מבחן פנסים ונצנצים מבית Specialized

דמו דיי 1070×200
גרמין 1 1070×200
ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
אנדור 3 1070×200

בחן, כתב וצילם: אורי ניצן

כשמחפשים פנס לרכיבות לילה או נצנץ לבטיחות בכביש, המותג ספשלייזד אינו הראשון שקופץ לראש. המותג, שמזוהה מאוד עם אופני קצה לכביש ולשטח, מעולם לא היה חזק (בארץ לפחות) באביזרים נלווים. אולי קצת קסדות וגלגלים, ומדי פעם איזו נעל סקסית, אבל לרוב, ספשלייזד זה אופניים. מחפשים אביזרים נלווים, ביגוד או חלקים, תצטרכו להתאמץ מאוד בשביל למצוא משהו מהמותג.

ספשלייזד ידועים בהשקעה העצומה שלהם במחקר ופיתוח של טכנולוגיות חדשות בתחום האופניים. קחו לדוגמא את השת"פ שלהם עם חברת מקלרן בעולמות האירו והחומרים המתקדמים. מחקר שהוליד את אופני ה- Venge האירודינמיים שעד היום נחשבים לאחד מזוגות האירו הכי ורסטיליים שקיימים בשוק (או יותר נכון, כבר לא קיימים…). או את מתלה ה- FSR או הבריין, או את אופני ה- Aethos הקלילים ששוקלים פחות מ- 6 קילו לאופניים עם בלמי דיסק. בקיצור, הבנתם את הרעיון.

רשת מצמן את מרוץ, יבואנית ספשלייזד לישראל, מעדיפה להתמקד בעיקר, קרי, באופניים והיא עושה את זה טוב למדי. כפי שציינתי, לספשלייזד מגוון אדיר של אביזרים לאופניים, לכל הרמות ולכל הסגנונות וכולי תקווה שנתחיל לראות יותר מהמותג גם בעולמות האביזרים והציוד הנלווה.

קיבלתי למבחן 3 מוצרים מליין הפנסים החדש של ספשלייזד:

פנס קדמי Flash 300 – מחיר 285 שקלים

פנס קדמי Stix Elite – מחיר 275 שקלים

סט נצנצים קדמי ואחורי Flash Combo – מחיר 245 שקלים

דמו דיי 1070×200
גרמין 1 1070×200
ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
אנדור 3 1070×200

Flash Combo סט נצנצים קדמי ואחורי

מחיר: 245 שקלים    עוצמה: 20 לומנס לאחורי, 70 לומנס לקדמי    סוללה: 200mAh

זמן עבודה (אחורי): 4 שעות הבהוב בעוצמה מלאה, עד 20 שעות במצב Eco

זמן עבודה (קדמי): 5 שעות הבהוב בעוצמה מלאה, אור קבוע (55 לומנס) שעתיים, עד 20 שעות במצב Eco

אתחיל עם המוצר הבסיסי ביותר בחבורה, סט נצנצים קדמי ואחורי. מוצר בסיסי, אבל חיוני. אין כמעט רכיבה, כביש או שטח, שאני לא מרכיב על האופניים שלי סט נצנצים. אחורי זה מאסט, משהו שאין לזלזל בחשיבותו. קדמי חשוב בעיקר בשעות המוקדמות של הבוקר (והערב) כשהשמש מסנוורת את הנהגים ורוצים להראות קצת יותר נוכחות על הכביש.

התכונה הכי בולטת בנצנצים האלה היא הגודל, או יותר נכון הקוטן. קשה להאמין שהמלבן הקטן בגודל של 2.2X3.5 ס"מ מספק עוצמת תאורה כל כך משמעותית. העיצוב, פשוט אבל פונקציונלי, מאפשר לחבר את הצמד הזה כמעט לכל דבר: מוט אוכף, כידון, תיק אוכף, תיק גב ואפילו קסדה (דגמים מסוימים). בעיני היעוד של הסט הזה הוא בעיקר לקומיוטרים, גם כתאורת יום אבל בעיקר כאשר חוזרים מהעבודה לאחר רדת החשכה. המידות הקטנות מאפשרות לזרוק את הסט בכיס החולצה או בתיק אוכף מבלי ממש להרגיש אותם ולשלוף אותם במקרה הצורך.

