Bike.il Enduro Challenge Powered by Terrano

הכל על תחרות האנדורו של Bike.co.il בפארק קנדה

בוננזה 19 1070×200
ריסייקלס 5.19 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
אפיק 1 1070×200
שימנו 5.19 1070×200
Matzman 3.19  1070×200 בוננזה
בוננזה 19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

Bike.il Enduro Challenge בחסות Terrano היא תחרות אנדורו/ AM שתערך בפארק קנדה ב 31.5.19 במסגרת פסטיבל Bike.il Spring Bonanza 2019.

התחרות פתוחה לכולם, לחברי איגוד ולאלו שאינם, לרוכבי האנדורו המסוקסים, וגם לרוכבי ה XC המהירים והיעילים. לאופניים חשמליים (שיזכו לאקסטרה קטע מדידה ייחודי עליו יפורט בהמשך) וגם לאופני XC עם כיסא גבוה. כולם יכולים ולכולם קטגוריה ייחודית שתוכיח מי המהיר ביותר.

רישום לתחרות כאן

bike-enduro-1

מבנה התחרות

התחרות כוללת שני קטעי עליה מוגבלים בזמן (sad), ובניהם שניים/ *שלושה קטעי מדידה אישיים בירידות/ *עליות ארוכות וטכניות.

** לקטגוריה אנדורו צ'אלנג' חשמלי בלבד עפ"י המפורט בהמשך

מסלולים וסטייג'ים למדידה

קטעי המדידה יהיו על שני הסינגלים המפורסמים של פארק קנדה על בסיס המתווה המקורי והסימון של קק"ל.

  1. קטע מדידה ראשון על סינגל איילון (הפרסה) סימון אדום. קטע המדידה יתחיל משער הזינוק שימוקם על הסינגל האדום כ 30 מטר מתחילת הירידה ויסתיים בחציית הדרך הלבנה השניה בסמוך לבית הקשתות. (מיקום+ תמונה).

קובץ מסלול סטייג׳ ״הפרסה״

  1. קטע מדידה שני על סינגל הגורל השביעי (השחור) סימון שחור. קטע המדידה יתחיל בדרך הלבנה בסמוך למגדל היערן (מיקום+ תמונה), ויסתיים בשער הסיום במתחם האירוע בסמוך לחניון האגם.

קובץ מסלול סטייג׳ ״השחור״

קטעי התשה

התשה 1- תחילת התחרות בעליה ממתחם האירוע בחניון האגם עד לנק' הזינוק של סטייג' אחד- להלן התשה 1 . העליה תתבצע על בסיס שביל 4X4 (דרך נוף איילון) המטפס במתינות עד למגדל. מהמגדל ירכבו המשתתפים על בסיס הדרך הלבנה עד למעבר הבקר בכניסה לסינגל איילון (האדום). משם רכיבה בסינגל למרחק של 200 מטר עד שער הזינוק של סטייג' 1. כל ההתשה תסומן בשלטי הכוונה ברורים.

קובץ מסלול התשה 1 ממגרש החניה אל הזינוק למסלול ״הפרסה״

התשה 2- לאחר סיום קטע המדידה הראשון עפ"י המפורט, ידרשו המשתתפים לטפס לנק' הזינוק של סטייג' 2- להלן התשה 2. העליה מבית הקשתות על הדרך הלבנה עד לחיבור לדרך התמר. המשך טיפוס בדרך התמר, פניה ראשונה שמאלה לדרך הרחבה והמשך טיפוס מתון על בסיס השביל הרחב עד שער הזינוק של סטייג' 2 בסמוך למגדל היערן על הסינגל השחור. כל ההתשה תסומן בשלטי הכוונה ברורים.

קובץ מסלול התשה 2 מסיום ״הפרסה״ אל הזינוק ל״שחור״

רישום לתחרות כאן

ron_1825-custom

בוננזה 19 1070×200
ריסייקלס 5.19 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
אפיק 1 1070×200
שימנו 5.19 1070×200
Matzman 3.19  1070×200 בוננזה
בוננזה 19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

