Lumos Kickstart- קסדה עם תאורה אינטגרלית

יבואן: Lumos ישראל ן מחיר: 790 ש״ח ן מידות: one-size 54-62 cm ן משקל: 430 גרם

trek 10.18 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200
ctc poleg 1070×200

בחן וכתב: עדי בלן ן תמונות: lumoshelmet.co

בעוד שהלב והנשמה של כותב שורות אלו נמצא ברכיבת שטח הכוללת סינגלים, אבק, ריחות של היער (וברקסים), בערך פעם בשבוע אני מוצא עצמי מבלה על אופני OnOne מפלדה עם הילוך יחיד, מדווש בין רמת-גן בואכה פארק הירקון עד המשרד בהרצליה פיתוח ובחזרה, אימון טוב של סיבוב רגליים וקצת מנוחה נפשית מהפקקים לא הזיקו לאף אחד.

נדיר שנופלת בחלקנו ההזדמנות לבחון מוצרים במתווה של רכיבת יוממות (או קומיוטינג בלעז), קל וחומר לבחון מוצר חדשני וייחודי כמו הלומוס. מדובר במוצר שהחל את חייו כפרויקט מימון המונים באתר kickstarter של שני מהנדסים שאהבו מאוד לרכוב לעבודה על אופניים אבל חשו שהדבר מסוכן וניסו להגביר את הנראות שלהם בזמן הרכיבה, לכן קפצנו על ההזדמנות לקבל לידינו את הקיט המקורי שחולק ב kickstarter ולבחון אותו ברכיבת הקומיוטינג השבועית.

הלומוס היא למעשה קסדה שבה משולבים אורות LED אינטגרליים, 10 לבנים בקדמת הקסדה ועוד 38 בחלק האחורי המהווים 3 משולשים (אחד אחורי מרכזי ועוד שניים המשמשים לאזהרה או איתות) שמאירים או מהבהבים באדום וכתום, סה״כ הלדים מספקים שטח תאורה רחב מאוד עם תוספת נראות משמעותית.

למעט הלדים והשקע ההטענה, הלומוס נראית כמו קסדת כביש די סטנדרטית אם כי מעט מסיבית, הריפודים ומנגנון הרכיסה עושים רושם של פריטים איכותיים למדי כפי שאפשר לצפות במחיר הזה.

האם הרגשנו בולטים ובטוחים יותר עקב השימוש ב lumos? מה היתרונות והחסרונות? המסקנות שלנו לפניכם

בקופסא

בניגוד לקסדה רגילה, הקופסא המעוצבת שבה הגיעה הקסדה כוללת גם פריטים נוספים: שלט אלחוטי וכבל ההטענה ייחודי של לומוס.

השלט האלחוטי נמצא בתושבת המחוברת בעזרת גומיות לכידון האופניים, קל ופשוט להתקנה, יש גם אופציה קלה לנתק את השלט בלבד ללא התושבת ולקחת אותו אתכם (לטעינה למשל..).

כבל הטעינה הוא ייחודי ולא סטנדרטי (לא usb או usb-c), הוא מתחבר באופן מגנטי ומטעין גם את הקסדה וגם את השלט. יש לכך יתרונות וחסרונות, המנגנון המגנטי נחמד אך קל לפספס איתו ומטריד אותנו שאם נאבד את הכבל נתקע בלי יכולת למצוא בקלות כבל חלופי, מה גם שאי אפשר להטעין במקביל את השלט והקסדה יחד.

 

אפיליקציה

ב 2018 גם לצידניות שנמכרות בקיקסטרטר יש אפליקציה ייעודית, אז אי אפשר היה לצפות שללומוס לא תהיה אחת. האפליקציה סה״כ עשויה היטב וקל לחבר את הקסדה בעזרת בלוטות׳ לאפליקציה. האפליקציה מאפשרת לקנפג חלק מהאופציות של הקסדה, כמו עצמת הציפצופים ותדירותם והפעלת אורות האזהרה (המשולשים הצדדים באחורי הקסדה). מעבר לך האפליקציה מאפשרת לעקוב אחרי הרכיבות שלנו ולסנכרן את המידע לסטרבה או גוגל פיט (במקרה של אנדרואיד) – לא בחנו את האופציה הזו לעומק כיוון שבניגוד לרכיבות שטח, בעיר לרוב אין אנו מקליטים את הרכיבות כלל, לא כל כך מעניין מבחינתנו.

trek 10.18 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200
ctc poleg 1070×200

בשימוש

הלומוס היא קסדה לא קלה, 430 גרם הם לא מעט עבור קסדת חצי סטנדרטית והמשקל הזה מורגש על הראש, אם כי למתווה של רכיבות יוממות באורך של שעה או פחות המשקל לא הציק, חלוקת המשקל של הקסדה טוב למדי ולא הרגשנו שהיא מושכת את הראש שלנו קדימה או אחורה.

