סמרתון 2019

סיכום הסטייג' האחרון

Matzman 7.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 6.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 7.19 1070×200

יום שבת – סטייג׳ 3 – תמנע מעגלי (52 ק״מ)

כתב: אורי ניצן I צילום: עופר עברי, דותן הלוי, יואב לביא, דובי בליט, אורי ניצן

זינוק מקומי

התעוררנו לבוקר קריר ושקט. שקט מכיוון, שכפי שנימי הבטיח, לא היתה רוח כלל. אבל (תמיד יש אבל) היה קר, מעונן עם סיכוי לא קטן לגשם. היום הזינוק (והסיום) בתמנע, כך שאין צורך להשכים קום ולעלות על אוטובוסים. יוצאים ברכיבה מהבית – כמו שאנחנו אוהבים.

הזינוק נקבע ל- 7 בבוקר וכבר ב 6:30 זוגות זוגות נכנסים לבוקסים השונים לפי הדירוג המצטבר. אנחנו סגרנו את הרשימה לבוקס A היוקרתי – מקרה קלאסי של זנב לאריות, או אם תרצו, קפיצה מעל הפופיק.

תדריך קצר לרוכבים ומזנקים בדיוק בשעה שנקבעה. היום הזינוק המתגלגל קצר מאוד, רק עד ליציאה מהחניון של אגם תמנע. 200 מטר מהזינוק המלחמה מתחילה. הסטייג׳ הקצר יחסית וגם העובדה שזה הסטייג׳ האחרון בתחרות ולא צריך לשמור כוחות למחר, גורמים לזה שהקצב מהיר מאוד. אני עושה מאמצים גדולים להישאר זנב לאריות ולא לאבד את הפלוטון המוביל של בוקס A. למרות שאני לא רואה את ניב, אני משוכנע שהוא עושה כמוני ונמצא קצת מאחורי.

img_6067
img_6377

Matzman 7.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 6.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 7.19 1070×200

חמש דקות מהזינוק – הפתעה

למרבה ההפתעה, כ- 5 דקות מהזינוק אני מקבל טלפון מניב. אני עונה בהפתעה גמורה (הייתי בטוח שהוא רוכב יחד איתי בפלוטון). ״התפנצ׳רתי, תחזור.״ – כאמור, תקשורת יעילה ומדויקת. אני יורד בזהירות מהפלוטון המהיר ומתחיל לרכוב נגד הכיוון חזרה לאזור הזינוק. נהרות של רוכבים מולי בכל הצבעים ובכל הרמות. תענוג לראות. כמובן שתמיד יהיה את זה שיצעק ״הפוך, גוטה״ כאילו שאני לא יודע.

מגיע אל ניב ויחד מתפעלים את הפנצ׳ר. דוחפים 2 תולעים, מנפחים עם בלון ומשלימים עוד קצת אוויר עם משאבה. עולים על האופניים ומחילים לנסות לגשר חזרה אל הרוכבים. כשעוברים את הנקודה שבה קיבלתי את הטלפון מניב, אני בודק את השעון ורואה שסה״כ איבדנו 9 דקות יקרות.

dh__7608
img_9518-large

Matzman 7.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 6.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 7.19 1070×200

נכנסים למוד רדיפה

אנחנו נכנסים למוד רדיפה. נותנים כל מה שיש ולא רואים בעיניים. עוקפים בלי הכרה ולוחצים בכל הזדמנות.

אנחנו רוכבים דרומה לכיוון באר אורה במסלול דומה לזה שהביא אותנו לתמנע בסיום הסטייג׳ השני. מטפסים את הנמרה, עולים על קטע אספלט קצר שמביא אותנו אל הסוללה שמגנה על שדה תעופה רמון משיטפונות. רוכבים מהר על הסוללה עד לעלייה על דרך סיגי הנחושת אל המכינה של באר אורה. משם מטפסים עלייה קצרה אל אוכף באר אורה וחזרה מהירה למנמרה ולאגם תמנע. מגיעים חזרה לכפר התחרות, עוברים את שער הזינוק לקול תרועות הכרוז ומיד נכנסים לכיוון עמודי שלמה.

נכנסים לסינגל עמודי שלמה ומתחברים אל מקטע חדש שמוביל אותנו, במגמת עליה קלה, אל אתר הבורג. מתחברים לסינגל תמנע ״הישן״ (אני קורא לו ישן רק בגלל שבהמשך נגיע לסינגל המכרות החדש) יוצאים מהסינגל קרוב לכביש הגישה של פארק תמנע ועולים לקטע מהיר על הסוללה שלאורכו עד לשער הכניסה הראשי של תמנע.