תקנון תחרות Bike.il Enduro Challenge 31.5.2019

קריאה חובה

מידע כללי

    • תחרות Bike.il Enduro Challenge (אתגר האנדורו של מגזין בייק) היא תחרות אופני הרים, בה ימדדו לכל משתתף שני מקטעים שונים של רכיבה במורד. המנצח בכל קטגוריית גיל הוא בעל הזמן המצטבר הנמוך ביותר.
  • נא לקרוא תקנון זה בקפידה, לרכוב חזק וליהנות מאוד!ֿ
  • לשון התקנון והאתר לשון זכר אך הם פונים לרוכבות ולרוכבים באופן זהה.
  • רוכבי קטגוריית ה-e-bike וקטגוריית ה-xc bike מוט כיסא גבוה ייהנו ממדידת זמנים נוספת על סגמנט בעלייה.
  • רוכבי קטגוריות הילדים יקבלו שתי מדידות זמנים על אותו מקטע, הזמן הנמוך ביותר ייחשב לדירוג.
  • התחרות מוגבלת ל-150 רוכבים בלבד בשל אילוצי זמן והזנקות, על בסיס הקודם להירשם זוכה.
  • התחרות תיערך בפארק קנדה (פארק איילון) בתאריך 31.05.2019 החל מהשעה 06:30.
  • התחרות פתוחה לכל רוכבת ורוכב מגיל 9 ומעלה, ילידי 2010 ולפני, העומדים בתנאי הסף לרישום לתחרות.

רישום לתחרות כאן

dh__0656-custom
dh__4940-custom

בוננזה 19 1070×200
ריסייקלס 5.19 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
אפיק 1 1070×200
שימנו 5.19 1070×200
Matzman 3.19  1070×200 בוננזה
בוננזה 19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

  • תנאי הסף להשתתפות בתחרות:

  1. אישור בדיקה רפואית שנתית בתוקף ממכון רפואת ספורט מורשה על שם הרוכב על פי חוק הספורט. האישור הרפואי יועלה לדף ההרשמה באתר כחלק מתהליך הרשמת הרוכב. לילדים זו בדיקה פיזית על ידי רופא ספורט, לאו דווקא ארגומטרית. לרוכבים בוגרים זו בדיקה תלוית גיל. לרוכבים מבוגרים זו תמיד בדיקה ארגומטרית (בדיקת מאמץ קרדיולוגית הנקראת גם "מבחן מאמץ", כאשר הנבדק מדווש על אופני כושר או הולך/רץ על מסילת כושר). הבדיקה הרפואית תקפה לשנה והיא בדיקת חובה עבור ספורטאים חובבים המשתתפים בתחרויות המנוהלות על ידי או ביחד עם איגוד האופניים בישראל, כמו תחרויות האנדורו שלנו. משך הבדיקה כ-15 דקות. בסיומה קרדיולוג מנתח את התוצאות שנמסרות תוך מספר דקות למטופל. להלן רשימה של מכוני ארגומטריה מורשים ופירוט החזרים. הרשימה אינה מעודכנת (לא מצאנו מעודכנת יותר, אז נא להתקשר טרום הנסיעה למכון זה או אחר):
  2. חתימה על טופס הצהרת בריאות ושחרור מאחריות. במערכת ההרשמה
  3. במידה והמשתתף מתחת לגיל 18 נדרשת חתימת הורה.
  4. תשלום באתר התחרות.
  5. מספר מתחרה רשמי על האופניים.
  6. ציוד מיגון ככתוב בתקנות.
  7. אופניים תקינים.
  8. לא חובה להיות חבר איגוד האופניים בישראל, אבל אנחנו מאוד ממליצים על כך (וחברי איגוד בעצמנו). איגוד גדול וחזק שומר על זכויות הרוכבים, מייצג אותם ומחזק את הענף. חברי איגוד זוכים באירוע שלנו להנחה משמעותית מאוד – 50 שקלים!
  9. לא חובה לערוך ביטוח תאונות אישיות לעוסקים בספורט תחרותי, אבל אנחנו מאוד ממליצים על כך (ומבוטחים בעצמנו). ביטוח טוב זה חלק מהמקצועיות של רוכב ומתחרה, חלק מהאחריות שלנו כלפי ילדינו, כלפי המשפחה והעסק. בין אם זה פינוי באמבולנס או במסוק, השתתפות בטיפולי פיזיותרפיה בשיקום מפציעה, השלמת כושר עבודה או סיוע בתרופות, הספורט שלנו מאתגר, האחיזה על כורכר אינה מדע מדויק, נפילות קורות, פציעות מתרחשות ועדיף להיות מוכן ליום סגריר.
    מהמומלצים שלנו:

ניסטל ביטוח ופיננסים
שוונג

גיא רדר סוכן ביטוח

רישום לתחרות כאן

bike-enduro-1

משתתפים וקטגוריות.

