נעלי פלאט במבחן ION Raid II 

יבואן: בייקטק  ן מחיר: 499 שקלים

ktm 3.19 1070×200
אפיק 1 1070×200
מצמן 2.19  1070×200
רסייקלס 2.19  1070×200
שופ הרים 1.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

כתב: שחר מיליס

ION היא חברה גרמנית שהחלה את דרכה בשנת 2004 כיצרנית חליפות גלישה ומוצרי ניאופרן למגוון ענפי ספורט הגלישה (גלים, רוח, קייט, סאפ…). לאחר שבסיסה את עצמה כאחת החברות המובילות בתחום, החליטו הבעלים בשנת 2012 להביא את סטייל ה"גולשים" של ION גם אל ההרים והיערות ויצרו ליין ביגוד מיגון והנעלה לאופני הרים. מבייקטק היבואן המקומי, קיבלנו למבחן את ה Raid II נעלי רכיבה (פלאטים) לשימוש יומיומי כללי או מקצועי אגרסיבי. כי בין קומיוט לשוט (commute to chute) עובר רק קו ישר אחד.

ktm 3.19 1070×200
אפיק 1 1070×200
מצמן 2.19  1070×200
רסייקלס 2.19  1070×200
שופ הרים 1.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

47800-4374_ion_-_raid_black_front

מאפיינים כללים

ה RAID II של איון היא נעל רכיבה שנועדה לגשר על הפער במראה שבין הקז'ואל לטכני. היא אינה נראית כמו נעל רכיבה טיפוסית אלא חוצה מחוזות למראה יותר קלאסי של נעליים עם שרוכים. משהו כמו נעל סקייט שנראית סביר גם עם ג'ינס. הרייד מגיעות ב 2 צבעים אפור/שחור וחום-ירקרק/ זית. ואכן זו נעל שבמהלך המבחן נעלתי גם מחוץ לרכיבה (אולי מתוך שאיפה שיזדמן לי לקפוץ על אופניים מתישהו ביום, או לפחות כך קיוויתי)

לנעל זו אחות תאומה (לא זהה) הנקראת RAID AMP בעלת מאפיינים טכניים יותר – נעל רכיבה קלאסית. אני מספר לכם את זה מכיוון ששתי האחיות חולקות את שלושת המאפיינים החשובים ביותר לנעל המיועדת לפדל שטוח: 1 סוליה = אחיזה על הפדל.  2 קשיחות מיבנית. 3 הגנה מפני פגיעות.

סוליה- בניסיון לבנות מותג, גם לסוליה של ION יש שם. קבלו את PIN TONIC – בחירה מוצלחת המתארת את ההרגשה הטובה והתרוממות הרוח של פיני הפדל (כך אני מבין את שם הטכנולוגיה) – זוהי סוליה בעלת תרכובת דביקה ושלושה איזורי תבנית. מלפנים ובעקב, זיזים וחריצים לשיפור אחיזה בטיפוס/ ירידה בהליכה. ובמרכז, באיזור הפדל, תבנית אריחים אלכסוניים שטוחים יותר לשיפור האחיזה בפיני הפדל.

קשיחות מבנית – יחסית למראה ולמשקל, זוהי נעל קשיחה מאד. אולי קשיחה מדי בכדי להיות נעל קז'ואלית אמיתית, קשיחות המזכירה קשיחות של נעלי הליכה קשיחות. סוליית הגומי וחומר הגפה יוצרים גוף קשיח שתורם מאד למעבר כח לפדל ושמירה על כף הרגל מפני מפגעים.

הגנה – חומר הגלם הסינטטי ממנו עשויה הגפה, אליו מחובר בהלחמה חומר גמיש באיזור העקב ומתחת ללשון יוצר מעטה קשיח וגמיש לנעל. יחד עם המיגון הפנימי באיזור האצבעות נוצר כלוב אצבעות קשיח שישאיר את הציפורניים מחוברות לרגל גם בפגיעה חריפה בסלע. הריפוד הפנימי עבה באיזור הלשון והעקב, דבר המגביר את נוחות הנעילה אך גם מרחיק מעט את גפת הנעל ויוצר שכבת הגנה נוספת. אם זה לא מספיק, ל RAID מבנה אסימטרי המספק הגנה על פיקת הקרסול בחלקה הפנימי.

img_20190122_140222-custom
img_20190122_140210-custom

הנעל קלה מאד אך אינה הקלה ביותר שבחנו. כל נעל שוקלת כ 405 גרם שזה קצת יותר מאשר 385 הגרמים של שימאנו 9GR או בונטרגר, ופחות מ – 416 הגרמים של 5.10 אימפקט VXI או 635 גרם של 5.10 אימפקט LOW. משקל נעל הוא נתון שלרוב מתעלמים ממנו באופניים ולא ממש בצדק. משקל נעל שקול (כמעט) למשקל הפדל מכיוון שמשקל הנעל מתווסף למשקל שצריך לסובב, זה המשקל הלא משוכך שהאופניים מתמודדות איתו וההבדלים בין זוגות נעלים עשויים להגיע גם לחצי ק"ג ויותר! אז בבקשה שימו לב.

