YETI SB100

מכונת הסינגלים המושלמת

Matzman 5.19  1070×200
DAA 5.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200

בחן ודיגמן: נימי כהן   צילום סטילס/ וידאו: דותן הלוי

יבואן: ונטיל- YETI ישראל  מחיר: 30,300 שקלים

סגמנט הקרוס קאנטרי/ מרתון בארץ פופולארי יחסית, בשל שכבת המסטרס (רוכבים בגילאים ״מתקדמים״ של 30+, 40+ וכולי) בעלת האמצעים שמתאמנת בקבוצות, משתתפת באירועי אפיק מפרכים דוגמת אפיק ישראל והסמרתון או האירועים הלא מוסדרים דוגמת הצ׳ימיצ׳ורי המפורסם. פתגם ה-right tool for the right job רלבנטי מאוד לז׳אנר הזה, וכל המותגים הגדולים מציעים את הגרסה הגנרית שלהם לאופני מרתון תחרותיים, קלים ומהירים: 100 מ״מ מלפנים ומאחור, גלגלים וצמיגים צרים (יחסית) וקלים, נעילות לשני הבולמים כדי להבטיח יעילות דיווש, תנוחה סופר קרבית המכוונת לתקוף עליות בטבעיות. נאמנים לאג׳נדת החסכון במשקל, האופניים האלו לרוב לא יגיעו עם מוט כיסא טלסקופי וכמעט לעולם ירגישו מאותגרים בירידות תלולות ובסינגלים טכניים, ולא משנה אם קוראים להם אפיק, סקלפל, ספארק או טופ פיול.

dh__9160-copy
dh__9356-copy

Matzman 5.19  1070×200
DAA 5.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200

ובכן, כחריגה מהעדר הזה, קבלו את אופני ה-100 מ״מ של YETI ה SB100: שלדה חסונה ומזלג חסון ורחב שמספק 120 מ״מ של שיכוך. גלגלים עמידים ורחבים ועליהם גומי משונן ואגרסיבי ברוחב 2.35 אינץ׳. מוט כיסא טלסקופי (dropper post) עם 125 מ״מ מהלך. סטם קצר 50 מ״מ וכידון רחב 760 מ״מ. זוויות שיגרמו לך להסתבך בירידות ובקטעים טכניים, כי תשכח לרגע שיש לך רק 100 מ״מ מהלך מאחור ותגזים במהירות ובקווים שתבחר… עושה רושם שלאבא הרוחני של ה-SB100 החדשים היה יותר חשוב לייצר לרוכב המיועד fun מאשר זמני הקפה קצרים על מסלולים עתירי עליות ודרכי כורכר. הצלחנו להשתחל לרשימת הממתינים של אופני המבחן של YETI ולבדוק מקרוב הכצעקתה.

Matzman 5.19  1070×200
DAA 5.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200