  • קטגוריות הגיל הן שנתיות, ומחושבות על פי גיל הרוכב/ת כאילו נולד בתאריך 1.1.2019. לדוגמא, רוכב שנולד ב-25.10.1999 ייחשב בתחרות כבן 20 על אף שימלאו לו 20 במדויק רק באוקטובר הקרוב.
    לצורך עמידה בגיל מינימום (גיל 9) ייחשב תאריך הלידה המקורי של הילד/ה: בתחרות יוכלו להשתתף רוכבים שנולדו לפני ה-25.5.2010.
  • במקרים מיוחדים כגון רוכב הרוצה להשתתף וגילו מתחת לגיל 9, ניתן לשלוח בקשה חריגה ביחד עם המלצת מאמן. ילד המתאמן באופן קבוע בקבוצה/מועדון רשמי ומצרף אישור מאמן/מדריך מוסמך על כך שהילד מתאמן בקביעות, כשיר למאמץ באירוע ומנוסה בתחרויות דומות, יקבל לרוב את האישור. בקשות יש לשלוח ל[email protected].

קטגוריית אנדורו ספרינט

שני ראנים על סטייג׳ ״השחור״, הטוב ביניהם נחשב, מותר להסתייע בהקפצות:

  • ילדים 9-10
  • ילדים 11-12
  • ילדים 13-14
  • ילדות (כללי, ללא חלוקה לגילאים)
  • עלות השתתפות
  • ילד/ה חברי איגוד האופניים בישראל (חבר תחרותי עם בדיקה מרופא ספורט) – 100 שקלים
  • ילדים שאינם חברי איגוד האופניים בישראל ובעלי בדיקה מרופא ספורט – 150 שקלים
  • הורה מלווה ברכיבה על מסלול התחרות בעת התחרות – 50 שקלים (הסבר מפורט על כך בהמשך)

קטגוריית אנדורו צ׳אלנג׳

הכל ברכיבה, שתי התשות, שניים/ שלושה* סטייג׳ים שונים: ״הפרסה״, ״השחור״.
הכל ביחד מסתכם ב-11 ק״מ ו-290 מטרים של טיפוס אנכי (כלומר מספרים שגם בעלי כושר בסיסי יוכלו להם):

  • נערים 15-16
  • נוער 17-18
  • גברים 19-29
  • גברים 30-39
  • גברים 40-49
  • גברים 50-59
  • נערות עד 18
  • נשים 19 ומעלה
  • גברים XC עם כיסא גבוה- חל איסור להשתמש במוט אוכף מתכוונן (מהלך 100-120 מ״מ, שיכוך מלא או זנב קשיח, כיסא בגובה דיווש מלא, ייבדק בהזנקה, ללא חלוקה לגילאים)
  • נשים XC עם כיסא גבוה-  חל איסור להשתמש במוט אוכף מתכוונן (מהלך 100-120 מ״מ, שיכוך מלא או זנב קשיח, כיסא בגובה דיווש מלא, ייבדק בהזנקה, ללא חלוקה לגילאים)
  • חשמלי גברים, ללא חלוקה לקטגוריות והגבלות
  • חשמלי נשים, ללא חלוקה לקטגוריות והגבלות

*אנדורו צ'אלנג' חשמלי ידרשו לקטע מדידה שלישי עפ"י המפורט בהמשך

קובץ התחרות המלאה כולל כל קטעי ההתשה וכל קטעי המדידה  

עלות השתתפות

  • חברי איגוד האופניים בישראל (חבר תחרותי עם בדיקה ארגומטרית) – 150 שקלים
  • רוכבים שאינם חברי איגוד האופניים בישראל ובעלי בדיקה ארגומטרית – 200 שקלים

רישום לתחרות כאן

dh__1629-custom

בוננזה 19 1070×200
ריסייקלס 5.19 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
אפיק 1 1070×200
שימנו 5.19 1070×200
Matzman 3.19  1070×200 בוננזה
בוננזה 19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

