2021/2022 Israel Enduro Series

תקנון ליגת האנדורו הישראלית לעונת 2022-2021

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

צילומים: אביב לרר, אלירן קדוש


  1. רקע על תחרויות אנדורו:

תחרות אנדורו היא תחרות שבה הרוכב נמדד רק על מקטעים מסוימים במגמת ירידה הנקראים: סטייג'ים – Stages (המדידה מתבצעת על כל סטייג' בנפרד). בשונה מסגנון הדאון היל (DH) בתחרויות האנדורו הרוכב יצטרך לטפס למעלה ההר בכוחות עצמו בדרך המסומנת (במקרים מסוימים המארגן יאפשר עליה ברכבל / הקפצות בחלק מהסטייג'ים). מקטעי העליה (מקטעי "ההתשה") יכולים להיות מותנים במגבלת זמן. בחלק מהמקרים מקטע זה יהיה ללא מגבלת זמן (תלוי בהחלטת המארגן).

מנצח התחרות הוא הרוכב שסיים את התחרות עם הזמן המצטבר הנמוך ביותר בכל הסטייג'ים (זמני הרוכב מסטייג' 1 + סטייג' 2 + סטייג' 3….= תוצאת הרוכב).

תחרויות האנדורו בכל העולם ידועות כתחרויות מאתגרות, מהנות, מלאות באדרנלין ובאנרגיות מטורפות ולמרות שזאת תחרות שבה המטרה לרכב הכי מהר ולנצח, ערכי היסוד בתחרויות אנדורו בכל העולם הם – חברות ועזרה הדדית, ספורטיביות, שמירה על הטבע, וכל זאת תחת שמירה על חוויה מהנה לרוכבים ולצופים.

בתחרות אנדורו אסור לקבל עזרה מבחוץ במהלך המרוץ. תינתן אפשרות לעזרה מבחוץ רק באזור העזרה הטכנית שיפורסם מראש (Tech Zone), אבל מותר ואף מבורך לעזור אחד לשני (רק מתחרה יכול לעזור למתחרה אחר).

  1. Anti-doping

תחרויות האנדורו בישראל מישרות עם כללי האנטי דופינג של EWS, UCI, ITA, WADA והסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט.

על Anti-Doping, כל הכללים (EWS, UCI, ITA), מסמכים וקישורים מתארחים בקישורים הבאים:www.enduroworldseries.com/ews-general/rules-and-resources  www.uci.ch

 

  1. הרשמה:

ההרשמה לתחרויות תתבצע באתר איגוד האופניים.

ההרשמה לספורטאים הרשומים באיגוד האופניים בלבד.

פרטים נוספים על ההרשמה לאיגוד האופנים

מחיר הרשמה לאיגוד לעונת 2021-2022:

  • ספורטאים צעירים עד, וכולל גיל 18 – 50 ₪
  • ספורטאים במועדון מגיל 19 ומעלה – 75 ₪
  • ספורטאים עצמאיים – 125 ₪

4.1 קטגוריות

Full Enduro  לפחות 3 סטייג'ים:

19+ נשים פתוח

19+ גברים פתוח

U21  – גברים, גילאי 17-20

U21  – נשים, גילאי 17-20

מסטרס 35+ גברים

מסטרס 35+ נשים

E- Full Enduro לפחות 3  סטייג'ים:

נשים 17+

גברים 17+

מסטרס 35+ גברים

 

רוכב Full Enduro יוכל להחליט בזמן ההרשמה לכל תחרות אם להתחרות בקטגוריית ה-Full Enduro או ה-E-Full Enduro (יש לקחת בחשבון שלכל קטגוריה יש ניקוד שנתי נפרד).

