קסדה במבחן  Troy Lee Designs A2

troy-lee-designs-a2-mips-mtb-trail-helmet-limited-edition-adidas-team-2019-p342145-531040_image

Matzman 11.19  1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 11.19  1070×200

יבואן: מוטורייב  מחיר: 757 שקלים ן מידות xs/sm/md-lg/xl-2xl   משקל: 390 גרם (למידה מדיום-לארג׳ במבחן)

בחן וכתב: אריק פלדמן  צלם ודוגמן: אלירן קדוש

טרוי לי דיזיינס הוא אחד השמות המוכרים ביותר בעולם מירוצי אופני הרים (וגם מוטוקרוס אם תרצו לדעת). הבעלים, טרוי לי, צמח לתעשייה מהצד האמנותי של הביזנס והחל לצבוע קסדות אופנועים ואופניים כבר בתחילת שנות ה80, מאז טרוי-לי התרחב לתחומים נוספים והחל לייצר קסדות ביגוד ומיגון בעצמו תחת ברנד הנושא את שמו. קסדות הפול פייס של טרויי- לי ה D2 וה D3 היו הסטנדרט דה-פקטו לקסדות פול-פייס בסבב הדאונהיל העולמי ובכלל. בשנים האחרונות, ליין המוצרים התרחב גם לקסדות פתוחות וליין הביגוד גדל והתפתח. ה A1 הייתה קסדת החצי הראשונה של טרויי- לי, היא הציגה מראה עדכני, כיסוי נרחב מעולמות האנדורו וכמובן את הקו העיצובי הייחודי של טרויי- לי. אך האוורור שלה היה פחות טוב מהסטנדרט המקבל בשוק לקסדות דומות וכלל היא ספגה ביקורות לגבי הנוחות הכללית שלה.

troy_lee_designs_a2_mips_helmet_decoy_air_force_blue_silver1920x1920-custom

Matzman 11.19  1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 11.19  1070×200

ה A2 החדשה היא התפתחות אבולוציונית של הראשונה, עם אותו ה DNA של טרויי- לי אך עם הבטחה לטיפול בכל הטעון שיפור ב A1.

ממוטו רייב היבואן של מוצרי טרויי- לי לישראל קיבלנו את ה A2 בסטנדרט Mips ובעיצוב אדידס של טרויי- לי. זה קו עיצובי חדש שנעשה בשיתוף חברת אדידס והוא כולל ליין שלם של מוצרים בעיצוב ייחודי שלא נתון לפרשנות עם מי הוא נעשה…

untitled-1265-custom

מאפיינים כללים

ה A2 בנויה על בסיס EPS יצוק בשתי שכבות עם שתי רמות צפיפות. השכבה חיצונית שתומכת בקליפת הפוליקרבונט היא קשיחה וצפופה ותפקידה להתמודד עם האימפקטים הגדולים שמגיעים מהתרסקות במהירות גבוהה, ושכבה פנימית צפופה פחות להגנה על הגולגולת. בנוסף לכך ה A2 מגיעה כאמור עם מערכת ה Mips.

 Mips Multi-directional Impact Protection System היא טכנולוגיית הגנה מתקדמת לקסדות שנועדה לצמצם את הנזק הנגרם לראשו של רוכב אופניים בעת נפילה. שכבה עשויה פלסטיק דק הנושאת את ספוגי הריפוד, מנתקת את ראשו של הרוכב מקליפת הקסדה, כך שלמעשה אין מגע ישיר בן הראש לקסדה. בעת נפילה מתאפשרת תנועה של הקסדה בניתוק מהגולגולת כך מנותבת חלק מהאנרגיה האצורה בחבטה לתנועה צדית שאינה נספגת בגולגולת. הטכנולוגיה הפכה מאוד פופולרית בשנים האחרות וחברות רבות בכללן טרויי-לי מציעות אותה בחלק מהדגמים.

לקסדה 13 פתחי אוורור חלקם גדולים במיוחד ע"מ לאפשר זרימת אוויר מוגברת בתוך חלל הקסדה. ביחס ל A1, לדגם הנוכחי יש 25 אחוז יותר שטח אוורור עם ספוגים מעולים שמרחיקים ומנתבים את הזיעה מאזור הפנים של הרוכב.

untitled-1269-custom
untitled-1272-custom
dsc01778-custom
untitled-1278-custom

Matzman 11.19  1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 11.19  1070×200

