Fizik Tempo Powerstrap R5– נעלי כביש איטלקיות במבחן

יבואן: CTC     מחיר: 675 שקלים    משקל: 510 גר' (לזוג)

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

בחן וכתב: אורי ניצן    צילום: אורי ניצן, וניב כאל.

נעל הטמפו של פיזיק מציגה קונספט שונה וחדשני לרכיסה והידוק הנעל. במקום עוד גלגל BOA  או שניים, פיזיק חוזרת אל סקוטש הוולקרו הוותיק אך מגישה אותו עם טוויסט איטלקי נועז. רצועות הוולקרו עוטפות את הנעל וחובקות את כף הרגל מכל צדדיה. מה, שלפחות על הנייר, אמור לספק נוחות גבוהה ורמת הידוק משופרת המאפשרת לכל רוכב להתאים את מידת ההידוק והנוחות הרצויות לו.

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

מאפיינים עיקריים

סדרת מוצרי ה- Tempo נמצאת בקטגורית הנוחות בליין מוצרי הכביש של פיזיק. לנעלי ה- R5 שני דגמים בקטגוריה זו. דגם אחד עם סוגר BOA סטנדרטי בחלק העליון של הנעל ופס וולקרו יחיד ודק בחלקה התחתון. והדגם השני, זהו הדגם שבמבחן, עם שני פסי וולקרו עבים במיוחד. הדגם נקרא גם Powerstrap על שם הרצועות העבות המאפשרות הידוק חזק במיוחד של הנעל לרגל.

הסולייה מיוצרת מפלסטיק מחוזק בסיבי קרבון והגפה עשויה עור סינטטי מחורר. משקל הנעל עפ"י היצרן הוא 255 גרם (כלומר 510 גרם לזוג). הזוג שקיבלתי למבחן במידה 41 שקל 533 גרם, כלומר סטיה של 23 גרם מנתוני היצרן. התרכובת של הסוליה מיועדת לספק קשיחות להעברת כוח טובה אולם יחד עם קצת גמישות לטובת נוחות משופרת ברכיבות ארוכות. הגפה הסינטטית מיוצרת מיחידה אחת של חומר כמעט ללא תפרים, מה שיחד עם הרצועות העבות תורם לתחושת ההידוק האחידה לכל אורך כף הרגל.

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

בשימוש

הפתיחה של הנעל קלה ונוחה. רצועות הוולקרו הרחבות מאפשרות פתיחה מלאה של הנעל בתנועה אחת מהירה ומאפשרות כניסה ויציאה קלה ומהירה של הרגל. לשונית הנעל מחוברת בפיסת וולקרו קטנה לגפה העליונה וכך אינה נופלת לפתח הנעל ותורמת לכניסה הקלה של הרגל. חשוב לסגור את רצועות הוולקרו לפני הכנסת הנעליים לתיק כדי שלא ייתפסו בבגדים או בכפפות.

החורים בנעל המיועדים לחיבור הקליטים אינם ניתנים לכוונון. כלומר החופש לכיוון מדויק של הקליט נובע כולו מהקליט עצמו ולא מהנעל. מעבר לזאת, החיבור של הקליטים הינו סטנדרטי ופשוט.

מבחינת אוורור, הגפה מחוררת למדי ומספקת אוורור טוב לחלק העליון של כף הרגל, אולם הסוליה אינה מחוררת כלל ואינה מאפשרת זרימת אוויר בתחתית כף הרגל. את המבחן ביצעתי בחורף כך שלא הרגשתי חוסר אוורור – להפך הנעל סיפקה הגנה טובה נגד הקור. מעניין יהיה לבחון את הנעל גם במזג אוויר קיצי וחם.

הידוק הנעל לרגל נעשה כאמור ע"י שתי רצועות וולקרו. הרצועה הקדמית מעט דקה יותר ועוטפת את כף הרגל מצד לצד בתצורת האות S. הרצועה העליונה רחבה מעט יותר וסוגרת את חלקה העליון של הרגל בתנועה אחת. לאחר ההידוק הראשוני ניתן בקלות לעשות Fine Tuning לרמת ההידוק עפ"י הצורך גם תוך כדי רכיבה. לרוב מצאתי את עצמי מהדק טיפה יותר את הנעל לאחר כחצי שעה של רכיבה. היתרון הגדול של הרצועות (לעומת גלגל BOA יחיד) הוא שניתן להדק כל רצועה בנפרד, ובכך להתאים את רמת הלחץ על הרגל באופן מיטבי.

אחד המקומות בהם ה- R5 הצטיינו הוא הולודרום. ברכיבת ולודרום רוכבים בעצימות גבוהה מאוד לפרקי זמן קצרים. הכל צריך להיות מחוזק ומהודק היטב. היכולת להדק את הנעל לרגל באופן בו הרגל מוחזקת היטב אך הנעל לא מייצרת נקודות לחץ ואי נוחות היא חשובה, וה- Tempo Powerstrap עושות זאת באופן נפלא.

הנעליים התגלו כנוחות מאוד. בניגוד לנעלי השימאנו RC5 שבחנתי פה בעבר, החלק הקדמי של הנעל צר יחסית והאצבעות מרגישות הדוקות ולא נעות בחופשיות. לדעתי זה קשור למבנה המעט יותר צר של החלק הקדמי של הנעל, אולם אין ספק שזה קשור גם ליכולת להדק את החלק הקדמי באמצעות רצועה עבה כך שמי שמעדיף טיפה יותר חופש באצבעות יכול פשוט לשחרר מעט את הרצועה הקדמית. אני אוהב שהנעל יושבת הדוק ומחזיקה טוב את הרגל. הגפה ממש מחבקת את הרגל ומספקת תחושת כירבול הדוקה אך לא לוחצת.

סיכום

פיזיק הלכו פה על משהו מעט שונה מהסטנדרט. התוצאה היא נעל מעוצבת וייחודית שנראית אחרת ומרגישה נהדר. היא אמנם לא הנעל הכי קלה שיש או הכי מאווררת שיש, אבל ברמת המחיר הזאת היא נותנת תמורה מצוינת לכסף שלכם ומקפיצה את דרגת הסטייל של הגרדרובה ברמה או שתיים.

יותר: נוחות, עיצוב, מחיר     פחות: אוורור, משקל

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

כתבות נוספות