אופני קרוס קאנטרי עם טוויסט

בראשית היסטוריית אופני ההרים לא היו כלל קטגוריות. אופני ההרים הקשיחים לחלוטין שקנית בתחילת שנות התשעים (ללא בולמי זעזועים, 3 פלטות מלפנים עם 7 גלגלי שיניים מאחור, מעצורי קנטילבר, גלגלי 26 אינץ׳) היו אופניים לתחרויות קרוס קאנטרי, לטיולים מרתוניים בשישבת, לתחרות דאונהיל פיראטית באל מידיה, לתחבורה עירונית במהלך השבוע וכולי. אבל עם התפתחות הענף והתעשייה, החלו להיווצר אופניים ייעודיים לכל תת תחום והתחיל עידן הספציאליזציה. מחד, אופניים שתוכננו לנצח תחרויות קרוס קאנטרי אולימפיות היו מעולים בזה. מאידך, הם לא ממש היו טובים בשום שדה אחר. פלוסים ומינוסים, כמו בכל דבר. רוכבים רבים, הגיוניים ורגועים ברחבי העולם, התחילו להרגיש שמה שנקרא פעם ״אופני קרוס קאנטרי״ כלומר, כלי פשוט ורב יכולות שיודע לטפל באופן טוב אך לא מושלם בכל מה שיש להר וליער להציע, קצת איבדו את זה. במאבק על משקל מינימאלי האופניים איבדו עמידות ואמינות. במאבק על כיבוש עליות במהירות וביעילות, האופניים איבדו את היכולת לדרוס מכשולים ולעוף בירידות, קרי לייצר פאן חסר פשרות וחיוכים ענקיים בכמויות סדרתיות.
הרוכבים הרגילים שאולי משתתפים פה ושם באירוע תחרותי, אך לא ממש חיים ומתים לפי הדירוג הארצי שלהם נזקקו למשהו אחר, קיצוני פחות ורסטילי יותר. במקביל, החלו לצוץ ברחבי העולם ״מירוצי סינגלים״. מירוצים דוגמת הבי.סי. בייק רייס וה-ST6 בקנדה או הברק-אפיק בקולורדו (חשבו על עדולומאניה או שדהבומאניה- רק יומיים), בהם המסלולים ארוכים ובעלי טיפוס רציני, אך מפוצצים בסינגלים טכניים בעלייה ובירידה, כלומר דורשים אופניים בעלי יכולות מרשימות גם בטכניקה ובירידות, כלומר, בעלי מקדם fun גבוה במיוחד.
תת הז׳אנר של אופני קרוס קאנטרי עם תוספת שרירים אינו רעיון חדש. רוקי מאונטן ייצרו כבר לפני 6-7 שנים גרסת BC Bike Race לדגם האלמנט שלהם, עם גלגלי 29 אינץ׳, 100 מ״מ מאחור, 120 מלפנים, סטם קצרצר, כידון רחב, מוט כיסא טלסקופי וצמיגים אגרסיביים, ובכך נתנה את הטון לאופניים עם שילוב המהירות והפאן הכי גבוה ביער. מאז כמעט וכל חברות האופניים לקחו את דגם הקצה התחרותי שלהם, והוציאו לו גרסה אגרסיבית יותר כמפורט לעיל, שמוסיפה קצת משקל והתנגדות גלגול, אך מנגד פותחת לאופניים את צ׳קרות ההשתוללות, הפאן והרכיבה הטכנית באופן כללי. ספשלייזד הוציאו את האפיק evo, קנונדייל את הסקלפל SE, המותג הדרום אפריקאי PYGA את ה-Stage Max והרשימה נמשכת. אך בניגוד לרוב המוזכרים לעיל, יטי לא תכננו אופני קרוס קאנטרי תחרותיים ואז הוציאו להם גרסת שרירים מעובת מכלולים. יטי תכננו מראש רק דגם אחד, עם ייעוד אחד, והוא מראש תוכנן למזלג 120 מ״מ מלפנים, למוט כיסא טלסקופי ולצמיגים רחבים. האופניים הלא שגרתיים האלו נלקחו למבחן עם שאלות לא-שגרתיות: לאיזה רוכב האופניים האלו מיועדים? האם הוא נפוץ בארצנו? לאילו רכיבות ומסלולים האופניים האלו אידיאליים? האם הם נפוצים בארצנו?ֿ ובנוסף, YETI הוא ממותגי האופניים היקרים בארץ ובעולם, מה מייחד אותם ביחס לשאר והאם שווה להשקיע בהם את ההשקעה הנוספת?

dh__9164-copy
dh__9181-copy
dh__9188-copy

Matzman 5.19  1070×200
DAA 5.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200

