט.

אין להשליך או לייצר פסולת במהלך התחרות. כל פסולת שרוכב מייצר (עטיפות חטיפים וג׳לים, פנימיות, בקבוקים, ניירות טואלט) עליו לאסוף עימו ולפרוק בנקודות הזינוק או במתחם הסיום. רוכב שייתפס מלכלך ייפסל מיידית.

יש להישמע להוראות מנהלי המסלול, השופטים, מודדי הזמנים, המרשלים (בקרי הבטיחות הפזורים בנקודות קריטיות לאורך המסלולים) והרשויות השונות (משטרה, פקחי קק״ל, צבא).

יש לקרוא בעיון את תקנון התחרות ותדריך הרוכבים.

בטיחות מעל לכל. בכל מקרה של ספק הדבר הנכון לעשות הוא להימנע מהסיכון. יש לרכב באופן המותאם ליכולותיך. רכיבה לא זהירה עלולה להוביל לפציעות חמורות ואף למוות.

אחריות

מבלי לגרוע מן האמור בכתב ויתור על זכויות, שחרור מחבות ואחריות והצהרת בריאות, מובהר למשתתף, וההרשמה לתחרות מהווה הסכמת המשתתף לכך שמארגני ושותפי Israel Enduro Seires וכן קק"ל, ואיגוד האופניים, לא יהיו אחראים בשום דרך לכל נזק, הפסד או אבדן שייגרמו למשתתף או על ידו במהלך האירוע. הרוכבים מודעים לכך שרכיבת אופני שטח היא ספורט אתגרי העלול להיות מסוכן ונוטלים סיכונים אלו על עצמם.

ענישה

אין לקבל עזרה טכנית חיצונית למעט באזור התמיכה הטכנית והרענון של המארגנים.

תלונות וערעורים יש להגיש למנהלת התחרות (אוהל שיפוט ומדידת זמנים) עד 15 דקות מסיום המקצה.

כל התנהגות לא-ספורטיבית, גסה, אלימה, לא מכבדת כלפי מתחרים אחרים, צופים, מארגנים, מרשלים, הטבע והשבילים תגרור ענישה ביחס לחומרת העבירה (קנס זמן, פסילה בתחרות, פסילה לכל החיים מתחרויות המארגנים). שיקול הדעת בנושאים אלו הוא של המארגנים באופן מוחלט.

1070×200

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

כיצד להתאמן לתחרות האנדורו- המלצה

(המלצה כללית ביותר, יש להתייעץ עם מאמן ולהקשיב לגוף שלכם)

  • במידה ואתם רוכבים 3 סטייג'ים קחו בחשבון שתרכבו כשעתיים נטו (לפחות). מומלץ להתאמן על רכיבה של כשעתיים- שלוש שעות.
  • במידה ואתם מתחרים ב-2 סטייג'ים כנראה תרכבו בתחרות באזור השעה וחצי +- כך שאתם צריכים להיות מוכנים ל-2 עליות של 30-45 דקות + 2 סטייג'ים של 4-10 דקות בהם תרכבו במהירות גבוהה. מומלץ להתאמן על כניסה לסינגל בדופק גבוה, לוודא שאתם מצליחים לרכב טוב גם במצב זה, בו הרגליים קצת שורפות והדופק גבוה.
  • במידה ואתם מתחרים על סטייג' אחד, זה אומר שאתם בני 9-14. הכי חשוב זה שתהנו מהרכיבה, תנסו להתאמן על סינגלים קצת יותר תלולים. נמליץ גם לכם להתאמן על כניסה לסינגל לאחר העלאת הדופק על מנת להרגיל את הגוף למאמץ התחרות.
  • מנוחה! חשוב מאוד לנוח לפני יום האימונים! אנחנו מאפשרים מספר בלתי מוגבל של ראנים על המסלולים ביום האימונים הרשמי ב-02.04.2021, ולמחרת התחרות. אם אתם רוצים להגיע לתוצאה טובה, מומלץ לנוח יום או יומיים לפני יום האימונים, ואנחנו ממליצים לכם לא לעשות יותר מידי ראנים ביום האימונים ולשמור אנרגיה לתחרות.

בסוף המנצח הוא הרוכב הכי מהיר, לא מי שיכיר את המסלול הכי טוב.

מחכים לראותכם ב-02.04.2021 ביום האימונים

וב- 03.04.2021 בחגיגת האנדורו של השנה

צוות ליגת האנדורו של ישראל

נגה כורם, אבי תמיר, ואריק פלדמן

לשאלות ניתן לפנות אלינו במייל: [email protected]

1070×200
dsc7567-custom

כתבות נוספות