 

Enduro לפחות 2 סטייג'ים:

מסטרס נשים (35+)

מסטרס גברים (35+)

בוגרים (17+)

בוגרות (17+)

קדטיות- לגילאי 15-16

קדטים- לגילאי 15-16

Mini Enduro לפחות 1 סטייג':

ילדים- לגילאי 13-14

ילדות- לגילאי 13-14

אפרוחים- לגילאי 11-12

אפרוחיות- לגילאי 11-12

קטקטים- 9-10  (מלווה יכול להתלוות לילדים בעליה ובירידה ללא תוספת תשלום- על מנהל המועדון לשלוח מייל לליגת האנדורו israelenduroseries@gmail.com  בנושא שבועיים לפני כל תחרות)

קטקטיות- 9-10 (מלווה יכול להתלוות לילדות בעליה ובירידה ללא תוספת תשלום- על מנהל המועדון לשלוח מייל לליגת האנדורו israelenduroseries@gmail.com  בנושא שבועיים לפני כל תחרות)

  • בקטגוריה עם פחות מ-5 משתתפים יהיה ניתן לעשות איחוד קטגוריות גיל על פי החלטת המארגן.

4.2 שנוי קטגוריות:

ההרשמה לתחרות תהיה לקטגוריה אליה רשום הרוכב באיגוד האופניים.

ניתן לעלות או לרדת קטגוריה פעם אחת בעונה בלבד. ירידת קטגוריה תתאפשר עד חודש לפני אליפות ישראל.

רוכב שסיים במקומות 1,2,3 בקטגוריה הנוכחית שבה הוא נמצא (באחת משתי התחרויות האחרונות של הליגה) יוכל לבקש ממנהל המועדון שלו לשלוח מייל בקשה לאיגוד האופנים לעלות קטגוריה.

לדוגמא:

רוכב בקטגוריית הילדים (בן 13) במקצה המיני אנדורו, שסיים במקומות 1/2/3 בתחרות שהתקיימה במשגב בתאריך ה-8/5/21, יוכל להגיש בקשה (אך ורק דרך מנהל המועדון) לעבור לקטגורית הקדטים במקצה האנדורו לפני התחרות הבאה.

 

נוסח המייל:

אני …. מנהל מועדון…. ממליץ להעביר את הרוכב… לקטגורית…. לאחר שסיים במקום ה-(1/2/3) בקטגוריית… בתחרות ליגת האנדורו הישראלית שהתקיימה ב…

שם מלא של הרוכב:

קטגוריה נוכחית:

קטגוריה אליה הרוכב רוצה לעבור:

  1. מהלך התחרות:
  • כל הרוכבים יתחילו את הרכיבה בנקודת הכינוס המוגדרת מראש ויוזנקו על פי קטגוריית גיל.
    • ההתשות (העליות) יהיו עם זמן גג (מאוד נדיב) שבו הרוכבים יהיו חייבים לסיים את ההתשה.
  • כל רוכב יזנק לסטייג' בזמן שירצה ולא יהיו זמני זינוק הקבועים מראש (לפחות 30 שניות בין רוכב לרוכב)
  • הרוכב המנצח הוא זה שעשה את הזמן הקצר ביותר המצטבר (רק של הסטייג'ים) בכל קטגוריה.
    • לא ניתן לשנות קטגוריה במהלך יום התחרות (אם נרשמתם למקצה הפול אנדורו, לא תוכלו לשנות למקצה האנדורו וכו')
  • התחרות תתקיים לפי תקנוני ה EWS,UCI ואיגוד האופניים בישראל.

6. מסלולים + בטיחות

6.1 מבנה: שימוש במסלולי הרכיבה הטובים ביותר (בסגנון אנדורו) באזור התחרות על פי החלטת המארגן.תחת דגש על חוויה מהנה של המתחרים ושל הקהל. יתכן שבחלק מהמסלולים המיוחדים (Stages) יהיו עליות קצרות וכך תהיה אפשרות לקבל את תוואי השטח הטוב ביותר.

6.2 מקטעי התשה: מקטעי ההתשה יעשו ברכיבה ברוב המקרים, אך בחלק מהמקרים ניתן יהיה להשתמש בשאטלים שיסופקו על ידי המארגן (ללא שאטלים פרטיים), או ברכבל, על פי החלטת המארגן בכל תחרות בהתאם לתנאי השטח.כל מקטע התשה חייב להיות מסומן היטב בחיצים ברורים והרוכבים חייבים לעלות בדרך המסומנת.בכל תקנון תחרות יצוינו בבירור נהלי ההתשות בימי האימונים והתחרויות.