שלדה, מתלה וגיאומטריה

יטי הוא מותג אופני הרים צפון אמריקאי (גולדן קולורדו) אגדי, לא פחות. כשהספורט שלנו אשכרה עשה את צעדיו הראשונים, יטי כבר גידלו אלופי עולם לצד טכנולוגיות במגוון ז׳אנרים ודיסיפלינות. לפני כמה שנים יטי הציגו מתלה מורכב ומהפכני, הייחודי להם, הנקרא Switch Infinity. זהו מתלה כפול חוליות (המשולש האחורי והקדמי מחוברים זה לזה על ידי שתי חוליות מתלה, עליונה ותחתונה, העליונה גם מפעילה את בולם הזעזועים האחורי), אך במקום שהחוליה התחתונה (חוליית המתלה הראשית) תתחבר למשולש הקדמי בעזרת ציר ומיסבים רגילים ותחוג במסלול קשתי, היא מחליקה מעלה-מטה בקו ישר על זוג צינורות מיניאטוריים ומסבי החלקה (בושינגים), בדיוק כמו ברגלי המזלג הקדמי שלכם. זה אולי נשמע מסובך, אבל נראה טוב והגיוני, בעל עמידות ואמינות גבוהות ומאפשר למהנדסי המתלה לתת לו תגובת דיווש נהדרת בכל מצב – עמידה או ישיבה – ובכל הילוך, מבלי לסרס את עבודת ורגישות המתלה לשם כך. הנה המחשה ויזואלית. לכבוד ה-SB100 מהנדסי החברה יצרו גרסה מוקטנת וקלת משקל של חוליית ה-Switch Infinity שלהם. מלבד חסכון של 80 גרמים, סיבוב החוליה ב-90 מעלות, אפשר לדחוס את כל המנגנון הקומפקטי הזה אל מאחורי צינור הכיסא מבלי לחורר אותו, שם היא מוגנת מאבק ובוץ על ידי כיסוי פלסטיק. ההקטנה והדחיסה הזו אפשרו עוד שני דברים: הכנסת כלוב בקבוק שמספיק לבקבוק שתייה סטנדרטי לתוך המשולש הקדמי וצינור כיסא ישר ורציף, המאפשר שימוש במוטות כיסא טלסקופיים ארוכי מהלך (150 מ״מ בדגמי הלארג׳ והאקסטרה-לארג׳). את שלדת הקרבון בלבד יטי מציעה בשתי רמות קרבון ותמחור, ה-C הרגילה והנגישה יותר כלכלית, וה-TURQ היקרה והלא-מתפשרת שעושה שימוש בקרבון יקר ויוקרתי יותר ועל הדרך מגלחת כ-250 גרמים מהאחות הכבדה יותר. לשלדות חיווט פנימי מלא, טופ טיוב אפקטיבי וריץ׳ ארוכים לפי האסכולה הכי חדישה שיש (605 מ״מ ו-432 מ״מ בהתאמה), זווית צינור כיסא אנכית מאוד לטובת דיווש חזק ומרכוז משקל הרוכב בין הגלגלים (74.2 מע׳) וזווית צינור ראש של 67.8 מעלות שעובדת בתיאום עם מזלג בעל אופסט מקוצר של 44 מ״מ. תומכות השרשרת בעלות אורך לא כזה קצר של 437 מ״מ.

switch-infinity-links-copy
dh__9175-copy
dh__9186-copy
dh__9178-copy

Matzman 5.19  1070×200
DAA 5.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200

זה הזמן לדבר על האפקט האסתטי של השלדה והאופניים המלאים על עיני המתבונן. אפקט משכר. לפעמים אתה מסתכל על יצירת מופת מכנית וטכנולוגית, נגיד יפנית או גרמנית, ושואל את עצמך ״איפה לעזאזל היה המעצב האיטלקי בצוות התכנון שלהם?״. אז זה לא המצב כאן. לשלדת היטי יש קימורים יפהפיים של קרבון תכול, וכל חיבור בין צינורות, או צומת, או חרך לחיווט הפנימי, כולו מלאכת מחשבת של גימור לצד פרקטיות. אלו אופניים מהממים ביופיים. שתי חוליות המתלה, הן העליונה הסטנדרטית והן התחתונה עם מנגנון הסוויצ׳ אינפיניטי חבויות לגמרי מהעין, והצופה רואה רק משולש קדמי ואחורי מחוברים זה לזה. ליופי האסתטי הזה גם צדדים פרקטיים כמו הגנה מבוץ ואבק, פינוי מקום לבקבוק בתוך השלדה ועוד.

גמורים מהחפירות שלי ובא לכם לראות קצת את האופניים בפעולה? הנה פאוזה תרבותית לפני שנצלול למכלולים.

2019_yeti_sb100_frame_carbon_01-copy
dh__9165-copy

Matzman 5.19  1070×200
DAA 5.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200

Highlights

האופניים שבמבחן מגיעים כאופניים שלמים היישר מ-YETI, דגם SB100 TURQ X01 שעולה בארץ 30,300 שקלים טבין ותקילין.

