TriEye משקפי רכיבה עם מראה אחורית במבחן

יבואן: bikewiser.co.il  מחיר: 399 שקלים

bilde-22.06.2018-10-10-29-custom

Matzman 7.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 6.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 7.19 1070×200

כתב: אורי ניצן    צילום: אורי ניצן, אסף וניב

המחשבה על משקפי שמש לרכיבה עם מראה אחורית יצרה אצלי קונוטציה מיידית של נווד המשוטט לבדו בכבישים רכוב על אופניים עמוסי תיקים וציוד כשלראשו קסדה חבוטה ומשקפי שמש שרוטים. מהמשקפיים יוצא חוט ברזל דק כשבקצהו מחוברת מראה קטנה המאפשרת לנווד להשקיף לאחור ולזהות סכנות פוטנציאליות כגון להקת כלבי בר רעבים, או נהג שיכור שמגיח מאחוריו.

כשקיבלתי לידי את משקפי ה- TriEye המדוברים, שמחתי לגלות שמדובר במשקפי שמש מודרניים, ספורטיביים ומעוצבים עפ״י מיטב הטרנדים העכשוויים ושלא אצטרך להסתובב בכבישים בשבועות הקרובים כמו נווד על אופניים.

Matzman 7.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 6.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 7.19 1070×200

001-custom

מה בחבילה

מסגרת + 3 עדשות

2 סטים של זרועות

פאוץ׳ ומגבון מיקרופייבר

קופסת אחסון ונשיאה מהודרת

002-custom

מאפיינים כללים

המשקפיים החלו את דרכם כפרוייקט קיקסטרטר שהצליח לגייס את הסכום הדרוש כדי להביא את המוצר לייצור המוני, והם הושקו רשמית בתערוכת יורובייק 2018 שם גם זכו בתואר ״Audience Start-Up Award״ הנחשק והיוקרתי.

003-custom

Matzman 7.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 6.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 7.19 1070×200

המשקפיים מגיעים בקופסא גדולה ומהודרת שמכילה, מלבד המשקפיים עצמם, גם 2 עדשות נוספות, סט זרועות נוסף, פאוץ׳ נשיאה מבד מיקרופייבר ומגבון לניקוי המשקפיים, גם הוא מבד מיקרופייבר עדין. בסה״כ ערכה מכובדת ומרשימה.

כל שלושת העדשות מסננות קרינה אולטרה סגולה UV400 ומיועדות לרכיבת לילה (עדשה שקופה), רכיבה ביום מעונן (עדשה כהה) ורכיבה ביום שמשי (עדשת מראה). לכל עדשה מותקנת מראה קטנה בצד השמאלי תחתון שלה. בנוסף, בקופסא סט נוסף של זרועות עם ברגים ספייר לחיבור הזרועות למסגרת.

004-custom

כפי שציינתי בפתיחה, המשקפיים נראים טוב, קלים (רק 29 גרם), מעוצבים (מגיעים בלבן או שחור) ויושבים טוב על הפנים. המשקפיים מגיעים בשתי מידות: Small ו- Medium. המדיום מתאים לרוב האנשים וזו גם המידה של משקפי המבחן. סמול מיועדים לאנשים עם פנים קטנות במיוחד. בסך הכל הם עושים עבודה טובה כמשקפי שמש לרכיבה ספורטיבית. אין להם לוק סופר מודרני ואגרסיבי (בנגיעות רטרו מובהקות) כמו כמה מהדגמים שמוצעים היום בשוק, אבל העיצוב הסולידי יחסית נראה טוב ונקי. העדשות גדולות ומספקות הגנה טובה על העיניים, פתחי האוורור בחלק העליון של המסגרת שומרים על המשקף נקי מאדים והתחושה הכללית היא של מוצר מושקע ואיכותי.