אנדורו ספרינט

קטגוריית הספרינט שלנו מיועדת לילדים בגילאי 9-13. היא לא דורשת לרכוב את העליות לנקודת הזינוק, וכל משתתף יוכל לבחור אם לרכוב לזינוק או להיעזר בהקפצות. בספרינט מקיימים 2 מדידות זמנים על אותו מסלול, כשהתוצאה הטובה מבין השתיים היא זו שתחושב לדירוג הסופי.
הרעיון העומד מאחורי הקטגוריה הוא לפשט את חוויית ההשתתפות לילדים. אין צורך ללמוד שני מסלולים בעל פה, ביום האירוע מתרכזים רק בפאן ובמסלולי הירידות, בלי להתאמץ בעליות עם אופניים כבדים ביחס לגוף הילד. אם נופלים או מקבלים פנצ׳ר בראן אחד, עדיין יש עוד ראן לשפר את הזמן וכך יש פחות לחץ נפשי ומנטאלי וכולי…
* ** הורה רכוב מלווה ילד בתחרות – שימו לב לדרישות! – התבקשנו ממספר הורים ומאמנים לאשר להורה ללוות את הילד ברכיבה באירוע. במידה וההורה אינו משתתף בעצמו בתחרות, אנו נאפשר זאת בתשלום סמלי של 50 שקלים, עם הרשמה סדירה ומלאה של ההורה לקטגוריית ״הורה מלווה״.

הסבר: במהלך האירוע כל רוכב על המסלול ללא יוצא מן הכלל, יירשם לתחרות באופן רגיל וסדיר, יביא בדיקה ארגומטרית תקינה ותקפה, ימלא וישלח טופס הצהרת בריאות ושחרור מאחריות, יקרא את התקנון והוראות הבטיחות והתדריך וכולי. גם הורה שמלווה את ילדו עלול ליפול באמצע רכיבת הליווי ולהיפצע, גם הורה מלווה עלול לחטוף אירוע לבבי רחמנא ליצלן דווקא במהלך ראן הליווי, וכיוון שמדובר על רכיבה במסלול תחרות סגור ולא ״סתם כך במהלך טיול עצמאי״, המארגנים אחראים – ולכן על ההורה להירשם כמו מתחרה מן השורה.
ידוע לנו שזה שינוי ממה שנהוג עד כה בתחרויות בארץ עד כה, אבל עקב המידע המפורט לעיל הסעיף הזה אינו נתון למיקוח. זו תהיה הדרך היחידה ללוות ילד באירועים שלנו.

 

ron_7444-custom

בוננזה 19 1070×200
ריסייקלס 5.19 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
אפיק 1 1070×200
שימנו 5.19 1070×200
Matzman 3.19  1070×200 בוננזה
בוננזה 19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

אנדורו צ׳אלנג׳

זוהי הקטגוריה התחרותית המלאה, בה הרוכבים נדרשים לדווש את כל המסלול: גם את עליות ההתשה בדרך לסטייג׳ים וגם את הסטייג׳ים התחרותיים בירידה. הקונספט הזה הוא לב ליבו של ספורט האנדורו. הרוכב נדרש הן לכושר ויכולות פיזיות של רוכב קרוס קאנטרי, והן ליכולות טכניות, מיקוד ואומץ של רוכב דאונהיל. ממש הטוב מכל העולמות. גם האופניים צריכים להסתדר ביעילות טובה גם בעליות וגם בירידות.
אין באירועים שלנו קטגוריית ״ספרינט״ לרוכבים מעל גיל 14. אנחנו מאמינים שרוכב אנדורו בפרט ורוכב אופני הרים בכלל צריך לדעת להתמודד יפה גם עם העליות ולא רק עם הסגמנטים שמייצרים אדרנלין. מה גם שבתחרות האנדורו של פארק קנדה יש שני מקטעי ירידה ״בלבד״ ושתי עליות התשה ״בלבד״, כך שמדובר על סה״כ בכל התחרות 11 ק״מ ו-300 מטרים טיפוס. את/ה/ם יכול/ה/ים לדווש את זה… אין צורך לעבור לקטגוריית החשמליים…

 

רישום לתחרות כאן

ron_9766-custom

* קטגוריית ה-XC

נוצרה על מנת לייצר אימון איכות טכני לרוכבי קרוס קאנטרי ומרתון תחרותיים.

