Castelli Premio Black- ביב נוחות קצה במבחן

יבואן: Isravelo   מחיר: 899 שקלים

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

בחן וכתב: אורי ניצן      צילום: אסף פורת, יח"צ קסטלי

בפעם הקודמת שקיבלתי שיחת טלפון מפתיעה מלני אנגלהרט זה נגמר בסיבוב של 360 ק"מ באלפים של איטליה וצרפת. לני היה הישראלי הראשון שהשלים את מסלול ה- Sept Majeurs (בפחות מ- 24 שעות), והזמין אותי להתלוות אליו בתפקיד כתב אורח ומנהל לוגיסטי, חוויה שאזכור עוד הרבה שנים. לאחר אותו "טיול" המשכנו יחד לאירוע עיתונאים של קסטלי בו חשפו את דגמי חורף 2020. זה אמנם היה רק לפני שנה וקצת, אבל היום זה מרגיש כמו עידן אחר לגמרי. עידן בו ניתן היה לעלות על מטוס בנתב"ג וכעבור 4 שעות לנחות באיטליה, ארץ הקפה, הגלידה והאופניים. היום העסק הזה נשמע מסובך, יקר הזוי.

מה שמחזיר אותי לאותה שיחה מפתיעה. במהלך אירוע העיתונאים באוסטריה ביליתי שלושה ימים אינטנסיביים עם אנשי השיווק של קסטלי ונוצרו ביננו קשרי עבודה מצוינים. העלנו הרבה רעיונות לשיתופי פעולה עתידיים, בין היתר עלה הרעיון של ביקור שלהם בארץ הקודש. לצערי, זמן קצר לאחר מכן העולם נעצר בעקבות התפרצות מגפת הקורונה וכל התוכניות ירדו לטמיון.

לכן הופתעתי כשלני התקשר להציע שאשתתף בהשקה של מוצר חדש ומעניין שקסטלי משיקים במהדורה מוגבלת. לני נמנע מלפרט בדיוק על מה מדובר, ואמר שההצעה מגיעה ישירות מהחברה באיטליה. הפעם, בגלל מגבלות הקורונה, לא יתקיים אירוע עיתונאים וההשקה תתבצע כולה ברשתות החברתיות. מובן שמיד הסכמתי.

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

דברים טובים מגיעים בחבילות קטנות

כשבועיים לאחר השיחה, שליח של UPS הניח חבילה קטנה על מפתן דלתי. החבילה הגיעה ישירות מאיטליה והכילה קופסה שחורה ומסתורית וחוברת מהודרת. בתוך הקופסא שכב לו בנינוחות ביב ה- Premio Black עטוף בנייר אדום איכותי, ולצידו ה- Press Kit שכלל חומר שיווקי ומידע טכני על המוצר. בניגוד לעבר, הפעם קסטלי הצניעו מאוד את המיתוג שלהם על המוצר ועל האריזות ואפשרו למוצר לדבר בשם עצמו.  עיצוב שהוא הכי understated ביחס לכל מה שקסטלי עשו עד היום. הרבה מאוד שחור, ללא לוגואים אדומים של עקרב, והלוגואים הקיימים בשחור על שחור.

כל החבילה מרגישה מאוד איכותית, מנייר העטיפה של הביב, דרך נייר הכרומו של החוברת, הקופסה השחורה ועד הביב עצמו, מתקבלת תחושה של איכות והשקעה. גם בתכנון המדוקדק של ההשקה הושקעה מחשבה רבה, וכל העיתונאים התחייבו לשמור על העניין בסוד עד לאחר הסרת האמברגו על המוצר. כל העסק הרגיש כמו השקה של איזה אייפון חדש. מעבר לחוברת המהודרת, קסטלי השקיעו באתר שנבנה ספציפית לטובת ההשקה, שלחו כמויות של חומר שיווקי, תמונות סטודיו, ומפרטים טכניים.

premio_black_10_optimized

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

אלוהים נמצא בפרטים

הביב הזה מוגדר כביב נוחות, או יותר נכון Performance Comfort, והמילה Comfort נמצאת כמעט בכל מקום על החומר השיווקי שנשלח. המטרה המוצהרת של קסטלי עם הביב הזה היא לספק נוחות מירבית ברכיבות ארוכות עם דגש על ביצועים בכל סיטואציה: כביש, שטח, גראבל, ואפילו כתחתון מתחת למכנס באגי מתנפנף (נשבע לכם שכתבו את זה בחוברת). תשומת הלב לפרטים הקטנים מרשימה. קסטלי הלכו פה על גישה של Less is more. הפחיתו את כמות התפרים ע"י הקטנת מספר הפנלים של הבד (שלושה פנלים בלבד במקום עשרה). ביטלו את הצורך בפס הסיליקון שמחזיק את המכנס צמוד לרגל, ובמקומו עושים שימוש באריגה מיוחדת שמייצרת בד עם מרקם מיוחד שנדבק לרגל ללא הסיליקון. רצועות הכתפיים עשויות בד עדין ונעים למגע וכדי לשמור עליו מתוח, ישר ולא מסובב הצמידו מלבן קטן מבד עמיד וקשיח יותר שאמון על המלאכה.

