Bontrager TLR Flash Can

מיכל ניפוח במבחן

יבואן: CTC    מחיר: 290 שקלים

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

בחן וכתב: אריק פלדמן

טיובלס הוא כבר חלק בלתי נפרד מחייו של הרוכב בציון, אם על אופני ההרים שלו, אופני הגראבל ואפילו אופני הכביש. מה שלפני כעשור דרש מימון בנקאי או דרש כישורים של בתיה עוזיאל כדי לאלתר אטימה מהפנימית של הילד, הפך לסטנדרט ברירת המחדל בקרב הרוכבים וגם בקרב יצרני החישוקים והצמיגים המשווקים כיום. אם זאת, אותה משאבה שכל אחד סוחב בתיק/ או מחזיק במחסן, זאת שאפשרה לנו לנפח את הפנימית ולצאת לרכיבה ללא תכנון מוקדם, לא תמיד מצליחה לייצר לחץ אוויר גבוה מספיק על מנת להרים את הצמיג על החישוק ללא התמיכה המנחמת של הפנימית, על אחת כמה וכמה אם הוא צמיג חדש ו/או החישוק עקשן.

כמובן ששום משאבה לא תעמוד בדרכו של רוכב אופניים להוט על רכיבה "מטיובלסת" ראויה, ותחנות הדלק עם קומפרסורים מגמגמים הפכו לביתם השני של מחתרת הטיובלס. אלה שלא יכלו לשאת את החרפה ואת אדי הדלק, רכשו לעצמם קומפרסור בייתי קטן יקר ורועש, או לחילופין החלו לכלות מכלי CO2 לא ירוקים דיי יקרים ולא תמיד מתחברים טוב לחומרי האטימה השונים. (חלק מחומרי האטימה מאבדים מתכונותיהם במגע עם CO2)

בונטרגר, מותג החלקים הבלתי נגמר של קונצרן טרק, היה הראשון לזהות הבעיה (ואת הפוטנציאל השיווקי לצידה…) והוציא בשנת 2015 את ה- Flash Charger TLR, משאבת ריצפה ביתית המשלבת תא דחיסה ומאפשרת לייצר לחץ אויר גבוה להעלת כל קומבינציית טיובלס מקובלת. המוצר מאוד מוצלח ונמכר עד היום אך מחירו גבוה מאוד, לעיתים גבוה מזה של קומפרסור איכותי ושקט.

על בסיס הרעיון של תא דחיסה, בונטרגר שיחררו לפני מספר חודשים את ה TLR Flash Can, מעיין גרסה מוזלת לאותו הייעוד בדיוק, רק הפעם היא מתבססת על העובדה שכבר יש לכם משאבת רצפה בבית.

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

איך זה עובד?

ה- TLR Flash Can הוא למעשה אותו תא הדחיסה של משאבת ה Flash Charger TLR, רק שהוא מגיע כמוצר עצמאי ללא המשאבה הצמודה. כאמור את תפקיד מעלה הלחץ במיכל הדחיסה לוקחת על עצמה משאבת הרצפה הרגילה שכבר יש לכם בבית. תא דחיסת אוויר עשוי צילנדר פלדה כבד, הוא מגיע עם בסיס רחב, צינור ניפוח ארוך יחסית וראש משולב שרדר/ פרסטה, משקלו הוא כ 2.3 ק"ג. החיבור למשאבה הוא באמצאות וונטיל שרדר בראש המיכל, וידית בורר גדולה, אדומה ובולטת שולטת על הוצאת האוויר. המיכל מגיע ללא מד לחץ כשאת האינדיקציה לכמה לנפח אמור לתת לכם מד הלחץ על המשאבה שלכם.

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

בשימוש

ככלל וללא קשר לתכונות הדחסניות של ה-TLR Flash Can, המוצר עצמו נראה מאוד איכותי. הבסיס של המיכל רחב ויציב מאוד, ידית האחיזה נוחה ושימושית, וראש המשאבה איכותי מאוד. על מנת להעלות את לחץ האוויר במיכל הדחיסה הלא קטן ל 160 PSI המומלצים ע"י היצרן היה צריך לפמפם כ-45 פעמים עם משאבה איכותית של Pro שיש ברשותנו, בהתחלה בנינוחות ובסוף בלחץ והתנגדות. הורדת הידית הגדולה והמעוצבת משחררת בבת אחת כמות אוויר דיי משמעותית לתוך הצמיג, מספיק גדולה להושיב את כל הצמיגים אותם בדקנו. במהלך תקופת המבחן אתגרנו את המשאבה על מגוון צמיגי שטח וגראבל, חדשים ומשומשים, מקופלים ולא מקופלים. חלקם עלו על חישוקים מפרגנים וחלקם על חישוקים שנחשבים סיוט ל"מטייבלסים". בכל המקרים הצלחנו להעלות את הצמיגים על החישוקים כבר בניסיון הראשון כולל צליל הפיצוץ המוכר של חיבור הצמיג לחישוק. בחישוקים העקשניים במיוחד בעיקר אלה של אופני הגראבל נדרשנו לעיתים לפרק את ליבת הונטיל על מנת להזרים מספיק אוויר פנימה, אבל גם הם התיישבו בסוף.

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

סיכום

יש לנו  סוג של ניסיון לא ממש מוצלח עם מיכלי דחיסה ייעודיים ומאולתרים, ובהרבה מאוד מהמקרים מצאנו את עצמנו נוסעים בסוף לקומפרסור הקרוב ע"מ להשלים את הרמת הצמיג. נכון יש שיגידו שבמחיר של ה TLR Flash Can, אפשר לרכוש קומפרסור בייתי. אך ברוב המקרים זה יהיה מכשיר מסורבל רועש ולא איכותי, כזה שדורש חיבור חשמל זמין ולא ממש יועיל בתא המטען של הרכב. ה- TLR Flash Can של בונטרגר אמנם דורש גם משאבת רצפה, אך אם יוצאים מתוך נקודת הנחה שמי שרוכש אותו מחזיק אחת בכל מקרה, אזי הוא מקבל מוצר איכותי וזול יחסית, סופר יעיל, ושקט שמאפשר יישום קל ויעיל מאוד של טיובלס גם רחוק ממקור מתח.

יותר: פשטות ואיכות תפעול, ניידות, יעילות   פחות: העדר מד לחץ על המיכל עצמו.

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

כתבות נוספות