Specialized S-Works Recon Lace- נעלי גראבל קצה במבחן

יבואן: מצמן את מרוץ    מחיר: 1,495 שקלים   משקל: 571 גר' (לזוג במידה 43)

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

בחן וכתב: אורי ניצן    צילום: אורי ניצן, עודד ניצן.

נעלי ה- S-Works Recon Lace הם התוספת האחרונה לשושלת נעלי הקצה הנחשקות של ענק האופניים מארצות הברית. היעוד של הנעליים מוגדר לרכיבות גראבל, אולם למעט השרוכים הן זהות כמעט לחלוטין לדגם השטח שנבחן פה בעבר.

נעלי רכיבה עם שרוכים הם לא דבר חדש. קיימים דגמים רבים של יצרנים שונים המיועדים לכל הדיסציפלינות, כולל כביש, הרים וגראבל. אולם ברוב המקרים הדגש הינו על נוחות ועיצוב ופחות על ביצועים. במקרה הזה ספשלייזד הלכו על נעל קצה מבחינת קשיחות, משקל ותכונות דינמיות, ונתנו לה טאץ' עיצובי ייחודי בדמות השרוכים.

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

עם הנעל הזו, ספשלייזד משתלבים היטב בטרנד העכשווי של הגראבל. נישת הגראבל מוכרת לנו כבר שנים, אולם בתקופה האחרונה יותר חברות מציגות אופניים וציוד לגראבל באוריינטציה תחרותית. רוכבי הגראבל המעודכנים רוכבים על הגבול הדק שבין הקאז'ואל לפרפורמנס. מצד אחד מכנס באגי ומצד שני שלדת אירו. רוכבי גראבל יעדיפו משקה התאוששות מבוסס לתת וכשות על פני שייק חלבון, אבל ילחצו כמו אחרון הכבישונים בעלייה של יער הזורע. בסיום הרכיבה הם יזדרזו להוציא את צידנית הבירות לפני שיבדקו את סטראבה, אבל תהיו בטוחים שכשאדי האלכוהול ישקעו הם יתעמקו בכל סגמנט וסגמנט.

עיצוב, מראה ורושם ראשוני

נעלי האס-וורקס של ספשלייזד מככבים בראש טבלת הנעליים הנחשקות בקרב רוכבי כביש ושטח כאחד, ולא בכדי. הנעליים נראות נכון. עמידות אך לא מגושמות מדי, בעלות גיזרה מינימליסטית, מראה קרבי, וצביעה עדכנית. דגם ה- Recon Lace אינו שונה. הנעל שומרת על העיצוב העדכני של דגמי הקצה, ומחליפה את סוגרי ה- BOA הכסופים בשרוכים שמקנים לנעל מראה טיפה יותר קז'ואלי.

היתרון הגדול של השרוכים הוא ביכולת להתאים את רמת ההידוק לרגל באופן מדויק ולהימנע מנקודות חמות שנוצרות מהידוק על ידי חוגת BOA למיניהן.

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

התאמה לרגל ורכיסה

שלב ההתארגנות לרכיבה דורש מעט יותר תשומת לב כשנועלים את הנעליים האלו. צריך להדק את השרוכים היטב מכיוון שלא ניתן להדק אותם תוך כדי רכיבה, וחשוב לא להדק יותר מדי. השרוכים מאפשרים גמישות רבה ברמת ההידוק הרצויה, ואוחזים את כף הרגל בצורה אחידה מבלי לייצר אזורי לחץ. האצבעות של הרגליים נשארות חופשיות למדי מה שמייצר שילוב מרענן של הידוק בחלק העליון של כף הרגל וחופשיות בתחתון.

בדומה ל S-Works Recon המיועדות לשטח, גם גרסת הגראבל מקבלת את טיפול ה- Body Geometry המלא של נעלי הקצה של ספשלייזד. זה כולל את השילוש הקדוש שלLongitudinal Arch, Metatarsal Button Varus Wedge אשר אמור לייצר אופטימיזציה במיקום הירך-ברך-כף רגל על מנת לאפשר תנועת דיווש יותר יעילה, נוחה, ולמנוע פציעות.

סוליית הקרבון מקבלת ציון של 13 ברמת הקשיחות של ספשלייזד – זהה לנעל השטח ונמוך רק בשתי נקודות מנעל הקצה לכביש. כמו בנעל השטח, גם פה ספשלייזד פיזרו בחוכמה מספר קוביות גומי מסוג SlipNot המאפשרות הליכה קלה עם הנעליים במקרה הצורך.