005-custom

Matzman 7.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 6.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 7.19 1070×200

בשימוש

רכיבת התנסות ראשונה- בזמן רכיבה משקפי השמש מרגישים נוח על הפנים ועושים את עבודתם נאמנה. זהו תנאי בסיסי להצלחת המוצר ועושה רושם שלפחות מהבחינה הזאת הם מספקים את הסחורה. השאלה היותר מורכבת היא עד כמה שימושית המראה האחורית וכמה היא תורמת לבטיחות ברכיבה. בסופו של דבר, זוהי מטרת המוצר.

006-custom

את הרכיבה הראשונה שלי עם המשקפיים ביליתי, איך לא, בהקפה האהובה עלי בפארק הירקון, קריטריום ״ראש ציפור״. הרכיבה עם המראה דורשת קצת הסתגלות. התחלתי עם כיוון עדין של המראה לתנוחת הרכיבה על אופני הכביש. המראה מתכווננת כמו מראות צד של רכב, היא יושבת בתוך ״בית״ מפלסטיק שמאפשר לגוף המראה לזוז בתוך הבית שלו על מנת לכוון אותה לתנוחת הרכיבה). בראש ציפור, למי שלא מכיר, רוכבים בעיקר ברכבות – קרי שיירות של 4-6 רוכבים הרוכבים בטור אחד ארוך. במתאר כזה המראה אפשרה לי לראות את הרוכב שמאחורי, לוודא שלא נפתח פער גדול מדי ולהתאים את מהירות הרכיבה לכולם כדי שאף אחד לא ינשור. בנוסף, המראה עוזרת לוודא שלא מגיע רוכב מהיר משמאל לפני שמבצעים עקיפה. מהבחינה הזאת, אין ספק שהמראה שימושית מאוד ועוזרת ברמה הבטיחותית להימנע מסכנות שמגיחות מאחור.

007-custom

Matzman 7.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 6.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 7.19 1070×200

אחת התופעות שדורשות קצת יותר הסתגלות היא הצורך להעיף מבט תכוף במראה. פתאום נגלה לנו עולם חדש ומופלא מאחורינו שעד עתה היה ניסתר והתגובה הטבעית שלנו היא כל הזמן לבחון אותו. כמו במראות הצד של הרכב, גם במקרה הזה צריך להסיט את המבט הצידה (מעט שמאלה) על מנת לקבל שדה ראיה נקי לאחור. ובזמן זה, מן הסתם, לא מסתכלים קדימה. אם עושים את זה יותר מדי, הרי שזה מתכון לאסון. בפועל, אחרי הסתגלות קצרה הצורך הזה להביט במראה כל הזמן הופך נשלט יותר והסטת הראש שמאלה פוחתת.

לסיכום שלב זה של המבחן, המשקפיים מתפקדים מצוין בתור משקפי שמש, שלושת העדשות שמסופקות בחבילה נותנות מענה ראוי לכל תנאי מזג האוויר, והמראה נותנת תוספת קטנה אך שימושית מאוד של שליטה ובטיחות.

008-custom

רכיבה בכביש- במהלך המבחן רכבתי עם המשקפיים בתנאי שטח שונים ומשתנים – שבילים סגורים בפארק, כבישים ריקים ונידחים, וכבישים ציבוריים סואנים. בכל אחד מהמתארים האלה המשקפיים נותנים תוספת קטנה של בטחון בזכות היכולת לקבל תמונה ברורה ומהירה של הנעשה מאחור. המשקפיים דורשים קצת זמן הסתגלות על מנת להצליח להעביר את המבט (והפוקוס) למראה הקטנה ולהצליח לנתח את התמונה שמתקבלת במראה. אחרי מספר רכיבות עם המשקפיים העסק הופך ליותר פשוט ונוח.

כשרוכבים בכבישים נידחים דלילי תנועה, קורה לפעמים שאנו נכנסים לשאננות יתר מכיוון שאנחנו מתרגלים לכביש הריק ללא תנועת רכבים. הבעיה היא, שכשמגיע רכב אחת לכמה זמן, הוא מפתיע אותנו ותופס אותנו רוכבים בזוגות או שלשות באמצע הכביש. גם הרכב שמגיע מאחור לפעמים מופתע כי גם הוא לא מצפה לפגוש רוכבים באמצע כביש נידח. במקרים כאלה הרגשתי שלמשקפיים של TriEyr יש יתרון משמעותי שמאפשר לזהות מוקדם יותר את הרכב שמגיח מאחור ולפנות את הכביש.