6.3 מקטעי הירידה/ סטייג'ים (STAGE): לכל סטייג' תיהיה נקודת זינוק וסיום ברורה שתסומן ביום האימונים הרשמי. יבחרו סטייג'ים על מסלולים מאתגרים על פי תנאי השטח, היוצרים הבדלים בשל רמת הטכניקה של הרוכבים. הסטייג'ים יהיו בשטח, במגמת ירידה, בכל תחרות ניתן לעשות סטייג' אחד יוצא דופן בתחילת, או בסוף התחרות שמטרתו לתת נגישות ועניין לקהל- כגון אורבן סטייג'/ מסלול מכשולים קצר באזור התחרות שיבנה במיוחד לאירוע- יכול להיות סטייג' קצר.תוצאת התחרת תקבע על פי הזמן המצטבר של כל הסטייג'ים יחדיו.תחילתו וסיומו של כל סטייג' חייב להיות מסומן בבירור ביום התחרות ועל המפה בתקנון התחרות.בכל סטייג' יהיה מקסימום של 15% בעליה.

6.4 סימון המסלולים ומיפוי: המארגן מחויב להציג את מפת המסלולים לפחות יום לפני יום האימונים הרשמי.על כל מתחרה ללמוד את המפה ולדעת את הכיוונים והמיקומים שעליו להגיע.

6.5 סימון המסלול:המארגן מחויב לסמן את הסטייג'ים עם סס"לים משני הצדדים לאורך המסלול בקטעים בעיתיים, בעיקר בפניות, סיבובים. בקטעים מסוימים המסלולים יהיו מסומנים רק בצד אחד של המסלול (על מנת לשמור על הסביבה ככל שניתן). שערים:יתכן שימוש בשערי סימון סללום (כמו בסקי) לצורך סימון קטעים מסוימים עפ"י החלטת המארגן.

 6.6 בטיחות: מתחם עזרה ראשונה ימוקם במרכז האירוע או בכל מקום אחר שיפורסם מראש.

בכל תחרות יהיו לפחות 2 נציגי עזרה ראשונה שיוכלו להגיע לכל האזורים ביער, בהתאם להוראות חוק הספורט.

כל מתחרה יקבל ביחד עם ערכת המשתתף / בתדריך הרוכבים מספר טלפון של מרכז העזרה ראשונה ושל המארגן.

בזמן האימונים והתחרות, במידה ורוכב נפצע ואין לידו איש עזרה ראשונה הרוכב שאחריו צריך להודיע למרשל הבא על המסלול. במקרים ספציפיים יינתן לרוכב העוזר ראן מדידה חוזר על אותו הסטייג' – להחלטת מנהל התחרות והשופט הראשי.

זכותו של מנהל התחרות לשנות את המסלול בכל עת משיקולי בטיחות.

פרוטוקול זעזוע מוח:

בישראל אין מודעות מספקת לזעזועי מוח הנגרמים מנפילה על הראש (קורה גם עם קסדת פול פייס).

כל רוכב שנופל על הראש/ מתרסק באופן קיצוני חייב לקבל את אישור הפרמדיק/רופא שהוא כשיר לחזור לרכיבה במיידי לאחר מבחן קצר שיעבור לבדיקה שהוא ללא זעזוע מוח.

7.1. דרישת התחרות

– זינוק לרוכב יחיד בתחילת הסטייג'

– לפחות 3 סטייג'ים לתחרות לרוכבי קטגוריית ה-Full Enduro (לפחות 2 מסלולים שונים לחלוטין!)

– מינימום של 7 דק' זמן תחרות מנצח לכלל הסטייג'ים (לקטגוריית ה(Full Enduro

– הרוכבים חייבים להתחיל כל סטייג' עם רגל אחת על הקרקע.

7.2 אימונים על המסלולים

– המסלולים יהיו סגורים לאימונים עד לרגע תחילת האימונים הרשמיים על פי הודעת המארגן.

