Lazer Century LED קסדת כביש עם טוויסט

יבואן:  DAA  מחיר: 749 שקלים

0001-copy

Matzman 10.19  1070×200
DAA 8.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200

בחן וכתב: אורי ניצן    צילום: אורי ניצן, אסף פורת וניב

רוב קסדות הכביש מחולקות לשתי קטגוריות עיקריות: מאווררות ואירודינמיות. או שהקסדה קלילה ומאווררת, או שהיא אירודינמית (על חשבון אוורור ומשקל). קסדת ה- Century של Lazer מכניסה טוויסט לעולם השמרני למדי של קסדות האופניים ע״י הוספה של כיסוי מתפרק שהופך את הקסדה מאירודינמית למאווררת ולהפך. נשמע מסובך? תתפלאו.

קסדת לייזר Century כרטיס ביקור

קסדת כביש מאווררת

18 פתחי אוורור

משקל 277 גרם

כיסוי טוויסט שהופך אותה לקסדת אירו

נורת LED אחורית אינטגרלית

יבואן:  DAA Sport and Technology

מחיר: 749 שקלים

Matzman 10.19  1070×200
DAA 8.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200

0002-copy
0002_1-copy

חברת לייזר

חברת Lazer מייצרת קסדות לאופניים כבר קרוב ל 100 שנה. החברה ממוקמת בלב ליבה של תרבות האופניים האירופאית – חבל פלנדריה אשר בבלגיה. האזור מזוהה עם אופניים יותר מכל אזור אחר בעולם. את דגל האריה השחור על רקע צהוב רואים בכל מרוצי הקלאסיקות הבלגים ובמיוחד, איך לא, בטור של פלנדרס. החברה חרטה על דגלה את עיקרון החדשנות הטכנולוגית והבטיחות. או כמו שהיא אומרת, להוביל  את התעשייה מקדמת הפלוטון.

חברת לייזר מייצרת קסדות לז׳אנרים (ותת ז׳אנרים) רבים של רכיבה: נג״ש, אינדורו, טורינג, קומיוטינג ועוד. בתחום הכביש יש ללייזר מגוון קסדות לרכיבת כביש קלאסית, לנג״ש וטריאתלון. קסדת הטיפוס הקלילה שלהם נקראת Z1, קסדת הפול אירו שלהם נקראת Bullet, וקסדת הנג״ש שלהם נקראת Victor. קסדת Century נמצאת במקום טוב באמצע ומיועדת לרוכבים אשר לא מעוניינים להחזיק 3 קסדות ייעודיות אולם עדיין רוצים להנות מיתרונות האירודינמיות ברכיבות מסוימות, וליהנות מקסדה קלה מאווררת ברכיבות אחרות.

0003-copy
0004-copy
0005-copy
0006-copy

Matzman 10.19  1070×200
DAA 8.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200

כמה מילים על מדיניות החברה במקרה של תאונה. במידה וחס וחלילה הקסדה תיפגע כתוצאה מנפילה או תאונה, DAA יאפשרו לכם רכישה של קסדה חלופית בהנחה משמעותית (עד 50%) אפילו עד שלוש שנים ממועד הרכישה וזאת במסגרת ה- Crash Replacement Program של חברת לייזר העולמית אשר מיושמת בארץ ע״י חברת DAA.

0007-copy
0008-copy

מאפיינים כלליים

נתחיל מהמובן מאליו: קסדת Lazer Century היא קודם כל קסדת כביש קלה ומאווררת. במשקל של 277 גרם למידה מדיום היא לא הקסדה הכי קלה בשוק, אבל גם לא מהכבדות ביותר. יש לה לא פחות מ- 18 פתחי אוורור המאפשרים זרימת אוויר חופשית ונעימה מקדמת הפדחת ועד העורף. והיא מגיעה בגרסה רגילה (שאותה בחנתי) ובגרסה מעט יותר יקרה בתקן MIPS המשלבת שכבת הגנה נוספת בתוך הקסדה להגנה משופרת. הקסדה נוחה מאוד, עם ריפוד נדיב ומפנק ומערכת הידוק מינימליסטית אך יעילה למדי. הקסדה נמכרת ע״י DAA במחיר של 749 ש״ח ומוצעת בשלושה צבעים: שחור, לבן וצהוב בולט למרחקים לנראות מירבית (יש לי חיבה יתרה לביגוד בעל ניראות גבוהה).

0009-copy

Matzman 10.19  1070×200
DAA 8.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200

מבחינת התאמה לראש, מידה מדיום התאימה לי באופן מדוייק. לרוב אני בין מדיום ללארג׳, תלוי במשך הזמן שחלף מאז המפגש האחרון עם הספר. אני נוהג לרכוב עם כובע מתחת לקסדה (או כמו שההיפסטרים אומרים: קאפ), במיוחד בימים חמים, והכובע, סליחה, הקאפ, נכנס בקלות (אחרי התספורת…). הקסדה מכסה קצת יותר משטח הראש לעומת קסדות כביש מינימליסטיות אחרות, היא יורדת די נמוך באזור העורף, ומכסה יפה את המצח כמעט עד למפגש עם משקפי השמש. הכיסוי הרחב משפר את ההגנה על הראש, וגם את האירודינמיות ונותן מראה נקי ומדוגם. בסה״כ קיבלתי פידבק חיובי לגבי העיצוב והמראה של הקסדה – ויש לציין שזה די נדיר בקרב חבריי לרכיבה שנהנים לרדת עלי בכל מה שקשור לציוד רכיבה בכלל וללבוש בפרט.

