כידון במבחן Fourfourthree N800 

יבואן: Fourfourthree  ן  מחיר: 550 שקלים

handlebar-a-cut-custom

בוננזה 19 1070×200
ריסייקלס 5.19 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
אפיק 1 1070×200
שימנו 5.19 1070×200
Matzman 3.19  1070×200 בוננזה
בוננזה 19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

בחן וכתב: בנג'י גרנות.

לחברת 443 הישראלית/ בינ"ל נחשפנו לראשונה במבחן הגלגלים שפורסם כאן בעבר. ב Bike.il DemoDay 2018 הענק שנערך בסוף אוקטובר בבן שמן כבר היה לחברה האמביציוזיים האלה דוכן יפה בו הוצגו מגוון הגלגלים הגדול של המותג ובנוסף להם עוד כמה מוצרים שנכנסו לארסנל של החברה המתפתחת, בניהם גם כידוני קרבון קלילים ומרשימים בחתימה העיצובית הייחודית של המותג.

בשלב זה ליין הכידונים של 443 מכיל שני פרטים. ה N800 בקוטר 35 מ"מ וה D778 בקוטר של 31.8 מ"מ. שני הכידונים מיועדים לרכיבה אגרסיבית אבל עם נתוני המשקל המרשימים שלהם יתקבלו בברכה גם ברכיבת   XCמודרנית. למבחן קיבלנו את דגם ה N800 לישומי AM/ אנדורו כאמור.

בוננזה 19 1070×200
ריסייקלס 5.19 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
אפיק 1 1070×200
שימנו 5.19 1070×200
Matzman 3.19  1070×200 בוננזה
בוננזה 19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

נתונים טכניים

רוחב: 800 מ"מ

קוטר: 35 מ"מ

הגבהה: 25 מ"מ

גאומטריה: 5 מעלות מעלה, 9 מעלות פנימה.

משקל: 225 גרם

handlebar_2
handlebar-b-3-1

הכידון מעוצב כאמור בשפה העיצובית הייחודית של המותג ומגיע בשני צבעים שחור או כסוף. שתי נקודת הממשק החשובות של הכידון בחיבור הסטם ובחיבור הגריפים מקבלים גימור מחוספס על מנת לייצר אחיזה מקסימלית מבלי לייצר הידוק יתר. מטבעו הכידון נדחק לשולי היררכיית בחירת החלקים בבניית אופניים, וזאת טעות. לכידון יש השפעה משמעותית למנח הרוכב על האופניים, ומכאן על השליטה ועל הפידבקים בזמן רכיבה. לכן חשוב מאוד לבחור את הכידון הנכון שיתאים למבנה הגוף ולסגנון הרכיבה.

img-20181023-wa0018

בוננזה 19 1070×200
ריסייקלס 5.19 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
אפיק 1 1070×200
שימנו 5.19 1070×200
Matzman 3.19  1070×200 בוננזה
בוננזה 19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

הרכבה

הרכבת כידון בכלל והרכבת כידון קרבון בפרט דורשת סוג של ה"בנת החומר". הידוק חזק מידי של חלקים חובקי כידון, כגון סטם, מעצורים, ידיות שליטה וגריפים, עלול לייצר סדקים מיקרונים בציפוי הקשיח של הקרבון, שתחת עומס מסוים עלולים לייצר קריסה של האריג ושבר- סכנת נפשות כאשר מדובר על כידון שתומך את פלג גופו העליון של הרוכב. לכן מומלץ להדק את הברגים עפ"י הנחיות היצרן המומלצות ועדיף להשתמש באלן טורק יעודי שנותן מידע על עוצמת ההידוק. מה שחסר ב N 800, הם סימוני מרכוז. סימונים אלו הם הרבה מעבר לגרפיקה, כל ניסיון למרכז את הכידון בלעדיהם הופך לעבודת מדידה מתישה וחבל.

handlebar-a-6-1

בשימוש

הכידון הורכב אחר כבוד על אופני ה AM שלי והמבחן נערך לאורך תקופה של כחודשיים. הוא מרגיש קליל וחזק, ובעיקר משדר קשיחות ודיוק.

רוחב של 800 מ"מ הפך להיות סוג של סטנדרט ברכיבת AM/ אנדורו, לפחות עפ"י הדגמים הפופולריים של החברות המובילות. אולם בסופו של יום כידון צריך להיות מותאם לממדי הרוכב ולסגנונו האישי, אחרת יתכן ויסבול מכאבים מיותרים באזורים שונים בגוף ולהרגשה מוזרה ולא טבעית. בשבילי רוחבו המקורי (800 מ"מ) היה מעולה, אך מי שרגיל לכידונים צרים יותר יכול בקלות לקצרו לפי טעמו האישי.

ברכיבות טכניות משובשות מרגישים את קשיחות החומר וחלק מהמהמורות והוויברציות עוברות לידיים. זוהי תכונה המאפיינת את הקרבון בפרט בכידונים, לכן יש צורך בתקופת הסתגלות קצרה כאשר עוברים מכידון אלומיניום. נתוני הגאומטריה של הכידון הם קלאסיים לז'אנר ומצאתי אותם מאוד נוחים ומתאימים לכלל הרכיבות שעשיתי איתו. המנח מרגיש מאוד נכון לתקיפת ירידות, סיבובים או עליות- תמיד בשליטה מקסימלית. לא הרגשתי כל נק' לחץ בכפות הידיים או עייפות באזור הכתפיים. בכל תקופת המבחן לא התגלו כל בעיות חיצוניות בגימור, פיצוצים או חלילה סדקים נראים לעין. הכידון נשאר חזק, שלם ובלוק הנכון.

img-20181104-wa0011

סיכום

נראה ש 443 ממשיכים בקו המערכתי שלהם בייצור ותכנון מוצרים איכותיים, מרשימים, נכונים ובתג מחיר נמוך יחסית. גם הכידון נופל להגדרה זאת, הוא קל, עדכני בגאומטריה, מרשים במראה, זול יחסית ובעל שורשים ישראלים מובהקים.

יותר: קל משקל, חזק, גאומטריה טובה.   פחות: חסרים סימוני מרכוז.

handlebar-a-cut-custom

בוננזה 19 1070×200
ריסייקלס 5.19 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
אפיק 1 1070×200
שימנו 5.19 1070×200
Matzman 3.19  1070×200 בוננזה
בוננזה 19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

כתבות נוספות