רוכב שירכב על המסלול לאחר שהמסלולים פורסמו או סומנו בשטח, יפסל. (זמני אימונים מדויקים יפורסמו בתקנון התחרות)

– המסלולים יהיו מסומנים ביום האימונים הרשמים.

  1. פרסים

לשלושת הראשונים בכל קטגוריה יחולקו פרסים ומדליות.

  1. ניקוד:

כל תחרות בליגה תזכה את המתחרים בניקוד על פי מיקומם בקטגוריה והטבלה המצורפת:

מקום 1- 250 נקודות

מקום 2- 200 נקודות

מקום 3-  170 נקודות

מקום 4-  150 נקודות

מקום 5- 125 נקודות

מקום 6- 100 נקודות

מקום 7- 95 נקודות

מקום 8- 90 נקודות

מקום 9- 85 נקודות

מקום 10- 80 נקודות

מקום 11- 75 נקודות

מקום 12- 70 נקודות

מקום 13- 65 נקודות

מקום 14- 60 נקודות

מקום 15- 55 נקודות

בתום הסבב יוכתרו אלופי הליגה

* הניקוד נספר לכל קטגוריה בנפרד. כל רוכב שעובר קטגוריה באמצע השנה צריך לקחת בחשבון שהנקודות שלו יתאפסו לאחר מעבר הקטגוריה.

  1. מיגון:
    • חובה לרכב עם קסדה מלאה Full Face. אין להוריד את הקסדה במהלך התחרות גם במקטעי העלייה.

במידה והולכים ברגל ניתן להוריד את הקסדה. רוכב שירכב ללא קסדה יפסל מיד.

  • חובה לרכב עם מגיני ברכיים.
  • חובה לרכב עם כפפות מלאות.
  • מומלץ מאד לרכב עם משקפי אבק, מגני מרפקים, ומגן גב/גוף.

 * רוכב שיגיע ללא קסדה מלאה, מגיני ברכיים וכפפות מלאות לא יוכל לזנק. רוכב שייתפס במהלך התחרות ללא מיגון זה יפסל.

  1. אופניים:

מומלץ להגיע לתחרות עם אופני שבילים או אנדורו. התחרות הינה במגמת ירידה אבל על הרוכבים יהיה לפדל למעלה ההר בכוחות עצמם כך שיש לשים לב שהאופנים שבוחרים מתאימים גם לטיפוס וגם לירידה.

  • לרוכבי האופניים החשמליים: יש להגיע עם אופנים חשמליים תקניים עם מהירות מוגבלת בהתאם לחוק/תקן בישראל ולא "פרוצים". לפני ואחרי התחרות תתקיים בדיקת תקינות לאופניים והם יחויבו בהגבלה של עד 25 קמ"ש (על פי החוק)

 

  1. תנאי השתתפות:
  2. אישור בדיקה ארגומטרית שנתית בתוקף ממכון רפואת ספורט מורשה על שם הרוכב על פי חוק הספורט.

להלן רשימת מכוני רפואת ספורט מאושרים על ידי משרד הבריאות.

  1. חתימה על טופס הצהרת בריאות, ויתור על זכויות ושחרור מאחריות.

במידה והמשתתף מתחת לגיל 18 נדרשת חתימת הורה.

  1. תשלום דמי ההרשמה במהלך ההרשמה לתחרות.

מדיניות ביטולים-

א. במידה ורוכב נפסל, הרוכב לא יקבל את דמי ההרשמה בחזרה (גם אם הפסילה הייתה לפני התחרות – למשל הגיע ללא קסדה מלאה/מגיני ברכיים/החלטת שופט…)

ב. עד חמישה עשר יום לפני התחרות ניתן לבטל השתתפות ולקבל החזר כספי מלא או זיכוי להשתתפות בתחרות אחרת בליגת האנדורו הישראלית.

ג. ביטול השתתפות מצד הרוכב פחות מ-15 ימים לפני התחרות, לא יזכה בהחזר כספי כלל.

