פרנקופוביה, מבחן ל Convert-Air

פיתוח ישראלי, ממיר ונטיל פרסטה לשרדר 

יצרן: רייד-אייר   מחיר: 50 ש״ח לזוג   משקל: 5 גרם  (אב-טיפוס מאלומיניום 2.5 גרם)

c11-custom

ktm 3.19 1070×200
אפיק 1 1070×200
מצמן 2.19  1070×200
רסייקלס 2.19  1070×200
שופ הרים 1.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

כתב: עדי בלן

בעולם האופניים ישנם שני סטנדרטים של ונטילים, האחד ונטיל שרדר (זהה לונטיל שנמצא על אופנועים ורכבים) המגיע לרוב על אופניים פשוטים יותר, וונטיל פרסטה (הידוע גם כונטיל הצרפתי) המגיע על אופניים בתמחור בינוני ומעלה (בכל דיסציפלינות הרכיבה).

אז למה בכלל ישנם שני סטנדרטים לונטיל? אין סיבה טובה באמת, הסיבות הן היסטוריות בעיקרן עם יתרונות כאלה ואחרים לפרסטה וגם לשרדר. הונטיל הצרפתי צר יותר ולכן דורש חור קטן יותר בחישוק (מה שתיאורטית פוגע פחות בחוזק החישוק) ובנוסף בשל סוג השסתום שלו הוא מחזיק לחצים גבוהים יותר (רלוונטי בעיקר לאופני כביש). ונטיל השרדר עמיד, אמין וקל יותר לשימוש, וכיוון שהוא בעל קוטר מעט רחב יותר האוויר זורם פנימה בקלות יותר בעת הניפוח.

חלק מהרוכבים אינם חובבים ונטילים הצרפתיים ממגוון סיבות ובראשן רגישות יתר לעיקום הונטיל בעת הניפוח. כאן נכנס לתמונה ה Convert-Air, ממיר הונטילים של היזמים הישראלים ניר וייסר ואסף להב, העומדים גם מאחורי מוצר הRide Air  – מיכל בצורת בקבוק שתיה נישא המשמש כתא לחץ למגוון שימושים. הוא יכול לשמש כבלון ניפוח נייד לאופניים בשטח/ בעיק, או בוסטר (מרים לחץ) מאוד שימושי להעלאת צמיגי טיובלס על חישוקים.

ktm 3.19 1070×200
אפיק 1 1070×200
מצמן 2.19  1070×200
רסייקלס 2.19  1070×200
שופ הרים 1.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

ה Convert-Air הוא לא סתם מתאם מפרסטה לשרדר, הוא למעשה מחליף את ראש הונטיל הצרפתי לשרדר. מפרקים את הליבה של הונטיל הצרפתי ומבריגים את הממיר ובזה סיימנו. כעת יש ונטיל שרדר לכל דבר ועניין. יתרון נוסף הוא היכולת לפרק בקלות את ה Convert-Air, למשל לטובת מילוי קל של חומר אטימה לטיובלס.

בשימוש

מהחברים ב Ride-Air קיבלנו מספר דוגמאות של ה Convert-Air למבחן, והרכבנו אותם על שני זוגות אופניים, אופני השטח העיקריים שלנו וזוג אופני עיר סינגל-ספיד המשמשים ליוממות / סידורים / הקפצת ילדים לגן.
ההתקנה של ה Convert-Air לוקחת 30 שניות בממוצע ולא נתקלנו בשום ונטיל סרבן או בעייתי להתקנה. ישנן בשוק פנימיות פשוטות עם ונטיל לא מתפרק, לאלו הממיר כמובן לא יתאים. המשקל של הממיר הוא זניח לחלוטין (כ 5 גרם – ואפילו חצי מזה לאב הטיפוס מאלומיניום שניסינו לאחרונה).

ה Convert-Air שמר היטב על לחץ האוויר בצמיג ולא שמנו לב לירידת אוויר שונה מהרגיל לאחר כמה ימים במחסן. מילוי חומר בצמיגים דרך הונטיל הוא הרבה יותר פשוט- ניתן לחתוך את הפיה של בקבוק המילוי במקום רחב יותר, כך שהיא לא תיסתם כל לחיצה שניה, ויתרה מזאת חומר האטימה בצמיגים לא הפריע לפעולה נקייה ורגילה של הונטיל לאחר ההמרה.

 

c2

ktm 3.19 1070×200
אפיק 1 1070×200
מצמן 2.19  1070×200
רסייקלס 2.19  1070×200
שופ הרים 1.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

סיכום

אנו יכולים להבין מדוע בשימושים מסוימים ישנו יתרון לונטיל שרדר על פרסטה, היתרון גדול בעיקר כשמדובר על אופני עיר בהם נוח יותר לנפח פעמים רבות ונטיל של רכב בעיקר בתחנות דלק. אנו גם מכירים כמה רוכבים שעיקמו ונטיל צרפתי אחד או שניים במהלך השנים והיו שמחים למוצר הזה – אגב באופני השטח שלנו אנחנו עדיין מעדיפים ונטיל פרסטה (בעיקר בשל בעיית תאימות משאבת ה oneUp שלנו)

אם אתם מאלה שלא מסתדרים עם הפרסטה, ה Convert-Air ממלא אחר הבטחות היצרן ומהווה פתרון קטן אך אלגנטי מאוד לבעיה שאותה הוא מיועד לפתור.

 

c3

ktm 3.19 1070×200
אפיק 1 1070×200
מצמן 2.19  1070×200
רסייקלס 2.19  1070×200
שופ הרים 1.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

כתבות נוספות