Bontrager Ion Pro RT Front – פנס קדמי במבחן

יבואן: CTC טרק ישראל     מחיר: 650 שקלים     משקל: 148 גרם (בפועל).   סוללה: 4800mAh

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

כתב: אסף פורת    צילום: אורי ניצן, אסף פורת

אצלי ואצל חברי נושא הבטיחות ברכיבה בכלל ובכביש בפרט משמעותי ביותר. בתוך מכלול האלמנטים המרכיבים את בטיחות הרוכב, בולטת הנראות.
מבחינתי בונטרגר הם מהחלוצים בתחום. הם שמו לנגד עיניהם את הנושא הזה כבר לפני מספר שנים. זה החל בפנסי הנצנץ האחוריים לאור יום ששינו את חוקי המשחק בתחום הנצנץ האחורי. זה המשיך בליין בגדי הניאון ושרוולי הידיים והרגליים שבאו להגביר את הנראות אצל הרוכבים. גם הקבוצה המקצוענית זכתה לעטות על עצמה בגדי ניאון והמדים ניתנים לרכישה גם היום.

נפלה בחלקי הפעם הזכות לבחון את הפנס הקדמי של החברה ה-Ion Pro RT.

עם השנים הצטברה אצלי כמות פנסים נכבדת במגוון עוצמות וגדלים, רובם מהמתחרים לבית Lezyn, ועוד כמה שעברו תחת ידי בהשאלה ככה שאני חושב שיש לי פרספקטיבה טובה מספיק למבחן הזה.

מעבר לנושא הבטיחות אעסוק כמובן גם על יכולות התאורה שהפנס מספק לרכיבת הכביש והשטח.

יאללה בואו נתחיל.

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

מאפיינים עיקריים

הפנס עשוי מאלומיניום מושחר בחלקו העליון ופלסטיק איכותי בחלקו הקדמי והתחתון. מסילות ההתקן של הפנס עשויות גם כן מפלסטיק ולדעתי היה עדיף אילו היו מאלומיניום.

הפנס בעל כפתור הפעלה יחיד בחלקו העליון. שתי לחיצות רצופות על הלחצן מדליקות את הפנס וכל לחיצה לאחר מכן משנה את מצב ההפעלה השולט על עוצמת התאורה, ההבהוב, וכמובן כפועל יוצא נגזר זמן ההפעלה שתספק הסוללה.

לפנס שקע Micro USB, המכוסה בכיסוי גומי למניעת כניסת לכלוך ונוזלים. הפנס מוגדר כ IPX4 כלומר עמיד בגשמים רציפים אך לא בעבודה מתחת למים. הפנס מגיע עם מתאם בונטרגר ייעודי בצורת מסילה יחד עם חבק המתחבר לכידון ברוחב סטנדרטי הניתן להתאמה בכידונים בקוטר 25.4 עד 35 מ״מ. וכאן אחת מנקודות הביקורת העיקריות שלי – על כך בהמשך.

בקופסה נמצא כמובן את הפנס, כבל מיקרו יו אס בי וחבק לכידון.

עוצמת תאורה

הפנס מספק 1300 (!) לומנס. מצבי הפעולה העיקריים בפנס:

קבוע 1300 לומנס – 1:30 שע׳

קבוע 800 לומנס – 3 שע׳

קבוע 400 לומנס – 6 שע׳

מהבהב יום – 22 שע׳

מהבהב לילה – 26 שע׳

בשל היותו מותקן באופן קבוע על אופני הכביש שלי, מצב העבודה העיקרי בו אני משתמש בו הוא הבהוב יום. במצב זה העוצמה של הפנס מקסימלית אבל מייצרת הבהוב חזק שנראה לכ-2 ק״מ ולפי הנתונים מחזיק לכ-22 שעות.

ברכיבות בוקר מוקדמות או כאלה שנכנסות ללילה, אני מעדיף את הפנס על מצב תאורה קבוע בעוצמה בינונית חזקה. הפנס גם יודע לעבור מצבי פעולה באופן אוטומטי – עוד על כך בהמשך.

ציינתי מוקדם יותר את החיסרון בחבק ההתקנה. אפרט. המתאם הנפוץ ביותר כיום הוא מתאם הגו פרו המוכר. הנ״ל מצוי בהרבה מוצרי After Market שניתנים לרכישה בקלות ונכנסו כסטנדרט גם לחברות מחוץ לעולם המוצרים של גו פרו. היה טוב אילו בונטרגר היתה מספקת יחד עם הפנס מתאם הממיר את המסילה למתאם הגו פרו. למיטב ידיעתי, המתאם קיים בארץ ואין קושי להשיגו באחד מהסניפים של טרק ישראל בעת הרכישה.

לבונטרגר אגב, מערכת שלמה של אפשרויות מתקון העונה לשם Blendr ומאפשרת לחבר את המוצרים שלהם עם מגוון מתאמים ל-Stem ייעודי.