מערכת הרכיסה של הקסדה מבוססת על חוגת ראצ'ט עם מרווחים קטנים יחסית להתאמה מיטבית למבנה הגולגולת, וכמובן שינוי גובה מערכת הרכיסה ביחס לקסדה אשר משפיע באופן ישיר על גובה חזית הקסדה ביחס למצח/ עיניים. רצועות הקסדה מחוברות ישירות לגוף הקסדה אמנם ללא אפשרות לשנות את גובה אבזם האוזניים אך עם אבזמים ברמה גבוהה ובגימור נקי ללא סיבובי רצועות או כיפופים מכוערים. הוייזר מאוד קצר, אפילו ביחס לקסדות מז'אנרים פחות אגרסיביים וגם יכולת כיוונון הגובה שלו מוגבלת ולא מאפשרת חנייה של משקפי אבק כמו בקסדות אנדורו מודרניות אחרות. לפי דברי היצרן, ברגיי האלומיניום שמחזיקים את הוויזור אמורים לקרוס בעת מכה משמעותית ע"מ לא להעביר את האימפקט לגוף הקסדה וממנו לראש. טרויי-לי מציעה 5 עיצובים שונים לקסדה בשלושה גדלים.

dsc01793-custom
dsc01774-custom

Matzman 11.19  1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 11.19  1070×200

בשימוש

ראשית נתחיל מהעובדה שלכותב שורות אלו יש לי מבנה גולגולת גדול יחסית ולרוב מידת הקסדה שמצליחה להכיל את כל הטוב הזה היא לארג' (לכל הפחות). במקרה זה A2 במידה מדיום/ לארג', התאימה בול, ללא כל נקודות לחץ או סגירה כמעט מוחלטת של מנגנון ההידוק כמו במקרים אחרים. למה אני מתחיל דווקא בזה אתם שואלים? כי לרוב קסדות אנדורו/ AM במידה לארג' וצפונה מעניקים לחובש אותן ארשת של מפקד טנק או סמי הכבאי- הן ענקיות!! שלא כמו ה A1 שנראתה עלי כמו סיר ענק על הראש ונתנה תחושה דומה, הA2  במידה מדיום/ לארג' היא קסדה קטנה ופרופורציונית גם לבעלי גולגולת קרפטית.

untitled-1295-custom
untitled-1297-custom
untitled-1301-custom

במבט כללי ,עוד לפני אקט החבישה, ה A2 של טרויי-לי נראית כמו מוצר בוטיק. הגימור מוקפד מאוד, החומרים נראים איכותיים והעיצוב הוא כמובן טרויי-לי דזיין במלא תפארתו. כיסוי הקסדה המאוורר שמגיע באריזה, מוסיף גם הוא לתחושה הבוטיקית של הקסדה וכמובן שומר עליה. התחושה הכללית מה A2 מעבר לעיצוב הייחודי, היא נוחות גדולה מאוד. ככלל מנגנון Mips אומנם דק מאוד, למרות זאת הוא תופס מקום בתוך חלל הקסדה. כדי להתמודד עם המקום שנתפס, יצרנים רבים מורידים את עובי הריפוד הפנימי שבתורו משפיע כמובן על הנוחות הכללית. במקרה של קסדת ה A2, למרות מנגנון הMips, הריפודים עבים ואיכותיים מאוד. פרופיל הקסדה הוא מעט גבוה, אך היא יושבת היטב על הראש ומערכת ההידוק בראצ'ט מצליחה להגיע לחביקה מדויקת ויציבה מבלי לייצר לחץ מעיק, גם בשימוש ממושך מאוד. יחסית לקסדת AM/ אנדורו, ה A2 מאוד מאווררת, בטח ביחס לקסדת ה A1 של היצרן. הוויזר אומנם מוגבל מאוד ביכולת הכיוון שלו, אבל הוא קצר באופן יחסי (יש שיגידו קצר מידי)- במקרה שלנו הוא הסתיר את השמש היטב כשנדרש לעשות זאת, ולא פגע בשדה הראיה גם בירידות מאוד תלולות.

untitled-1292-custom
untitled-1288-custom
untitled-1286-custom

Matzman 11.19  1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 11.19  1070×200

סיכום

אין ספק שבמחלקת המחקר של טרויי-לי (אם יש כזאת) עשו שעורי בית. ה- A2 היא קסדה מעולה בכל פרמטר. היא קלה, מאוררת, נוחה מאוד, יושבת מעולה, פרופורציונית גם למגדילי ראשים וכמובן מעל הכל מעוצבת לעילה ולעילה בעיצוב הכה ייחודי של טרוי לי דיזיינז.

יותר: נוחות, אוורור, עיצוב, פרופורציה    פחות: וייזר קצר ומוגבל בכיוונון, מחיר

dsc01780-custom

Matzman 11.19  1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 11.19  1070×200

כתבות נוספות