רמת הטכניקה במסלולי קרוס קאנטרי מודרניים הופכת לקשה יותר ויותר, ואין רוכב XC שלא יהנה מחידוד יכולותיו הטכניות. במהלך האימונים המקדימים על מסלולי התחרות (נמליץ על מינימום של שני סשנים כאלו), הרוכבים עוברים תהליך, ובסופו הם רוכבים מהר יותר, בטוח יותר וחלק יותר. הם משפרים את חולשותיהם, עובדים על המקטעים הספציפיים שמאתגרים אותם, לומדים את המסלול בעל פה, עורכים ״תכנית קרב״ עם קו ומהירות מיועדת לכל מקטע טכני, חוזרים שוב ושוב על אותו מסלול, והופכים לרוכבים טובים יותר. ביום התחרות הם מתווספים לתבשיל התמודדות עם הלחץ המנטלי, מיקוד והגעה לשיא ברגע הנכון, תזונה, חברות, תפעול תקלות ועוד.
קטגוריית ה-xc עם כיסא גבוה, ללא מוט אוכף מתכוונן (נשים וגברים) הוקמה במיוחד עבור חברי איגוד האופניים בישראל המתחרים בליגת הקרוס קאנטרי והמרתון, כדי שיוכלו להשתתף עם האופניים והציוד הרגיל שלהם, להבין את מגבלותיו ולהכיר ולשפר את מעטפת הביצועים האישית שלהם. ״אין אימון טוב יותר מתחרות״.

* המינימום לפתיחת קטגוריה הוא 5 משתתפים. במידה ויהיו פחות משתתפים בקטגוריה מסוימת, היא תאוחד עם קטגוריה סמוכה לה על פי החלטת השופט הראשי.

dh__0797-custom

בוננזה 19 1070×200
ריסייקלס 5.19 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
אפיק 1 1070×200
שימנו 5.19 1070×200
Matzman 3.19  1070×200 בוננזה
בוננזה 19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

קטגוריית אנדורו צ'אלנג' חשמלי

בקטגוריה זאת יוכלו להשתתף רק רוכבים עם אופנים בעלי מנוע עזר חשמלי המופעל בכוח פידול בלבד. (ללא מצערת). משתתפי קטגוריה זאת ירכבו 3 קטעי מדידה וקטע התשה אחד עפ"י הפרוט הבא:

  1. קטע מדידה ראשון בעליה– התחלה בשער הסיום של הסטייג' השני במתחם האירוע, טיפוס על בסיס הסינגל השחור בעליה עד לשער הזינוק של הסטייג' השני בסמוך למגדל היערן.

קובץ סטייג׳ 0 לחשמליים בלבד: טיפוס ״השחור״

  1. קטע מדידה שני– (סינגל איילון- האדום) לפי המפורט בסטייג' 1  
  2. התשה 2 – עפ"י המפורט

קטע מדידה שלישי– (סינגל הגורל השביעי- השחור) לפי המפורט בסטייג 2

רישום לתחרות כאן

dh__2087-edit-custom
dh__0594-custom

מקצה KOM (מלך/ מלכת ההר) על קטע ההתשה הראשון

רוכבי קטגוריית האנדורו צאלנג' (פרט לרוכבים קטגוריית האופניים החשמליים) יוכלו להתחרות על תואר מלך ההר (Kom) על קטע ההתשה הראשון. הרוכב והרוכבת המהירים ביותר על מקטע עליה זה שיוסמן בסטרבה, יוכרזו כמנצחי המקצה ויזכו בפרס.

dh__0603-custom

בוננזה 19 1070×200
ריסייקלס 5.19 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
אפיק 1 1070×200
שימנו 5.19 1070×200
Matzman 3.19  1070×200 בוננזה
בוננזה 19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

רישום לתחרות

הרישום לתחרות כאן.

הרישום לתחרות הוא עדות לכך שכל רוכב הסכים לחוקי ותקנות התחרות.

הרישום לתחרות הוא עד 23:59 יום שלישי 28.5.19.

תנאי ביטול – עד עשרה ימים לאירוע ניתן לבטל השתתפות או להחליף משתתף במשתתף אחר. דמי הטיפול 30 שקלים. 9 ימים לאירוע אין החזרים, אין זיכוי לתחרות אחרת.

מדידת זמנים

מדידת הזמנים באירוע נעשית על ידי חברת B. Timing הנחשבת למובילה ולמקצועית בשוק, ומודדת זמנים לאירועים כמו גראן פונדו ירושלים, דזרט צ׳אלנג׳, אליפות ישראל במרתון, ליגת האנדורו של עירא שמש ועוד.

אין לרכוב ללא צ׳יפ מדידת הזמנים הרשמי של התחרות.
רוכב שלא יחזיר את הצ׳יפ הרב-פעמי שלו בסיום התחרות יחויב ב-100 שקלים.