009-custom

יש גם חסרונות

איפה הרגשתי שהמשקפיים לא ממש עוזרים ואפילו קצת מפריעים? בכבישים סואנים יותר, בהם תנועת הרכבים צפופה וקבועה, ובכל מקרה שומרים היטב על רכיבה בעומק השול, המשקפיים לא מספקים ערך מוסף. המראה שמובנית במשקף די קטנה ודורשת ריכוז רב על מנת להביט הרחק לאחור – למשל על מנת לבדוק אם מגיע רכב לפני מעבר לנתיב השמאלי בכדי לפנות שמאלה. במקרה כזה אין תחליף למבט לאחור ע״י סיבוב הראש שמאלה. אלה שבמקרה זה המראה עצמה חוסמת את שדה הראיה ומקשה על ההסתכלות לאחור.

גם במקרה זה נדרשת תקופת הסתגלות על מנת להתרגל להשתמש במראה לעצמים שנמצאים מאחור, אבל יחסית קרוב אלינו, ובמידה שרוצים להסתכל הרחק לאחור אז צריך לזכור לסובב את הראש ימינה ולא שמאלה.

010-custom

Matzman 7.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 6.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 7.19 1070×200

חוויה אישית- אסף פורת, רוכב כביש ואייקון אופנה 

שבוע לפני שאורי הבליח עם החבילה החדשה שקיבל שוחחתי בעבודה עם שני רוכבים. אחד מהם סיפר שהרכיב, השם ישמור, מראה בקצה הכידון של אופני הכביש שלו. הידיעה הייתה קשה… נחרדתי… היום שלי כבר לא היה אותו הדבר, יצאתי הביתה להתאושש.

מכיוון שהנושא האופנתי מהווה פיבוט מרכזי בקרב רוכבי הכביש ומראה אחורית איך לומר בעדינות, לא בדיוק מתיישרת עם ההוויה, מצאתי את עצמי חושב פעמים רבות על פתרון שייתן את המענה הבטיחותי וגם יהיה סביר מבחינת הלוק.

פאסט פורוורד כמה ימים… אורי מגיע עם המשקפיים החדשים.

התגובה הבלתי רצונית הקבועה שלי… ״נו באמת אורי, מה נהייה עכשיו?״

הרי זו לא הפעם הראשונה שהוא מפקיר את עצמו לטובת המדע או במקרה הזה מגזין אופניים בינלאומי ויוקרתי.

יצאנו לרכיבה. היה סבבה. הייתי חלש. דה יוז’ואל.

בחזרה הביתה עצרנו להיפרד. פתאום במבט מקרוב השד לא נראה נורא כל כך. עם קצת חשש (לתדמיתי), אמרתי לו, תביא עליהם סיבוב. לקחתי וברחתי. הסקרנות דחפה אותי קדימה ומפה לשם ביליתי איתם משהו כמו ארבעה ימים עד שהוחזרו לבעליהם. יצא לי לרכב איתם בראש ציפור, בכביש ובקומיוטינג לעבודה.

011-custom

להלן רשמיי:

מבנה הפנים – אנשים שמשקפי השמש יושבים עליהם נמוך כי גשר האף שלהם צר יותר, יתקשו מעט. המראה נמצאת בחלקה התחתון של העדשה השמאלית, ברגע שהמשקף יושב נמוך, העין תצטרך לרדת יותר במבט למטה והזווית כבר תקשה על ההתפקסות. גם החזרה של העין למבט ישר לוקחת קצת זמן. ברגע ששולחים אצבע ודוחפים את המשקף קדימה ולמעלה, המראה פתאום מוצאת את עצמה ממוקמת באופן מיטבי יותר ויעיל יותר.