התפעול פשוט וקל: כפתור אחד להדלקה, כיבוי ושינוי מצב תאורה. החיבור לכידון או למוט אוכף סופר פשוט ואינו דורש מחבר מיוחד או תושבת, פשוט מותחים גומייה שחורה פשוטה והעסק יושב. החיבור לתיק או קסדה מתאפשר בזכות קליפס בחלק האחורי של הנצנץ. הטעינה עם כבל Micro USB פשוט והסוללה מחזיקה להרבה מאוד זמן.

דמו דיי 1070×200
גרמין 1 1070×200
ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
אנדור 3 1070×200

החיסרון היחיד בעיני הוא עוצמת הפנס. לא מדובר פה על נצנץ לרכיבת כביש באור יום מלא ושמש בוהקת. 20 לומנס לנצנץ האדום האחורי לא מתקרב ל- 90 לומנס של ה- Flare של בונטרגר וגם אינו מתיימר לכך. זהו נצנץ קטן, יעיל, איכותי ונוח מאוד לתפעול, אך אינו כזה שמיועד לספק תאורה עוצמתית באור יום מלא. ברכיבה בשעות החשיכה הנצנץ הקטן מספק נראות טובה למדי, והפנס הקדמי עם 70 לומנס יכול לשמש או כנצנץ או כפנס ונותן כיסוי מספק בהחלט ברכיבות עירוניות.

יותר: סט קומפקטי, יעיל ונוח

פחות: עוצמת תאורה

Flash 300 פנק קדמי עוצמתי

מחיר: 285 שקלים   עוצמה: 300 לומנס    סוללה: 700mAh

זמן עבודה: 1.5 שעות בעוצמה מקסימלית, עד 6 שעות במצב Eco, 12 שעות בניצנוץ

הפנס הקדמי התגלה כשימושי ביותר מבין כל הפריטים שבחנתי. העיצוב הנקי, החיבור הפשוט לכידון ומשך הפעולה הארוך הופכים אותו לבחירה הטבעית כשאני יוצא לרכיבת כביש ארוכה. הפנס מתחבר לכידון באמצעות גומייה. יחד עם הפנס מקבלים שתי גומיות: אחת קצרה ואחת ארוכה. הקצרה מתאימה לכידון עגול כמו באופני שטח, והארוכה מתאימה לכידון אירו כמו באופני הכביש שלי.

בחלקו התחתון של הפנס ישנה מגרעת קעורה שמייצרת חיבור הדוק יותר עם הכידון ומונעת תזוזות מיותרות של הפנס. ניתן להרכיב את הפנס על הכידון באופן סטנדרטי, אולם אני העדפתי לחבר אותו הפוך מתחת לכידון כדי שלא יפריע להניח את היד על החלק העליון של הכידון.

דמו דיי 1070×200
גרמין 1 1070×200
ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
אנדור 3 1070×200

לרוב השתמשתי בפנס כנצנץ לאור יום. במצב נצנוץ הפנס מספק 150 לומנס עוצמתיים למשך 12 שעות, כך שניתן להשאירו על האופניים מבלי לטעון אותו במשך שבוע שלם (תלוי כמה שעות אוכף שבועיות יש לכם). הפנס מספק נראות טובה מאוד באור יום, ונותן אלומה יפה וקבועה גם בחושך, כך שתוכלו להאיר לכם את הדרך אם אתם נוהגים לצאת לפני הזריחה.

flash_300_3_optimized

הפנס קטן יחסית לעוצמתו, בנוי היטב ונוח לתפעול גם תוך כדי רכיבה. מחירו אינו זול, אבל יחסית לעוצמה, גודל ואיכות המוצר המחיר סביר לחלוטין ואפילו זול.