  • שלדת קרבון מלאה (2.5 ק"ג עם בולם אחורי).
  • מתלה Switch Infinity המייצר 100 מ"מ מהלך.
  • זווית צינור ראש 67.8 מעלות.
  • זווית צינור אוכף 74.2 מעלות.
  • בולם קדמי – Fox 34 Step-Cast Factory 120 mm.
  • בולם אחורי – Fox Float Factory DPS.
  • סט גלגלים DT M1700 מאלומיניום ברוחב פנימי של 25 מ"מ.
  • צמיגים ברוחב 2.3 אינץ׳ של מקסיס, מיניון DHF מלפנים ואגרסור מאחור.
  • מוט כיסא טלסקופי FOX TRANSFER.
  • סטם וכידון בקוטר 35 מ״מ, כידון קרבון מבית YETI ברוחב 760 מ״מ.
  • מערכת הינע 12 הילוכים SRAM EAGLE X01.
  • מעצורי SHIMANO XT 2 PISTON.
  • משקל 12.7 ק״ג למידת מדיום משקל רטוב באבזור מקורי, כולל טיובלס, כלוב בקבוק, מתקן ל-ל-GARMIN ודוושות SHIMANO XTR Trail.

למפרט המלא באתר היבואן

dh__9284-copy

Matzman 5.19  1070×200
DAA 5.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200

בשטח – אופני קרוס קאנטרי שאפשר לשחק איתם…

אספתי את האופניים מהחנות ״ג׳וירייד״ התל-אביבית של אלעד קדוש, מוסד בפני עצמו. אלעד הוא רוכב מאוד וותיק ומאוד מוכשר, בעל חנות מוערך ומכונאי ידי זהב שאנשים מגיעים אליו מרחוק. למותג YETI הוא מחובר מיומו הראשון בארץ ובבעלותו היו בערך כל הדגמים שלהם. אחרי שיחה קצרה ולגימה מבירת שבט יטי שמיוצרת עבורם על ידי מבשלת הרצל המוצלחת מירושלים יצאתי לסיבוב קצר. החלפנו את הסטם המקורי מ-50 מ״מ ל-70 מ״מ, הארכה שמפצה על הידיים הארוכות שלי ומאפשרת לי להימתח כראוי, ואת גלגל השיניים המקורי מ-30 ל-32, כי עם המקורי נגמרו לי ההילוכים במישור. זה כמובן נתון להעדפה אישית ותלוי בחוזק הרוכב. אני אישית מסתדר עם כל עלייה (שארצה לרכוב אותה…) עם פלטה 32 מלפנים וגלג״ש 50 עצום מאחור שמערכת האיגל מספקת. יטי מצהירים שה-sag המושלם למתלה האחורי הוא 32%. לא 30 ולא 35… נסו להקפיד על זה בסט אפ הראשוני ותקבלו ביצועי מתלה מושלמים.
רצה הגורל וקיבלתי את היטי ממש לפני השקת סינגל הכרמל החדש, וביליתי בו זמן לא מועט. הלופ החדש המלא באורך 42 ק״מ פלוס מינוס, מכיל אחוז סינגל גבוה במיוחד, סביבות ה-90%, מלא עליות כוח קצרות וירידות אקשן קצרות גם הן, ודורש מהרוכב שבא לרכוב חזק ומהר הרבה עבודה של פלג גוף עליון ובכלל. על אף שהאופניים ביקרו במשך כחודש במגוון אתרי רכיבה חורפיים, ובראשם יער משמר העמק (הקיבוצים) על שלל שביליו, ניתן להסיק משהו מהאיחוד המושלם של ה-SB100 עם סינגל הכרמל. יש בנמצא אופניים שיקצרו במעט את זמן ההקפה הכללי שהשגתי עם היטי. ככל הנראה כל זוגות אופני המרתון התחרותיים שהזכרתי מקודם. אך אין להשוות בשום פנים ואופן את ההנאה מהרכיבה שהפקתי מהיטי להנאה שהפקתי מהסקלפל קרבון 2 עליהם רכבתי שבוע קודם לכן באותו מסלול. על אף מהלך של 100 מ״מ מאחור, היטי מרגישים כמו אופני שבילים קצרי מהלך ולא כמו אופני קרוס קאנטרי תחרותיים. המהלך מאחור מרגיש כמו 120-130 מ״מ של מתלים אחרים ולא כמו ״רק 100״. יעילות הדיווש היא פנומנלית בכל הילוך, כמובן בעת דיווש בישיבה ובאופן מפתיע – גם בעת דיווש פרוע בספרינט בעמידה על הדוושות. למעשה היטי דוחקים בך לצאת מהאוכף ולתת ספרינט קצר ואגרסיבי בכל הזדמנות. הגדולה של מתלה הסוויץ׳ ביחס למתלים יעילי דיווש אחרים, ובראשם ה-DW Link המפורסם והמוכח, היא ביכולת להישאר אקטיבי לחלוטין גם תחת דיווש חזק שמעיף את האופניים והרוכב קדימה. גם ה-DW יודע לעשות זאת, אך הוא משלם את המחיר של אובדן האקטיביות והשיכוך המושלם תחת דיווש חזק. מתלה הסוויץ׳ מתעלה מעל המהמורה הזו, ומגהץ הכל גם תחת דיווש.