ההתקן – העובדה שהמראה מכוסה בפלסטיק שחור שנטמע באופן יפה עם המשקף מבחינה חיצונית מהווה חיסרון מסוים. שדה הראיה נחסם בחלקו. כשרציתי לוודא שאין תנועה, בדרך כלל על ידי מבט זריז אחורה, גיליתי שהפלסטיק השחור חוסם את שדה הראיה.

זווית ראיה – מכיוון שהמראה פותחת את שדה הראיה במרחב הקיים מלחי שמאל ומעל כתף שמאל יש מצבים שבהם כשלובשים מעיל קצת מתנפנף הוא מפריע לשדה הראיה. חולצה צמודה באזור הכתפיים מיטיבה עם המשקף. בכביש המראה קטנה מדי כדי לתת מענה בטיחותי לאחור. היא לא מייתרת את זריקת המבט. היכולת להתפקס על המראה הקטנה ולהצליח לראות באופן ברור את המתרחש בכביש מאחור – מוגבלת. ברכיבה בדבוקה עשיתי שימוש קצת יותר משמעותי במראה. הסטת העין כדי לראות את מי שמאחורי הייתה מוצלחת ויעילה. ולבסוף, בקומיוטינג לעבודה על גבי הקורקינט (רק בימי שני ורביעי) המראה הייתה יעילה, תנוחת העמידה מייצרת שדה ראיה כזה שהתנוחה באופני הכביש לא מאפשרת.

הסיכום שלי- המשקף עצמו נראה מצוין ויושב מאוד יפה יחד עם הקסדה. אהבתי את הגוון של העדשה ביום. הסינון של השמש הרגיש מאוד איכותי. גם ההתקן עם המראה עשוי היטב. היכולת לשנות את הזווית של המראה בצעדים קטנים מצוינת.

סיקרן אותי לדעת האם אחרי ארבע רכיבות, אמצא את עצמי מחפש את המראה ומתאכזב לגלות שאינה שם… ובכן, זה לא קרה. לצערי היא לא הייתה חסרה לי. אני באמת חושב שכל אחד צריך לנסות את המשקף. בטוח שלחלקכם זה יהיה מוצר מגניב שישפר את הבטיחות ברכיבה ויספק לכם זווית נחמדה על המתרחש מאחוריכם בדבוקה ובכביש ואולי אחרים יצטרכו להמתין לבשורה הבאה בתחום.

012-custom

סיכום

למי שמעוניין לרכוב עם מראה שמספקת שדה ראיה לאחור בזמן רכיבה בכביש ישנן מספר אלטרנטיבות. יש מראות שמרכיבים על הכידון, יש כאלה לקסדה, ויש כמה דגמים שמתחברים למשקפיים. אבל אף אחד מהפתרונות הקיימים היום בשוק לא נותן פתרון לרוכב הספורטיבי שמחפש משהו מינימליסטי, אלגנטי, קליל ומודרני שישתלב היטב עם אופני הקרבון הקרביים וחליפת הלייקרה הצמודה. הפתרון של TriEye עונה על הדרישות של רוכב הכביש הספורטיבי, אבל צריך לקחת בחשבון שיש גם להם גם חסרון. המינימליסטיות והאלגנטיות מגיעים עם מחיר. המחיר הוא מראה יחסית קטנה שמספקת שדה ראיה צר יחסית. זה אמנם מספק על מנת לראות בבירור כלי רכב או רוכבים שנמצאים בקרבתנו, אבל קשה יותר לתצפת הרחק ולזהות כלי רכב שמתקרבים אבל עדיין לא קרובים. בעיני, היתרונות עולים על החסרונות ואני רואה את עצמי ממשיך לרכוב עם המשקפיים גם אחרי שהמבחן יסתיים.

יותר: בטיחות, עיצוב, נוחות, מחיר  פחות: מגביל את שדה הראיה

013-custom
2019-04-06-10.24.23-custom
015-custom

Matzman 7.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 6.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 7.19 1070×200

כתבות נוספות