ההתאמה לראש שלנו הייתה טובה מאוד, מנגנון הרכיסה הוא נוח ומוכר עם גלגלת אחורית המהדקת את הקסדה על היקף הראש, היינו שמחים לו אפשר היה להוריד עוד קצת למטה את מנגנון הרכיסה כדי לעטוף טוב יותר את הראש, אך גם בלי האפשרות הזאת, הלומוס ״ישבה״ יציב ולא רקדה על הגולגולת שלנו. יש לשים לב שהקסדה מגיעה רק במידה אחת, כך שאם היקף הראש שלכם קטן או גדול בצורה קיצונית כנראה שלא תוכלו להשתמש בלומוס.

תפעול הקסדה והשלט פשוטים למדי, לקסדה כפתור אחד באחורי הקסדה (ליד שקע הטעינה), לחיצה קצרה מדליקה את הקסדה, לחיצה קצרה נוספת עוברת בין מצבי הבהוב (מהיר ואיטי) ומצב אור קבוע. לחיצה על השלט ימינה או שמאלה מוסיפה לחגיגת האורות גם משולש כתום מהבהב בכיוון הנבחר וצפצוף (מעיק לעיתים), כיבוי הקסדה נעשה ע״י לחיצה ארוכה – צפוי והגיוני, חווית משתמש טובה בהחלט.

עוצמת התאורה של הלומוס היא טובה מבחינת נראות, זהו לא פנס שיאיר לכם את הדרך, אלא יגרום לכם לבלוט ולקפוץ לעין של נהגים ורוכבים אחרים, התחושה שלנו הייתה שזו הייתה כוונת המשורר במקרה של הלומוס וככזו היא הושגה היטב, הרגשנו שתוספת התאורה היא משמעותית, בעיקר כיוון שהאורות ממוקמים גבוה ולא על האוכף או הכידון.

לקסדה ישנה יכולת נוספת חשובה מאוד (על הנייר או בשלבי פיתוח)- אור מעצור או אור אזהרה אוטומטי. חיישן תנועה קטן בשלט אמור להדליק את כל הנורות בבת אחת כאשר הוא מזהה האטה או עצירה. על קסדת המבחן שלנו הוא אמנם הגיע לא פעיל כברירת מחדל, אבל ניתן להפעיל אותו דרך האפליקציה. נסיון לבדוק אותו אכן הראה כי הפיתוח טרם הושלם עד הסוף והוא לא עבד כפיצ'ר מלוטש. אני נוטה להניח שהוא ישתפר בדורות הבאים של הקסדה.

לא מצאנו עצמנו משתמשים יותר מדי בכפתורי האיתות שעל השלט, זאת משתי סיבות, אחת, אנו נמנעים ככל האפשר מרכיבה על כביש כך שאיתות הוא פחות רלוונטיֿ, ושתיים, תרבות הנהיגה בארץ די ירודה שלא מצאנו טעם לאותת לנהגים שאינם מאותתים בעצמם או גרוע מכך, בכלל עסוקים בסמארטפון במקום לנהוג, העדפנו לשמור את הידיים על הגריפים וידיות הברקסים, מוכנים לכל תרחיש אפשרי.

סיכום

הלומוס היא מוצר ייחודי וחדשני, הקונספט שלו מבוצע היטב והמוצר איכותי ונעים לשימוש, הוא מכיל פיצ׳רים רבים ומתקדמים למדי, את רובם לא מצאנו מאוד שימושיים, אבל תוספת הנראות שמספקת הקסדה של הרוכב היא הדבר החשוב ביותר, שיכול להציל חיים, האם הדבר מצדיק מחיר שכזה? לרוכבים שמבצעים הרבה רכיבות יוממות בתנאי חשיכה, לדעתנו כנראה שכן, לרוב הרוכבים האחרים, כנראה שלא.

יותר: בטיחות, נוחות, נראות ן  פחות: מחיר, משקל, מנגנון רכיסה, כבל טעינה ייחודי

כתבות נוספות