היטי מדוושים מעולה בעליות כורכר חלקות וארוכות, ושם אין שום מגבלה למעט התנגדות גלגול מהצמיגים והתנגדות רוח מהרוכב. הם מדוושים ממש נפלא, מהטובים בשוק אם לא הטובים ביותר, בסינגלים טכניים בעלייה. ככל שהעלייה תהיה טכנית יותר, כך הם יזרחו יותר. המתלה מצליח לתרגם כל וואט שנדחף לדוושות למומנטום קדימה ולמעלה, וכל זאת עם אחיזה מעולה בתנאי שטח משתנים, עם מינימום התחפרויות והחלקות. מדרגות 90 מעלות נבלעות בקלות תחת גלגלי המכונה, שורשים רטובים ייבלעו כל עוד תשמור על אינרציה. ליטי זווית מוט כיסא אפקטיבית של 74.1 מעלות בשלדת המדיום שבחנו, והיא עוזרת לרוכב להתמקם מעל לדוושות ולדחוף וואטים מטה ביעילות. זה חלק מרכזי מגיאומטריית הניו סקול, וזה חלק שהאפקט שלו מאוד מורגש לטובה בשטח.

dh__9255-copy
dh__9213-copy

Matzman 5.19  1070×200
DAA 5.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200

אבל רגע, את האופניים האלו תכננו והרכיבו עם צמיגי "2.3 כבדים ואגרסיביים, מוט כיסא טלסקופי, כידון רחב ונמוך וסטם קצרצר בעיקר בשביל רגעי השגעת, קרי ירידות מהירות, גינות סלעים, סיבובים מהירים, קפיצות ודרופונים, לא (רק) על מנת ליהנות בעליות… ואכן, בכל מקטע רציני בו הכיוון הוא מטה, התבלין הנוסף של ״אופני קרוס קאנטרי עם extra spice״ בא לידי ביטוי. התנוחה הקרבית נותנת ביטחון ושליטה אבסולוטית בכידון. המשקל והחומר העודפים שמגיעים עם מזלג בעל רגליים בקוטר 34 מ״מ ומהלך של 120 מ״מ, להבדיל מאחיו הצנום והתחרותי עם רגליים בקוטר 32 מ״מ ו-100 מ״מ מהלך בלבד, באה לידי ביטוי בקשיחות מבנית מעולה (לא משהו שהפוקס סטפקאסט 32 מצטיין בו) ובהצלה שלך ממקרים קשים בדיעבד, נחיתות עקומות, חירטומים ושאר שטויות שאתה תידחף אליהם – כי האופניים האלו פשוט כל כך playful שאין סיכוי שלא תשתטה איתם. ביצועי המתלה האחורי פשוט נעלים. אני מתפתה לכתוב שזה כרגע המתלה הטוב בשוק, אבל שנייה, אני גם לא בטוח שניסיתי את כולם, וגם הצהרות ה״הכי טוב״ נוטות לא להחזיק מים, אז אומר רק שזה אחד המתלים הכי מרשימים שייצא לכם לרכוב עליהם, וזה ״מרשים״ שתרגישו מיד ברכיבה. יכולת הדריסה מעולה, וכאמור, הדריסה של המתלה הזה תחת דיווש היא יוצאת דופן, וייחודית. בכל גינת סלעים אתה פשוט יכול לדווש עצמך לדעת, ובמקום קפצוצי איבוד אחיזה או לחילופין שקיעת המתלה וגניבת כוח הדיווש כדי לטפל בסלעים, עם היטי הם גם ייבלעו במתלה וגם תטוס קדימה.
בכלל, לרוכב היטי האלו אני ממליץ לרכוש מנוי לחדר כושר ולהרבות בסקווטים ולג פרס, כי אם יהיה לו ארבע ראשי מפותח, הוא יוכל להרבות בדיוושים עצבניים בעמידה מחוץ לאוכף – ולמצות את פוטנציאל האופניים…