גם גב הביב קיבל טיפול מיוחד. החלק שצמוד לגב עשוי בד דק, נושם ונעים מאוד למגע. בנוסף האזור כולו מחורר על מנת לאפשר נידוף טוב יותר. גם באזור זה קסטלי צמצמו מאוד את מספר התפרים המשמשים לחיבור החלקים השונים של הביב. בהיקף הביב באזור המותניים הוסיפו רצועת בד דקה ואלסטית המאפשרת היצמדות טובה של הביב למותן ללא יצירה של לחץ מיותר באזור רגיש זה.

אלמנט נוסף שממחיש את תשומת הלב לפרטים הוא תוספת של יריעה דקה באזור הגב התחתון (לכיוון התחת ) אשר מיועדת למנוע מצב מביך בו אזור זה הופך שקוף למחצה כאשר רוכנים קדימה והבד נמתח. תופעה שיכולה לגרום לאי נעימות רבה לרוכב שיושב עליך בדראפט וצמוד לגלגל האחורי שלך ולתחת שלך.

בואו נעשה קצת סדר

ברמת הקצה לקסטלי יש שלושה דגמים עיקריים של ביב. דגם תחרותי קלאסי שנקרא Free Aero Race (659 שקלים). זהו הביב הרייסרי של קסטלי, הביב המועדף על הרוכבים המקצוענים ברמות הגבוהות ביותר (רוכבי קבוצת Ineos Grenadiers), וכן על רוכבים חובבים שמוכנים לשלם עבור האיכות הבלתי מתפשרת של ביב הקצה של קסטלי. זהו ביב מועדף ע"י קבוצות רכיבה רציניות, בין השאר מכיוון שניתן להזמין את הביב בעיצוב קאסטום תואם את צבעי הקבוצה והספונסרים. הביב עמיד יחסית, עשוי מבדים סטרצ'ים עשירים בלייקרה. המכנס מחזיק את הרגל היטב הודות לנגיעות סיליקון המשולב בבד, וכיאה לביב מקצועני, ישנו כיס קטן למכשיר הקשר בגב הביב. אישית, אני מחזיק ביב כזה משנת 2016 שעדיין מרגיש ויושב טוב על הגוף, ובנוסף רכשתי לאחרונה את גירסה 4 של הביב הזה במסגרת הרכישה הקבוצתית של Bike.IL.

premio_black_14_optimized

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

בקיץ האחרון קסטלי הציגו את ביב ה- Super Leggera, שמיועד לרכיבה במזג אוויר חם ולח במיוחד. קסטלי השקיעו רבות בפיתוח הבדים המיוחדים שמרכיבים את הביב הזה. בדים דקיקים ואווריריים מאוד שמצד אחד לא שוקלים כלום, ומצד שני מחזיקים את הרגל היטב ויושבים צמוד וטוב על הגוף ומספקים נוחות גבוהה לאורך זמן. הביב נצמד לרגל בזכות טכנולוגיה חדשה של אריגה המשלבת סיבי גומי בחוטים שמייצרים את הבד. זה מאפשר לייצר אחיזה טובה ללא צורך בפסי סיליקון שגורמים לאי נוחות באזור ההדבקה. את הביב הזה אפשר לקבל בצבע שחור בלבד והוא פחות מתאים לעיצוב קאסטום. למרות זאת קסטלי בחרו להוסיף כיס למכשיר קשר בגב הביב מכיוון שרוכבי Ineos בוחרים את הביב הזה בימים חמים במיוחד. החיסרון העיקרי של ביב ה- Super Leggera הוא העדינות שלו. דרושה תשומת לב רבה כאשר מתלבשים, ורצוי להתלבש לאט ובזהירות כשהמזגן מעליכם עובד בעוצמה. בנוסף הבד עלול להיות קצת שקוף כשהוא נמתח, במיוחד באזור הארבע ראשי.

