סמרתון 2021

סיכום יום התחרות השני- סטייג' 2

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

כתב: שחר מיליס    צילומים: דותן הלוי, עופר עיברי, יואב לביא

היום השני עולה על כפר התחרות ביהל, חמש וחצי והשמיים מקבלים גוונים של כתום. יש משהו קסום בזריחות מדבר שכאלו, היתרון בתחרות בסוף מרץ היא שלא קפוא בבוקר ואפשר לתפקד באופן סביר למחצה, למרות הסטייג' הקצר של אתמול, הגוף כבר מרגיש את העבודה מאתמול. ארוחת בוקר זריזה בחדר האוכל של הקיבוץ ואנו עולים על אוטובוסים לפארק תמנע. בסיום הסטייג' של אתמול, האופניים הושארו בתמנע ופגשנו אותם שוב רק הבוקר.

היום הרוכבים נעמדים על קו הזינוק במכלאות ההזנקה עפ"י תוצאות הפרולוג. אמיר הלוי מנכ"ל משרד התיירות שסייע מאוד לאישור האירוע אל מול הרשויות, כיבד אותנו בנוכחותו ונשא מספר מילים על חשיבות הסמרתון לתיירות מדברית בישראל בכלל ועל חשיבותו כאירוע הספורט ההמוני הראשון תחת תו ירוק. מספר דקות אחר כך, כשהמוזיקה מפמפמת את האדרנלין, נשמע קולו של צופר האוויר שמסמן את הזינוק.

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

הזינוק מאגם פארק תמנע מזכיר לנו גם אירועים קודמים. המסלול החל בכיוון הפוך לסיום הפרולוג מאתמול, דרך סוללת העפר וליציאה הדרומית מהפארק דרך שער הנימרה אל נחל רחם ובחזרה בטיפוס לאוכף באר אורה. טיפוס זה הכתיר את מלך ומלכת ההר של גרמין ליום זה, כבוד ליונתן בר און ולנעמה נוימן. קטע לולאה זה באורך 15 ק"מ נועד כדי לפזר את דבוקת הרוכבים לפני הכניסה לסינגלים של פארק תמנע בהם גוש הרוכבים צריך להתכנס לטור אחד. הלולאה מסתיימת בפארק תמנע, כשבכניסה חזרה התחברו הרוכבים לסינגל הנחושת (הישן), לסינגל עמודי שלמה ומשם אל אתר הפטריה, האתר הקדום ביותר בפארק של תנורי הפקת נחושת. הרכיבה בסינגלי תמנע היא חוויה מדהימה. אפילו בתנאי תחרות, קשה שלא להתפעם מהחולות האדומים, ירוקים ושחורים שמצויים באיזור.

samarathon_21_d2_1171
samarathon_21_d2_1192

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

יוני אדלר, אדריכל השבילים של תחרות הסמרתון תפר לנו חיבורים חדשים בין הסינגלים כך שאת חלקם רכבנו בכוון ההפוך מכוון הסינגל המסומן. הטיפוס לכיוון אתר הקשתות הפגיש אותנו עם תחנת הרענון המדוגמת בק״מ 31 בה חיכו לרוכבים ג'לים  ומיכלי איזוטוני של GU וSPONSER- יחד עם תמרים בייגלה ושאר תופינים. משם המגמה התהפכה והסינגל הופך לסוג של ירידה בלתי מורגשת גם בגלל אופי הסינגל שדורש עבודה תמידית וגם בגלל הרוחות הצפוניות שלא חסו על הרוכבים. רכיבה תחרותית בסינגל דורשת המון כח גם בפלג הגוף העליון ואנו מרגישים את העבודה בשכמות והידיים. הסינגל ממשיך אל אתר המרכבות ולסינגל שעובר מתחת למצוקים האדירים שמקיפים את פארק תמנע, לרגעים קצרים אני מצליח להבחין בקצת נוף ולמרות שהגוף והנפש שקועים בקרקע שלפניי, אני מצליח להבחין במצוקים היפים ובעקבות בעלי חיים שעבורם זהו הבית.

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

במבואה לפארק אנו רוכבים בסינגל לעמק ססגון, ומכאן מתחיל מקטע ההתשה המרתוני, אנחנו מאתרים מספר זוגות שרוכבים בקצב שלנו ומחליטים לשתף פעולה בהובלת הטור. העבודה בדבוקות או בזוגות נגד הרוח, היא חיונית לשימור מהירות וכאן נמדד זוג, ביכולת לשתף פעולה וליצור סינרגיה. דרך הכורכר פונה לכיוון צפון בואכה קיבוץ סמר, הקיבוץ בו נולד האירוע ושנתן לסמרתון את שמו (סמר+מרתון=סמרתון…). ההקפה מצפון לקיבוץ לוקחת אותנו מזרחה מתחת לכביש 90, חוצים ברכיבה חזקה מול הרוח את שמורת החי-בר. מקטע זה הוא מלחמה מול הרוח, בדיוק כפי שהובטח לנו בתדריך. תחנת הרענון השנייה מוקמה ביציאה מהחי-בר בקילומטר  60 לערך. מעבר של כביש 90 מערבה, מסמל עבורנו את חלקו הרביעי והאחרון של הסטייג' ולאחר עלייה קצרה, תלולה וכואבת הגענו לפארק ה"סינגלים של שאקי", וממנו בסינגל מדברי ארוך אל נקודת הסיום בקיבוץ קטורה. מראה הקיבוץ למרחוק נוטע ברוכבים המותשים מעט תקווה ואילו ההקפה שהיינו צריכים לבצע לפני הקיבוץ, הרגה אותי סופית. שמחים ומרוצים סיימנו את הסטייג' הארוך והקשה ביותר בתחרות. שמחים שהוא נגמר, מרוצים מהביצועים שלנו היום.

img_1708

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

מה יהיה? איך יילך לנו? מי זה באמת שחר מיליס?