הפנס, בעזרת המתאם, מחובר אצלי מתחת למתקן הגרמין ולא בולט מדי (גם בעיני אלו שרואים בזה פיגוע סטיילינג). אישית, אני דווקא די מחבב את המראה שלו בחזית ומעדיף את זה על פני התקנה עילית.

הפנס מכיל כמובן את רכיב הרדיו של בונטרגר (RT) מה שאומר אינטגרציה עם גרמין כולל כיבוי והדלקה אוטומטיים בעת הדלקה של הגרמין. בעצם אם לרוכב גם נצנץ אחורי של בונטרגר, ברגע הלחיצה על כפתור ה-Start גם הפנס הקדמי וגם הנצנץ האחורי ידלקו בו זמנית וכמובן עם סיום הרכיבה יכבו. השליטה על מוד הפעולה אפשרי תוך כדי רכיבה ממסך הגרמין בלי הצורך להושיט יד אחורה לכיוון הנצנץ או הפנס.

לפנס גם חיישן תאורה שיודע להעביר את הפנס מצבי הפעלה לפי מצב האור בחוץ. החיישן מגיע במצב כבוי וכדי להפעילו יש תהליך קצר המפורט בחוברת המצורפת.

ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200

בעת ההדלקה, כפתור ההפעלה של הפנס מהבהב ומציין כך את כמות הסוללה שנותרה להפעלה. זה מאפשר לרוכב להוריד עוצמה במידה והרכיבה מתארכת ומצב הסוללה מתחיל להיות בעייתי.

גם בעת ההטענה יהבהב כפתור ההפעלה באופן כזה שיציין את קצב ההטענה. בשימוש במטען חזק קצב ההבהוב יהיה פעמיים בשנייה אולם אם נשתמש במטען חלש, הקצב ירד להבהוב של פעם בשנייה. הערה – תשתמשו בכבל המצורף, הוא מכיל ארבעה גידים מה שמבטיח קצב הטענה מהיר עם שימוש במטען מספק (>500ma). זמן ההטענה ינוע בין 15 שעות ל-7 שעות בהתאם לסוג המטען.

הפנס מיועד בעיקר לרכיבות לילה. עוצמה של 1300 לומנס בהחלט מספקת לרכיבת שטח ליליות בהתקנה על הכידון. בעזרת מתאם, הפנס יכול להיות מורכב על הקסדה – עניין של העדפה.

רוכבים כמוני, שמעדיפים הרבה אור וסובלים יחסית בתנאי תאורה נמוכים, יצטרכו להסתפק בזמן הפעלה של כשעה וחצי במצב הגבוה של 1300 לומנס וכ-3 שע׳ במצב של ה-800 לומנס.

800 לומנס אגב מספקים תאורה טובה ברכיבת שטח לא טכניות מדי.

צבע האור, למי שמעוניין, לא לבן לחלוטין אלא מעט חם מהרגיל. בונטרגר טוענים שזה מספק נראות טובה יותר לתוואי השטח ללא יצירת סינוור לרוכב עקב החזרים.

לפנס, בנוסף לתאורה העיקרית,  שני ״חרכי״ תאורה שמטרתם להפיץ אור כתום לצופים מהצד. אלה כמובן מיועדים בעיקר לתנועה חוצה בצמתים ולהגברת הנראות באופן כללי.

סיכום

בהשוואה לפנסים אחרים, הבונטרגר בולט בעוצמת התאורה, באפשרויות ההתקנה, ובקישוריות לגרמין.

הוא מאפשר נראות גבוהה של הרוכב לטווחים ארוכים מהרגיל.

אבהיר, זה אינו פנס שטח טהור (Exposure למשל) המספק אלפי לומנס עם זמני סוללה ארוכים וכמובן, תג מחיר אחר. הפנס בא לתת מענה נוח וזול יחסית לרוכבים החושקים ברכיבת שטח לילית קצרה או רוכבי כביש וקומיוטרים הרוצים לשפר את הנראות שלהם בחוץ. אם תרצו סוג של All around.

טיפ קטן לרוכבי כביש… בתנוחת אירו כשהזרועות מונחות על הכידון (התנוחה יצאה כבר מהחוק) אפשר לתפוס בפנס כדי להוסיף קצת ביטחון כשלוחצים.

כמו כל המוצרים של בונטרגר גם זה מוצר איכות שעושה את העבודה. נקודה.

מדיניות ההחזרה של החברה תוך 30 יום ללא שאלות הופכת את ההתלבטות לקלה יותר.

יותר: עוצמה של 1300 לומנס, קישוריות לגרמין

פחות: העדר מחבר גו פרו, זמן פעולה במצב גבוה מעט נמוך לרכיבות לילה ארוכות, מחיר גבוה בהשוואה למוצרים מקבילים

כתבות נוספות