Specialized 2FO DH-Flat

נעלי פלאט במבחן

יבואן: מצמן את מרוץ   מחיר: 755  שקלים    משקל: כ 420 גרם לנעל במידה 44

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

בחן וכתב: שחר מיליס


כשמדובר בנעלי פלאט, כל כמה זמן מגיע מוצר חדש שמבטיח הרים וגבעות, אחיזה אינסופית, נוחות, הגנה בלתי מתפשרת ועמידות לאורך זמן. עד כה, לאחר מבחנים לעשרות מוצרים, טרם נתקלנו בנעל שיכולה לתת פייט הוגן לסוליית העל של 5/10, אך כן מצאנו הרבה טוענים לכתר בעיצוב, נוחות, ואפילו עמידות. נעל ה  2FO DH של ענקית האופניים ספשלייזד, היא נעל שנועדה לרכיבות אגרסיביות, לרכיבות במהירות גבוהה בהם לוקחים סיכונים ומוכנים לשלם את המחיר. מקור השם 2FO הוא "פעמיים FO" שזה קיצור של Foot Out Flat Out. הדור השלישי של ה 2FO DH פותח בשיתוף מחלקת הגרביטציה של ספשלייזד, שכוללת את חטיבת הצמיגים, ועם רוכב העל- לואיק ברוני כדי להיות זו שתצליח לזכות בתואר נעל הפלאט הטובה בעולם. האמנם?

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

מאפיינים כללים

ה2FO היא נעל במשקל סביר של כ 420גר' לנעל בודדת במידה 44. הנעל מורכבת בתהליכי ייצור מתקדמים מחומרים סינטטיים דקים וקשיחים המולחמים בנקודות חיבור בהיקף ומושלמת בתפרים בנקודות העיבוי והחיבור בין חלקי הגפה. החומרים מרגישים איכותיים ביותר באופן מובהק מעל כל מה שראינו עד כה בנעליים FR/DH. הנעל קשיחה למדי והמעטפת מגובה באזורים מעובים סביב הקרסול והבהונות, חיזוקים ואזורים מחוספסים בצדדים, הגנה על פיקת הקרסול הפנימי, ובנוסף, בעלת רפידת Xpel בעלות רשת תלת מימדית שמאפשרת נידוף נוזלים וזיעה, זרימת אויר מצויינת והגנה (שיכוך) נוספת במקרה פגיעה בעצם קשיח במהירות גבוהה. רשת דומה נמצאת גם בגפה בצידי הנעל. מבנה הנעל רחב ובעל רכיסה מסורתית של שרוכים עם סרט אלסטי לאחסון לולאות השרוכים כמקובל בז'אנר.

עיצוב הגפה השחורה במראה נקי עם שרוכים בצבע אפור המקנים לנעל מראה צנוע וסולידי. מבט מדוקדק חושף את הפרטים הקטנים כגון משחקי טקסטורה בחלקי הנעל השונים, ריפוד בעובי משתנה ומערכת אוורור מצוינת. על האוורור אמונים שלושה מקבצים של חרירי אוורור, אלו מספיק משמעותיים כך שאפשר לראות דרכם ודרך רשת ההגנה התלת מימדית המנדפת מתוך הנעל. פרט אחד מפריע לי מבחינה עיצובית, מראה הנעל ואזור השרוכים ישר מאד/ נוטה החוצה וגורם תחושה כאילו הנעליים הפוכות. כמובן שזה פרט שולי שמפריע רק לאנשים עם חוש אסטטי רגיש.

לנעל סוליית דור 3 של טכנולוגיית SLIP NOT אשר פותחה יחד עם חטיבת הצמיגים של ספשלייזד כאמור. מבנה הסוליה (התבנית) בצורת משושים פחוסים המתאימים באופן מושלם לאחיזה בפיני הפדל, וכאן הבשורה, עליה ארחיב מיד.

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

על השביל

עם המגע הראשון של הסוליה בפדל ניתן להבחין שיש כאן משהו שונה. הגומי הרך עם הריבאונד האיטי ננעץ בפיני הפדל באופן שממש מקשה להזיז את הנעל על הפדל, מאפשר להשתמש בפדלים באופן מלא יותר ולא רק לדחוף כלפי מטה (אפשר ממש לגרוף את הפדל ולהוציא תנועה סיבובית מהקראנק). הסוליה מספיק קשיחה כדי לתמוך בכף הרגל גם בירידות ארוכות עמוסות בדרופים וגינות סלעים ושכבת ה EVA המוקצף (כנראה בשילוב עם הרפידה הייחודית) מספקת שיכוך נעים לנעל הקשוחה הזו. השילוב של הרשת התלת מימדית בגפה ובמדרס מרגישה מאווררת מאד ונותנת תחושה של ריחוף, כאילו הרגל מנותקת מהנעל – עוד יתרון של טכנולוגיית בודי גאומטרי של ספשלייזד. למרות קשיחותה היחסית של הנעל, החיבוק של הספוגים מאפשר ללכת עם הנעל בנוחות, הסוליה הדביקה מייצרת הרבה אחיזה גם בחול דרדרתי ובעיקר על סלעים.

סיכום

אני תמיד מופתע כמה אני לא מופתע כשציוד של ספשלייזד מגיע למבחן ובסוף יוצא שאני אוהב אותו. גם אם המראה הראשוני של הנעל הוא בנאלי למדי, מבט מדוקדק מגלה אט אט את שלל הפרטים המדויקים להפליא. החל מהנוחות ומנח הרגל בנעל (Body Geometry), דרך הרחקת הרגל מלחות ורטיבות בעזרת מדרס ה Xpel והרשת התלת מימדית, ועד פיתוח ואופטימיזציה של תרכובת הגומי בסוליה כך שסוף סוף תתקבל נעל שאפשר לסמוך עליה גם בשטח הקשוח ביותר. אם נרצה, נוסיף אפילו את חורי השרוכים הקשיחים שמפחיתים חיכוך ואת שלל הטקסטורות וההגנה על כף הרגל – וכל זאת במשקל סביר מאד.

ולשאלת השאלות: איך האחיזה ביחס ל 5.10? בשורה התחתונה הסוליה מפתיעה באחיזה שלה ולטעמי לא נופלת מהטוענת לכתר, שזה הישג מרשים בפני עצמו.

לגבי עמידות לאורך זמן ביחס לטוענת לכתר שלא מתהדרת בעמידות גבוהה במיוחד, ייצטרך לעבור עוד זמן מה בשביל לטעון משהו, זהו מבחן בעל אורך סטנדרטי (כמה חודשים) ולא מבחן ארוך טווח… אז יש למה לצפות.

את המבחן ביצענו בתנאים יבשים בלבד ולמעשה לא בדקנו את האחיזה במזג אויר רטוב או בוצי. אך דבר אחד קל לזהות, למי שזה חשוב, קל מאד לנקות את הנעל עקב השימוש בחומרים הסינטטיים והלחמות החיזוקים.


יותר: אחיזה, ירידה לפרטים, אוורור והגנה

פחות: מחיר


DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

כתבות נוספות