יותר: עוצמה, זמן סוללה, מחיר

פחות: מפנס בגודל ובאיכות הזאת הייתי מצפה לתפס GoPro (כזה שיושב באופן אלגנטי מתחת לגרמין)

דמו דיי 1070×200
גרמין 1 1070×200
ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
אנדור 3 1070×200

Stix Elite נצנץ קדמי

מחיר: 275 שקלים    עוצמה: 200 לומנס  סוללה: 540mAh

זמן עבודה: 10 שעות הבהוב בעוצמה מלאה, עד 112 שעות במצב Eco

המוצר הכי מעניין בסקירה זו הוא הנצנץ שנקרא Stix Elite. זהו למעשה נצנץ עוצמתי שיכול לשמש גם כפנס. הדגם שקיבלתי למבחן מיועד לשמש כנצנץ או פנס קדמי בלבד, אולם קיים גם דגם אחורי אדום ואפילו דגם שמאפשר לשנות את צבעו ולעבור בין לבן לאדום בלחיצת כפתור.

העיצוב המיוחד של הפנס מאפשר להרכיב אותו במספר אופנים על האופניים, על קסדה ואפילו על הקרסול של הרגל אם ממש בא לכם. הטעינה מתבצעת ישירות מול שקע USB במחשב או במטען ללא צורך בכבל. נורת LED פנימית תדלק באדום כל עוד הוא נטען, ותתחלף לירוק כשהטעינה הסתיימה.

דמו דיי 1070×200
גרמין 1 1070×200
ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
אנדור 3 1070×200

במקרה זה ספשלייזד לא הסתפקו בגומייה פשוטה לטובת החיבור, אלא הלכו על תושבת מיוחדת. התושבת עושה שימוש באותו מנגנון המשמש גם את טעינת הפנס. המחבר המיוחד מאפשר ורסטיליות רבה בצורת החיבור של הפנס והוא זה שמאפשר חיבורו לסבל, אוכף, תיק או קסדה.

הפנס קטן, אבל לא פצפון כמו ה- Flash. החיבור האופקי על הכידון גורם לו להעלם מהעין בזמן הרכיבה ולהשתלב באופן אסטטי מאוד עם הכידון. מעבר לאופן החיבור ואופן הטעינה, ה- Stix מיוחד גם בוורסטיליות שלו. הוא יכול לשמש כנצנץ לאור יום בעל נראות מעולה (200 לומנס ל- 10 שעות) ובמידת הצורך לשמש כפנס קבוע לרכיבות לילה (בכביש, לא בשטח) עם עוצמה של 100 לומנס לשעתיים וחצי. בנוסף, לקומיוטינג בעיר ניתן לעבור למוד Eco ולקבל עד 112 שעות עבודה (אם מסתפקים ב 12 לומנס…).

יותר: ורסטיליות, עוצמה, זמן סוללה

פחות: פחות אהבתי את צורת החיבור למטען

stix_7_optimized

דמו דיי 1070×200
גרמין 1 1070×200
ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
אנדור 3 1070×200

סיכום

אוסף מוצרי התאורה שבחנתי הם רק חלק קטן ממבחר הפנסים והנצנצים של ספשלייזד. החברה מקליפורניה הרימה מגוון רחב ומרשים של מוצרי תאורה ברמת גימור גבוהה המאפשר לכל רוכב לבחור את המוצר שמתאים לו. מדובר פה על מערכת שלמה שיכולה לשמש את הרוכב גם כפנס לרכיבות לילה, גם כנצנץ ליום וגם לקומיוטינג בשבילי האופניים בעיר. היכולת לבחור את השילוב המתאים לכל אחד הופכת את המערכת לוורסטילית מאוד.

עדיין הייתי שמח לראות נצנץ אחורי אדום בעוצמה יותר גבוהה, וחסרים לי דגמים שגם יודעים לדבר באופן אלחוטי עם הגרמין שלי על מנת לאפשר שליטה בפנסים ושינוי מצבי תאורה ישירות מהגרמין. תמיד יש מה לשפר ולאן לשאוף, אולם ברמת המחירים הזאת אלו מוצרים טובים וראויים.

דמו דיי 1070×200
גרמין 1 1070×200
ctc 01.21 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
אנדור 3 1070×200

כתבות נוספות