רשימת הזנקה לפי קטגוריות תפורסם לאחר סגירת ההרשמה לאירוע ותישלח לנרשמים. יש להקפיד ולדייק בהגעה להזנקות שלכם. רוכב שמאחר עד 10 דקות יזנק בין רוכבים בהתאם לשיקול דעת השופט. זמן האיחור יתווסף לתוצאה שלו. מעבר ל-10 דקות איחור לא תהיה תוצאה בסטייג׳ הספציפי הזה (dnf).

הבדלי הזמנים בין רוכב לרוכב בהזנקה – 30 שניות. בין קטגוריה לקטגוריה ייקבעו מספר דקות הפסקה.

אחריות וענישה

מארגני ושותפי ארגון Bike.il Enduro Challenge לא יהיו אחראים בשום דרך לכל נזק, הפסד או תאונות שעשויות להתרחש במהלך האירוע. רוכבים מודעים לכך שרכיבת אופני שטח היא ספורט שעלול להיות מסוכן.
אין לקבל עזרה חיצונית למעט באזור התמיכה הטכנית והרענון של המארגנים.

תלונות וערעורים יש להגיש למנהלת התחרות (אוהל שיפוט ומדידת זמנים) עד 15 דקות מסיום המקצה.

כל התנהגות לא-ספורטיבית, גסה, אלימה, לא מכבדת מול מתחרים אחרים, צופים, מארגנים, מרשלים, הטבע והשבילים תגרור ענישה ביחס לחומרת העבירה (קנס זמן, פסילה בתחרות, פסילה לכל החיים מתחרויות המארגנים).

דירוג

מנצח התחרות בכל קטגוריה הוא בעל הזמן המצטבר הנמוך ביותר בסטייג׳ים הנמדדים, במידה ועמד בזמני ההזנקות שלו. במידה ויש שוויון זמנים בין שני מתחרים, המנצח הוא זה שקיבל זמן נמוך יותר במקצה האחרון.

חובת השתתפות בתדריך טרום התחרות שייערך בבוקר התחרות בשעה 07:00

רישום לתחרות כאן

bike-enduro-1

בוננזה 19 1070×200
ריסייקלס 5.19 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
אפיק 1 1070×200
שימנו 5.19 1070×200
Matzman 3.19  1070×200 בוננזה
בוננזה 19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

פודיומים ופרסים

גביעים ומדליות יחולקו לשלושת המקומות הראשונים בכל קטגוריה. טקסי הפודיומים השונים יתחילו ב-12:30.

אופניים וציוד אישי

המסלולים מתוכננים לאופני הרים מודרניים. המדיום האידיאלי הינו אופני שיכוך מלא עם מהלך בולמים בינוני.

אין להחליף אופניים או חלקים בין ראן לראן. חובה  להשתמש באותה שלדה, בולמי זעזועים וגלגלים לאורך כל התחרות. במקרה של תקלה חמורה על הרוכב לדווח לשופט/ מנהל התחרות.

יש להתייצב לתחרות עם אופניים תקינים במצב עבודה מושלם. ייתכן והאופניים ייבדקו על ידי מנהלת התחרות טרום הזינוק. אופניים שמנהלת התחרות תמצא כלא תקינים לא יוכלו להשתתף בתחרות.

אופניים בקטגוריית ״xc כיסא גבוה״ ייבדקו לפני הזינוק. הכיסא צריך להיות בגובה דיווש אידיאלי ולא מונמך. חל איסור להשתמש במוט אוכף מתכוונן מכל סוג ואין אפשרות להנמיך את הכיסא תוך כדי ראן המדידה.

מיגון: חובת חבישת קסדה עם תו תקן רשמי (קסדת ״חצי״ ל-xc או אנדורו או קסדה מלאה), במהלך כל התחרות, כולל קטעי ההתשה והעליות. על אף שזה אינו ציוד חובה אנו ממליצים בחום להשתמש ב: כפפות ארוכות וממוגנות; מגני ברכיים, מרפקים וגב.

מים: על כל רוכב לרכוב עם לפחות ליטר מים עליו במהלך התחרות (שני בקבוקים קטנים, בקבוק גדול או תיק גב). מים יסופקו בזינוק להתשה הראשונה ובזינוק להתשה השנייה.

טלפון נייד: חובת רכיבה עם טלפון נייד טעון במלואו במהלך התחרות. מספר החירום יימסר לכל משתתף בתדריך שלפני התחרות. במידה ואין קליטה יש לשפר מיקום (לטפס במעלה גבעה אם אפשר), או להשתמש ברוכבים אחרים למסור את המסר. במידה ולא עונים לך, התקשר 100 ושלח לכוחות החילוץ נקודת מיקום עצמי בוואטסאפ.