עוד על הגפה – חומר הגלם הסינטטי אטום וקשיח ונטול חורי אוורור לחלוטין, הלשון עטויה בבד רשת וכנראה שדרכה אמורה לצאת כל הלחות והחום הנאגרים בנעל. מתחת ללשון ישנם חורים קטנטנים ויעילותם מוטלת בספק רב. אטימות לחדירת מים היא דבר מאד חיובי בימי החורף הגשום שאנו חווים, במיוחד בבקרים הקרים כשהצמחיה עדיין לחה מהלילה והרטיבות מחלחלת דרך הנעל בנעליים מאווררות. בתקופת הקיץ החם, אני סבור שתורגש התחממות של כף הרגל.

ktm 3.19 1070×200
אפיק 1 1070×200
מצמן 2.19  1070×200
רסייקלס 2.19  1070×200
שופ הרים 1.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

416153_3621649
ion_raid_ii_shoes_unisex_crank_crocodile1920x1920

ktm 3.19 1070×200
אפיק 1 1070×200
מצמן 2.19  1070×200
רסייקלס 2.19  1070×200
שופ הרים 1.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

בשימוש

עם רכיסת הנעל באופן משוחרר יחסית, מורגשת סינטטיות נוחה. משמע – אין נקודות לוחצות, אין תפרים או פלסטיקים שלוחצים בנקודות מסויימות. אך עדיין, הנעל מורגשת על הרגל. כלוב האצבעות מעט צר לכפות רגלי אך לא בצורה קיצונית. המידות עומדות על הצד הקטן של הסקאלה ולכן מומלץ למדוד לפני קניה. ויזואלית, החלק המולחם מתחת ללשונית יוצר מראה של חלק קדמי קצר ועגלגל באופן לא פרופורציונלי לנעל. מעין מונובוקס (שאול מעולם הרכב – כשהשמשה הקדמית ומכסה המנוע כמעט באותה זוית והתוצאה היא מכסה מנוע קטן). הסוליה נראית שמתפקדת היטב ושומרת על בטחון ואחיזה על פיני הפדל גם בשטח טכני וקופצני. חומר הגלם של הסוליה המתאים למזג האוויר האירופי, תפקד מצוין גם בתנאים רטובים. אני שונא כשנעליים מאבדות אחיזה כשרטוב… האחיזה כאמור סבירה אך לא דביקה כפי שטוענים בחברה. בזה עוד לא נמצא תחליף ראוי באמת ל"פינף צען". לכך ייתרונות וחסרונות ובכל זאת ION מייצרת מספיק אחיזה ובטחון שאכן תשאר שם ברגע האמת.

ה ION RAID II מספיק קשיחה ונושאת ביעילות את עומס הלחיצה גם בפידול חזק וגם ב G OUT, ובאותה נשימה מצליחה לשמור את הנעל על הפדל ללא תזוזה גם כשהשטח הופך טכני וסלעי.

img_20190122_135615-custom
img_20190122_135533-custom

ktm 3.19 1070×200
אפיק 1 1070×200
מצמן 2.19  1070×200
רסייקלס 2.19  1070×200
שופ הרים 1.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

סיכום

ION RAID II היא נעל נוחה מאד, עם הזמן החומר הסינטטי התרכך דיו כך שניתן היה להסתובב עם הנעל ימים שלמים ללא תחושת עומס על כף הרגל. הנעל בעלת מיגון מצויין באצבעות ובקרסול, בעלת קשיחות מספקת לפידול והליכה על סלעים ומקדם הסקסאפיל שלה ניטרלי משהו. הצבע השחור שבמבחן, אמנם בולט עם הסוליה הלבנה/ אפורה והטקסטורה הייחודית של הגפה (מזכיר קצת ז'מש) אך אינו יוצא דופן.

זוהי נעל רכיבה אמיתית, במראה מעודן יותר של נעל קז'ואל .

יותר: מיגון, קשיחות    פחות: אוורור

img_20190122_135732-custom
img_20190122_140238-custom

ktm 3.19 1070×200
אפיק 1 1070×200
מצמן 2.19  1070×200
רסייקלס 2.19  1070×200
שופ הרים 1.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

כתבות נוספות