בשלב זה הרדיפה החזקה מתחילה לתת אותותיה. אנחנו רודפים כבר 25 ק״מ ואנחנו מתחילים להרגיש את העייפות ברגליים ומורידים קצת את הקצב.

ליד הכניסה לפארק אנחנו נכנסים לסינגל האדום שמביא אותנו לתחילתו של הסינגל החדש והמהמם ״סינגל המכרות״. נכנסים עם הסינגל לעמק ססגון, חוצים את העמק ופוגשים את תחנת ההאכלה הראשונה של היום ממש מתחת לדיונת ״רמבו״ המפורסמת (מהסרט רמבו 3, כמובן).

4333fa25-3376-43b3-8185-d709dbd15038
img_7420-copy

Matzman 7.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 6.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 7.19 1070×200

עוצרים לא עוצרים בפיד זון הראשון

אנחנו במוד רדיפה, אז מחליטים לא לעצור למלא מים אלא רק לחטוף ג׳ל ולהמשיך. גלי רונן המנוסה, מזהה את המצוקה, דוחף לי שני ג׳לים ליד ומבלי ממש לעצור אנחנו מתודלקים וממשיכים לרכוב.

אנחנו נכנסים למקטע המשמעותי הראשון של סינגל המכרות. מקטע טכני ולא תמיד הכי זורם שמאלץ אותנו לשנות קצב ולהעלות דופק לעיתים תכופות.

בשלב זה אנחנו כבר מבינים שסיימנו עם הרדיפה המטורפת ומשנים למוד טיול והנאה. אם לא מתחרים אז לפחות נהנים מהנוף.

והנוף מדהים! הסינגל משנה צורה, צבע ואופי אחת לכמה קילומטרים. קטעים חוליים בתוך נחלים מתחלפים בסלעי בזלת שחורים, שמפנים את מקומם לאבני גיר לבנות. כך עוברים ממקטע אחד מטריף למקטע אחר מדהים עוד יותר. קטעים זורמים שנותנים חווית זרימה מושלמת ואז קטע חול שדורש עבודה מאומצת, ואז טיפוס על משטחי סלע אדמדמים, ושוב ירידה וחוזר חלילה.

מגיעים לקטע גישור קצר על דרך פנימית של הפארק אשר מחברת 2 מקטעים של הסינגל ומאפשרת קצת להתאושש ולאכול, ושוב נכנסים לסינגל שממשיך להפתיע ביופיו ומורכבותו. פני השטח משתנים ללא הרף והנופים נחבאים ואז פתאום נגלים במלוא הדרם.

img_9636-large
img_6852

Matzman 7.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 6.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 7.19 1070×200

מגיעים לאתר הקשתות המפורסם שם מחכה לנו עמדת ריענון שנייה בק״מ 41. מזג האוויר הקריר והטיפטוף הקל (כפי שהובטח) בתחילת הסטייג׳ גרמו לזה שלא ממש הרגשנו צורך לשתות. אולם חייבים לתדלק את הגוף אז עוצרים להתרעננות זריזה, מתמסרים לצוות הפיד זון המפנק למספר שניות ויוצאים שוב לדרך.

עכשיו מגיע ההיילייט של היום. מפה הסינגל הופך להיות זורם הרבה יותר, עם סיבובים מושלמים, סוויצ׳בקים מטורפים שחושפים נופים מרהיבים, ברמים בנויים ברמות הכי גבוהות שלמרות העייפות המצטברת, מוציאים קריאות אושר והתלהבות משנינו ומורחים לנו חיוך גדול על הפנים.

מטפסים גבעונת שבסופה סיבוב חד ימינה. עם הכניסה לסיבוב מתגלה לעיננו אחד המקטעים היפים של סינגל המכרות החדש. שורה של רוכבים מטפסים עלייה בסרפנטינות מושלמות על אבן חול אדומה. הרכיבה בסינגל מרגישה לעיתים כמו רכיבה על פני המאדים – לגמרי לא מהעולם הזה.