כלי תיקון: ההסתמכות העצמית ויכולת תפעול תקלות אישית הן מאבני היסוד של ספורט האנדורו. על כל רוכב להיות בעל יכולת לתפעל תקלות אישיות כגון תקרים, קריעת שרשרת, עיקום ידיות כתוצאה מנפילה וכולי. חל איסור לקבל עזרה טכנית חיצונית מגורם שלא משתתף בתחרות, בכלל זאת מועדונים/ חברים/ הורים/ מכונאים וכו'. אי לכך הציוד המומלץ הוא פנימית ספייר ומשאבה, תולעים לתיקון טיובלס, מפתח אלן ומפתח שרשרת, חוליית שרשרת בשחרור מהיר, אוזן חלופית למעביר האחורי וכולי.

גם ערבות הדדית היא ערך יסוד של ספורט האנדורו (ופעם לפחות הייתה גם ערך יסוד כלל ישראלי), לכן אנו ממליצים בחום לעזור לכל מתחרה אחר על המסלול שנתקל בבעיה.

מפגעים וסכנות לאורך המסלול

מסלול תחרות האנדורו בפארק קנדה מבוסס על דרכי כורכר ונוף ועל מקטעי רכיבה בשביל רכיבה ייעודי שהוכשר, נוקה וסומן על ידי קק״ל (סינגלטרק). לאורך המסלול ירידות תלולות, סלעים, בורות, שורשים, סלעים ואבנים משוחררות. ברכיבה בסביבה כזו, הרוכב הוא האחראי העיקרי לבטיחותו! עקרון המפתח הוא ויסות מהירות בהתאם לרמת השליטה והמיומנות של הרוכב.

יש לרכוב בתחרות רק לאחר רכיבה מוקדמת, אימונים מקדימים (הכרת מסלול)  ובדיקת המסלולים המפורסמים מראש. המסלולים מתאימים לרוכבי שטח מיומנים ברמת שליטה טכנית בינונית ומעלה.

במידה והמארגנים יערכו הכרויות מסלול מאורגנות הן יפורסמו מראש באתר התחרות.

במידה וזיהית רוכב פצוע או חבול, חובת עצירה לעזרה ודיווח למארגנים חלה עליך! אם עצרת לעזור לפצוע תקבל מהמארגנים ראן מדידת זמנים חוזר.

מיקום הצוות הרפואי יימסר לרוכבים בתדריך טרום האירוע.

עקיפות לאורך מסלולי הירידה – במהלך התחרות אתם עשויים להגיע לרוכב איטי מכם על המסלול, מתחרה בתחרות או עובר אורח. אין לעקוף רוכב על מסלול התחרות אם העקיפה מסכנת אותו! במקרה זה האחראי היחידי למפגש בין רוכבים הוא הרוכב העוקף, והוא ייחשב ככזה במקרה, לא עלינו, של תביעות משפטיות וביטוחיות! מוטב לאבד זמן במדידה מאשר לפצוע ולהיפצע.
יש להכריז בקול על רצונך לעקוף, אם עוקפים מימין לצעוק ״עוקף מימין!״ וכולי. עקיפה אגרסיבית שמסכנת את הנעקף תיענש בקנס זמן של 30 שניות או בפסילה בכפוף לשיקול דעתו של השופט.
רכבו הוגן!
על הרוכב האיטי לאפשר עקיפה תוך שמירה על בטיחותו אך ללא השהיות. אם רוכב מאחוריך הגיע אליך, הוא מהיר יותר וזו תחרות אינדיבידואלית, על כן יש חובת פינוי מסלול של הרוכב האיטי למהיר. גם אם זה אומר לעצור בצד לכמה שניות, לפנות מסלול ולאפשר עקיפה.
רוכב איטי שיתעקש להישאר על הסינגל ולא יפנה את המסלול לרוכב שצמוד אליו מאחור ייענש: הוספת 30 שניות זמן קנס או פסילה על התנהגות לא-ספורטיבית על פי שיקול דעת שופט התחרות!

רכבו הוגן!

המסלול

יש לרכוב במסלול המסומן בלבד. המסלול מסומן על ידי שלטים בגודל A4. חץ שחור על רקע כתום להכוונה כללית; חץ אדום עם הפנים מטה על רקע לבן לסימון מכשול או סכנה; סרט סימון לצד או לצדדי המסלול להתוויה (אותו אסור לחצות).