0010-copy
0011-copy

הטוויסט של קסדת ה- Century

לקסדה שני פיצ׳רים ייחודיים: נורת LED אחורית לנראות בשעות החשיכה, וכיסוי הטוויסט (Twist Cap) שהופך אותה בשניות לקסדת אירו. נתחיל עם ה- LED: תאורת ה- LED האינטגרלית לא מיועדת לספק נצנץ עוצמתי לשעות היום. מדובר על נורת LED בודדת שמספקת תאורה די מינימליסטית. לתאורה נראות לא רעה בכלל בשעות החשכה, אבל ברגע שיוצאת השמש כמעט ולא רואים את הנצנץ. התאורה מיועדת לקומיוטרים שרוכבים בסביבה אורבנית בשעות החשכה. מי שרוכב עם אופניים לעבודה וחוזר בשעות החשכה הנצנץ האינטגרלי בקסדה יכול להיות פתרון מצויין. הוא משולב בקסדה באופן כמעט בלתי מורגש, הוא נטען בקלות עם כבל USB פשוט, והסוללה מחזיקה למעלה מ- 30 שעות עבודה. החיסרון, כפי שכבר ציינתי, הנצנץ לא חזק מספיק לשעות היום, וגם לא הייתי משתמש בו כנצנץ יחיד בכבישים בין עירוניים בשעות החשכה. הוא פשוט לא מספיק חזק.

0012-copy
0013-copy
0014-copy

ההיילייט של הקסדה הוא ללא ספק אותו Twist Cap שמאפשר להפוך את הקסדה לאירודינמית. למעשה הכיסוי מאפשר מעבר בין שלושה מצבים שונים: מצב מאוורר לחלוטין בו מסירים את הכיסוי (ומשאירים אותו בבית). במצב זה הקסדה מאווררת מאוד, פתחי האוורור גדולים ונדיבים במיוחד. המצב השני הוא מצב ביניים בו מרכיבים את הכיסוי כשפתחי האוורור שבו מופנים קדימה. במצב זה, הכיסוי מסתיר שניים מארבעת הפתחים הגדולים מלפנים, ובכך משפר את האירודינמיות של הקסדה, אולם עדיין מאפשר זרימת אויר טובה מקדימה. המצב השלישי הוא מצב אירו. מרכיבים את הכיסוי עם החלק האטום מופנה קדימה ולמעשה סוגרים את ארבעת פתחי האוורור הקדמיים. במצב זה הקסדה מקבלת פרופיל אירודינמי נקי וחלק דומה לקסדות אירו יעודיות של חברות מתחרות.

0015-copy
0016-copy
0017-copy

בשימוש ברכיבה

בשימוש אמיתי ברכיבות כביש רבות התחושה היא של מוצר איכותי ומושקע. הקסדה יושבת היטב על הראש, היא נוחה מאוד, הריפוד נדיב, פתחי האוורור גדולים ויעילים, ומערכת הראש מוצלחת למדי. המערכת מאפשרת התאמה אישית להיקף הראש של הרוכב, וגם למיקומה בציר האנכי (קדימה/אחורה) מה שמאפשר התאמה מושלמת לראש.

0018-copy

כיסוי ה- Twist Cap מתחבר לגוף הקסדה בשני מגנטים חזקים מה שמאפשר פירוק והרכבה מהירים מאוד, אפילו עם יד אחת תוך כדי רכיבה. פשוט מקרבים את הכיסוי לקסדה והמגנטים כבר עושים את העבודה ומקבעים אותו במקומו הטבעי. במהלך הרכיבות השתעשעתי במעברים מהירים בין שני המצבים של הכיסוי. לקראת עליות הפכתי את הכיסוי כך שפתחי האוורור הקטנים פונים קדימה ובכך אפשרתי זרימה טובה יותר של אוויר לראש, אולם איך שהגעתי לקצה העלייה הפכתי את הכיסוי למצב האירודינמי על מנת להרוויח כמה וואטים נוספים לטובת ירידה מהירה יותר. התהליך קל ופשוט ואינו דורש התעסקות ארוכה והשינוי ברמת האוורור לראש מורגש בהחלט ואינו זניח. לגבי השינוי בהתנגדות האירודינמית של הקסדה, לצערי מנהרת הרוח של מערכת BikeIL מושבתת ולכן אין בידי מספרים מדוייקים. אולם ניתן לראות שהפרופיל של הקסדה עם הכיסוי במצב סגור הוא מאוד חלק וזורם בדומה להרבה קסדות אירודינמיות בשוק.

0019-copy

Matzman 10.19  1070×200
DAA 8.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200

סיכום

קסדת Century של לייזר היא קסדה ברמת גימור גבוהה כיאה ליצרן הבלגי הוותיק. היא מספקת הגנה טובה מפגיעות ראש, נוחה מאוד ומאווררת היטב. בנוסף היא גם יכולה לשמש כקסדת אירו לכל דבר למי שלא מעוניין להשקיע בקסדת אירו ייעודית. כך ניתן לחסוך רכישה של שתי קסדות כביש (אחת מאווררת ואחת אירו) ולא חייבים לבחור לפני הרכיבה איזו מהן לחבוש. ניתן לצאת עם קסדה אחת מהבית ובדרך להחליף בין המצבים.

יותר: הגנה, נוחות, אירו (אבל לא בקטע מוזר) פחות: משקל, נצנץ לא מספיק חזק

0020-copy
0021-copy

Matzman 10.19  1070×200
DAA 8.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
DAA 6.19 1070×200
טרק קדימה 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200

כתבות נוספות