האופניים עולים יפה מאוד לאוויר, והמשקל הקליל שלהם ביחס לאופני שבילים או אנדורו, מקל עליך להפוך כל קפל קרקע למקפצה מזדמנת. האופניים טבעיים מאוד באוויר, והנחיתות תמיד רכות, פרוגרסיביות ללא טריקת מהלך – כיול המתלה והקשחתו לקראת סוף המהלך מעולים. האופי השובב שלהם גורם לך לשחק עם השביל ולא רק לרכוב באמצע שלו, בקו הכי מהודק ומשויף ממאות רוכבים לפניך…

dh__9236-copy
dh__9318-copy
dh__9217-copy

Matzman 5.19  1070×200
DAA 5.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200

גם הסיבובים עם היטי הפכו מהחלק המאתגר ולעיתים מפחיד של הרכיבה לחלק המהנה והמדהים שלה. המפתח העיקרי פה לשינוי שחשתי ביחס למכונות XC טהורות גזע הוא די קל לרכישה בכל חנות אופניים – צמיגי "2.3 אגרסיביים. הצמיגים הללו פשוט עוטפים אותך במעטפת בטחון שמוסיפה לך 10%-15% יכולות בקלות. עוד אחיזה, עוד עמידות בפני תקרים, עוד זווית השכבה, עוד יכולת בלימה ועצירה, עוד יכולת טיפוס מבלי להתחפר או להחליק וכולי. באמצע המבחן לקחתי את האופניים לסינגל הכרמל עם סט גלגלי קרבון קלילים ועם צמיגי התחרות שלי, מקסיס אייקון 2.2 אינץ׳. ביחד עם החלפת הדוושות ל-XTR רגילות ללא כלוב, חסכתי קילו בדיוק. אתם קולטים? קילו שלם, משקל משנה רכיבה וחוויה. אז זהו, שהוא שינה, אבל לרעה. אם הייתי באימונים עכשיו לאפיק ישראל מהדורת הצלבנים אוקטובר 2019, כנראה שהייתי נשאר עם הגלגלים והצמיגים התחרותיים, ואף מחליף את האוכף למשהו מקורבן וקליל ואולי אף נפטר ממוט הכיסא הטלסקופי לטובת צינור קרבון חלול וקל. אבל בסינגל הכרמל האופניים פשוט איבדו את הטאץ׳ המיוחד ועתיר היכולות שהיה להם. הצמיגים הצרים ממש סירסו את התנהגות האופניים, ואחרי שהתרגלתי לרכוב איתם מהר ואגרסיבי מהרגיל שלי, פתאום נקלעתי לכל מיני צרות וכמעטים שכבר הספקתי לשכוח שאפשריים.