חווית משתמש אייל קצנשטיין

אלה מעט מהשאלות שליוו אותי מהרגע ששחר ואני השתדכנו פורמלית לאירוע, בערך 2 דקות לפני שהעמסנו את עצמנו דרומה. תקופת הקורונה המטורללת טרפה את הקלפים וכך התחברנו. אומנם רכבנו ביחד באימוני הקבוצה המיוחדת שלנו (אם אפשר להגדיר אותי מסתכל עליו מרחוק בירידות כרכיבה משותפת) אבל לא היה לנו זמן אוכף משותף, בטח לא ברכיבות שמתקרבות למה שעובר עלינו כאן.

אתמול פרולוג קצר ועצבני, הפורטה של שחר וגיליתי שהוא אכן נחמד כמו שחשבתי וידע לחכות לי כשצריך.

אבל, היום זה כבר סיפור אחר – כמעט 4 שעות עבות בקטגוריה עמוסה טסטוסטרון. כבר לא רק סינגלים, גם מישורים מול הרוח, היכן שהכבישונים מלקקים את השפתיים ורוכבי האנדורו מקללים את הרגע שנרשמו. הטמפרטורות שונות ממה שהתרגלנו בצפון. בקיצור, התחרות האמיתית התחילה. ואיזו תחרות זו היתה!

זינוק עצבני עם נפילות – check

אמבטיות חול/דשדש (שונא אתכן ! חייב ללמוד איך לטפל בכן) – check

עליות עוד יותר מעצבנות שמרווחות את השורות ומצמצמות את מאגרי האנרגיה בגוף – check

ארגון למופת של יום תחרות, סימון מסלולים ומנהלות- Check

מה עוד יכול אדם לבקש מתחרות אופניים?

שיחקנו על הגבול החמקמק שבין לטוס קדימה (ולגמור עם זה כבר למען השם) לבין לא לעבור את הסף שישרוף יותר מדי גפרורי אנרגיה מהקופסא המוגבלת שיש לנו ברגליים. שחר נהנה מהסינגלים, נח לו והשתמש בכל עיקול או קפל לצבור עוד מהירות ואני קיבלתי עוד שיעור בכמה טוב להיות אל רכיבה טכני…למזלנו היינו עם רכבת טובה במישורים ועם מספיק מים לדלג על הפידזון האחרון, כך שהיום הסתכם במקום 2 בקטגוריה. נעימי לאגו וכיף, אבל זה רק יום אחד מ-3 ארוכים שבהם הכל יכול לקרות..

סטייג' 2 מרחק: 77 ק"מ, טיפוס מצטבר 1,100 מ' תוצאות.

גברים

1 – אביב דהן ויונתן בר און 03:31:37

2 – תום יצחקי וחן שרייבר 03:39:42

3 – זיו זהבי ויובל עבאס 04:20:27

נשים

1 – ליאן ויתקין ונעמה נוימן 03:53:50

מאסטרס

1 – ניר זהר ושרון פאר 03:44:36

2 – שחר מיליס ואייל קצנשטיין 03:45:48

3 – נתי תאוקו ויעקב סגס 03:46:57

גראנד מאסטרס

1 – ליאור ביטון ויטלי פרוסט 03:44:40

2 – חגי ענבי ורונן שירזלי 03:55:57

3 – אורי ניצן וניב כאל 04:02:28

מעורבים

1 – גיל  אולשנסקי ואנטונינה רקסניקוב 04:15:05

2 – גיא דביר וילנה יסטרבוב 04:20:20

3 – גיא גיל ולימור חגני 04:23:42

סמרתון הוא מרתון אופני הרים מדברי החוגג השנה את שנתו השביעית. זהו אחד ממרוצי השלבים הייחודים והיפים בעולם. באמצע מרץ כשבעולם החורף בשיאו, הרוכבים בסמרתון נהנים ממזג אוויר מושלם ואיזון מופלא בין אווירה מדברית משוחררת לרכיבה קשוחה על סינגלים ונאקבים עתיקים ששורטטו במהלך ההיסטוריה על ידי שיירות גמלים, והותאמו לרוכבי אופניים.

הסמרתון הינה תחרות אופניים מקצועית בת ארבע ימים המרכזת מידי שנה את טובי הרוכבים בארץ. למרות שנת הקורונה, בסמרתון 2021 לוקחים חלק כ-300 רוכבים ורוכבות.

הסמרתון הינו הפקה משותפת של המועצה האזורית חבל אילות, החברה הכלכלית לפיתוח התיירות בחבל אילות, פארק תמנע, עז הרים הדרכות והפקות, והדר בן דרור אירועי ספורט, בסיוע איגוד האופניים בישראל, משרד התיירות ומשרד הספורט, קיבוץ סמר, קיבוץ יהל וקיבוץ קטורה. לחזון התחרות התגייסו נותני חסות רבים וביניהם: אופני Specialized, רשת חנויות האופניים הגדולה בישראל מצמן את מרוץ, משקפי 100%, GoPro, Tacx, Garmin, Joe's No Flat, טל אופטיקה, מגזין האופניים Bike.co.il, בננות הכרמל, Jinga, PureSport, Gu, Sponser, Beck's blue בירה ללא אלכוהול, Sigeyi ישראל

כתבות נוספות