זמני גג – יש להגיע לכל נקודת ההזנקה בזמן המצוין ברשימת ההזנקה שתפורסם טרום האירוע. למקטעי הירידה יקבע זמן גג לרכיבה שיפורסם בתדריך לרוכבים בבוקר האירוע.

במידה ורוכב יצא מהמסלול המסומן, לדוגמא איבד אחיזה בפנייה, וחתך את סרט הסימון שגובל את המסלול, עליו לחזור למסלול בדיוק בנקודה בה יצא ממנו. במידה ויחזור מנקודה אחרת הוא ייפסל.

רוכבים לא יקבלו ראן מדידה חוזר, גם אם סבלו מתקלה מכאנית.

רכיבות חימום על המסלול ייערכו רק בחלון הזמן הצר המוקצה לכך ביום שישי ה-24.5, או טרום האירוע. מומלץ לרכוב רכיבות חימום בחלקים אחרים של פארק קנדה ובשבילים אחרים משבילי התחרות או על גבי טריינרים.

כללי עשה ואל-תעשה

יש לשמור על התנהגות ספורטיבית, מכבדת ומכובדת בחיים בכלל ובתחרויות אופניים בפרט.

אין להשליך או לייצר פסולת במהלך התחרות. כל פסולת שרוכב מייצר (עטיפות חטיפים וג׳לים, פנימיות, בקבוקים, ניירות טואלט) עליו לאסוף עימו ולפרוק בנקודות הזינוק או במתחם הסיום. רוכב שייתפס מלכלך ייפסל מיידית.

אין לבצע שינוי בלוחית המשתתף (קיצוץ, צביעה, הסתרה, הדבקה).ֿ

יש להישמע להוראות מנהלי המסלול, השופטים, מודדי הזמנים, המרשלים (בקרי הבטיחות הפזורים בנקודות קריטיות לאורך המסלולים) והרשויות השונות (משטרה, פקחי קק״ל ורט״ג, צבא).

יש לקרוא בעיון את תקנון התחרות ותדריך הרוכבים.

על רוכב שפרש להודיע למארגנים על פרישתו: מנהלי תחרות, שופטים, מודדי זמנים. רוכב שלא יודיע על פרישתו יחויב בהוצאות צוותי החיפוש שיישלחו לשטח.

יש להחזיר את צ׳יפ מדידת הזמנים למודדים בסיום התחרות.

כל משתתף בתחרות מאשר את השימוש בתמונות או וידאו שלו שיצולמו במהלך התחרות שהוא או היא מופיעים בהם.

רישום לתחרות כאן

dh__8822-custom

בוננזה 19 1070×200
ריסייקלס 5.19 1070×200
Matzman 5.19  1070×200
אפיק 1 1070×200
שימנו 5.19 1070×200
Matzman 3.19  1070×200 בוננזה
בוננזה 19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
נשיאה טובה 11.18 1070×200

לו"ז – לא סופי

7:00 תדריך רוכבים – חובה לכל המשתתפים

7:30 זינוק חשמלי

8:00 זינוק אנדורו להתשה (עליה עצמאית לפי זמני זינוק שיהיו מוצגים מראש בעמדת ההרשמה)

זינוק ספרינט על השחור זינוק כל חצי דקה.

8:35 זינוק ראשון סטייג' 1 – הפרסה (כל דקה)

9:10 זינוק ראשון סטייג' 2 – השחור (כל דקה)

12:30 פודיומים

רישום לתחרות כאן

dh__4850-edit-custom

קבצי ניווט לשימושכם

נקודת waze למגרש החניה של אירוע ה-Bike.il bonanza ולתחרות ה-Enduro challenge:

https://waze.com/ul/hsv8vhm5b6

מפת התחרות המלאה עם ההזנקות והסיום של כל מקטע; קובץ gpx מלא:https://israelhiking.osm.org.il/share/QSFpjXLTUH

מפות וקבצי gpx של הסגמנטים השונים:

סטייג׳ 0 לחשמליים בלבד: טיפוס ״השחור״

התשה 1 ממגרש החניה אל הזינוק למסלול ״הפרסה״

סטייג׳ ״הפרסה״

התשה 2 מסיום ״הפרסה״ אל הזינוק ל״שחור״

סטייג׳ ״השחור״

bike-enduro-1

כתבות נוספות