אלוהים בפרטים הקטנים

תשומת הלב לפרטים ניכרת בכל מקום. כיתוב ה- S-Works על קצות השרוכים, עיבוי לולאות השרוכים רק בחלק העליון של הנעל היכן שהשרוכים מתחככים יותר בנעל, פס הגומי בלשונית הנעל המיועד לשמור על השרוכים במקום שלא יפריעו בזמן הרכיבה, חלוקת הלשונית ל- 3 לטובת התאמה טובה יותר לרגל, שימוש בגומי בקשיחות שונה בסוליה בהתאם למיקום הגומי ורמת החיכוך/שחיקה הצפויה, ועוד.

 התאמת הנעל לרוכב משתפרת גם בזכות היכולת להתאים את מיקום החיבור הקליט לנעל. אזור חיבור הנעל לקליט מאפשר תנועה רחבה קדימה ואחורה ובכך מאפשר להתאים באופן מדויק את מיקום הקליט לתנוחת הרכיבה הרצויה. החורים להברגת הקליטים עשויים טיטניום לחיסכון במשקל ומניעת חלודה.

ספשלייזד דאגו לחזק את חלקה הקדמי של הנעל למנוע פגיעה במקרה של החלקה לא רצויה או מגע מזדמן עם הצמיג הקדמי. את העקב חיזקו עם כוסית פלסטיק שדואגת שהרגל לא תזוז יותר מהנחוץ בתוך הנעל בזמן דיווש מאומץ.

כאמור, לא בכדי נעלי S-Works של ספשלייזד מופיעים בראש ה- Wish List של רוכבים רבים, וגם בדגם הגראבל ספשלייזד לא חסכו בפיצ'רים.

בשימוש

הופתעתי מהנוחות של הנעליים. בניגוד לדגם הכביש איתו אני רוכב בדרך כלל, דגם הגראבל הרגיש יותר נוח ומשוחרר וזאת מבלי לאבד תחושה של יעילות, קשיחות והעברת כוח. אם בכביש לאחר מספר שעות כף הרגל מתחילה להירדם ולכאוב באזורים מסוימים, הרי שבגראבל לא חשתי אי נוחות כלשהי גם לאחר 4 שעות רכיבה. העברת הכוח מעולה בזכות הסוליה הקשיחה והקלילות של הנעל מורגשת ברכיבות ארוכות ומאומצות.

תהליך הרכיסה קצת מסורבל, אבל לא גוזל יותר מדי זמן. רצוי להקדיש מעט יותר זמן בבוקר לכוונון נכון ומדויק של רמת ההידוק לפני שיוצאים לדרך. השרוכים מאפשרים הידוק אחיד שמפזר את הלחץ באופן שווה על כף הרגל ומונע נקודות לחץ ואי נוחות.

השרוכים מאפשרים פתיחה רחבה של הנעל המאפשרת כניסה ויציאה חלקה ומהירה. אחד החסרונות של השרוכים הוא שעם השימוש, כתוצאה מהשמש והאבק השרוכים קצת מתקשים ומקשים על ההידוק והשחרור של הנעל. שטיפה הגונה עם הצינור מדי פעם וייבוש במקום מוצל פותרים גם את הבעיה הזו.

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

סיכום

לאחר שימוש נרחב בנעל הגראבל החדשה של S-Works במהלך חודשי הקיץ אני חושב שספשלייזד הצליחו לקלוע בול להלך הרוח של רוכבי הגראבל העדכניים. הם יצרו נעל נוחה בעלת מראה עדכני ויחד עם זאת קלה וקשיחה כמו נעל תחרותית. כמו רכב stealth שנראה כמו רכב משפחתי אבל בעל ביצועים של רכב ספורט, כך גם הנעל הזו שבמראה הרגוע שלה משרה רוגע גם על הרוכב, אבל when the going gets tough יודעת גם לתת בראש בתחרויות מול הגברת סטראבה.

אני משוכנע, שבדומה לאחיותיה בכביש ובשטח, גם נעל הגראבל תזנק במהרה לראש מצעד הנחשקות גם בקרב רוכבי הגראבל הישראלים חובבי הפרפורמנס.


יותר: נוחות, קשיחות, משקל

פחות: מחיר, לא ניתן להדק תוך כדי רכיבה, השרוכים מתקשים עם השימוש

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

כתבות נוספות