מה שמביא אותנו לדגם הנוחות המדובר. דגם הנוחות נקרא בעבר Mondiale ולאחר מכן הוחלף ע"י ה- Premio. דגמים שאמנם היו נוחים, אבל פחות מתאימים למזג האוויר החם של ארץ הקודש בגלל הבדים העבים יחסית שמרכיבים אותם. כשקסטלי תיכננו את ביב הנוחות הנוכחי הם לקחו למעשה את ביב ה- Super Leggera  ועיבו קצת את הבדים על מנת לספק יותר עמידות ותמיכה. הם ויתרו (בצדק) על הכיס למכשיר הקשר, והוסיפו שכבת בד דקה בחלק האחורי של הביב למנוע את הפאדיחה של השקיפות המקרית. הכתפיות עברו כמו שהן מהביב הקליל וקיבלו תוספת בד קטנה שעוזרת לשמור על הכתפיות ישרות ללא כפלים. אזור הגב העליון עודכן והבד הדקיק והשקוף הוחלף בבד מעט יותר עבה אבל מחורר ונעים למגע. במותניים קסטלי החליפו את התפר הגס שסוגר את הביב מלמעלה בפס לייקרה עדין שמצמצם את אזורי החיכוך הפוטנציאלים במקום רגיש זה.

progetto_x2_optimized

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

הפד, Progetto X2 Air, הינו אותו פד איכותי ומוכח שקיים בכל הביבים של קסטלי ברמת הקצה. הפד אינו עבה במיוחד, בנוי משתי שכבות. השכבה שצמודה לישבן נקראת Skin Care Layer, ומיועדת לאפשר לאזור רגיש זה לנשום ולנדף זיעה. מתחתיה נמצאת שכבת השיכוך שנקראת Cushioning Layer שמיועדת לספק נוחות באזורים הרגישים מבלי להכביד. העובי והצפיפות של שכבת השיכוך משתנים בהתאם למיקומם לאורך הפד, כך שהאזור הרגיש ביותר מתחת לעצמות הישבן מקבל צפיפות גבוהה יותר מהאזורים בפריפריה.

אז איך הביב מרגיש ברכיבה

אני רוכב עם ביבים של קסטלי כבר למעלה מחמש שנים. אני מכיר היטב את הפד המעולה, וידע בדיוק איזו מידה יושבת עלי בול. התנסיתי בעבר בכל דגמי הקצה של קסטלי, אני מחזיק בחליפת טריאתלון של קסטלי (נקראת SanRemo) ובנוסף בשני ביבים חורפיים. ובכל זאת, ה- Premio Black הצליח להפתיע אותי. מה שנקרא אמת בפרסום. הביב עונה במדויק על התיאורים המרשימים בחומר השיווקי. לא הייתי אומר שהוא מהפכני לעומת הביבים האחרים של קסטלי שתארתי פה, אבל הוא ללא ספק גירסה מעודנת ומשופרת שלהם. הוא טיפה יותר קל, מהודק ונוח מה- Free Aero Race, והוא טיפה יותר עמיד ומשמעותי מה- Super Leggera הקליל. אין ספק שזהו שיפור קל והדרגתי לעומת שני הביבים האחרים, אולם זה מספיק על מנת להביא אותו לרמת דיוק ונוחות כמעט מושלמת.

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

דרושה טיפה יותר תשומת לב כשלובשים את הביב לפני הרכיבה. חשוב להקפיד שהכל יושב במדויק במקומו לפני שעולים על האופניים מכיוון שלאחר מכן הביב פשוט לא זז. הוא נצמד לרגל בזכות סיבי הגומי שמשולבים באריג ופשוט לא זז. אין תחושה של משיכה באזור פסי הסיליקון מעל הברך מכיוון שפשוט אין פסי סיליקון. הפד לא זז ממקומו והכל מרגיש טבעי ונוח. הכי "להיות עם ולהרגיש בלי" שאי פעם הרגשתי.

סיכום

האם שווה להשקיע 900 שקל במכנס רכיבה איכותי ככל שיהיה? ובכן זוהי שאלה מורכבת. בעבר בחנתי עבור המגזין ביב שעולה 1200 שקל. האם הוא יותר נוח מביב שעולה 900 שקל? לעומת זאת יש לי ביב שעולה פחות מ- 600 שקל והוא נפלא ונוח. הכל שאלה של כמה אתם רוצים להשקיע בתחביב שלכם, כמה הכנסה פנויה יש ברשותכם וכמה זמן אתם מבלים בדיווש אינטנסיבי על האופניים. חשוב לציין שמחירו של הביב 260 דולר באתר הרשמי של קסטלי, תוסיפו לזה מע"מ ומשלוח וכבר עברתם את המחיר שלו בארץ.

אגב, הביב מגיע בשחור או כחול כהה, וישנה גם גרסה ללא כתפיות למי שמעדיפה (799 שקלים).

המשמעות של המילה Premio באיטלקית היא פרס, וזו גם התחושה כאשר לובשים את הביב החגיגי הזה. כאילו זכיתם באיזה פרס יוקרתי. את השיקול האם שווה לכם להשקיע בעצמכם את הסכום הדרוש ולהעניק לעצמכם את הפרס, כל אחד צריך לעשות לעצמו.


יותר: נוחות, עיצוב, דיוק     פחות: מחיר


DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

כתבות נוספות