  1. מספר מתחרה רשמי על האופניים (אין לגזור או להסתיר ספונסרים המופיעים על המספר).
  2. ציוד מיגון ככתוב בתקנות.
  3. אופניים תקינים.
  4. לא חובה לערוך ביטוח תאונות אישיות לעוסקים בספורט תחרותי שאין בעדו תשלום שכר או כל תמורה אחרת, אבל אנחנו מאוד ממליצים על כך. ביטוח טוב זה חלק מהמקצועיות של רוכב ומתחרה, חלק מהאחריות שלנו כלפי ילדינו, כלפי המשפחה והעסק. בין אם זה פינוי באמבולנס או במסוק, השתתפות בטיפולי פיזיותרפיה בשיקום מפציעה, השלמת כושר עבודה או סיוע בתרופות, הספורט שלנו מאתגר, האחיזה בשטח אינה מדע מדויק, נפילות קורות, פציעות מתרחשות ועדיף להיות מוכנים ליום סגריר.
    ניתן לפנות אל:

רוכבים בטוחחברת מגדל ביטוח

ניסטל ביטוח ופיננסים
שוונג

גיא רדר סוכן ביטוח

אין באמור כדי להוות הצעה או המלצה מטעמנו על מוצר ביטוחי זה או אחר או על נותן שירות בתחום הביטוח. כל אחד צריך לעשות בעצמו את הבדיקות ולהחליט מה הכי נכון, כדאי ומתאים לו.

  1. כללי עשה ואל-תעשה:

יש לשמור על התנהגות ספורטיבית, מכבדת ומכובדת בחיים בכלל ובתחרויות אופניים בפרט.

אין להשליך או לייצר פסולת במהלך התחרות. כל פסולת שרוכב מייצר (עטיפות חטיפים וג׳לים, פנימיות, בקבוקים, ניירות טואלט) עליו לאסוף עימו ולפרוק בנקודות הזינוק, בנקודת הרענון/סיוע טכני או במתחם הסיום. רוכב שייתפס מלכלך ייפסל מיידית.

יש להישמע להוראות מנהלי המסלול, השופטים, מודדי הזמנים, המרשלים (בקרי הבטיחות הפזורים בנקודות קריטיות לאורך המסלולים) והרשויות השונות (משטרה, פקחי קק״ל, צבא).

יש לקרוא בעיון את תקנון התחרות לכל תחרות בה משתתפים ואת תדריך הרוכבים.

בטיחות מעל לכל. בכל מקרה של ספק הדבר הנכון לעשות הוא להימנע מהסיכון. יש לרכב באופן המותאם ליכולותיך. רכיבה לא זהירה עלולה להוביל לפציעות חמורות ואף למוות.

  1. אחריות

מבלי לגרוע מן האמור בכתב ויתור על זכויות, שחרור מחבות ואחריות והצהרת בריאות, מובהר למשתתף, וההרשמה לתחרות מהווה הסכמת המשתתף לכך שמארגני ושותפי Israel Enduro Series וכן  קק"ל ואיגוד האופניים, לא יהיו אחראים בשום דרך לכל נזק, הפסד או אבדן שייגרמו למשתתף או על ידו במהלך האירוע. הרוכבים מודעים לכך שרכיבת אופני שטח היא ספורט אתגרי העלול להיות מסוכן ונוטלים סיכונים אלו על עצמם.

  1. ענישה

אין לקבל עזרה טכנית חיצונית למעט באזור התמיכה הטכנית והרענון של המארגנים.

תלונות וערעורים יש להגיש למנהלת התחרות (אוהל שיפוט ומדידת זמנים) עד 15 דקות מפרסום תוצאות המקצה.

כל התנהגות לא-ספורטיבית, גסה, אלימה, לא מכבדת כלפי מתחרים אחרים, צופים, מארגנים, מרשלים, הטבע והשבילים תגרור ענישה ביחס לחומרת העבירה (קנס זמן, פסילה בתחרות, ועדת משמעת באיגוד האופניים). שיקול הדעת בנושאים אלו הוא של צוות השופטים והמארגן.

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

DAA 09 1070×200
דמו דיי 1070×200
סגפרדו 1070×200
גרמין 1 1070×200
DAA 09 1070×200
KTM  1070×200
ctc 01.21 1070×200
מצמן 1 1070×200

כתבות נוספות