מנהל המוצר של ה-SB100 עשה בחירות מאוד חכמות ומאוד מדויקות לאופי האופניים האלו, כמו הבחירה במעצורי שימאנו ולא בחבילה על טוהרת סראם. אם זה לא נראה לכם, המלצתי היא שתסתכלו על אופניים אחרים במקום להתחיל להקליל ולעדן את הבנייה המקורית. ניסיתי, זה לא עובד טוב באותה מידה.
תומכות השרשרת הקצרות (437 מ״מ, לא קצר בטירוף אבל קצר) ביחד עם משולש אחורי קשיח וצמיג אחורי פחות משונן מהקדמי, ייצרו החלקות קלות ונשלטות בצמיג האחורי בסיבובים צפופים מאוד וסוויצ׳בקים. בדקתי אם זה נובע מהיעדר קשיחות צידית במשולש האחורי או בגלגל והתשובה שלילית. הכל קשיח ויושב טוב. לאחר פעם או פעמיים שזה קרה לי, הבנתי את הרמז והתחלתי לנסות ליזום את זה ואז גיליתי שזה גם אינטואיטיבי ונשלט, וגם, אהעמ, כיף…

אסכם את חוויית הרכיבה המרהיבה כך: היטי האלו הם למעשה התחליף המודרני לאופני הקרוס קאנטרי הישנים שלי, אלו שעשו הכל, תחרות סובב סדום 1995 (פאק, אני קשיש), טיול מדבר סופר טכני עם דרופים שהסתיים בכידון שבור/אצבע שבורה ופינוי, תחבורה עירונית לאוניברסיטה ולעבודה, רכיבות וקפיצות urban ראשונות ועוד. אם אתם חייבים הגדרות קטגוריאליות אז אלו אופני שבילים קצרי מהלך שמצטיינים בירידות לפחות כמו שהם מצטיינים בעליות (והם מצטיינים בעליות).

dh__9258-copy
dh__9214-copy

Matzman 5.19  1070×200
DAA 5.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200

מה אינו מושלם?

לא הרבה למעשה.

  • כפי שניתן לראות בסרטון שהכנו, למוט הכיסא של פוקס מנוף שליטה חכם ונוח לתפעול, ועבודתו חלקה ונעימה מאוד. אבל הפיצ׳ר של כיסא שרוקד לצדדים כשאין עליו משקל (כשאתה מתיישב עליו הוא לא זז) הפריע לי.
  • הגריפים של Ergon מפוסלים כך שבאופן טבעי המרפקים שלך ייצאו החוצה לתנוחת ״אנדורו סטייל״ אגרסיבית עם שליטה מעולה בכידון. אך הם עשויים מחומר קשה למדי שעבורי לא ספג זעזועים מספיק ועייף את כפות הידיים. גריפים מסיליקון מעדות ה-ESI ישפרו את איכות החיים בקוקפיט.

המחיר… קרוב לוודאי שאלו האופניים היחידים בארץ שעולים 30 אלפי שקלים ולא מגיעים עם גלגלי קרבון יוקרתיים. בירור קצר אצל השמות הגדולים, טרק וספשלייזד לצורך העניין, מראה שב-30,000 שקלים תקבל אופניים דומים עם שלדות קרבון יקרות בטכנולוגיה ייחודית (לא טרק ולא ספשלייזד נודעות במחירים זולים של שלדות הקרבון שלהם), גלגלי קרבון, אוכפי קרבון, מערכת הילוכים זהה ובולמי זעזועים ברמה זהה (פקטורי של פוקס עם קשימה לצורך העניין). כלומר, אתה נדרש לשלם פרמיה על הבחירה במותג YETI. בתמורה, תקבל מותג באמת אקזוטי (ולו רק מבחינת כמויות הייצור של המפעל וכמויות היטי בשבילים בישראל), עם מתלה ייחודי לחלוטין וביצועים בטופ. האם זה שווה את זה? בפשטות, אם היה לי את הממון ברגע זה ממש, הייתי קונה כאלו… זה בדיוק מה שאמרתי לחבר לפני רכישה שהתקשר להתלבט אחרי שראה אותם אצלי. אם אתה מחליף אופניים כל כמה שנים, לקחת רכיבת מבחן על אופניים מסוימים ועף לך התחת, המלצתי היא שתעוף על זה בכל הכוח. ההשקעה היא לכמה שנים והיא תחזיר עצמה ברגעי שיא ובהנאה. כאמור, אם המעה בכיסך. לבחון יטי זה כמו לנהוג בפורשה. זה אדיר, אבל לחלוטין לא לכל אחד.

dh__9228-copy
dh__9200-copy

סיכום – למי האופניים האלו מתאימים?