עוד קטע סינגלים קצר אך זורם וכבר רואים את השביל הרחב שמוביל אותנו חזרה אל כפר הרוכבים לסיום התחרות באגם תמנע. נותנים את כל מה שנשאר ברגליים וטסים לקו הסיום. מסיימים את הרכיבה בזמן של 3 שעות ו- 30 שניות. לא זמן תחרותי, אבל אין ספק שזה היום בו הכי נהנתי. סיום משובח ביותר לתחרות מעולה.

img_9615-large
img_9533-large

לסיום, קצת על הזוגיות

בזוגיות, כמו בחיים, הדברים דינאמיים ומשתנים כל הזמן. בשני הסטייג׳ים הראשונים ניב היה החזק ביננו, ועבד קשה על מנת שהקצב הממוצע של שנינו יהיה כמה שיותר גבוה. היום ניב שילם את המחיר על העבודה הזו והיה לו קשה לזרום בסינגל, שכמה שהוא יפה ומיוחד יש לו גם את הקטעים המאתגרים והפחות זורמים שלו שדורשים עבודה קשה, שינויי קצב ועבודה טכנית – שזה גם הצד הפחות חזק של ניב. היום, לשם שינוי, הרגשתי איך זה להיות בן הזוג החזק. לכל אחד גם יכולת התאוששות שונה שמשפיעה על העומס המצטבר מיום ליום. זה אחד האתגרים, אך גם הדברים שמייחדים תחרות זוגות רב יומית.

Matzman 7.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 6.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 7.19 1070×200

yoav0914-large

תוצאות באתר האיגוד

תוצאות סטייג' 3:

גברים

ראשון: גיא ססלר ושלומי חיימי
שני: אורי לאונציני ותומר זלצמן
שלישי: Cory Wallace, Soren Nissen

נשים

ראשון: נעמה נויימן וגלי וויינברג
שני: Nathalie Schneitter , נוגה כורם

מאסטרס +40

ראשון: ליאור זך-מאור וליאור זהבי
שני: גל צחור ונדב לוגאסי
שלישי: דן זיגמונד ורועי האקר

גראנד מאסטרס:

ראשון: גיל קאשי ורונן שיריזלי
שני: אורן עוזרד וגיל אולשנסקי
שלישי: יעקב כהן וזיו ענפי

זוגות מעורבים:

ראשון: דבורה אוחיון ואילן אידלסון
שני: Sophie Giobane, Frederic Gombert
שלישי: מעיין פלר ואלדד אוחיון

תוצאות כלליות סמרתון 2019

גברים

ראשון: Cory Wallace, Soren Nissen
שני: גיא ססלר ושלומי חיימי
שלישי: אורי לאונציני ותומר זלצמן

נשים

ראשון: נעמה נויימן וגלי וויינברג
שני: Nathalie Schneitter , נוגה כורם

מאסטרס +40

ראשון: ליאור זך-מאור וליאור זהבי
שני: גל צחור ונדב לוגאסי
שלישי: דן זיגמונד ורועי האקר

גראנד מאסטרס:

ראשון: גיל קאשי ורונן שיריזלי
שני: יעקב כהן וזיו ענפי
שלישי: אורן עוזרד וגיל אולשנסקי

זוגות מעורבים:

ראשון: דבורה אוחיון ואילן אידלסון
שני: Sophie Giobane, Frederic Gombert
שלישי: מעיין פלר ואלדד אוחיון

dh__7227

סמרתון הוא מרתון סינגלים מדברי החוגג ב-2019 את שנתו החמישית. זהו אחד ממרוצי השלבים הייחודים והיפים בעולם. באמצע פברואר כשהחורף בשיאו רוכבים מכל העולם נהנים ממזג אוויר מושלם ואיזון מופלא בין אווירה מדברית משוחררת לרכיבה קשוחה על סינגלים ונאקבים עתיקים ששורטטו במהלך ההיסטוריה על ידי שיירות גמלים, והותאמו לרוכבי אופניים ע"י חבורת הבנאים המוכשרים של קיבוץ סמר וחברת רגב תשתיות ופיתוח.
הסמרתון היא תחרות אופניים מקצועית בת ארבעה סטייג'ים המרכזת מידי שנה את טובי הרוכבים בארץ. השנה משתתפים במירוץ 350 רוכבים ורוכבות, מתוכם 30 אורחים שהגיעו אלינו מחו"ל.

הסמרתון הוא הפקה משותפת של החברה הכלכלית לפיתוח התיירות בחבל איילות, פארק תמנע,  קיבוץ סמר וחברת עז הרים הדרכות והפקות בסיוע איגוד האופניים בישראל, ה-UCI והמועצה האזורית חבל איילות. לחזון התחרות התגייסו נותני חסות רבים, וביניהם: משרד התיירות, משרד התרבות והספורט, דרך הערבה, קק"ל, קיבוץ נאות סמדר, קיבוץ קטורה, סמי נופי ובניו, המחסן למקצוען, Israel Cycling Academy, זירת האופניים Bike.co.il,Joe's No Flats , Shimano Israel, Jinga, OAKLEY, Powerade, נביעות, יוטבתה פרו ובננות כרמל.

כתבות נוספות