אז הבנתם כבר שיטי לא הציגו כאן את הגרסה שלהם לקרב הענקים – אופני מרתון מושלמים לאפיק ישראל/קייפ אפיק/סמרתון – אלא את הפרשנות שלהם לאופני קרוס קאנטרי מודרניים. כריס קונרוי בעלים ומנכ״ל החברה אמר״ רצינו לראות כמה עתירי יכולות אופני 100 מ״מ יכולים להיות״. ה-SB100 הם אופני סינגלים אגרסיביים וקצרי מהלך, והאירוע הנחשק עבורם הוא כל אחד מתחרויות המאניה פה בארץ (מרתונים של סינגלים), או כל תחרויות הסינגלים והטכניקה הנפוצות בעולם דוגמת הבי. סי. בייק רייס הקנדי. אז אם ה-cup of tea שלך הוא לחיות בסינגלים ותמיד לנסות לשייף עוד כמה שניות במקטע טכני קשה, אבל אתה גם אוהב להיות בכושר, לכסות מרחקים ולהיקרע בעליות, כלומר אתה לא רוצה אופני שבילים אגרסיביים עם 130 מ״מ מאחור/150 מ״מ מלפנים עם משקל כבד יותר וזוויות מתונות יותר – אז האופניים האלו הם הפרפקט מאץ׳ בשבילך. פרפקט – לא פחות.

dh__9236-copy

Matzman 5.19  1070×200
DAA 5.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200

דבר היבואן – YETI ישראל

הדרייב שלנו הוא האהבה לרכיבה. הגענו לרכיבה בערך לפני 14 שנים ומאז אנחנו מייבאים את YETI לארץ, וכמובן רוכבים בעצמנו. מדוע דווקא YETI? סיבות רבות וטובות אבל הראשונה שבהן היא תפיסת העולם. האנשים שמנהלים את YETI משוגעים לאופניים, וכך גם אנחנו.

לפני כשנתיים שינינו את שיטת העבודה שלנו, ועברנו להיות בקשר ישיר ובלתי אמצעי עם הלקוחות ברמה יומיומית. הלקוחות שלנו פוגשים אותנו עוד לפני שהם בהכרח לקוחות, החל משלב רכיבות הדמו ועד לאירוע השנתי בו אנחנו בהחלט פוגשים רבים מהם.

שיטת ה-DemoOneOnOne שלנו מתחילה בשיחה עם הלקוח, בה אנו מנסים להבין איזה רוכב הוא, כמה פעמים בשבוע הוא יוצא לרכיבה, היכן אזור הרכיבה העיקרי שלו ועוד פרטים דוגמת גובה, משקל וסוג הפדל המועדף עליו. יחד איתו אנו קובעים רכיבה משותפת, בשאיפה במסלול המועדף עליו. אנחנו מגיעים עם זוגות המבחן (לפעמים הלקוח מבקש לבחון שני דגמים ראש בראש), מבצעים כיולים אחרונים ויוצאים לרכיבה משותפת. בסיום אנו מסכמים את הרכיבה, על בירת השבט שלנו, YETI IPA, או YETI כפרה (בלונד אייל), ועוד באותו יום שולחים ללקוח whatsapp המסכם את הרכיבה, מידע על הדגם, מחיר, וכל מידע שביקש במהלך הרכיבה.

אנו עורכים את אירוע השבט השנתי שלנו, ה-YETI ISRAEL GATHERING זו השנה ה-12. הפנינג רכיבה ייחודי בו הרכיבה היא רק תירוץ להיפגש, להכיר, לרכוב יחד, לאכול ולשתות משהו. זו הזדמנות נהדרת עבורנו לפגוש את הרוכבים לחבר חיבורים חדשים, לצחוק, וליהנות על BBQ ובירות.

לתיאום רכיבת דמו: https://www.yeticycles.co.il/demo

dh__9280-copy

Matzman 5.19  1070×200
DAA 5.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200

כתבות נוספות